تأثیرگذار بازاریابی محتوا
نقش تولید محتوا در جذب مخاطب و افزایش فروش چاپ مقاله موسسه انتشاراتی اشراق
علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهرهگیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیکهای صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.
از طریق داستان سرایی میتوانید پیام خود را به صورت ماندگار به مخاطبان انتقال دهید. به عبارتی برای موفقیت در بازاریابی محتوا، داشتن یک استراتژی قوی ضروری است. استراتژی بازاریابی محتوا به معنای برنامهریزی دقیق برای ایجاد، توزیع و مدیریت محتوا است. یکی از معیارهای مهم برای هر فرد تأثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نرخ درگیرکنندگی (Engagement Rate) است. حاصل ضرب عدد به دست آمده در عدد ۱۰۰ نرخ درگیرکنندگی آن مطلب محسوب میشود.
به وسیله این ابزار افراد میتوانند نرخ درگیرکنندگی (Engagement Rate) هر پست خود را ببینند. نرخ درگیر کنندگی شامل مجموع تعداد لایکها، کامنتها و تعداد دفعاتی است که پست، ذخیره شده (در فیسبوک بهجای ذخیره، تعداد Shareها حساب میشود) است. مجموع این اعداد را تقسیم بر تعداد کل فالوورها (Followers) میکنند و عدد بدست آمده ضربدر ۱۰۰، نرخ درگیرکنندگی را نشان میدهد. البته یک پست ملاک نیست و معمولا ۱۲ پست آخر هر اینفلوئنسر باید برای رسیدن به میانگین نرخ درگیر کنندگی بررسی شود. در رسانه اجتماعی توییتر، تعداد کلیک بر روی لینک و کلیک بر روی پروفایل کاربران و از همه مهمتر تعداد ریتوییت هم جز نرخ درگیرکنندگی حساب میشود. انتخاب بهترین روش باید با توجه به شرایط برند و با در نظر گرفتن اهداف آن صورت بگیرد.
این ابزار شاخصهای استانداردی را در طول تیم، برند و موقعیتهای جغرافیایی تعریف میکند که به شما در مقیاسگذاری استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ کمک میکند. در زمان اجرای کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ وسوسه زیادی برای تمرکز روی شاخصهایی مثل لایک و کامنت وجود دارد. در صورتی که اینفلوئنسر انتخابی شما دنبالکنندگان بسیار بیشتری نسبت به شما دارد، ممکن است ابتدای کار از تعداد لایکهایی دریافتی شگفتزده شوید. ارسال پیام بهتر است با صفحه کاری و رسمی کسب و کار صورت بگیرد و در پیامی ترغیبکننده توضیحات کاملی در مورد کمپین، اهداف آن و شرایط کاری ارائه کنید. اگر ارتباط ادامه پیدا کرد میتوانید از او درخواست کنید درگاه ارتباطی بهتری را برای هماهنگیها در اختیار شما قرار دهد.
برای مثال اگر اینفلوئنسری در بخش نظرات تنها اموجی یا عبارات تک کلمهای را به عنوان پاسه دریافت میکند، خیلی نمیتوانید بالا بودن میزان تعامل او حساب کنید. در زمان انتخاب اینفلوئنسر تعداد دنبالکنندگان او همیشه معیار اصلی انتخاب بوده است. توجه صرف به تعداد دنبالکنندگان اشتباه است و باید میزان تعامل مخاطبان اینفلوئنسر را با محتوای تولیدی او در نظر بگیرید. تدوین استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ به صورت مفصل و دقیق میتواند نتایج بهتری را با صرف هزینه کمتر برای شما به همراه داشته باشد. طبق آمارهای جهانی کسب و کارها بهطور معمول در اینفلوئنسر مارکتینگ به ازای هر یک دلار هزینه، ۵٫۲ دلار درآمد کسب میکنند.
با استفاده از این طرح ها می توانید مفاهیم مختلفی مثل هدف کسب و کار، روند سفارش یا ساخت کالا را به مخاطبان منتقل کنید. شما باید محتوای مورد نظر خود را در قالب یک ویدئو چند دقیقهای به سمع و نظر مخاطبان برسانید و آن ها را جذب کنید. می توانید ویدئو تولید شده را در پلتفرم هایی مثل یوتیوب، اینستاگرام یا آپارات به اشتراک بگذارید. بدیهی است که کاربران هر یک از این پلتفرم ها ویژگی های منحصر به فردی دارند. بنابراین انتخاب پلتفرم و نوع فعالیت باید با توجه به گروه هدف و فعالیت برند صورت بگیرد. از نمونههای زیر برای نوشتن CTA مناسب و افزایش نرخ کلیک برندتان، استفاده کنید.
بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه میکند. علاوهبر این، بهرهگیری از کلماتی که احساس کمبود وقت، از دست دادن فرصت و فوریت را به مخاطب منتقل میکنند، در عناوین تبلیغاتی استفاده کنید. این مورد با ترغیب مشتری به هرچه سریعتر کلیک کردن روی لینک شما، موجب افزایش نرخ کلیک خواهد شد. جو پولیتزی (Joe Pulizzi) یکی از برجستهترین متخصصان حوزهی بازاریابی محتوایی در سراسر جهان است. او تاکنون سه شرکت موفق را بنیان نهاده و سمینارهای پرشماری را در راستای آموزش ایدههای تجاری خویش برپا نموده است. با ارائه اطلاعاتی که به نیازهای خاص او پاسخ میدهد و نشان میدهد که شما مشکلاتش را درک کردهاید، میتوانید ارتباطی قوی با مخاطب ایجاد کنید.
هرچه بیشتر درباره خودتان حرف بزنید، مردم کمتر برای محتوایتان ارزش قائل خواهند شد. به جای توضیح ساده درباره یک محصول، داستانی از مشتریای بگویید که با استفاده از آن محصول، زندگیاش تغییر کرده است. تیتر اولین چیزی است که مخاطب میبیند و تصمیم میگیرد که ادامه دهد یا نه. کلیه حقوق مادی و معنوی سایت نزد بیلاود مارکتینگ محفوظ است و طبق قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. آیا میدانید که بدون سرمایه زیاد یا دردسرهای فراوان میتوانید یک آنلاین شاپ راهاندازی کنید؟ آن هم بدون نیاز به پرداخت اجارههای...
در فهرست زیر متداولترین انواع تکنیکهای اینفلوئنسر مارکتینگ آورده شده است. ایفنلوئنسرها عموما تأثیرگذاری خود را در میان مخاطبان از دو طریق به دست میآورند. این افراد به طور معمول با ستارههای شبکههای اجتماعی یا سلبریتیها یکسان در نظر گرفته میشوند اما هر فردی که تعداد زیادی دنبالکننده در شبکههای اجتماعی داشته باشد، میتواند بهعنوان اینفلوئنسر شناخته شود. به عبارت بهتر اینفلوئنسر میتواند سلبریتی، ستاره شبکههای اجتماعی، بلاگر یا خبرنگار باشد. دسته اول این افراد سلبریتیها (که برای همه افراد شناخته شدهاند) هستند و دسته دوم میکرو اینفلوئنسر نام دارند که تنها برای افراد علاقهممند به یک موضوع خاص (مانند آشپزی) شناخته شدهاند. در ادامه مقاله بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ در سایت فوربو همراه باشید.
بهرهبرداری از عواطف بدین معنا نیست که همواره بکوشید اشک در چشمان خوانندگانتان حلقه بزند یا احساس ترس و نگرانی کنند؛ بلکه برای هریک از عواطف و احساسات، محتوایی جداگانه بیافرینید. تمام تلاشتان را به کار ببندید تا مطلب شما مخاطب را وادار به اقدام و واکنش کند. بکوشید اطلاعات مناسب و تازهای به دست آورید که در عین حال که حساس به زمان است، از ارزش بالایی نیز برخوردار باشد. بنابراین، اگر فرصتی با محدودهی زمانی سراغ دارید، هر چه سریعتر آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. چرا این مسئله اینقدر مهم است؟ خُب روشن است؛ چون مشتریان راضی مسلما هرگز به اعتبار کسبوکارها آسیب نمیزنند و تأمین رضایت آنها همواره باید اولویت نخست شما و کسبوکارتان باشد.
حالا نوبت این است که یک جلسهٔ طوفان فکری راه بیندازید و ایدههایتان را مطرح کنید. اینکه بخواهید کانتنت مارکتینگ را یک نفره انجام دهید مثل این است که تنهایی بخواهید یک کشتی را هدایت کنید. اینطوری وقتی دارید بادبانها را تنظیم میکنید، یادتان میآید که لنگر را جمع نکردهاید یا وقتی در طوفان گیر میکنید، کسی نیست که سکان کشتی را به دست بگیرد. کاربران در کمتر از 15 ثانیه تصمیم میگیرند که آیا محتوای شما را بخوانند یا خیر. ایده «جریان ارتباط دو گامی» در کتاب انتخاب مردم به نوشته پائول لازارسفلد، برنارد برلسون و هازل گاودت که در سال ۱۹۴۰ میلادی مطالعاتی بر روی روند تصمیمگیری رایدهندگان انجام دادند، پدیدار شد.
بازاریابی محتوایی، شیوهای از بازاریابی است که بر پایهی تولید محتوای تبلیغی استوار است. پولیتزی استدلال میکند که برای خلق بهترین محتوای تبلیغی ممکن، باید شیوهی اثرگذاری بر مخاطب را بیاموزید. بدون شک یکی از بهترین شبکههای اجتماعی برای اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام است. بیشتر کسبوکارها از همکاری با اینفلوئنسرها در این شبکه اجتماعی تجربه خوبی دارند . اگر هدفتان از اجرای کمپین افزایش فروش است، میتوانید از اینفلوئنسرهای این شبکه اجتماعی برای معرفی محصولات خود استفاده کنید. به ویژه اگر محصولاتی مرتبط با موادغذایی، زیبایی، مد، استایل و غیره دارید.
علاوه بر این، Airbnb از محتوای بصری مانند تصاویر و ویدئوهای خیرهکننده از اقامتگاههای خاص و محیطهای محلی استفاده کرد تا حس کنجکاوی و علاقه به سفر را در مخاطبان برانگیزد. این استراتژی محتوایی موجب شد که نهتنها افراد بیشتری از خدمات Airbnb استفاده کنند، بلکه مشتریان به یک جامعه وفادار از کاربران این برند تبدیل شوند. Airbnb با تمرکز بر داستانسرایی و استفاده از محتوای خلاقانه، توانست بهطور مؤثری مشتریان هدف خود را شناسایی و جذب کند. یکی از استراتژیهای محتوایی برجسته این برند، استفاده از داستانهای کاربران بود. آنها بخشی از وبسایت خود را به داستانهای واقعی از میزبانها و مهمانها اختصاص دادند.
موارد دیگر دسته بندی همانطور که در بخش قبلی بیان شد بر اساس معروفیت و سلبریتی و فعالان در حوزههای مختلف(اینفلوئنسرهای مگا) صورت میگیرد. به عنوان مثال، یک اینفلوئنسر مشهور ممکن است یک مانتوی بلند خاص را در پیجش تبلیغ کند یا اصلاً یک مدل استایل خاص را باب کند، فالوورهای او سریعاً از او تقلید میکنند. این کار باعث میشود تا اینفلوئنسر از نفوذ خود در میان فالوورهایش استفاده کند و آنها به یک اثبات اجتماعی سوق دهد. در صورتی که سؤالی دربارۀ نرخ کلیک دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید. شما میتوانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصیسازی شده، افراد را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کنید. ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش میدهند، میتواند مشتری را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کند.
پس چرا به شما اعتماد نکنند؟ در این مطلب درباره اینکه content marketing چیست و چگونه میتوان از مزایای آن بهره برد، مطالبی را با هم مرور خواهیم کرد. محتوایتان باید به برخی از نیازهای رفع نشده یا سوالات مشتریتان پاسخ دهد. این محتوا باید به نحوی، فراتر از چیزی که میتوانید در قالب محصول یا خدمت ارائه دهید، برای مشتری مفید باشد. احساس خلاقیت تولید محتوا ندارید میتوانید از نویسندگان مهمان سایت خود کمک بگیرید. برخی از نویسندگان میهمان به صورت رایگان یا پولی میتوانند در تولید محتوا به شما کمک کند.
طبق آمارها ۸۹ درصد از بازاریابان بر این باورند «نرخ بازگشت سرمایه» (ROI) حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ بالاتر از دیگر کانالهای بازاریابی است. به همین دلیل است که کسب و کارها حدود ۱۷ درصد از بودجه بازاریابی خود را صرف همکاری با اینفلوئنسرها میکنند. اینفلوئنسرهای دارای کمتر از ۱۵۰۰۰ دنبالکننده به طور معمول بالاترین «نرخ تعامل» (Engagement Rate) را در پلتفرمهای مختلف دارند. در مقابل اینفلوئنسرهای با تعداد دنبالکنندگان بالاتر، هزینه بیشتری برای تبلیغات دریافت میکنند و عموما نرخ تعامل پایینتری دارند چراکه طیف گستردهای از مخاطبان با علاقهمندیهای مختلف آنها را دنبال میکنند. «اینفلوئنسر مارکتنیگ یا بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار» (Influencer Marketing) روش بازاریابی است که در آن برندها از افراد تأثیرگذار برای تبلیغ محصولات و خدمات یا افزایش آگاهی از برند استفاده میکنند. با اضافه شدن قابلیت ساخت اکانتهای تجاری (Business Account) در فیسبوک و اینستاگرام، قابلیتهای آمارگیری جالبی در قالب بخشی به نام Insight به این دو رسانه اجتماعی اضافه شد.
از آن زمان به بعد، برندهای مختلف در سراسر جهان، از افراد مشهور برای تبلیغ و فروش محصولات خود استفاده میکردند. رویکرد استفاده از چهرههای مشهور به بازاریابی تاثیرگذار را میتوان در استفاده گسترده از اینترنت و به ویژه شبکههای اجتماعی جستجو کرد. اینفلوئنسر مارکتینگ روشی برای شناسایی افراد مشهوری است که در ذهن خریداران بالقوه نفوذ دارند و میتوانند آنها را به انجام کاری سوق دهند. مشارکت با این افراد برای افزایش دسترسی به مخاطبان جدید و رشد کسب و کار مهم است. به جای استفاده از اینفلوئنسرهای بزرگ برای توسعه سریع برند، اینفلوئنسرهای میان رده میتوانند با مبلغ کمتری، دریچهای برای موفقیت کسب و کارهای مختلف باشند.
این روش مرسومترین روش تبلیغات بین اینفلوئنسرهای بلاگر بوده و معمولا از این طریق درآمدزایی دارند. افزایش نرخ کلیک تبلیغات با استفاده از یک استراتژی بهبود CTR برای موفقیت در این زمینه کافی نیست! بهتر است برای داشتن بهترین رویکرد تبلیغات کلیکی، جذب مشتری و حفظ مخاطبان وفادار کسبوکارتان، ترکیبی از روشهای افزایش نرخ کلیک که نیازهایتان را برآورده میسازند، در بازاریابی پیادهسازی کنید. در دنیای رقابتی امروز، داشتن محتوای متنی حرفهای و تأثیرگذار میتواند مرز میان موفقیت و شکست یک کسبوکار باشد. مؤسسه اشراق با تجربهای غنی در حوزه تولید محتوا، همراهی مطمئن برای کسبوکارهایی است که به دنبال جذب مخاطب، افزایش ترافیک سایت و ارتقای فروش هستند.
همین مسئله می تواند سبب جذب تعداد بیشتری از کاربران و جلب اعتماد آن ها شود. امروزه ویدئوها یکی از بهترین راه ها برای تبلیغات و جذب مشتریان هستند که با استفاده از دو فاکتور صدا و تصویر، نظر مشتریان را جلب می کنند. بازاریابی به وسیله محتوا ویدئویی می تواند قشر زیادی از مخاطبین را با شما همراه بسازد و نرخ تبدیل را افزایش دهد. تیم متخصص و خلاق ما در مؤسسه اشراق با بهرهگیری از جدیدترین استراتژیهای بازاریابی محتوایی و اصول سئو، محتوایی تولید میکند که دقیقاً با نیازها و اهداف شما همسو باشد. از مقالات وبلاگ و اینفوگرافیکهای جذاب گرفته تا کتابهای الکترونیکی، مطالعات موردی، و بازاریابی ایمیلی، خدمات ما تمامی نیازهای شما را در این حوزه پوشش میدهد. در نهایت، این فرآیند باعث میشود محتوای شما نهتنها ترافیک بیشتری به سایت هدایت کند، بلکه تأثیر مستقیمی بر افزایش نرخ تبدیل و رشد فروش داشته باشد.
این در حالی است که بر اساس گزارشها، گسترش فرد به فرد در فضای مجازی تنها ۷ تا ۱۰ درصد سهم را به خود اختصاص میدهد. بیشتر مباحث در پیرامون موضوع تأثیر اجتماعی بر محور مقبولیت و اطمینان در محیط اجتماعی قرار دارد. همانطور که در کتاب رابرت سیالدینی آمده است، تأثیرگذاری یعنی علم و تمرین. در زمینه بازاریابی از طریق تأثیرگذاران، تأثیر، کمتر در مورد استدلال یا اجبار به یک دیدگاه خاص، و بیشتر در مورد ظهور تعاملهای بین گروههای مختلف جامعه است. تأثیر اغلب معادل دفاع است اما ممکن است گاهی منفی باشد و به همین ترتیب به مفاهیم رقیبان و متفکران نیز مرتبط میشود. اینفلوئنسر شخصی است که به واسطه اختیارات، دانش، جایگاه و یا ارتباطش با مخاطبان قدرت تاثیرگذاری بر تصمیم خرید دیگران را دارد.
ایدهپردازی و خلاقیت در بازاریابی میتواند وضعیت کسبوکار شما را متحول کند. خوشبختانه، در صورت همکاری با اینفلوئنسرهای باتجربه میتوانید از ایدههای آنها کمک بگیرید. معمولا این افراد روشهای خلاقانهای میشناسند که میتوانید با آنها به بهترین و موثرترین شکل محصول خود را تبلیغ کنید. وقتی محتوای مثبتی از برند شما در شبکههای اجتماعی منتشر میشود، بدون شک باعث افزایش شهرت و اعتبار آن خواهد شد. بنابراین، اگر این افراد در مورد شما صحبت کرده و محصولاتتان را تایید کنند، مخاطبانشان هم به شما هم اعتماد پیدا خواهند کرد.
هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. در این نوع از بازاریابی، کسبوکار یا برند میکوشد با به اشتراک گذاری مطالب آموزشی، سرگرم کننده یا آگاهیبخش، به خوانندگان کمک کند. محتوا را طوری تولید کنید که مخاطبین از دیدن آن لذت ببرند و یا آن را به اشتراک بگذارند و به تمامی پرسشهایشان در زمینه تخصصی کار شما برسند. این روش نه تنها بازدیدکنندگان بیشتری جذب میکند، بلکه اعتماد آنها را نیز جلب میکند. آیا مخاطب پس از مطالعه محتوای من چیزی یاد گرفته یا حس خوبی پیدا کرده است؟ اگر پاسخ منفی است، باید محتوای خود را بازنگری کنید.
همچنین، کاری که انجام میدهند، نوعی اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار محسوب میشود. یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های بازاریابی محتوا، برقراری ارتباط مستقیم با کاربران از طریق ارسال ایمیل است. در روش ایمیل مارکتینگ شما مخاطبان هدف خود را شناسایی می کنید و متنی هدفمند را به شکل ایمیل برای آن ها ارسال می کنید. ارسال پیام های تعاملی و تبلیغاتی در قالب ایمیل سبب می شود که مخاطبان نسبت به حضور برند آگاه و به آن جذب شوند. این روش در دسته راهکارهای ارزان قرار می گیرد و در تمامی مراحل بازاریابی به روش تولید محتوا، کاربرد دارد.
این کار با تولید محتوای هدفمند و متناسب با نیازهای هر مرحله از سفر خرید مشتری انجام میشود. امروزه، مشتریان پیش از خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمت، به تحقیق و بررسی میپردازند. اولین چیزی که آنها را به سمت شما هدایت میکند، محتوایی است که در وبسایت، شبکههای اجتماعی یا ایمیلهای تبلیغاتی خود منتشر میکنید. این محتوا نه تنها ویترین کسبوکار شما، بلکه ابزاری برای انتقال پیام، ایجاد اعتماد و در نهایت ترغیب به خرید است. همین حالا که شما در فکر جذب مخاطب از طریق اینترنت هستید شرکتهای بزرگ و کوچک بسیاری هستند که در این فضای به شدت رقابتی در حال مبارزه برای جذب مشتری هستند.
اگر بتوانید به ازای هر موضوع، 3 تا 5 مقاله جمع کنید، بیش از نصف راه را پیمودهاید. با اینکه میتوانید مقالات را به شکل اصلیشان به کار ببرید، اما چند دقیقه صبر کنید و آنها را بازبینی و بازسازی کنید. مثلا آمار و ارقامی جدید به آن بیفزایید، عنوان را تغییر دهید و یا چند جمله را که گمان میکنید سر و شکل بهتری به مقاله میدهند، پس و پیش کنید. بازیافت، سادهترین و بهصرفهترین راه برای افزایش تولید محتواست بدون اینکه بخواهید کیفیت را فدای کمیت کنید. شما میتوانید با یافتن راهی برای بهرهبرداری مجدد از مطالب موجود، به خلق منابع جدید و الهامبخش اقدام کنید. احساسات و عواطف، شما را یاری میکنند تا یک مطلب نیرومند خلق کنید و احتمال به اشتراکگذاری آن را از سوی مخاطبان خود افزایش دهید؛ چرا که مخاطب به طور طبیعی مشتاق است دیگران را در عواطف خود سهیم کند.
اگر اینفلوئنسر به طور دائم و با فواصل زمانی کم پستهای تبلیغی منتشر میکند به احتمال زیاد اثربخشی و نرخ تعامل کمی دارد. پس از بررسی این موارد میتوانید فهرستی از اینفلوئنسرهای هماهنگ با پیام و لحن کسب و کار تهیه کنید. مزیت مهم این روش در آن است که نیازی به مذاکره با اینفلوئنسرها و صرف زمان برای انتخاب آنها نیست و به راحتی میتوانید با انتشار تبلیغ همکاری در فروش در وبسایت منتظر شخص تبلیغکننده بمانید. اغلب اوقات برندها کنترل شبکههای اجتماعی خود را برای یک روز در اختیار اینفلوئنسر قرار میدهند. شما باید برند خود را به گونهای معرفی کنید که مخاطب از تاریخچه، اهداف یا جزئیات ارائه محصولات و خدمات باخبر شود.
در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد. در اینجا برایتان تعدادی عنوان تبلیغاتی جذاب را جمعآوری کردهایم که مخاطب توانایی مقاومت در برابر آنها را ندارد. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم میکند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتابها و کتابخانه خود دسترسی دارید و میتوانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید.
ما نیز در ادامه این مطلب روی اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکههای اجتماعی خصوصا اینستاگرام تمرکز میکنیم. «اینفلوئنسر یا فرد تأثیرگذار» (Influencer) به شخص پرمخاطبی گفته میشود که اثرگذاری زیادی روی رفتارها و نظرات دنبالکنندگان خود دارد. این افراد با تولید محتوا در انواع مختلف میکوشند اعتماد مخاطبان را جلب کنند. ارتقای میزان ترافیک سایت و بالا رفتن تعداد کاربران فعال، یکی از مهمترین عوامل دیده شدن کسب و کار بین سایر رقبا است. با استفاده از اصول بازاریابی محتوا، می توانید سایت را به گونهای طراحی و بهینهسازی کنید که در بین رتبه های اول گوگل قرار بگیرد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری