بهینه سازی عناوین صفحه
نحوه بهینهسازی عنوان صفحات برای افزایش بازدید از گوگل زی لایسنس
این یعنی فروشگاه شما نه تنها مشتری جذب نمیکند، بلکه اعتبارش را هم زیر سوال میبرد. این لینکها به گوگل نشان میدهد که محتوای ما معتبر و با منابع درست نوشته شده است. شاید مستقیم روی رتبهی سایتتان تاثیر نذارد، ولی باعث میشود تجربه کاربری بهتری برای خوانندهها فراهم شود. اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی (به جز برنامهریز کلمات کلیدی گوگل) یک معیار برای سنجش سختی رتبهبندی برای یک کلمه کلیدی خاص دارند. هر ابزار روش خاص خود را برای محاسبه این معیار دارد، بنابراین هنگام مقایسه سختی بین کلمات کلیدی، به یک ابزار پایبند باشید.
افزایش اعتبار دامنه و اعتبار صفحات از دغدغههای مهم در بهینهسازی وبسایتها است. اعتبار دامنه به مجموعهای از عوامل اشاره دارد که به نوعی اعتماد موتورهای جستجو در قبال سایت میباشد. برای افزایش اعتبار دامنه باید به عواملی نظیر حجم بازدید، بازگشتی بودن بازدید کنندگان، کیفیت پستها و همچنین سابقه دامنه توجه کرد. بهروزرسانی محتوا و افزودن کلیدواژههای جدید را میتوان از طریق سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس به راحتی انجام داد. همچنین، شما میتوانید با مطالعه راهکارهای بهبود محتوای سایت، بهبود نوشتههای خود را به گونهای که جذابیت فعلی آنها افزایش یابد، تحقق دهید. در نهایت، بهروزرسانی محتوا باعث افزایش محتوای های ثبت شده در بانک اطلاعاتی سایت شما و تفاوت حجم فعلی محتوا نسبت به زمان های گذشته میشود که این همان اصل سئو با محتواست.
این امر عناوین صفحات را برای سئو ضروری می کند ما نیز در این مطلب دلیل نیاز به عناوین صفحه عالی و نحوه ایجاد آنها را توضیح می دهیم. تگ عنوان نه تنها نقش مهمی در بهینه سازی موتورهای جستجو دارد، بلکه بر نحوه نمایش محتوای شما در صفحات نتایج موتور جستجو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز تاثیر دارد. چک لیست سئو محلی، یک منبع اطلاعاتی است که برای کمک به شما در بهینهسازی کسبوکار محلی و وبسایت شما ساخته شده است تا زمانی که مصرفکنندگان جستجو میکنند، رتبهبندی شود. سئو داخلی، فرایند بهینهسازی محتوای هر صفحه به صورت جداگانه است تا در نتایج گوگل رتبه بالاتری کسب کند. این فعالیتها شامل بهینهسازی عناوین صفحات و آدرسهای URL، اضافه کردن تگهای هدینگ و موارد دیگر است.
برای اینکه به این سوال چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟ پاسخ بدهیم، بهتر است چگالی را به تعداد کلمات کلیدی استفاده شده در متن تعریف کنیم. همچنین، اگه صفحه تان قبلا لینک خورده، به هیچ وجه آدرس را عوض نکنید چون میتواند به سئوی سایتتان آسیب بزند. اگر محتوای صفحه ای از سایت شما با عبارت مورد جستجو منطبق بوده، اما این انطباق در عنوان صفحه دیده نشود، گوگل دست به دوباره نویسی آن می زند. به عنوان مثال اگر به جستجوی عبارت نکته های سئو بپردازید، مشاهده می کنید اغلب نتایج دارای عدد می باشند که این عدد بیانگر تعداد نکته های موجود در محتوا است. تعداد نکته های بسیار در این مطالب می تواند موجب احتمال کلیک بیشتر کاربران گردد. عنوان صفحه اولین پل ارتباطی بین شما و کاربران است و وقتی آنها عنوان سایت را در نتایج جستجو مشاهده می کنند، این عنوان می بایست قوی ترین پیام ممکن را به آنها منتقل کند.
به دلیل اینکه اگر عنوان شما بالای ٦٠ کاراکتر باشد، عملا در صفحه گوگل بیش از ٦٠ کاراکتر نشان داده نمی شود. اگرچه محتوای شما سرشار از اطلاعات ارزشمند باشد، اما یک مقدمه ناموفق میتواند تمامی تلاشهای شما را بی نتیجه گذارد. خوشبختانه با رعایت چند نکته ساده، میتوان مقدمهای خلق کرد که مخاطب را به ادامه خواندن ترغیب کند. در این مقاله، به شما خواهیم آموخت چگونه با استفاده از تکنیکهای ساده و موثر، مقدمهای بنویسید که نه تنها توجه مخاطب را جلب کند، بلکه او را به سفری هیجانانگیز در دنیای متن شما دعوت نماید. مثلاً برای معرفی یک کسبوکار محلی، از اسکیمای Local Business استفاده میکنیم و برای معرفی یک محصول، از اسکیمای Product استفاده میکنیم.
پس اگر میخواهید محتوای شما دیده شود و تاثیرگذار باشد، حتما از انواع مختلف رسانه در آن استفاده کنید. در بعضی از مواقع اگر داده های جایگزینی مانند متا تگ های اپن گراف در وب سایت وجود داشته باشد، ممکن است گوگل دست به انتخاب آن عناوین برای سایت بزند. مجددا عرض می کنیم که این مسئله چیز بدی نیست، اما اگر عنوان نمایش داده شده مطابق انتظارات شما نیست، می توانید آن را دوباره نویسی کنید. دقت داشته باشد اضافه کردن عبارتی مانند بهترین و آموزش تصویری به ابتدا یا انتهای یک مطلب آموزش شاید تغییری در رتبه آن ایجاد نکند، اما در افزایش نرخ کلیک آن موثر است. به یاد داشته باشید که عنوان بلند تر در شبکه های اجتماعی ممکن است که بازدهی بیشتری داشته باشند، همچنین بعضی از عنوان ها به خودی خود بلند هستند.
به این ترتیب، میتوانید کلمات کلیدی با رقابت کم را انتخاب کنید که رتبهبندی برای آنها آسان است. و میتوانید درک کنید که کدام کلمات کلیدی احتمالاً بهترین نتایج را برای وبسایت شما به همراه خواهند داشت. اگر یک کلمه کلیدی مرتبط با کسبوکار خود پیدا کردید، گام بعدی این است که بفهمید آیا میتوانید برای ترافیک آن رقابت کنید. از عناوین صفحه ای که لیستی از کلمات کلیدی بوده و این کلمات به اشکال مختلف، مدام در آن تکرار می شوند بپرهیزید. این گونه عناوین از دید کاربران خوب نیستند و ممکن است که شما را در رابطه با موتورهای جستجو دچار دردسرهای بزرگی کند. گوگل معمولا 50 تا 60 کاراکتر ابتدایی عنوان صفحه را در نتایج جستجو نمایش می دهد.
به کار خود ادامه دهید و وبسایت شما احتمالاً با گذشت زمان رتبه خواهد گرفت. برای اینکه وبسایت شما در نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرد و بازدیدکنندههای طبیعی بیشتری جذب کند، باید چندین ابزار و روش اساسی سئو را به کار بگیرید. در این مقاله به بررسی مراحل کلیدی میپردازیم که با استفاده از چک لیست جامع سئو میتوانید رتبه سایت خود را بهبود دهید. با رعایت نکات بالا، میتوانید عناوینی ایجاد کنید که هم برای موتورهای جستجو بهینه شده باشند و هم کاربران را جذب کنند. به یاد داشته باشید که یک عنوان خوب میتواند تفاوت بزرگی در جذب مخاطب به سایت شما ایجاد کند.ما برای کمک .درپارس اوستا همراه همیشگی شما هستیم .بامادرتماس باشید. در حالی که متاتگ عنوان از نظر اصول سئو بسیار مهم است ، اما شما باید به فکر جذب کلیک از کاربران باشید.
همچنین باید به این نکته توجه داشت که تعداد پیوندهای داخلی به هر صفحه بسیار مهم است. بهتر است تعداد پیوندهایی که به هر صفحه قرار میگیرند محدود شود و کسری از محتوای صفحه هم به نمایش در آید تا کاربران بتوانند به راحتی به مطالب مورد نظر دسترسی پیدا کنند. علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی، باید تلاش کنید عنوانی بنویسید که توجه کاربران را جلب کند. اگر عنوان شما جذاب نباشد، کاربران احتمالاً روی آن کلیک نخواهند کرد، حتی اگر در نتایج جستجو نمایش داده شود. نوشتن عناوین صفحه عالی برای هر کسی که سئو انجام می دهد، یک مهارت اساسی است. دلیل اهمیت عنوان صفحه به این دلیل است که تگ عنوان می تواند اولین چیزی باشد که کاربر در نتایج جستجو مشاهده می کند و همچنین یکی از مهمترین عواملی است که گوگل برای تعیین موضوع صفحه استفاده می کند.
مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که کاربران نهایی شما انسان هستند. بله، مهم است که به خاطر داشته باشید که نظر گوگل را باید جلب کنید، با این حال، در نهایت، این کاربران هستند که تصمیم میگیرند که آیا از عنوان درج شده خوششان آمده و قصد کلیک روی آن را دارند یا خیر. سعی کنید بیش از یک یا نهایتا دوبار از کلمه کلیدی اصلی در عنوان استفاده نکنید. نکاتی که در این مقاله یاد گرفتید را اجرا کنید و تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. اگر به دنبال بهبود اعتبار کسبوکارتان هستید، حتماً سری به معتبره بزنید و از امکانات آن بهره ببرید. کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسبوکار خواهد شد.
عنوان صفحه اولین بخشی است که موتورهای جستجو و کاربران به آن توجه میکنند. عنوان مناسب نهتنها به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای شما را بهتر درک کنند، بلکه کاربران را نیز ترغیب میکند که روی لینک شما کلیک کنند. این امر میتواند نرخ کلیک (CTR) را افزایش داده و ترافیک ارگانیک بیشتری به وبسایت شما جذب کند. یکی از اصطلاحات پایهای و بنیادی که در سئو SEO باید مورد توجه قرار بگیرد تگ عنوان صفحه (Page Title) است. این عنوان، همان متنی است که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به عنوان لینک قابل کلیک نمایش داده میشود و محتوای یک صفحه وب را توصیف میکند. این بخش کوچک اما پرقدرت از متاداده، نقشی اساسی در نحوه درک موتورهای جستجو و کاربران از وبسایت شما دارد.
یادتان باشد که گوگل دارای محدودیت مشاهده 65 کاراکتر در متاتگ عنوان است بنابراین از انتخاب عبارت های طولانی تر خودداری کنید. البته این مسئله در پیکسل های مختلف متفاوت است اما افزونه Yoast با توجه به استانداردها محدوده تقریبی خوبی را به شما ارائه می کند. این مسئله را هم به یاد داشته باشید که متاتگ های عنوان نه تنها روی سئو شما تاثیر می گذارند بلکه بر روی میزان کلیک شما CTR هم تاثیر بسزایی می گذارند. فقط کافی است انتخاب کنید یک سازمان هستید یا یک شخص، بعد اطلاعاتی مثل اسم سازمان و لینک شبکه های اجتماعی رو وارد کنید. خود افزونه بقیه کارها را می کند و نشانه گذاری اسکیما رو به صفحه اضافه می کند. برای اینکه مطمئن شوید همه موارد درست است، می توانید صفحه اصلی رو در ابزار اعتبارسنجی نشانه گذاری اسکیما وارد کنید.
بهینهسازی این عناصر، در کلان، عامل مهمی در بهبود سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی است. این موضوع با محدودیت بستر اینترنت ما در زمینه سرعت و جرم، بسیار حائز اهمیت است. توضیحات مفصلی در مورد محتوای صفحه باید در این قسمت قرار داده شود تا کاربران بتوانند به راحتی متوجه محتوای صفحه شوند. این توضیحات معمولاً در موتورهای جستجو به عنوان توضیحات توصیفی صفحه درج میشوند که برای جذب بیشتر ترافیک بهینه شدهاند. بنابراین، توصیه میشود که توضیحات مختصر و مفید به همین منظور در نظر گرفته شود. عنوان صفحه اولین اطلاعاتی است که برای کاربران در مورد صفحه در نظر میگیرند، بنابراین باید کوتاه و جذاب باشد و از کلمات کلیدی مناسبی که احتمالاً باعث جذب ترافیک بیشتر میشوند، استفاده شود.
و در حالی که تعداد زیادی از گزینهها را ارائه میدهد، کیفیت واقعاً متفاوت است. تقریباً قطعاً باید مقداری جستجو و ویرایش دستی انجام دهید تا آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید – اما این یک نقطه شروع عالی برای الهامبخش محتوا است. این ابزار با رویکرد “جایگذاری” مفید است برای تولید عناوین خاص وبلاگ که میتواند به تحریک خلاقیت و بهبود جهت محتوای شما کمک کند. در حالی که این ابزار به کار بیشتری از سوی کاربر نیاز دارد، اما برای درک اینکه چگونه انواع مختلف عناوین با هم ترکیب میشوند، مفید است. شما میتوانید بهراحتی ببینید که چگونه ورودیهای شما بر پیشنهادات تأثیر میگذارند و تغییرات، ویرایشها و شخصیسازیها را برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید. این ابزار سپس از الگوهای عنوان از پیش موجود استفاده میکند تا لیستی از عناوین ممکن برای محتوای شما بر اساس اطلاعات وارد شده شما ارائه دهد.
یک نکته دیگر در این رابطه این است، اگر در اوایل راه اندازی سایت هستید، عنوان ها بلند هم باشد مشکلی ندارد. احساس سردرگمی از اینجا ناشی می شود که معمولا محتوای این دو تگ از روی یکدیگر کپی می شوند. برای بررسی طول عنوان می توانید از ابزارهای موجود در اینترنت کمک بگیرد. احتمالاً می توانید ببینید که هر دو مقاله موضوعات بسیار مشابهی خواهند داشت. با استفاده از عبارات مشابه و کلمات جالب می توانید به راحتی تیترهای خود را تبدیل کنید.
گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در عناوین صفحه، احتمال اینکه افرادی که به دنبال محتوایی مانند شما هستند، با صفحات شما روبرو شوند را افزایش می دهد. تا زمانی که محتوای شما با ارزش و مرتبط با کلمات کلیدی مورد استفاده شما باشد، شانس بیشتری برای تبدیل آن بازدیدکنندگان به مخاطبان یا مشتریان وفادار خواهید داشت. به طور معمول، شما باید عنوان هر صفحه را بین 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید. اگر گوگل محتوای شما را در بالای نتایج جستجو نمایش دهد، ممکن است عنوان پست طولانی تری را نمایش دهد. با این حال، اگر صفحه یا پست شما در سطح پایین تری قرار دارد، می توان عنوان طولانی تر را قطع کرد و اطلاعات کلیدی را از خوانندگان احتمالی پنهان کرد.
با توجه به حجم بسیار زیاد محتوایی که هر روز به صورت آنلاین تولید میشود، داشتن عناوین مؤثر از همیشه حیاتیتر است. خوشبختانه، با ابزارهای رایگان تولید عنوان مانند آنهایی که در این مقاله معرفی شدهاند، ایجاد عناوین قدرتمند روزبهروز آسانتر میشود. علاوه بر این، ابزار همچنین حجم جستجو و هزینه به ازای هر کلیک (CPC) را برای موضوعی که وارد کردهاید ارائه میدهد. با وارد کردن یک کلمه کلیدی اصلی و کلیک بر روی “Create Titles”، شما یک لیست از 700 – بله، درست خواندید – ایده عنوان دریافت خواهید کرد. نکته منفی اصلی این است که لیست خود تغییر نمیکند، بنابراین شما هر بار ایدههای یکسانی دریافت میکنید، فقط با یک کلمه کلیدی یا موضوع متفاوت جایگزین شده. ابزار BlogAbout از Impact یک تولیدکننده عنوان وبلاگ زیبا است که به شما امکان میدهد بهراحتی عناوین ایجاد کنید، با یک رابط کاربری ساده و آسان.
سایتمپ مثل یک نقشه راه برای موتورهای جستجو هست که بهشون کمک میکند تا بهتر سایت شما رو پیدا کنند و مطالب رو فهرستبندی کنند. Sitemap برای سایتهای بزرگ، سایتهایی با آرشیوهای گسترده، سایتهای جدید و سایتهایی با محتوای رسانهای غنی مفید است. این مسئله ابدا چیز بدی نیست، چرا که هیچ عنوانی با تمام جستجوهای مورد نظر ما یکسان نمی باشد. اما اگر صفحه مورد نظر شما برای یک کلمه کلیدی بسیار پر جستجو ساخته شده است، عنوان آن را تا آنجا که ممکن است مطابق با عبارت مورد نظر بنویسید. هم برای گوگل و هم برای انسان ها غیرطبیعی به نظر می رسد، که هر دو می توانند واکنش منفی به عناوین هرزنامه داشته باشند.
برای اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل و تغییراتی که در نسخههای قبلی الگوریتمها ایجاد شدهاست، میتوانید به سمینارهای رسمی گوگل و همچنین صفحهی گوگل ویژهی توسعه دهندگان وب مراجعه نمایید. در واقع این قوانین تعیینکننده استراتژیهای محتوا و روند کاری سئو هستند. این ابزار قدرتمندی برای درک نیت کاربر و یافتن خلاهای محتوایی در بازار است، اما ممکن است برای مفاهیم کلی بیشتر از عناوین یا تیترهای بهینهشده خاص مفید باشد. با این حال، من توصیه میکنم که از آن به عنوان ابزاری برای ارزیابی ایدههای خود استفاده کنید. این ابزار رایگان و آسان برای استفاده است، اما توجه داشته باشید که سایت شامل مقدار قابل توجهی تبلیغات است که ممکن است از تجربه کاربری بکاهد.
شما میتوانید از صدها کیورد مرتبط با کلمه کلیدی اصلی یا فرعی استفاده کنید که شباهت معنایی به آنها داشته باشند مثل کیوردهای LSI. مثلا اگر کاربر کلمات کلیدی «آموزش سئو» را سرچ میکند، صرفا به دنبال یک محتواست یا یک دوره آموزش سئو رایگان و حتی پولی. من در این محتوا قصد دارم شما را با نکات موثر بهینهسازی یک صفحه از سایت یا یک محتوا برای چند کلمه کلیدی آشنا کنم. شرکت دیجیتال مارکتینگ مهام با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در حوزه های طراحی وب، سئو و بهینه سازی، شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ آماده ارائه خدمات نوین به مشتریان گرامی می باشد. استفاده از سوالات در عنوانها یکی از روشهای مؤثر برای برانگیزاندن کنجکاوی کاربران است.
همچنین، کاربران هم راهی برای پیدا کردن این صفحات ندارند و در نتیجه، تجربه کاربری سایت کاهش مییابد. تگهای هدینگ (H1 تا H6) مانند عناوین و زیرعناوین، ساختار محتوای شما را برای موتورهای جستجو و کاربران روشن میکنند. استفاده صحیح از این تگها به بهبود رتبهبندی سایت شما کمک شایانی میکند. تگ عنوان HTML نه تنها عنوان صفحه را برای موتورهای جستجو مشخص میکند، بلکه نقش مهمی در بهینهسازی صفحات وب (SEO) دارد. بهینه سازی تگ عنوان یک صفحه وب می تواند به شما کمک کند تاثیر مثبتی را در افزایش بازدیدکنندگان احتمالی وب سایت ایجاد کنید. یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایتهای تازه راهاندازی شده بهشدت با آن مشکل دارند.
بررسی بکلینکهای رقبا یکی از مهمترین قدمها برای پیشرفت در دنیای سئو است. با تحلیل بکلینکهای رقبای اصلیتان، میتوانید ببینید که آنها چگونه به لینکهای باکیفیت دست پیدا کردهاند و از چه تکنیکهایی استفاده میکنند. این کار به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کرده و استراتژی لینکسازی خود را بهبود ببخشید. برای ایجاد سایتمپ، میتوانید از یک ابزار تولید سایت مپ XML استفاده کنید یا اگر از وردپرس استفاده میکنید، ممکنه به صورت خودکار تولید شود. پس از ایجاد، سایتمپ خود رو به گوگل سرچ کنسول و بینگ وبمستر تولز ارسال کنید. علاوه بر این، استفاده از ابزارهایی مثل sumrush رو در نظر بگیرید تا مشکلات احتمالی که ممکن است بر سایتمپ و عملکرد کلی سئوی شما تأثیر بگذارند را شناسایی و حل کنید.
الگوریتم گوگل یکی از قدرتمندترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۳ برای نظارت بر وب سایتهای فروشگاهی معرفی شد. این پیوندها به صورت لینکهایی درون محتوای سایت قرار میگیرند و به کاربران امکان میدهند به صفحات مرتبط با موضوع مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. اما به جای قرار دادن پیوندهای داخلی به صورت بیسر و صدا، باید آنها را به نحو مناسبی تعیین کرد تا به بهینهترین نتیجه در بهبود سئو سایت نسبت به موتورهای جستجو برسیم. موتورهای جستجو از عنوان صفحه برای درک محتوای وبسایت شما استفاده میکنند و بر اساس آن تصمیم میگیرند که وبسایت شما را در کجای نتایج جستجو قرار دهند. اگر عنوان صفحه شما مرتبط و بهینه باشد، شانس بیشتری برای نمایش در صفحه اول گوگل خواهید داشت.
اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی شده است تا تمامی عناصر بصری و عملکردی آن به درستی در دستگاههای مختلف نمایش داده شوند. سئو خارجی، به زبان ساده، به تمام کارهایی گفته میشود که خارج از سایت انجام میدهید تا موتورهای جستجو به سایتتان اعتماد بیشتری کنند و آن را در نتایج جستجو بالاتر نشان دهند. این کار مثل این است که بخواهید در یک مهمانی بزرگ، خودتان را به دیگران معرفی کنید و با افراد مهم ارتباط برقرار کنید. برای اینکه مطمئن شوید هیچ نکته مهمی را از قلم نینداختهاید، بهتر است از یک چک لیست سئو خارجی جامع استفاده کنید. چون این صفحات نه تنها به بهبود رتبه سایت کمک نمیکنند، بلکه میتوانند به رتبهبندی کلی سایت آسیب بزنند. پس بهتر است هر ماه یکبار سایتمان را بررسی کنیم و صفحات زامبی را شناسایی و حذف یا بهروزرسانی کنیم.
ما با یکدیگر آشنا می شویم، رویاهای بزرگ تری می بینیم و یاد می گیریم که چگونه می توانیم بهترین خدمات و استراتژی هایی را که برای رشد کسب و کار خود نیاز دارید ارائه دهیم. برای رفع این مشکل، پیشنهاد میشود تا ساختار لینکهای داخلی به طور مرتب بررسی و لینکهای شکسته شناسایی و اصلاح شوند. همچنین، طراحی یک صفحه 404 سفارشی و مرتبط با موضوع سایت میتواند به هدایت کاربر به صفحات مرتبط کمک کند. ابزارهای تخصصی مانند DrLinkCheck.com نیز میتوانند در شناسایی و رفع این خطاها بسیار مفید باشند. برای ارزیابی ریسپانسیو بودن وبسایت خود، میتوانید از ابزارهای تخصصی مانند Google Mobile-Friendly Test استفاده کنید. همچنین، رعایت اصول طراحی ساده، استفاده از فونتهای خوانا و اجتناب از المانهای اضافی مانند پاپآپهای مزاحم، به بهبود تجربه کاربری و در نتیجه بهبود رتبهبندی سایت شما کمک شایانی خواهد کرد.
در چنین شرایط طول عنوان صفحه احتمالا بلند تر از 600 پیکسل شده و گوگل با هم سایت شما را با سه نقطه نمایش خواهد داد. در ادامه همین مطلب توضیح خواهیم داد که چگونه از دوباره نویسی عنوان صفحات توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنیم. حالت کلی بهینه برای یک عنوان صفحه به صورت “کلمه کلیدی اصلی – کلمه کلیدی فرعی | نام برند” است. چون قرار است عنوان هم برای گوگل جذاب باشد و هم کاربران را ترقیب به کلیک روی لینک کند. اگر نوشتن تگ های عنوان در وب سایت خود را یک کار اضافی برای دیجیتال مارکتینگ می دانید حتما فرصت های زیادی را برای جذب ترافیک ارگانیک بیشتر از دست می دهید. استفاده از عبارات دعوت به عمل در عنوان میتواند نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهد.
عنوان صفحات (Page Titles) یکی از مهمترین عوامل در سئو (SEO) و بهینهسازی برای موتورهای جستجو مانند گوگل است. عنوانها نه تنها به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند، بلکه اولین چیزی هستند که کاربران در نتایج جستجو میبینند. یک عنوان خوب میتواند نرخ کلیک (CTR) بالاتری داشته باشد و به جذب ترافیک بیشتر به وبسایت کمک کند. در این مقاله به نکات و روشهای بهینهسازی عنوان صفحات برای افزایش بازدید از گوگل میپردازیم. بهینه سازی تگ های عنوان برای رتبه بندی بهتر مهم است زیرا موتورهای جستجو از آنها برای درک محتوای یک صفحه وب و تعیین ارتباط آن با درخواست جستجوی کاربر استفاده می کنند. یک برچسب عنوان به خوبی بهینه شده می تواند به افزایش نرخ کلیک و بهبود دید در نتایج موتورهای جستجو کمک کند.
رویکرد فرمولی نیز ممکن است به بسیاری از عناوینی منجر شود که برای اهداف شما مفید نباشند. به عنوان مثال، من نیازی به بخش مربوط به “مشاهیر” نداشتم (باور کنید یا نه، عجلهای برای نوشتن “راهنمای چنگیز خان برای برتری در سفر اقتصادی” ندارم). همچنین زی لایسنس دارای سرویس های بسیار دیگری است که میتوانید با ورود به صفحه موردنظر هر سرویس مزایای هر سرویس را مشاهده نمایید. یکی از مزایای اصلی لایسنس گذاری، کنترل بهتری بر سیاستها و شرایط استفاده از محصولات است. این به شما این امکان را میدهد که قوانین مربوط به استفاده از محصول را تعیین کنید و در صورت نقض، اقدامات لازم را انجام دهید.
به طور کلی با توجه به موضوعات و محتوای سایت، پیوندهای داخلی را باید با دقت و بهینه ساری تعیین کرد. این قابلیت به ما این امکان را میدهد که در بهبود سئو سایت خود موفقیت بیشتری داشته باشیم و کاربران به راحتی محتوای مرتبط با موضوعات خود را پیدا کنند. لذا برای انتخاب کلیدواژههای مناسب برای سئوی داخلی، ابتدا باید بررسی کرد که کلمات و عبارتهایی که هدفمان است در جستجوگرها چگونه جستجو میشوند و بهترین کلیدواژهها را انتخاب کنیم. سپس کلمات انتخاب شده را در عناوین و محتوای سایت و همچنین در آدرس صفحات (URL) سایت قرار میدهیم. اگر از وردپرس استفاده میکنید، باید مطمئن شوید که تعداد افزونههایتان کم باشد.
عنوان صفحه در بالای مرورگر نمایش داده شده و در هنگام باز شدن چند تب، بر روی تب ها دیده می شود. عناوین ساده، قابل تفکیک و دارای کلمات کلیدی می تواند موجب شود که کاربران سایت شما را در بین چندین تب باز شده از دست ندهند. باید بهطور منظم عناوین را بررسی کنید و بر اساس دادهها و تحلیلها، آنها را بهبود دهید. ابزارهای تحلیلی میتوانند به شما کمک کنند تا بفهمید کدام عناوین بیشترین کلیک را دریافت میکنند و بر این اساس، استراتژی خود را تنظیم کنید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) میتواند باعث جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجو شود.
انتخاب عنوان مناسب برای محتوا که هم کاربران و هم موتورهای جستجو را تحت تاثیر قرار دهد مستلزم استفاده از روش های خاصی است. برای افزایش جذابیت و بهبود عملکرد صفحات در نتایج جستجو ضروری است که عنوانی کلیک پذیر و دلفریب انتخاب کنیم. چطور می توانیم عنوانی فراگیر برای محتوای خود بسازیم؟ این پرسشی است که در این قسمت از مقاله به تفصیل به آن پاسخ داده و ده روش برجسته برای خلق عناوین سئو دلنشین را ارائه می دهیم. ایجاد نقشه سایت یکی از مهمترین ابزارهای موجود در بهینهسازی موتورهای جستجو است. نقشه سایت یک فایل XML است که شامل تمام صفحات وبسایت است و به موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت را بیشتر شناسایی کنند و به راحتی فهرست کنند.
خوشبختانه، اکثر پلتفرم های ساخت سایت و افزونه های سئو همه کاره این کار را برای شما راحت کردند. مثلا اگه از یواست سئو (Yoast) تو وردپرس استفاده می کنید، می توانید این کار را زیر بخش “نمایش سایت” انجام بدهید. مطمئن باشید رباتهای گوگل به راحتی میتوانند صفحات سایتتان را پیدا کنند! اگر خزندههای گوگل نتوانند به صفحات سایت دسترسی پیدا کنند، یعنی با مشکلاتی مثل خطای 404 یا مسدود شدن توسط فایل robots.txt مواجه شده اید. یکی از مهمترین المانهای سئو خارجی، ساختن شبکهای قوی از لینکها به سمت سایت شماست. این لینکها، که مثل رأی اعتماد از سایتهای دیگر به حساب میآیند، به گوگل نشان میدهند که سایت شما باکیفیت و قابل اعتماد است.
این ابزار به جای ایجاد محتوای جدید، نیاز دارد که عناوین خودتان را برای تحلیل وارد کنید. پس از وارد کردن عنوان، ابزار Emotional Marketing Value (EMV) عنوان را محاسبه میکند، که نشاندهنده پتانسیل آن برای تأثیرگذاری احساسی بر خوانندگان است. شما با وارد کردن کلمه کلیدی خود شروع میکنید و سپس با استفاده از منوی کشویی تعیین میکنید که آیا کلمه کلیدی یک محصول یا خدمت، نام یک برند/کسبوکار، یک صنعت یا چیز دیگری است. نکته مثبت این ابزار این است که شما تعداد زیادی پیشنهاد عنوان برای محتوای خود دریافت میکنید – و نکته منفی آن هم همین است. در حالی که تنوع انتخابها عالی است، حجم زیاد عناوین میتواند زمانبر باشد.
اما این جا میخواهیم به صورت جزئی تر وارد بخش بهینه سازی عنوان سئو شویم. یکی ازاشتباهات رایج در تولید محتوا که اغلب ما به آن توجه نمیکنیم، بهینه نکردن و توجه نکردن به عنوان های صفحات است. طبق آمار از مراکز تحقیقاتی معتبر از هر ١٠ نفر، ٨ نفر عنوان ها را میخوانند. یکی از نکاتی که ما باید در نوشتن مقالات سئو شده و محتوای سئو شده به آن اهمیت دهیم، انتخاب عنوان جذاب است. با انتخاب یک عنوان مناسب میتوان ترافیک سایت را به صورت غیر مستقیم افزایش داد. علاوه بر این، موتورهای جستجو هم محتوای چندرسانهای را بیشتر دوست دارند و به آن رتبه بهتری میدهند.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/