آپدیت الگوریتم های گوگل به زبان ساده

الگوریتم های گوگل چیست؟ جدیدترین، تغییرات، آپدیت و بروزرسانی ها وب داران

این سایت‌ها ممکن است محتوای کپی شده یا بی‌ربط داشته‌باشند و ارزشی برای کاربران ایجاد نکنند. الگوریتم‌ها گوگل در سئو با تشخیص و شناسایی این نوع سایت‌ها و کاهش رتبه آن‌ها، سعی در بهبود تجربه جستجوی کاربران دارند. درصورتی‌که الگوریتم‌های جانبی به منظور بهینه‌سازی پرس‌وجو کاربران و بهبود نتایج جستجو یا شناسایی سایت‌های اسپم به کار می‌روند. در دنیای پرتلاطم اینترنت، گوگل به عنوان غول جستجو، همواره در حال نوآوری و پیشرفت است. این پیشرفت‌ها عمدتاً به لطف الگوریتم‌های پیچیده‌ای است که گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب و ارائه نتایج جستجو استفاده می‌کند. همچنین، نگاهی به چشم‌انداز آینده الگوریتم‌های گوگل خواهیم انداخت و پیش‌بینی‌های خود را در مورد جهت‌گیری‌های آینده این شرکت مطرح خواهیم کرد.

در سال 2016 و بعد از اینکه در نتایج گوگل و ترافیک سایت ها تغییرات زیادی ایجاد شد، سئوکارهای خبره و معروف در انجمن های اینترنتی در مورد آن مشغول به بحث شدند. طبق اطلاعات، این الگوریتم باعث ایجاد تغییرات در سئو و جستجوی محلی کسب و کارهاست. به روز رسانی مرغ مگس خوار یک تغییر اساسی در فناوری جستجوی اصلی گوگل بود. گوگل به راهی برای درک بهتر مرتبط‌ترین نتایج و بازگشت به پرسش‌های پیچیده‌تر در نتیجه رشد جستجوی محاوره‌ای (یعنی جستجوی صوتی) نیاز دارد. گوگل گفت این الگوریتم جدید حدود 90 درصد از جستجوها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه این به روز رسانی در آن تاریخ اعلام شد، اما در واقع در اوت 2013 عرضه شد.

این الگوریتم در تاریخ 10 آگوست 2009 صورت گرفت، این آپدیت به منظور ایندکس سازی وب ها به صورت یک سیستم جدید عمل کرد و به گوگل اجازه داد تا به راحتی اطلاعات را ویرایش و ذخیره سازی نماید و در نهایت 50 درصد نتایج بهتری به هنگام سرچ حاصل شود. با مطرح شدن این الگوریتم گوگل تغییری در نحوه ی ارزیابی خود اعلام داشت که در آن نشان داده می شد که کدام سایت ها بهترین نتیجه برای نمایش کوئری های بلند دارند. در 14 ژانویه، و طبق اطلاعیه پیشرفته گوگل، به‌روزرسانی هسته ای ژانویه 2020 منتشر شد. سطوح اولیه نوسانات رتبه بندی، سطوح شدیدی از نوسان رتبه را هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه نشان می دهد. همانطور که به روز رسانی در روزهای آینده ادامه یافت، رتبه بندی به آرامی شروع به تثبیت کرد و سرانجام در 19 ژانویه به سطح عادی بازگشت. در 22 ژانویه، رابط جستجوی گوگل، دنی سالیوان، تفاوت عمده‌ای با شیوه‌های قدیمی Featured Snippet گوگل اعلام کرد.

سایت‌هایی که پس از به‌روزرسانی هرزنامه شاهد تغییر هستند، باید خط‌مشی هرزنامه گوگل رو بررسی کنند تا از مطابقت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. سایت هایی که خط مشی های گوگل رو نقض می کنند ممکنه در نتایج رتبه پایین تری داشته باشند یا اصلاً در نتایج ظاهر نشن (که اصطلاحاً ما میگیم پنالتی شدند). اگر سیستم‌های خودکار گوگل طی چند ماه متوجه بشن که سایت با خط‌مشی هرزنامه اش مطابقت داره، ایجاد تغییرات می‌تونه به بهبود سایت کمک کنه. پس هیچ وقت برای تغییر دیر نیست و ماهی رو هر وقت از آب بگیرید تازه هست. این یعنی گوگل به صورت کامل نمی‌تواند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را از محتوای نوشته شده توسط انسان تشخیص دهد؛ البته که گوگل هم ساکت ننشسته است. با توجه به اینکه فناوری تولید محتوا توسط هوش مصنوعی، پیشرفت سریعی داشته، موتورهای جستجو همچنان نیز به صورت مرتب الگوریتم‌های خود را به‌روز رسانی می‌کنند تا بتوانند محتوای بسیار طبیعی‌تری تولید کنند.

این الگوریتم های گوگل هستند که وب ‌سایت ها را دسته ‌بندی کرده و بهترین آن ها را در رده‌ های بالا و و در صفحه اول گوگل نمایش می‌ دهند . هر کدام از الگوریتم  دارای ساختار و قوانین مختص به خود هستند و بر اساس الزامات خدمات سئو ساخته شده ‌اند. این الگوریتم‌ ها در کنار هم باعث بهتر شدن فضای وب و افزایش کیفیت محتوای وب سایت‌ ها می‌شوند. این مطلب جامع ترین و مفصل ترین لیست الگوریتم ها را در اختیار شما قرار می دهد. در تعریف الگوریتم های گوگل به زبان ساده باید گفت که مجموعه ای از دستورالعمل ها که با توجه به قواعد ریاضی و قواعد هوش مصنوعی پایه گذاری شده است و در موتور جستجوی گوگل مورد استفاده قرار می گیرد الگوریتم گوگل گفته می شود. در تاریخ 10 می، گوگل اعلام کرد که در چند ماه آینده سیستم محتوای مفید خود را برای پیدا کردن و آسان‌تر کردن کاوش دیدگاه‌های مختلف افراد جستجوگر، آپدیت می‌کند.

سئو محلی تأثیر قابل توجهی بر رونق کسب و کارهای کوچک و همچنین تجربه کاربران در دریافت نتایج بهتر از جستجوهای خود داشته است. در سال 2012، گوگل به طور رسمی “به‌روزرسانی الگوریتم وب اسپم” را راه‌اندازی کرد. این به‌روزرسانی به طور خاص هرزنامه‌های لینک و شیوه‌های ساخت لینک دستکاری شده را هدف قرار می‌داد. به روزرسانی Vince در گوگل در حقیقت یک تغییر سریع و قابل توجه در کلمات کلیدی به صورت رقابتی بود که در میزان رتبه بندی تاثیر گذار بود. پس از به روز رسانی الگوریتم و نیز، Google شروع به یافتن نتایج جستجو براساس موقعیت فیزیکی جستجوگر یا آدرس IP کرد.

این دسته از وب سایت ها به نوعی قوانین گوگل را دور می زنند و به طور حتم این دسته از سایت ها خیلی زود از لیست جست و جو های گوگل، به علت نقض قوانین حذف خواهند شد. در سال 2004 ، وب مسترها و متخصصان سئو متوجه شدند که وب سایت های تازه راه اندازی شده، با وجود تلاش های فراوان مربوط به سئو، در چند ماه اول در گوگل رتبه خوبی ندارند. نکته عجیب  این بود که با وجود اینکه محتوا ها مطابق با کلید واژه مناسب وارد بازار رقابتی شده بودند، اما گوگل آن ها را به رسمیت نمی شناخت؛ در حالی که سایت ها در یاهو و بینگ رتبه خوبی داشتند. در واقع لینک ‌ها همچون یک رای اعتماد برای وب ‌سایت ها عمل می‌کنند، در صورتی‌که یک وب ‌سایت معتبر به سایت شما لینک بدهد می‌تواند در رتبه ‌بندی و ترافیک وب ‌سایت شما نیز مؤثر باشد. اما اگر یک وب‌سایت کوچک و ناشناخته به سایت شما لینک دهد و این این موضوع نمی ‌تواند به ‌اندازه یک رأی از یک وب‌ سایت معتبر حائز اهمیت باشد.

الگوریتم فرد در سال 2017 منتشر شد و بر لینک‌‌های تبلیغاتی، خرید بک لینک و کیفیت محتوای سایت‌‌ها متمرکز بود. در واقع سایت‌هایی که تبلیغات بیش‌ازحد، محتواهای بی‌کیفیت و لینک‌های افیلیت (لینک به سایت‌های فروشگاهی) بیش‌ازحد به کار می‌برند توسط الگوریتم فرد جریمه می‌شوند. به زبان ساده Google BERT به گوگل کمک می کند تا کلمات را در یک جمله درک کند. اما الگوریتم های سابق گوگل نیز همین کار را انجام میدادند، بنابراین چه تغییر قابل توجهی رخ داده است؟ خوب ، تفاوت در اینجا این است که الگوریتم BERT تمام ظرایف محتوای یک جمله را رمزگشایی می کند. RankBrain یک سیستم است که توسط گوگل توسعه داده شده است و به آن کمک می‌کند تا هدف احتمالی کاربر از یک عبارت جستجو را درک کند. این سیستم در بهار سال ۲۰۱۵ به کاربران عرضه شد، اما اعلام رسمی آن تا تاریخ ۲۶ اکتبر همان سال صورت نگرفت.

الگوریتم MUM یک مدل چندمنظوره پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به شمار می‌رود که گوگل برای درک بهتر سوالات پیچیده کاربران و ارائه نتایج دقیق‌تر طراحی کرده است. این الگوریتم قادر به تحلیل و ترکیب اطلاعات از منابع مختلف (متن، تصویر و ویدیو) و پاسخ‌گویی به زبان‌های گوناگون است. از جدیدترین الگوریتم‌های گوگل 2024 که به‌عنوان آخرین نسخه از الگوریتم‌های گوگل معرفی شده می‌توان به Google BERT اشاره کرد. Bidirectional Encoder Representations from Transformers که به اختصار BERT نامیده می‌شود با بهره‌گیری از شبکه‌های عمیق مبتنی‌بر تبدیل‌ها، بهترین‌ نتایج را در ارتباط با مفاهیم و روابط بین کلمات در زبان طبیعی در اختیار کاربران می‌گذارد. پس از به‌روزرسانی ونیز، گوگل شروع به گنجاندن نتایج جستجو بر اساس مکان فیزیکی جستجوگر یا آدرس IP کرد.

اما امروزه اگر فقط عبارت "کجا باید ناهار بخورم؟" را در گوگل سرچ کنید، می توانید یک رستوران خوب در نزدیکی موقعیت  خود پیدا کنید. به بیان ساده می توان گفت Google Caffeine یک تغییر الگوریتم نیست، بلکه الگوریتم کافئین به Google اجازه می دهد صفحات بیشتری را در مدت زمان کمتری فهرست بندی کند. علاوه بر این، با درک، رشد و چگونگی تغییر دستگاه ها و انواع رسانه ها می توان بر منابع مورد نیاز تأثیر گذاشت. با استفاده از کافئین، گوگل قابلیت خزیدن، جمع آوری داده ها و افزودن آن به صفحه فهرست را در چند ثانیه بدست آورد. همه اینها به این معنی است که اطلاعات جدیدتر در سراسر سایت های گسترده وجود دارد.

بدیهی است که به این سادگی نیست، اما این یک راه خوب برای فکر کردن به یک بروزرسانی الگوریتم گوگل است. ممکن است گاهی اوقات بر اساس اتفاقاتی که در زندگی شما می‌افتد، آن را دوباره مرتب کنید یا ممکن است او یک آهنگ قدیمی را به‌روز کند یا موسیقی جدیدی منتشر کند. این الگوریتم تضمین می کند که نتایج محلی بسته به موقعیت مکانی جستجوگر متفاوت تر است. هرچه به آدرس هر یک از مشاغل نزدیک تر باشید، احتمال مشاهده آن در بین نتایج محلی بیشتر است. الگوریتم Possum هم چنین منجر به تنوع بیشتر بین نتایج رتبه بندی شده است و برای کاربران دارای نتایج مشابه است. الگوریتم Google Dance با توجه به میزان سرچ افراد و کلیک افراد بر روی محتوا وب سایت و زمان مصرف شده در وب سایت، به شما، رتبه و در نهایت امتیاز می دهد.

تا قبل از این، متن متای توضیحات هر صفحه از سایت شما مجاز به داشتن 155 کاراکتر بود. در سال 2017 این متن به چیزی حدود 2 برابر افزایش پیدا کرد و به 300 کاراکتر ارتقا داده شد. در این بخش، چند مثال از نحوه عملکرد الگوریتم Passage Ranking را بررسی می‌کنیم. در جدول زیر اطلاعات مربوط به جست‌وجوهای مختلف و عملکرد گراف دانش گوگل را بررسی می‌کنیم. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. سیستمی که با محتوا و رفتارهایی سر و کار دارد که خط‌مشی‌های هرزنامه گوگل را نقض می‌کند.

این الگوریتم، ممکن است در برخی موارد به‌طور مستقیم استفاده نشود یا به‌عنوان یکی از الگوریتم‌های گوگل در کنار دیگر الگوریتم‌ها به‌کار گرفته شود. به عنوان مثال، این یک نمونه از نحوه عملکرد یک الگوریتم “تطبیق عصبی” است. این کار باعث رضایت کاربران شده و همچنین به کسب و کارهای کوچک که توان رقابت با وب‌سایت‌های بزرگتر را در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود نداشتند، امکان استفاده از مزیت سئو محلی را می‌دهد و به رونق کسب و کار آنها کمک می‌کند. این به‌روزرسانی به کاربران گوگل تجربه جستجوی متفاوت و بهتری در زمینه مشاغل محلی و اطلاعات مرتبط با آنها ارائه داد. با این به‌روزرسانی، نتایج جستجوی محلی بهبود یافت و کسب‌وکارهای محلی که حضور آنها ارگانیک قوی‌تری داشتند، پاداش داده می‌شدند.

پس در نتیجه یک سئو کار و کسی که کار سئو و بهینه سازی یک صفحه وب را انجام می دهد باید به صورت کامل این الگوریتم ها را مطالعه کرده و در جریان جدیدترین آپدیت هایی که برروی این الگوریتم ها صورت می گیرد باشد. این برای کاربرانی بسیار اهمیت دارد که بسیار زیاد از تلفن همراه استفاده می‌کنند و به همین علت، بخشی از راهنمای تجربه صفحه ما باقی می‌ماند. همچنین گوگل ادعا دارد که برای ارزیابی قابلیت استفاده از تلفن همراه، ابزارهای قوی‌تر دیگری مانند Lighthouse از کروم، ظاهر شده‌اند. پس برای اینکه بتواند این دنیای عظیم از شراکت خود را مدیریت و کنترل کند، قوانینی را وضع میکند، این قوانین و دستورالعمل ها در واقع همان الگوریتم های گوگل است. جلوتر بیشتر در این مورد با شما صحبت خواهیم کرد ولیکن در درجه اول اگر دوست دارید در مورد انواع مدل های کسب و کار بیشتر بدانید می‌توانید از مشاوران کسب و کار وینت، مشاوره کسب و کار دریافت نمایید.

با این حال، از آن زمان تاکنون، این الگوریتم‌ها تکامل یافته‌اند و اکنون بسیاری از جنبه‌های دیگر تجربه کاربری و محتوای سایت را نیز در نظر می‌گیرند. الگوریتم گوگل یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۷، به‌صورت غیررسمی توسط گوگل معرفی شد. الگوریتم گوگل یکی از قدرتمندترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۳ برای نظارت بر وب سایت‌های فروشگاهی معرفی شد. هدف الگوریتم های گوگل، بهبود کیفیت نتایج جستجو و ارائه اطلاعات دقیق و مفید به کاربران است. این الگوریتم ها با بررسی و تحلیل محتوا و ساختار وبسایت ها، رتبه بندی صفحات وب را براساس اهمیت و ارزش آنها تعیین می‌کنند.

این آپدیت توسط Matt Cutts معرفی گردید که این به روز رسانی به ایندکس سازی پرداخت. گوگل این بار اعلام کرد که عمده مشکلات مربوط به ایندکس کردن صفحات در سطح وب رفع شده است. تمرکز اصلی این سیستم در جلوگیری از نشر اکاذیب و اخبار جعلی که با اهداف خاص در مواقع بحرانی منتشر می‌شود می‌باشد. این سیستم می‌تواند بخشی از متن یک صفحه که دقیقا مرتبط یا پاسخ به یک جستجو است را تشخیص دهد. این سیستم در حال حاضر برای تولید نتایج در قطعات ویژه یا featured snippet در مورد موضوعات خاص مانند کووید استفاده می‌شود و در نتایج عمومی استفاده نمی‌شود. سیستمی که منابع خبری محلی را در صورت مرتبط بودن با پرس و جو نشان می‌دهد.

حتی برخی از کارمندان Google همه به روز رسانی هایی که تحت تاثیر این الگوریتم ها اتفاق می افتد را درک نمی کنند. گوگل هیچ گاه برای انتشار الگوریتم های خود به منظور رونمایی جشن و میهمانی برگزار نمی کند. پس بهتر است با این بینش که گوگل برای خدمت به مردم و مطابق با خواسته های آنها مدام چهره عوض می کند را مد نظر داشته باشیم. همین طور سطح اطلاعات خود را در مورد این موتور جست و جو گر شگفت انگیز بالا ببریم. همان ‌طور که تا به این‌ جا متوجه شده اید الگوریتم ‌های گوگل در سئو و معیار های رتبه‌ بندی هر وب‌ سایت بسیار تاثیر دارند.

گوگل به‌روزرسانی داده‌های پاندا را اعلام کرده است که 1.2 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مت کاتس اولین (و تنها) به روز رسانی الگوریتم پنگوئن 2.0 را منتشر کرد که تقریباً یک درصد از جستجوها را تحت تأثیر قرار داد. به نظر می رسید این به روز رسانی اصلی الگوریتم عمدتاً بر روی محتوای کم ارزش تمرکز دارد. اما گوگل از به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر خودداری کرد و گفت که همه پاسخ‌ها در مورد فرد را می‌توان در راهنمای کیفی Google Webmaster پیدا کرد. ابزارهای رتبه بندی سئو در 9 جولای با یک نقص جزئی مواجه شدند، این احتمالاً یکی دیگر از به روز رسانی های مربوط به کیفیت گوگل است (تایید نشده). گوگل برای سومین بار در سال جاری از طریق توییتر عرضه گسترده به‌روزرسانی‌های الگوریتم را تأیید کرد.

سیستمی که گوگل را از نمایش بیش از دو صفحه از یک سایت در نتایج برتر باز می‌دارد. سیستمی که به بررسی‌های محصول با کیفیت بالا که توسط نویسندگان خبره نوشته شده است، با تجزیه و تحلیل دقیق و تحقیقات اصلی پاداش می دهد. این سیستم که به گوگل کمک می کند تا بازنمایی مفاهیم را در پرس و جوها و صفحات درک کند و آنها را با یکدیگر تطبیق دهد. Google سیستم‌هایی را برای ارائه مجموعه‌های خاصی از اطلاعات در مواقع بحران، مانند هشدارهای SOS هنگام جستجوی بلایای طبیعی، در اختیار دارد. به نظر من فقط نیاز است در مورد الگوریتم‌هایی حساس باشید که مربوط به موارد تکنیکال سایت است. البته به نظر من الگوریتم گوگل خیلی هم مخفی نیست و متخصصین سئو به اندازه کافی در مورد آن صحبت کرده‌اند.

نحوه کار الگوریتم های گوگل به این صورت است که صفحات وب ‌سایت هایی را که شامل کلیدواژه‌ های مورد استفاده شما هنگام سرچ می ‌باشند پیدا می‌کنند،  سپس بر اساس چند فاکتور  هر صفحه را رتبه‌ بندی کرده و به آن‌ ها امتیاز می‌دهند . صفحه ‌هایی که رتبه بالاتری داشته باشند، در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل نیز بالاتر نمایش داده می‌شوند. در واقع بهترین لینک ‌های مرتبط با موضوع جستجوی شما به ‌لحاظ تئوری جزو اولین ‌هایی است که گوگل الگوریتم برای شما لیست کرده ‌است. از این رو اگر وب سایت شما از نظر الگوریتم‌های گوگل، دارای کیفیت بالایی نباشد، شانسی برای حضور در رتبه‌های اولیه گوگل را نخواهید داشت. پس به صورت خلاصه الگوریتم‌های گوگل موظف هستند تا وب سایت‌های مختلف را از تمامی جهات، از میزان تعامل و رضایت کاربر گرفته تا لینکسازی و… مورد بررسی دقیق قرار داده و آن‌ها را رتبه‌بندی کنند. با همین یک جمله، شما به خوبی متوجه اهمیت الگوریتم‌های گوگل و آپدیت‌های آن برای تمامی سئوکاران و وب سایت‌ها خواهید شد.

همانطور که از استراتژی‌های هلدینگ چابک پیداست، این وبسایت هم استراتژی‌های سئو خود را باتوجه به تغییرات و الگوریم نامبرده بروز کرده تا بتواند قابلیت رقابت در محصولات و خدماتش را حفظ نماید. اگر سبک سئو شما مبتنی بر ارائه ارزش و کیفیت به کاربر است نیاز نیست با ارائه هر آپدیت نگران شوید. در این صفحه توضیح می‌دهم الگوریتم گوگل یا آپدیت گوگل چیست و سپس با مفاهیم بسیار مهمی در مورد نحوه کار الگوریتم‌های گوگل و آخرین وضعیت سیستم‌ها و الگوریتم‌های گوگل آشنا می‌شوید. دنی سالیوان، کارمند گوگل، از طریق توییتر تایید کرد که صفحات وب موجود در فیچر اسنیپت ها در فهرست‌های ارگانیک تکرار نخواهند شد. این تغییر 100٪ لیست های جستجو در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است. الگوریتم اینستاگرام 2025 با هدف بهبود تجربه کاربری طراحی شده است و پست‌هایی را که تعامل بالا، نوآوری و ارتباط قوی با کاربران دارند، در اولویت قرار میدهد.

گوگل همچنین بهتر می تواند تعیین کند که آیا یک پرس و جو یا وب سایت دارای هدف یا ارتباط محلی است یا خیر. گوگل به‌روزرسانی پاندا را اعلام کرده است که تغییر آن ماه‌ها طول می‌کشد و 2 تا 3 درصد از جستجوهای زبان انگلیسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به دلیل ماهیت کند انتشار، مشخص نیست که چقدر تأثیر خواهد گذاشت یا چه زمانی رخ خواهد داد. گوگل تایید کرده است که پاندا در الگوریتم اصلی گوگل که به عنوان بخشی از راه اندازی کند پاندا 4.2 دیده می شود، درگیر است. به عبارت دیگر پاندا دیگر فیلتری نیست که پس از انجام وظیفه در الگوریتم گوگل کار کند، بلکه به عنوان سیگنال رتبه بندی اولیه گنجانده شده است.

در 3 ژوئن، گوگل در توییتر اعلام کرد که به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن 2021 منتشر شد. یک روز بعد، رتبه بندی ها نوسانات شدیدی را تجربه کردند که تا 6 ژوئن ادامه داشت. در 7 ژوئن، بری شوارتز از میزگرد موتورهای جستجو در مورد مورد جزئیات این آپدیت توضیحاتی را ارائه داد. از تاریخ 3 نوامبر، شاهد جهش نسبی در رتبه بندی نتایج موبایل و دسک تاپ بودیم. در 4 نوامبر، بری شوارتز از میزگرد موتورهای جستجو، در مورد این آپدیت توضیحاتی را ارائه کرد.

؟ باید اشاره داشت که گوگل هر چند وقت یکبار، الگوریتم جدیدی را معرفی می‌کند. برخی از این الگوریتم‌ها تغییر زیادی را در نتایج رتبه‌بندی ایجاد نمی‌کنند و احتمالا بسیاری از افراد از حضور آن‌ها نیز آگاه نمی‌شوند. اما در مقابل برخی دیگر از الگوریتم‌های گوگل می‌توانند چنان تغییرات عظیمی ایجاد کنند که به ناگاه وب سایت شما از صفحه اول به صفحه سوم پرت شود. موتور جستحوی گوگل دارای الگوریتم های متعددی است که با تحقیق و توسعه مثال زدنی هواره در حال بهبود آن ها با هدف بالابردن کیفیت نتایج جستجو است. الگوریتم های گوگل در سال 2012 حدود 500 مرتبه و در سال 2014 بیش از 600 مرتبه رسید و در سال 2017 نیز در حدود چند هزار بار بوده است.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/