آموزش سئو مبتدی

برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟ آموزش سئو رایگان!

بعد از مرحله کرال، مرحله ایندکس شروع می‌شود؛ درواقع اگر صفحات سایت شما ایندکس شوند، یعنی در موتورهای جستجو ثبت شدند و حالا کاربران می‌توانند از طریق موتورهای جستجو، صفحه سایت شما را پیدا کنند. با توجه به رشد بسیار و در حد انفجار گونه وب‌سایت‌های شرکتی، فروشگاهی، خدماتی و… یک چالش مشترک در پیش‌روی همه آن‌ها وجود دارد “رسیدن به صفحه اول موتور جستجو” و این امر هم بدون سئو عملاً امکان‌پذیر نیست. کسب و کارها هیچ راهی جز استخدام متخصصان ندارند و برای این‌کار هم باید هزینه و زمان صرف نمایند. در این فصل از آموزش SEO، یاد می‌گیرید که چکونه وب سایت خود را برای تجربه کاربری بهینه‌سازی کنید. در واقع بهترین تجربه کاربری که شامل، سیگنال‌های کاربران، نرخ CTR، نرخ Dwell Time، اهداف جستجو کاربران را در این فصل فرا خواهید گرفت. در این فصل از آموزش SEO ، یاد می‌گیرید که چکونه وب سایت خود را برای تجربه کاربری بهینه‌سازی کنید.

هر سایتی میتواند به سایت شما لینک دهد و فرقی هم نمیکند به کدام صفحه سایت شما لینک دهد در نهایت این هست که شما از سایت دیگری یک لینک گرفته اید. لینک گرفتن از سایت ها پروسه خاصی دارد و همینجوری الکی اگر از هر سایتی بک لینک بگری بدون برنامه قطعا جریمه میشید و سئو سایت شما منفی خواهد شد. نکته ای هم هست که باید بدانید شما خودتان هم میتوانید برای سایتتان بکلینک بسازید اما باید طبق برنام باشد که تو بخش آموزش سئو کامل از پایه تا پیشرفته همه این موارد به شما گفته شده است. سئو مخف عبارت Search engine optimization و معادل فارسی، بهینه سازی موتورهای جستجو است. Seo فرآیندی است، که در بهبود رتبه‌ی وبسایت شما کارایی دارد و آموزش و پیاده سازی آن، شما را در صفحات جستجو افراد قرار می‌دهد.

شاید در شروع فعالیت درآمد سئو تفاوت زیادی با سایر تخصص‌های دیجیتال مارکتینگ نداشته باشد ولی سقف درآمدی این حوزه بسیار بالا بوده و در بازه 5 ساله می‌توانید به اندازه یک مدیر دیجیتال مارکتینگ یا حتی فراتر از آن درآمد کسب کنید. تصور اینکه در کنار فعالیت و شغل اصلی خود (مثلا به عنوان مدیر کسب و کار) می‌توانیم آموزش سئو را هم دنبال کرده و خودمان این مهم را به دست بگیریم، شانس کمی برای موفقیت خواهیم داشت. هنگامی که در مرحله یادگیری سئو هستیم با منابع و آموزش‌های متعددی روبرو می‌شویم که رویای نتیجه‌گیری سریع را به ما می‌فروشند. ولی درک صحیح از همین جمله کوتاه می‌تواند مانع بسیاری از اشتباهاتی شود که در طول یک پروژه سئو انجام می‌دهیم. در ادامه می‌توانید مفاهیم و اصطلاحات مهم در حوزه لینک سازی خارجی را مطالعه کنید. تفاوت مدل امروزی با Link Farm این است که ما مستقیما با رسانه مورد نظر خود مذاکره کرده و سایت‌هایی را انتخاب می‌کنیم که ارتباط موضوعی کاملی با اهداف ما در سئو دارند.

قطعا هوش مصنوعی بی تاثیر نخواهد بود بر سئو، ولی این به معنای پایان سئو نمیباشد. اما باید بدانید که هر دوی این موارد در کنار هم ارزشمند هستند؛ بنابراین در آموزش سئو باید به‌خوبی این مهارت‌ها را بیاموزید و آن‌ها را به کار ببندید. محتوا در واقع راه ارتباطی شما با مخاطبتان است؛ با استفاده از این راه شما می‌توانید به مخاطبان خود بگویید که چه اهدافی دارید، در چه زمینه‌ای کار می‌کنید و چه خدماتی را ارائه می‌دهید. به همین دلیل باید محتوایی را تولید کنید که مخاطب را تشویق به ماندن در وب‌سایت شما کند. در این ویدیو، اهمیت انکرتکست ها در بک لینک سازی، اشتباهات رایج در استفاده از آن ها، و همچنین انواع انکر تکست ها را توضیح داده ایم.

یعنی یک متخصص سئو می‌تواند یک سایتی برای خودش راه اندازی کند و سپس سایت خودش را سئو کرده و به درآمد برسد. خیر، در صورت دنبال کردن تمامی فصول این دوره یادگیری سئو و اجرای مثال‌های آن تسلط شما به اندازه‌ای می‌رسد که بدون نیاز به کلاس و استاد به مباحث مسلط شوید. در انتهای این فصل شما تمامی نکات لازم برای یک سئو کار حرفه ای در مورد کلمات کلیدی را آموزش میبینید. بهترین روش برای یادگیری و اجرای سئو چیست؟سئو را از کجا شروع کنیم؟ این سوال یکی دیگر از رایج‌ترین سوالات مربوط به آموزش سئو است. لینک های داخلی صفحات از مهم ترین عوامل سئو هستند که با انکرتکست (در ادامه توضیح می دهیم) مناسب به صفحات دیگر متصل شوند لینک ها به طور کلی چه داخلی چه خارجی اعتبار صفحات را به یکدیگر منتقل می کنند.

با پیشرفته شدن گوگل و رونمایی از الگوریتم‌ هامینگ‌برد؛ گوگل به سطح جدیدی از درک محتوا رسیده است. بیایید ببینیم چگونه از لینک‌های محتوایی به بهترین شکل استفاده کنیم. منوی اصلی در ساختار سایت نقش حیاتی دارد و لینک‌هایی که در منوی اصلی قرار می‌گیرند باید کاملا فکر شده و حساب شده باشند. گام دوم ما در ساختارسازی سایت استفاده صحیح از لینک‌های ساختاری است. پس با توجه به نتایج؛ هدف جستجو را تشخیص داده و به لندینگ‌پیج مناسب اختصاص دهید. کافی است وارد بخش خوشه شوید و خوشه‌هایی که به صورت اتوماتیک ساخته شده‌اند را مشاهده نمایید.

منظور از بازاریابی محتوا،‌ توسعه و توزیع محتوا در بخش‌های مختلف اعم از بلاگ،‌ پست‌های رسانه اجتماعی،‌ صفحات محصول و غیره است. این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که موضوعات در سایت شما پیوستگی و ارتباط داشته و در نهایت منجر به ایجاد روابط قوی‌تر با مشتریان و کاربران شما شود. امیدوارم از این مجموعه آموزش سئو حرفه ای که به صورت رایگان، صفر تا صد و کامل ارائه شد، لذت برده باشید. مثلا وقتی با کارکرد نقشه سایت در سئو آشنا شدید و از جوملا استفاده می‌کنید، فقط باید افزونه مناسب ساخت و پیاده‌سازی نقشه سایت را برای جوملا پیدا کنید. اگر از shopify, wix, magneto, joomla یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده می‌کنید تقریبا تفاوتی نمی‌کند.

یعنی ممکن است موتورهای جستجو به صلاح دید خودشان قسمتی از متن صفحه را به جای متن موجود در متا توضیحات نمایش دهند. با لینک های داخلی به گوگل نشون میدیم که سایت استراکچر محکمی دارد و صفحات اصلی ما کدام هستند. مهترین نکته درباره ساختار سایت این است که باید ساختار سایت خیلی واضح و مشخص به گوگل معرفی بشه.که از دید من صاحب سایت، مهمترین صفحات سایت من کدام هستند. یکی از مهمترین مشخصاتش این است که افراد و بازدید کنندگان به راحتی می‌توانند محتوای مورد نظرشان رو پیدا کنند. اگر میخواهید روی صفحات زیادی از سایتتون کار کنید می‌توان از آن استفاده کرد. اگر ssl نداشته باشیم هر زمانی که کاربران بخواهند وارد سایت ما بشوند گوگل به آنها یک هشدار می دهد که ممکن است این سایت خطرناک باشد.

بسیاری از سایت‌های جهان بخش عظیمی از کاربران خود را از طریق صفحات گوگل جذب می‌کنند. این موضوع سبب شده تا سایت‌ها برای موفقیت و پیشرفت خود بیشتر از هر چیزی یا هر کسی به گوگل نیاز داشته باشند. یکی از انواع صفحات فرودی که می‌توانید در برخی از سایت‌ها به ویژه پلتفرم‌های خدماتی و دیجیتال مارکتینگ بیابید، lead generation هستند. هدف از ساخت این پیج‌ها، دریافت اطلاعاتی از کاربر است که می‌تواند شامل شماره تلفن، نام، آدرس و ایمیل باشد. ازاین رو خزنده‌های گوگل ابتدا به دنبال آن‌ها بوده و اگر در ابتدای عنوان با کلمه کلیدی روبه رو شوند، یک پوئن مثبت برای سایتان در نظر می‌گیرند. علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد سئو مربوط به محتوا سایت به مقاله آموزش سئو محتوا مراجعه کنند.

الگوریتم ونیز باعث تغییر نتایج و افزایش رضایت کاربران از موتور جستجوی گوگل شده بود و همچنین توانست به رشد جستجو و سو محلی، کمک زیادی کند. لینکسازی و ساخت بک لینک، یکی از بهترین روش‌ها برای سئو سایت به شمار می‌رود که باید به شکل کاملا اصولی و طبیعی انجام شود. یعنی شما به عنوان مدیر سایت، نباید هیچ نقشی در لینکسازی خارجی داشته باشید و اگر گوگل متوجه شود که خودتان این لینک‌ها را طراحی کردید، قطعا سایت شما را جریمه می‌کند. یکی از رایج‎ترین سوالاتی که همیشه در بین افراد و در زمان تهیه دوره آموزش سئو و تولید محتوا به وجود می‌آید این است که پیش نیازهای یادگیری سئو چیست و برای اینکه شروع به یادگیری سئو کنند، به چیزی نیاز دارند. آیا باید علم اولیه در زمینه خاصی داشته باشند؟ باید حتما برنامه نویسی بلد باشند؟ و سوالاتی شبیه به این موارد. البته شما می‌توانید از دوره‌های آموزش seo رایگان نیز استفاده کنید.

با این حال باید بدانید این موتور جستجو، الگوریتم‌های متعددی را برای سنجش تخصص، اعتبار و اعتماد بخش‌های مختلف سایت اعم از صفحات و نویسندگان آنها در نظر گرفته است که در ارزیابی کیفیت سایت شما تاثیر گذار خواهند بود. اگر می‌خواهید با این فاکتورها بیشتر آشنا شوید، بهتر است نگاهی به مقاله “الگوریتم EAT چیست” داشته باشید. ریپورتاژ خبری یا ریپورتاژ آگهی از دیگر موارد مهم و کلیدی است که باید در آموزش سئو پیشرفته بیش از پیش با آن آشنا شوید تا از مزایای متفاوت آن برای تسریع روند سئو و اعتبارتر شدن سایت‌ها استفاده کنید. به طور کلی می‌توان گفت که ریپورتاژ خبری نوعی از تبلیغات متنی است که شما در یک سایت پرمخاطب قرار می‌دهید. این کار دو مزیت بزرگ را به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. شما باید برای استفاده از این ابزار، کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کرده و سپس در بخش location موقعیت جغرافیایی خود را وارد کنید.

سئو یوتیوب همان اطلاعاتیست که در کپشن پست های یوتیوب قرار میدهید و عنوان مطلب شماست. اما در این بین میتوان یکسری کارهایی را انجام داد و یکسری لینکسازی هارا که صفحه یوتیوب شما و به نوعی آن محتوای یوتیوب شما سئو شود و در نتایج گوگل دیده شود. باید گفت کار کاملا متفاوتی قرار نیست انجام شود زیرا دنیای سئو یک مسیر مشخص دارد و شما روی هر پلتفری باید همان مسیر را طی کنید تا در نتایج گوگل دیده شود. انجام فعالیت سئو کلاه سیاه به راحتی نیست و باید کاملا متخصص باشید و اگر یک جایی مسیر عملیات سئو شما لو بره قــطعا گوگل شمارو جریمه و پنالتی میکند. تو سئو کلاه سیاه اولین اشتباه آخرین اشتباه شماست پس اگر دانش کمی در زمینه سئو سایت دارید پیشنهاد میشود به هیچ عنوان به سمت سئو کلاه سیاه نروید.

در آموزش صفر تا صد سئو تا حدودی با اهمیت بک لینک‌ها آشنا شده‌اید و اکنون می‌توانید میزان اهمیت ریپورتاژ را بهتر درک کنید. برندینگ و آشنا کردن جامعه هدف و خزنده‌های گوگل با هویت کسب و کار مورد نظر، یکی از تکنیک‌های مهم سئو است. در هنگامی که می‌خواهیم در صفحه‌ای انکر تکست ایجاد کنیم، می‌توانید نام برند خود را در انتها انکر تکست قرار دهید. یکی دیگر از ابزار‌های مهمی که باید سئوکاران قبل از انتشار مطالب بر روی سایت از آن استفاده کنند. این پلاگین یکی از کلیدی‌ترین افزونه‌هایی است که می‌توانید برای بهبود سئو سایت خود به طور رایگان آن را مورد استفاده قرار دهید.

سعی کنین برای یک شروع مبتدی ولی قوی در سئو برای خودتون چند کلمه کلیدی خیلی ساده رو در نظر بگیرین. با کلماتی شروع کنین که اصلا هیچ کسی سرچ نمیکنه و خیلی راحت هستند وقتی صفحه اول گوگل ببینیدشون اعتماد به نفس می گیرین و کم کم برین سمت کیوردهای سخت و سخت تر تا سطح سئو حرفه ای که جنگ سئو رو ببینید. اسکیما مارک آپ‌ها یا نشانه گذاری طرحواره، شکل جدیدی از بهینه سازی‌ها توسط گوگل است که نخستین بار در سال 2011 در موتورهای جستجو گوگل، Bing و یاهو ایجاد شدند. اسکیما کد می‌تواند به شما کمک کند تا داده‌های سایت خود را به صورت ساختار یافته به گوگل نمایش داده شوند. به این نکته توجه کنید که Schema Markup، کدی (HTML) است که به درک موتورهای جستجو از محتوای شما کمک می‌کنند.

با اینکار ربات‌های گوگل عادت می‌کنند و هر روز راس ساعت برای ایندکس صفحات جدید وارد سایت می‌شوند. اگر تعداد زیادی از محتواهای سایتتان زیر ۱۰۰۰ کلمه باشد احتمالا با مشکل ایندکس و محتوای نازک (Thin Content) مواجه می‌شود. البته در عدد ۱۰۰۰ نکته خاصی نیست؛ اما معمولا مقاله‌ای که کمتر از ۱۰۰۰ کلمه باشد؛ ممکن است بار محتوایی مناسبی نداشته باشد. شما هر مقاله‌ای که می‌نویسید؛ ممکن است به چندین دسته‌بندی مربوط باشد. کار حرفه‌ای که باید در شروع کار انجام دهید این است که حداقل ۱۰ منبع برای نوشتن محتوهایتان پیدا کنید. طبق تحقیق من؛ یک نویسنده خوب می‌تواند روزی تا ۵ مقاله ترجمه‌ای بنویسد.

گوگل HTTPS را یکی از سیگنال‌های کوچک رتبه‌بندی در نظر گرفته است و توصیه کرده است صاحبان وب‌سایت‌ها از https استفاده کنند. چنانچه توانستید برنامه‌نویسی پیدا کنید که روی مباحث اسکیما هم مسلط باشد؛ می‌توانید پروژه را به او بدهید. اما چنانچه برنامه‌نویسی دارید که کارش خوب است اما روی اسکیما مسلط نیست می‌توانید دوره اسکیمای سفینه را تهیه کنید و به او بدهید تا اسکیمای سایتتان را کد نویسی کند. البته اگر در سایتتان روی مباحث خاصی مثل آشپزی، استخدام یا چنین مواردی کار می‌کنید و اکثر صفحات سایتتان درباره این موضوعات است بهتر است یک افزونه اختصاصی اسکیما برای سایتتان سفارش دهید تا کد نویسی شود. اسکیما مارک‌آپ بخشی از سیستم معنایی گوگل است و گوگل به آن علاقه دارد.

همچنین، با به اشتراک گذاشتن سوالات شما، به کاربران دیگری که ممکن است سوال مشابه را داشته باشند کمک می کنیم. یک استراتژی صحیح فراتر از تکنیک های سئو رفته و کنترل تمام مواردی که سایت و برند شما با آن شناحته می شوند، مسیر کامل سفر مشتری، و میزان رقابت را به شما می دهد. در مقاله و ویدئوی آموزشی این بخش می توانید نکات و مطالب بیش تری را یاد بگیرید. اگر می خواهید نکات بیش تری را یاد بگیرید و مثال هایی را به صورت عملی ببینید، ویدئوی آموزشی این بخش را تماشا نمایید. در این وبینار، تعدادی از سایت های انتخابی را تحلیل کردیم و با موارد مانند بخش پرفورمنس، دیسکاور، ایمپرشن و … اشاره کرده ایم. در فرآیند ثبت‌نام در برنامه اقساطی ما، شما یک لایسنس یک ماهه با دسترسی به تمام محتوای دوره دریافت خواهید کرد.

Ahrefs یکی از برترین ابزارها برای بررسی سئو سایت است که با استفاده از این ابزار، می‌توانید سئو سایت خودتان و رقبای خودتان را بررسی کنید. با استفاده از ابزار ahrefs شما می‌توانید به تحلیل لینک‌های خارجی، کلمات کلیدی و صفحات مهم رقبای خودتان بپردازید و نقاط قوت و ضعف آنها را پیدا کنید. در تمامی دوره‌های آموزش سئو، به صورت کامل با ابزارهای بررسی سئو سایت آشنا می‌شوید و درواقع اگر قصد دارید که به یک متخصص سئو تبدیل شوید، باید ابزارهای سئو آشنا شوید. سئو کلاه سیاه دقیقا برعکس سئو کلاه سفید است؛ یعنی شما فعالیت‌های سئویی غیرقانونی را برای سایت خودتان انجام می‌دهید. انجام مراحل سئو کلاه سیاه، نیازمند مهارت و تجربه‌های زیادی است؛ چون کوچک‌ترین اشتباه، باعث می‌شود تا خزنده و الگوریتم‌های گوگل به سایت شما شک کرده و درنتیجه باعث پنالتی یا جریمه شدن سایت شما شود. در صورت نوشتن محتوا، شما باید حتما یک کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید.

از آن جایی که استفاده از این ابزار نیاز به آموزش کامل و جامعی دارد، می توانید با کلیک بر دکمه زیر به دوره آموزش گوگل آنالیتیکس ویکی دمی منتقل شوید. از مهم ترین و بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت، می توان به موارد زیر اشاره کرد. می توانید با کلیک بر روی هر گزینه به مقاله آموزش آن ها رفته و نحوه استفاده از آن ها را یاد بگیرید. فایل robots.txt به همین منظور ساخته می شود تا مانع دسترسی موتورهای جستجو به بخش های امنیتی سایت شود. این فایل به ربات های گوگل اعلام می کند که اجازه ورود به کدام صفحات را نداشته و یا به طور کلی اجازه انجام چه کارهایی را در صفحات سایت دارد. معمولا به دلیل این که فاکتورهای فنی زیادی در این بخش وجود دارند که باعث می شود سخت و پیچیده به نظر برسد.

به طور قطع اگر قصد دارید در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو فعالیت کنید نیاز به دوره آموزش بهینه سازی ‏حرفه‌ای سایت خواهید داشت که توسط فرد حرفه‌ای تهیه شده باشد. ‏در ایران دوره های آموزشی سئو زیادی وجود دارند که بعدا درباره آنها صحبت خواهیم کرد. برخی از افراد فکر می‌کنند که سئو سایت زمانی ارزش دارد که بخواهید کالا و خدمات خود را به فروش برسانید. برخی از افراد که با فضای وب آشنایی بیشتری دارند، از سئو به عنوان یک عامل محرک برای دریافت تبلیغات بیشتری روی سایت یاد می‌کنند. اما اگر بخواهیم یکی از اهداف مهم سئو را برای شما شرح دهیم باید برندینگ بهتر یک سایت اشاره کنیم. در بسیاری از مواقع یک برند جدید خلق می‌شود و برای آگاهی از برند هزینه بسیار زیادی انجام می‌شود.

Schema به کدهای نشانه گذاری گفته می شود که می توان با استفاده و قرار دادن آن ها در صفحات سایت فهم گوگل از صفحات را به طور چشمگیری افزایش داد. سئو تکنیکال از مهم ترین گام های آموزش SEO است که حتما باید آن را پیش از سئو داخلی و خارجی سایت انجام دهید. چشم پوشی از سئو تکنیکال سایت می تواند به بخش های دیگر سئو شما آسیب وارد کند. از این رو، در این بخش می خواهیم مهم ترین فاکتورهای سئو تکنیکال را به صورت خلاصه در متن و به صورت کامل در ویدئو به شما آموزش دهیم. زوم‌کد مرکز آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌باشد، به مدیران کمک می‌کند کسب و کارشان را سریع تر رشد بدهند.

سئو یوتیوب یکی از رایج‌ترین سوالات است؛ درواقع برای یوتیوب هم یکسری فعالیت‌هایی با عنوان سئو وجود دارد؛ ولی به پیچیدگی سئو سایت نیست. سوشیال بوک مارک‌ها یکسری سایت‌هایی هستند که شما می‌توانید URL سایت خودتان را در آن سایت‌ها ذخیره کنید و با بقیه اعضای همان سایت، به اشتراک بگذارید. هزینه‌های مربوط به رپورتاژ آگهی هم بستگی به اعتبار همان سایت دارد که می‌تواند از 100 هزار تومان شروع شده و تا بالای 5 میلیون تومان به ازای هر یک رپورتاژ اگهی هم ادامه داشته باشد. ریدایرکت 302 برخلاف ریدایرکت 301، یک نوع ریدایرکت موقتی است که شما بدون اینکه سئو آن را صفحه را از دست دهید، می‌توانید آن را به یک صفحه دیگری و به صورت موقت، ریدایرکت کنید. در اینصورت، کاربران به محض وارد شدن به صفحه A، به صورت خودکار وارد صفحه B می‌شوند.

این کار باعث می‌شود ارزش موجود در صفحات آرشیو از صفحات آرشیو به تمام مقالات هدایت شود. گام اول این است که خروجی‌های اکسلی که از کیوردپلنر و ابزارهای دیگر گرفتیم را وارد ابزار سئو کبوتر کنیم. به همین علت تصمیم گرفتم یک ابزار برای این کار طراحی کنم تا این کار را ساده‌تر کند. اگر نکاتی که تا اینجا مطرح شد را به درستی متوجه نشدید لطفا وارد فصل ۱ شوید و فصل اول را مطالعه بفرمایید. مثلا بعد از ۳ ماه از آغاز پروژه؛ اگر کارفرما از شما گزارش بخواهد باید اطلاعات دقیق و قابل سنجش ارائه دهید. متخصصین سئو نسل جدید کلماتی مثل خرید گلدان را به کلمه گلدان ترجیح می‌دهند چون نرخ تبدیل بالاتری دارد.

با کلیک روی هر بخش؛ در بخش پایین آن جزئیات به نمایش در می‌آید و با کلیک روی جزئیات می‌توانید صفحات را مشاهده نمایید. وردپرس متن توضیحات کوتاه را در تگ متادسکریپشن صفحه قرار می‌دهد اما با یواست شما می‌توانید متادسکریپشن اختصاصی برای هر صفحه بنویسید. وردپرس به صورت پیش‌فرض عنوان صفحه را هم در تگ h1 وهم در تگ تایتل قرار می‌دهد. با استفاده از یواست می‌توانید تگ تایتل صفحه را تغییر دهید و تگ تایتل اختصاصی بنویسید. ایجاد لینک در وردپرس به این صورت است که یک بخش متن را انتخاب می‌کنید. سپس با شرت‌کات CTRL+K یا با کلیک روی تصویر سنجاق یک کادر برای شما باز می‌شود.

در این ویدئو اموزشی و مقاله زیر به شما یاد می دهیم که چگونه این فایل را ساخته و به موتورهای جستجو معرفی کنید. در حقیقت، شما نیاز دارید تا با اصطلاحات واقعی و معتبر در سئو آشنا شده و بر آن ها تسلط پیدا کنید، به ویژه آن هایی که از توسط گوگل معرفی شده اند. تمام اصطلاحات دیگری که توسط سئوکاران به وجود آمده اند زیر مجموعه تکنیک های اصلی هستند. در نهایت، میزان علاقه، اشتیاق و پشتکار شما در یادگیری سئو نقش اساسی ایفا می‌کند. گاهی اوقات باید ساعت ها فکر کنیم و ببینیم مخاطبان ما، دنبال چه نوع محتوایی هستند. معمولا این اتفاق زمانی رخ می دهد که بخواهید کاربران را برای مطالعه بیشتر درباره یک اصطلاح یا یک منبع، به یک وب سایت دیگر هدایت کنید.

انتقال حیاتی بین تحقیقات کلمات کلیدی و برنامه‌ریزی محتوا که برای همه افرادی که در حوزه SEO فعالیت می‌کنند ضروری است. چیزهایی مثل استفاده از کلمات کلیدی، انتخاب تیترهای جذاب و لینک دادن به منابع معتبر، دقیقا همان چیزهایی است که محتوای تو را ارزشمندتر می کند. بعضی اوقات یک تولید محتوا جذاب، صادقانه و اصولی، در سریع ترین زمان ممکن، کاربر را به مشتری دائمی تبدیل می کند. نیوسئو به عنوان یکی از مراجع برتر فراگیری سئو در کشور، دوره جامع فراگیری سئو را به صورت یک پکیچ کامل سال هاست که به کاربران این حوزه ارائه می دهد. شما می توانید با ثبت نام در دوره و ورود به اپلیکیشن نیوسئو، هر کجای دنیا، سئو را به صورت حرفه ای، آموزش ببینید. متاسفانه امروزه بسیاری از ما خواسته یا ناخواسته حوصله مطالعه مقالات آموزشی حتی با جذابیت بالا را نداریم.

همچنین در سطح اینترنت هم سایت‌ها و منابع زیادی وجود دارند که در صورت نیاز می‌توانید از اطلاعات این سایت‌ها برای یادگیری سئو استفاده کنید. حالا اینکه درآمد یک سئوکار از پروژه‌های دیگران چقدر است هم بستگی به خدماتی دارد که مدیران کسب و کارها نیاز دارند؛ البته موارد دیگری هم هستند که می‌توانند تاثیر مستقیم بر روی درآمد سئوکارها داشته باشند. برای مثال موضوع سایت، عمر سایت، وضعیت فعلی سایت (نوپا یا قدیمی)، روزمه سئوکار و …. با توجه به نیاز دوست‌داران و متخصصان سئو تصمیم گرفتیم تا یک دوره آموزش کامل و رایگان سئو را برای دوست‌داران و مدیران وب‌سایت‌ها آماده نماییم. این دوره آموزشی سئو دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی است که به جرات می‌توان ادعا نمود که مشابهی در حال حاضر ندارد. داشتن درک صحیح از سئو، به معنی درک صحیح محیط وب استمحیط جهانی وب همواره در حال تغییر است و قرار داشتن در صدر آن، چالشی بزرگ محسوب می‌شود.

با اتمام مسیر یادگیری سئو، برای یادگیری مهارت‌های بیشتر یا عمیق‌تر شدن در یادگیری انواع سئو اقدام می‌کنید. این که همه‌ی سایت‌ها و کسب وکار‌های اینترنتی به سئو نیاز دارند یک موضوع کاملا بدیهی و مشخص است. اما تعدادی از الگوریتم‌ها و آپدیت‌های گوگل خیلی مهم و تاثیرگذار هستند و باید با نحوه کارکرد آن‌ها آشنا باشیم. یک دوره رایگان و گام به گام که با آن می‌توانید تکنیک‌‌های سئو را به صورت رایگان و کامل بیاموزید. در پایان، یک چک لیست سئو نیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است.

بنابراین ترجیحا مواردی که در ادامه مقاله آموزش سئو مبتدی، به آنها اشاره می کنیم را با توسعه دهنده سایت خود در میان بگذارید. ما هم قرار نیست در آموزش سئو برای مبتدی ها چیزی بگوییم که خلاف نظر گوگل و دیگر موتورهای جست و جو است. پس اولین کاری که شما در سئو مقدماتی باید یاد بگیرید نوشتن یک محتوای خوب، بهینه، با ساختار بندی درست و سئو شده است. شما به دلایل متفاوتی ممکن است به سراغ این مقاله آمده باشید اما احتمالا اکثر شما، کسانی باشید که صرفا می دانید که سئو چیست و چقدر مفهوم به درد بخوری است و به طور جدی قصد دارید که آن را یاد بگیرید. پس آموزش سئو برای مبتدی ها را انتخاب کرده اید و به سراغ این مطلب آمده اید.

زمانی که شما بخش پیشنهادات گوگل را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که زبان آن به زبان محاوره نزدیک است و پیشنهادات او به شما کمک می‌کند که یک تصمیم درست بگیرید. از مهمترین ویژگی‌های الگوریتم برت در این است که می‌تواند جملات را به صورت کلمه به کلمه درک می‌کند اما نتیجه گیری آن با توجه به کل جمله می‌باشد. به همین دلیل است که در سئو داخلی به متن سئو شده تاکید ویژه‌ای بر روی استفاده از علائم نگارشی می‌شود. در سئو کلاه سفید همه چیز طبق دستورالعمل‌های موتور جستجو پیش می‌رود؛ به‌این‌ترتیب حتی اگر الگوریتم‌ها هم تغییر کنند، وب‌سایت شما ضربه زیادی نخواهد دید. زیرا همه چیز بر طبق قوانین پیش رفته است و شما بیدی نیستید که با این بادها بلرزید. در سئو کلاه سفید همه مطالب به‌صورت مخاطب‌محور نوشته می‌شوند و تلاش می‌شود تا از طریق استراتژی سئو و انجام تبلیغات درست، بازدید سایت بالا برود.

این ابزارها هر کدام داده ها و اطلاعاتی از سئو سایت، در اختیار شما می گذارد که می تواند برای بهبود سئو سایت از آن استفاده کنید. آشنایی اولیه با ابزار یکی از مهم ترین مسائل در فراگیری سئو مبتدی است. بنابراین استفاده از یک استراتژی ساخت لینک‌داخلی مناسب، می تواند سئو سایت شما را تقویت کند. در این مقاله فراگیری سئو ما ابتدا به توضیح لینک‌سازی داخلی و سپس به نکات و مراحل مهم آن می پردازیم. می‌توان گفت مهمترین مرحله آموزش پیشرفته سئو همین سئو محتوا است، که زبان سایت شما با گوگل و کاربرانتان ‏است. این زبان مشترک هر چقدر برای کاربر کاربردی‌تر باشد گوگل هم برای شما و محتوایتان ارزش بیشتری ‏قائل است و شما را به سمت رتبه‌های برتر خواهد برد.

سعی کنید محتوای خود را به صورت کامل و جامع برای مخاطب بنویسید و از عملی درخواست نمایید. سئو تکنیکال به دنبال راه حل‌هایی است که بواسطه آن بتواند ارتباط سایت با موتورهای جستجو و خزنده‌های گوگل را بهبود بخشد. از طرف دیگر در هدف ما از سئو تکنیکال سایت افزایش سرعت سایت و افزایش رضایت مخاطب به جهت استفاده از سایت می‌باشد. در صورتی که شما بهترین محتوا و بهترین لینکسازی داخلی و لینک سازی خارجی نیز داشته باشید اما سئو تکنیکال مناسبی نداشته باشید، در این صورت شما نمی‌توانید نتیجه مناسبی را دریافت کنید. ترافیک ارگانیک اشاره به افرادی دارد که از طریق موتور جستجو وبسایت شما را پیدا و از آن بازدید می‌کنند. برای هدایت صحیح این ترافیک، وب سایت شما باید به طور موثر optimization شود.

اگر در بخشی خطایی یافت شود دقیقا به شما گفته میشود که فلان بخش از سایت شما نقص دارد و شما باید این مورد را بررسی کنید تا مشکل شما برطرف شود. این ابزار پولی بوده و شما با خرید اکانت میتوانید به تمامی بخش های آن دسترسی کاملی داشته باشید. این تفکر را خارج کنید که فقط سئو مختص وردپرس بوده و باید روی آن اجرا شود. کسی که آموزش سئو کامل و جامع را دیده باشد به خوبی میتواند هر سایتی و هر کلمه کلیدی را سئو کرده و به صفحه اول گوگل و نتایج برتر برساند. الگوریتم برت یکی از قوی‌ترین هوش‌های مصنوعی جهان می‌باشد که وظیفه آن درک زبان محاوره می‌باشد.

برای استفاده از این قابلیت در بهبود سئو سایت خود، می‌توانید علاوه بر استفاده از افزونه‌هایی مانند Yoast Seo یا Rank Math، از ابزار اسکیما مارک آپ گوگل نیز در این لینک استفاده کنید. حال مقادیری که از شما خواسته شده را وارد نموده و کد HTML آن را ایجاد کنید. شما می‌توانید از ابزارهای صحت سنجی کدهای اسکیما نیز برای اطمینان از صحیح بودن کد اسکیما خود استفاده کنید. این آپدیت در طول 29 روز انجام شد و موضوع آن از سوی گوگل، ارتقا و بهینه سازی سیستم بررسی جستجوی گوگل است. هدف این سیستم پاداش بهتر به نظراتی با کیفیت بالا است که محتوایی با تحلیل و جزئیات بهتری ارائه می‌کنند. با توجه به این تعریف، گوگل بهبود محتوا از نظر شاخص‌های E-A-T، یک عملکرد مثبت در نظر گرفته اما به طور رسمی آن را ملاکی برای رتبه بندی اعلام نکرده است.

به جرات می توان گفت که این موارد و مفاهیم در مسیر آموزش SEO از اساسی ترین فاکتورهایی هستند که باید آن ها را به طور کامل درک کرده و تحلیل درستی از آن ها داشته باشید تا بتوانید سایت خود را به درستی سئو کنید. موفقیت در سئو زمان‌بر است و به عوامل مختلفی مثل رقابت، کیفیت سایت و استراتژی شما بستگی دارد. معمولاً مشاهده نتایج قابل توجه، چند ماه (۶ تا ۱۲ ماه) زمان می‌برد. (به طور مداوم) و میزان ترافیکی که به سایت هدایت میشود معدل یک مبلغ بسیار بزرگی است که با تبلیغات هم نشه به راحتی این کار رو انجام داد. بیایم و عنوان سئو را از دیدگاه جدیدی نگاه کنیم؛ “عنوان سئو تبلیغی است که اگر بازدیدکننده از آن خوشش بیاید بر روی آن کلیک می کند و وارد سایت می شود” پس خیلی تبلیغاتی به این موضوع نگاه کنیم.

سئو نوعی بازاریابی دیجیتالی است که به طور خاص بر هدایت بالاتر یک وب­سایت در نتایج جستجو تمرکز دارد که آن جستجو در سایت­هایی مانند یاهو، گوگل و بینگ انجام می­شود. موتورهای جستجو رایج­ترین وسیله برای جذب ترافیک ارگانیک (غیر پرداختی) به یک وب­سایت  هستند که باعث می­شوند سئو بسیار رقابتی باشد. توجه داریم که یک راه­کار موفق می­تواند سطح بالایی از مواجهه با یک کسب و کار را به همراه داشته باشد. ابزار وورنک برای تحلیل و بررسی شرایط سئویی سایت مخصوصا سئو تکنیکال بسیار مناسب میباشد. این ابزار تمامی بخش های سایت شمارا تحلیل کرده و اگر موردی در سایت شما مشاهده شود به شما پیغام خواهد داد. امتیاز دهی ابزار woorank عددی از صفر تا صد میباشد که هر چقدر عدد به 100 نزدیک باشد یعنی شرایط سئو سایت شما خوب است و هر چقدر عدد کم باشد یعنی نیاز به بهینه سازی دارید.

برای آنکه بتوانید یک تحلیل جامع و دقیق از سایت خود داشته باشید، باید فاکتورهای مختلفی را اندازه بگیرید. بنابراین به ابزارهایی برای مشاهده و گردآوری داده های آن سایت نیاز خواهید داشت. یکی از بهترین سامانه ها برای انجام این کار در مقطع کنونی دانست، گوگل آنالیتیکس نام دارد. برای افزایش احتمال نمایش پادکست‌های خود در نتایج گوگل، می‌بایست آنها را در گوگل پلی موزیک منتشر نمایید. توجه کنید که در فایل Robots یا غیره، نباید خزنده‌های گوگل و کاربران را از دسترسی به آنها منع نمایید.

به طور کلی با آنالیز و بررسی درست می‌توان متوجه شد که دلیل موفقیت یا عدم موفقت رقبای شما چیست. همچنین می‌توان با بررسی رفتار کاربر، سایتی مخاطب پسند از نظر تجربه کاربری به وجود آورد. حال در ادامه مهم‌ترین و بهترین مواردی که در سال 2023 سئوکاران حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند را بیان می‌کنیم تا با بهره گیری از این ابزار‌ها بهترین نتیجه را بگیرید. به طور کلی اگر در اول راه خود هستید، بهترین و کارآمد‌ترین روش برای شما استفاده از سئو کلاه سفید است؛ چراکه هیچ خطر و ریسکی را به دنبال ندارد. فرض کنید صفحه‌ای تبلیغاتی یا مهمی دارید که می‌خواهید کاربر را در هنگام ورود به پیج‌های دیگر سایت خود به آن هدایت نمایید. برخلاف دیگر لندینگ پیج‌ها، صفحه فرود کلیکی هیچ لید یا اطلاعاتی از کاربر نگرفته و تنها هدف آن، انتقال کاربر به یک صفحه خاص است.

ما این جا هستیم تا به شما کمک کرده و با آموزش سئو تکنیکال به شما، آن را آسان نماییم. در آموزش SEO ویکی دمی سعی شده است تا تمامی مباحث سئو و بهینه سازی سایت پوشش داده شده و در راستای یادگیری هر مبحث، یک ویدیو آموزشی و مقالات اختصاصی قرار داده شده است. با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم‌ها، آموزش سئو یک فرآیند پیوسته است. برای حفظ رتبه وب‌سایت خود در نتایج جستجو، باید همواره از آخرین به‌روزرسانی‌ها آگاه باشید و استراتژی‌های سئو خود را بر اساس آنها تنظیم کنید. برای بررسی DA و PA یک سایت لازم نیست حتماً توسط سایت Moz بررسی شود. می‌توان در گوگل عبارت page authority checker را سرچ کنیم و سایت های زیادی هستند که این خدمات را ارائه می دهند.باید از سایتی بک لینک بگیریم که DA و PA آن قابل توجه باشد.


بهترین سئوکار ارومیه کیست؟