5 ویژگی سازمانهای پایدار


تقریباً با هر معیاری ، سازمان شما با چالش برانگیزترین ترکیب فشارهای اقتصادی ، سیاسی و زیست محیطی که تاکنون دیده است روبرو است.

در حالی که سال 2020 سال طوفان کامل بود ، مدیران سطح C (CXO) انتظار دارند با موارد غیر منتظره دیگری روبرو شوند. در یک نظرسنجی اخیر از 2260 CXO در مناطق و صنایع جهانی ، 60٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که انتظار دارند اختلال دوره ای یا منظم در مقیاسی که اکنون تجربه می کنیم ادامه یابد.

با این حال ، مقابله با تداخل در زمان واقعی می تواند آمادگی و مقاومت سازمان را برای آینده افزایش دهد. قبل از سال 2020 ، فقط 24٪ از CXO ها اظهار داشتند که برای هدایت در فاصله استراحت احساس آمادگی می کنند. در طی همه گیری ، این رقم به 34٪ افزایش یافت.

بازگشت از بحران نیاز به برنامه ریزی دقیق قبل از وقوع دارد: سرمایه گذاری ، تلاش و فرهنگی که شامل آینده نگری و انعطاف پذیری باشد. برای ادامه کار با مهارت و انعطاف پذیری در یک محیط چالش برانگیز ، سازمان های پایدار پنج ویژگی را نشان می دهند – و برای اینکه این ویژگی ها برای شما کار کنند ، آنها باید با هم کار کنند.

آماده شده
آینده نگری 20/20 است. پاسخگویی به بحران فعلی کافی نیست. CXO ها باید از قبل اقدام کنند ، مدل های جدید تجاری را برنامه ریزی کنند ، عملیات زنجیره تأمین را متنوع کنند و روی قابلیت های ارتباط از راه دور سرمایه گذاری کنند تا کارکنان از راه دور خود را آنلاین نگه دارند.

سازمانهایی که به بهترین وجه با این بیماری همه گیر مقابله می کنند ، با ایجاد فرایندهایی که به کارگران کمک می کند تا به نقشهای مختلف تغییر دهند ، استفاده از فناوری مدرن را برای ایجاد فرصتهای جدید در بازار ، تولید محصولات و خدمات جدید و فرصتهای شغلی انعطاف پذیر در اختیار کارکنان قرار می دهند.

برای آماده بودن برای عدم اطمینان ، سازمان شما می تواند سناریوها و کتابهای جامع پاسخگویی در برابر بحران را ایجاد کند ، به طور منظم ذخایر نقدی و زنجیره تأمین و جریانات درآمد خود را ارزیابی کند و در ساختارهای عملیاتی از راه دور سرمایه گذاری کند.

انطباقی
هولی کاسترو ، SVP – Talent & ESG از YETI می گوید: “برای موفقیت در این شرایط ، سازمان ها به افرادی نیاز دارند که انعطاف پذیر باشند ، با ابهام راحت باشند و بتوانند پول های خود را تغییر دهند.”

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان CXO انعطاف پذیری / سازگاری را بسیار جلوتر از سایر صفات به عنوان مهمترین جنبه آماده سازی برای آینده سازمانهای خود قرار داده اند. درصد بسیار بالاتری از CXO در سازمانهای زراعی پایدار در حال راه اندازی فرآیندهای جابجایی مجدد یا بازآموزی کارگران و ارائه فرصتهای شغلی انعطاف پذیر قبل از سال 2020 از کسانی هستند که قبل از همه گیری برنامه ریزی را شروع نکرده اند.

کمک دیگر به پایداری سرمایه گذاری شما در پذیرش فناوری های پیشرفته ای است که به افزایش سازگاری کمک می کنند. ابر ، هوش مصنوعی (AI) ، محاسبات کوانتومی ، بلاکچین ، اینترنت اشیا ((اینترنت اشیا) – این ابزارها و موارد دیگر می توانند به سازمان شما کمک کنند تا امنیت و شفافیت را در زنجیره های تأمین شما ایجاد کند ، قابلیت پیش بینی عرضه و تقاضا را افزایش دهد ، درآمد را افزایش دهد و هزینه ها را کاهش دهد. .

مشارکت
هنگامی که سازمان شما آزاد است و به اشتراک گذاری اطلاعات و دیدگاه ها آسان است ، شما می توانید به سرعت موقعیت ها را ارزیابی کرده و تصمیمات خوبی بگیرید که شامل ورودی و ارتباط از طریق کل تجارت شما باشد. در شرایط بحرانی ، سازمانی که به جای انتشار اطلاعات دانش خود را به اشتراک می گذارد ، در مقابله با قطعی ها چالش بیشتری دارد.

دو سوم پاسخ دهندگان CXO ، که سازمان هایشان موانع داخلی و خارجی برقراری ارتباط را برطرف کرده اند ، نسبت به همتایان خود برای شرایط غیر منتظره آمادگی بهتری داشتند. در شرکتهایی مانند Manulife و YETI ، ایجاد جلسات مدیریت ارشد روزانه در طی همه گیری برای ظهور و تشدید مشکلات باعث بهبود جریان ارتباطات در سازمانهای آنها شده است.

همکاری نه تنها در سازمان شما بلکه با شرکای شما ، مشتریان و حتی همتایان خارج از بخش شما نیز حیاتی است. نظرسنجی های CXO انتظار دارد که تقریباً یک سوم از نیروی کار سازمان های آنها به طور دائمی دور شود و نیاز به همکاری بی وقفه را افزایش دهد.

در سال های اخیر ، شرکت بین المللی مدیریت و هلدینگ Power Corporation کانادا آزمایش های استرس منظمی (از جمله آزمایش های همه گیر) را برای تهیه کتاب پاسخ خود انجام داده است. ایجاد برنامه ها به شرکت کمک کرد تا برای اجرای اقدامات موثر و به اشتراک گذاشتن دانش خود در اختیار خود ، به سرعت مستقر شود.

قابل اعتماد
لیندا سیمور ، مدیر عامل HSBC کانادا گفت: “اعتماد در زمان های عادی ایجاد می شود ، اما در زمان های دشوار واقعاً مورد آزمایش قرار می گیرد.” “وقتی در چنین شرایطی می توانید در کنار مردم و مشتریان خود باشید ، واقعاً این اعتماد را جلب کرده و روابط خود را بیش از هر زمان دیگری تقویت می کنید.”

با کاهش اعتماد عمومی به توانایی دولت ، رسانه ها ، تجارت و سایر م institutionsسسات برای رفتار مسئولانه و اخلاقی ، اعتماد کارمندان ، شرکا ، مشتریان و همتایان شما یک محدود کننده ارزشمند است.

برای سازمان شما ، اعتماد سازی به معنای هدایت همدلانه در سه زمینه اصلی است:

  • اعتماد جسمی: ​​اطمینان از ایمنی کارمندان ، شرکا و مشتریان.
  • اعتماد عاطفی: با در نظر گرفتن سلامت و بهداشت روانی کارکنان خود.
  • اعتماد دیجیتالی: محافظت اخلاقی داده ها برای کارمندان و مشتریان در برابر جرایم اینترنتی و سایر تهدیدات.

مسئول
زندگی فراتر از حد پایین وجود دارد و سازمان هایی که به جوامع خود و جهان خدمت می کنند تمایل دارند در ناملایمات پیشرفت کنند. از میان CXO ها که معتقدند سازمانهایشان با موفقیت تعادل بین نیازهای ذینفعان را متعادل می کند ، 87٪ به سازگاری سازمانهای خود در پاسخ به اختلال اطمینان دارند – بیش از 50 درصد بیشتر از کسانی که باور ندارند سازمانهایشان این نیازها را پشتیبانی نمی کنند.

مشاغل متعهد به تنوع ، عدالت و شمول (DEI) و همچنین ریشه کن کردن افراد و فرایندهایی که مانع این تعهد می شوند ، همچنین منجر به پایداری می شوند – شاید به دلیل طیف وسیعی از دیدگاه ها در حمایت از تفکر نوآورانه و چابکی.

اصالت همچنین به پایداری کمک می کند. در میان پاسخ دهندگان به نظرسنجی که می گویند سازمان های آنها محصولات پایدار کشت می کنند ، 82 درصد می گویند که سازمان هایشان شهرت زیادی در ارزیابی کارمندان دارند 79٪ می گویند که آنها شفافیت در زمینه های زیست محیطی ، اجتماعی و حاکمیت (ESG) را نشان داده اند. و 78٪ می گویند شهرت کمک به جامعه را دارند.

نتیجه
آماده ، سازگار ، مشارکت پذیر ، قابل اعتماد ، مسئولانه: هر پنج ویژگی می تواند به سازمان شما اجازه دهد از مقاومت بیشتری برخوردار باشد. نکته اصلی این است که هر پنج ویژگی باید با هم کار کنند. اگر در سازمان خود فرصتی می بینید که با افزایش عملکرد خود بر روی هر یک از این ویژگی ها ، مقاومت خود را افزایش دهید ، دریافت بینش مناسب از یک مشاور خارجی می تواند به شما در ایجاد فرهنگ و شرکتی که برای آن زمان ساخته شده کمک کند.

درباره چگونگی کمک Deloitte به شما در ایجاد سازمانی پایدار بیشتر بیاموزید.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>