[ad_1]

شواهد زیادی وجود دارد که هل دادن به شخص دیگر ، اعم از تعارف یا ابراز تشکر ، اثر تقویت روحیه دارد و به رفاه کمک می کند. اما ما غالباً مانع عقب ماندگی می شویم ، زیرا به دلیل تأثیر واقعی پیامهای مثبت خود بر دیگران ، کالیبره نشده ایم. وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد تحسین یا تشکر از شخص دیگری می رسد ، شک اغلب جیب می زند. ما بیش از حد نگران توانایی خود در انتقال ستایش به طرز ماهرانه ای هستیم (“اگر زایمان من ناخوشایند باشد؟”) ، و اضطراب ما باعث می شود نسبت به تأثیرات پیام هایمان بیش از حد بدبین باشیم. متأسفانه ، بدبینی افراد باعث می شود که از این رفتار که باعث بهتر شدن همه می شود ، خودداری کنند.

ایجاد یک فرهنگ سازمانی مثبت که در آن کارمندان و مدیران از یکدیگر حمایت می کنند باید از اولویت های اصلی سازمان ها باشد. ابراز تمجید و تشکر به ویژه برای حفظ روحیه بسیار مهم است. قدرشناسی باعث می شود افراد احساس ارزشمندی کنند و نشان داده شده است که بازخورد مثبت می تواند اثرات منفی استرس را بر عملکرد کارکنان کاهش دهد. دانشمندان علوم اعصاب حتی نشان داده اند که مغز بیانیه های کلامی را شبیه به پاداش های مالی پردازش می کند. همانطور که آلن مولالی ، مدیر عامل سابق فورد ، در مورد کارمندان خود گفته بود ، “این همه چیز در مورد قدردانی ، احترام و تشکر از آنها در هر مرحله است.” ایجاد یک فرهنگ سازمانی مثبت روشن است ، مطالعه ما نشان می دهد که افراد ممکن است از توصیه مولالی پیروی نکنید زیرا آنها تأثیر مثبت کلمات مهربان را بر دیگران دست کم می گیرند.

در دو خط مطالعه مستقل ، ما از شرکت کنندگان خواستیم در مورد احساس فرد دیگر پس از دریافت تعارف قضاوت کنند. سپس از همین شرکت کنندگان خواستیم که واقعاً از شخص دیگری تعریف کنند و احساس واقعی آن شخص پس از دریافت تعریف را با احساس شرکت کنندگان در مقایسه با آن مقایسه کنیم. با استفاده از همان الگوی تجربی اساسی با دوستان و غریبه ها ، ما دائماً درمی یابیم كه مردم تاكید می كنند كه تعارف آنها به احساس گیرنده چه احساسی می دهد. تعارفات تمایل دارند این باور را داشته باشند که فرد مقابل به اندازه واقعاً تعامل آنها لذت نخواهد برد. در واقع ، آنها اغلب معتقدند که احتمالاً تبادل آنها فرد را کمی ناراحت خواهد کرد. هنوز هم دریافت یک تعارف روز مردم را بیش از حد انتظار روشن می کند و باعث می شود احساس بهتری داشته باشند و کمتر از آنچه اهداکنندگان انتظار دارند احساس راحتی کنند.

از بیرون به نظر می رسد بدست آوردن تعارف باعث می شود کسی احساس بهتری داشته باشد. چه کسی آن را دوست ندارد وقتی کسی روش خود را برای مقابله با یک موقعیت متشنج در کار ، انتخاب لباس یا مهارت های ارائه خود ستایش می کند؟ در حقیقت ، وقتی از آنها س askedال می شود ، تقریباً 90٪ مردم معتقدند که باید بیشتر از یکدیگر تعریف کنند. هنوز هم تمایل داریم که آنها را عملی نکنیم. در حقیقت ، فقط 50٪ از افراد در یک آزمایش که به دوست خود تعارف نوشتند ، در صورت فرصت دادن ، آن را ارسال کردند ، حتی اگر کار سختی را هم قبلاً انجام داده باشند – چیز خوبی ارائه می دهند و آن را با دقت می گویند. یعنی علی رغم اشتیاق گسترده مشترک برای انجام تعارف بیشتر هنگام مواجه شدن با یک تصمیم ، مردم هنوز هم اغلب فرصت های ارزان قیمت را رها نمی کنند تا دیگران را با ارزش و ارزشمند احساس کنند.

این آزمایشات مانعی روانشناختی مهم در ایجاد فرهنگهای سازمانی مثبت تر را برجسته می کند: انتظارات اشتباه شما. وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد ستایش یا تشکر از شخص دیگری می رسد ، شک به وجود می آید. در می یابیم که مردم بیش از حد نگران توانایی خود در انتقال ستایش ماهرانه هستند (“اگر زایمان من ناخوشایند باشد؟”) ، و اضطراب آنها را نسبت به تأثیرات پیام هایشان بیش از حد بدبین می کند. متأسفانه ، بدبینی افراد باعث می شود که از این رفتار که باعث بهتر شدن همه می شود ، خودداری کنند.

برای بدتر کردن اوضاع ، حتی بعد از تعریف و تمجید وقتی که از مردم خواستیم در مورد احساس طرف مقابل فکر کنند ، آنها نتوانستند به اندازه کافی اعتقادات خود را به روز کنند. آنها نتوانستند سود کامل را دریابند ، و با این حال ارزش تعارف خود را دست کم گرفتند ، و این نشان می دهد که این تعصب به خصوص چسبناک است.

یکی از راه های غلبه بر این سوگیری این است که به همان تعارفات مخاطب خود نگاه کنید و کمتر به توانایی انتقال صحیح آنها بپردازید و بیشتر روی گرمی که آنها منتقل می کنند تمرکز کنید. در واقع ، یك آزمایش نشان داد كه تمركز بر روی گرمی ، اخلاص و صمیمی بودن تعارفات موجب افزایش علاقه افراد به تعارف دیگران می شود. فقدان یادآوری برای تمرکز بر روی گرما ، مردم تنها خودشان را نگه می دارند و تمایل آنها به نقایص خودشان می تواند مانع از آن شود که به اندازه دلخواه تعارف کنند.

فقط تعارف ها نیستند که دست کم گرفته می شوند. تحقیقات نشان می دهد که مردم میزان دریافت کنندگان برای قدردانی را نیز دست کم می گیرند. در یک مطالعه ، شرکت کنندگان نامه های تشکرآمیز نوشتند و قدردانی خود را از کسی ابراز داشتند. سپس از گیرندگان این نامه ها پرسیده شد که احساس می کنند این نامه ها را دریافت می کنند. هنگامی که محققان احساس گیرندگان را با انتظارات فرستندگان مقایسه می کنند ، متوجه می شوند که ارسال کنندگان احساس مثبت گیرندگان را دست کم می گیرند و احساس ناراحتی آنها را بیش از حد ارزیابی می کنند. در اینجا دوباره ، باورهای بیش از حد بدبینانه افراد می تواند مانع از نیکی به دیگران شود ، که این امر باعث افزایش احساس قدردانی می شود.

ممکن است نگران باشید که تأثیر مثبت این کلمات مهربان از نادر بودن آنها ناشی می شود ، بنابراین غالباً تعارف تعارف کسی را بی ارزش می کند و یا صادقانه تر به نظر می رسد. تحقیقات ما نشان می دهد که به سادگی اینگونه نیست. اگرچه افراد در یک آزمایش انتظار داشتند که کسانی که به مدت یک هفته روزانه یک تعارف دریافت می کنند هر روز احساس مثبت و کمتری داشته باشند و ببینند که برخلاف انتظار ، تعارف ها صادقانه تر می شوند ، این تعارف در واقع به همان شیوه روحیه گیرندگان را روشن می کند هر روز. کلمات مهربان به کلمات خسته تبدیل نشدند. همانطور که مشخص شد مردم برای تأمین نیازهای بیولوژیکی خود به طور منظم غذا می خورند ، همانطور که مشخص شد ، نیاز اساسی دیده شدن ، شناسایی و قدردانی توسط دیگران ، یک نیاز مکرر در کار و زندگی است.

شواهد زیادی وجود دارد که هل دادن به شخص دیگر ، اعم از تعارف یا ابراز تشکر ، اثر تقویت روحیه دارد و به رفاه کمک می کند. این بدان معناست که همه سود می برند – هم اهدا کننده و هم گیرنده. ایجاد فرهنگ سازمانی مثبت مهم است ، شاید هم اکنون بیش از هر زمان دیگری. اما ما غالباً مانع عقب ماندگی می شویم ، زیرا به دلیل تأثیر واقعی پیامهای مثبت خود بر دیگران ، کالیبره نشده ایم.

همانطور که آرون آین ، مدیر عامل Ultimate Kronos Group گفت ، “شکرگذاری مربوط به یک مهمانی یک بار در تعطیلات ، یک روز تعطیل یا جایزه نیست … فرهنگ سپاسگزاری “ایجاد چنین فرهنگی اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است. اما برای رسیدن به آنجا ، باید ارزش ابراز قدردانی منظم از یکدیگر و تأثیر مثبت این حرکات را درک کنیم.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir