کدام شرکت ها حق ناوشکن بودن را دارند؟


برخلاف بسیاری از سخنان خلاف ، تازه واردین یک صنعت در تغییر نحوه فعالیت صنعت مشکل دارند. در این مطالعه از صنعت شامپاین ، محققان بررسی کردند که آیا این الگو وجود دارد – و چرا. آنها دریافتند که صاحبان تاکستان به شدت با تغییرات ساختاری که خانه های شامپاین جدید (که باعث ایجاد و توزیع شراب می شوند) در تلاشند وارد کنند مخالفت می کنند. با این حال ، باغ های انگور نسبت به خانه های قدیمی شامپاین – برای ساختاری بسیار بازتر بودند – شرکت هایی که مدت ها شریک آنها بوده اند. این یافته ها نشان می دهد که تازه واردان باید کل اکوسیستمی را که در آن کار می کنند کشف کنند و از بازیکنان مختلف مقاومت داشته باشند. از طرف دیگر ، اپراتورها ممکن است دریابند که مجوز ضمنی اعمال تغییرات بیشتر از آنچه انتظار دارند را دارند.

خرد سنتی می گوید افراد تازه وارد و خارجی از کسانی که در تخریب صنایع بالغ فعال هستند بهتر هستند زیرا قراردادها ، منافع شخصی و دیگر منابع اینرسی مانع آنها نمی شود. با این حال ، بسیاری از شواهد تجربی نشان می دهد که در واقع غریبه ها چنین می کنند تقلا برای رسیدن به تغییر. ما علاقه مندیم بدانیم که چرا آنها می جنگند.

بازار انگور شامپاین.

برای بررسی این موضوع ، ما صنعت شامپاین را در فرانسه مورد مطالعه قرار دادیم. ما در مجموع 78 مصاحبه با مدیران ارشد و کارشناسان صنعت انجام دادیم و این کار کیفی را با داده های کمی گسترده برای همه خانه های شامپاین در صنعت طی یک دوره 10 ساله تکمیل کردیم.

صنعت شامپاین جالب است زیرا بسیار بالغ است و مدتهاست که بر روی مدلهای شناخته شده شناخته شده کار می کند. هنوز در زیر سطح ، تغییر ساختاری در حال وقوع است ، با خانه های مختلف در مورد چگونگی انجام کارها متفاوت می اندیشد. یکی از مصاحبه شوندگان ما این صنعت را با اردک مثلی که در دریاچه شنا می کند مقایسه می کند: در سطح زمین همه چیز آرام و پایدار به نظر می رسد ، اما زیر آب قایقرانی شدیدی وجود دارد.

نحوه کار به شرح زیر است: صاحبان تاکستان وظیفه پرورش انگور را دارند که سپس به خانه های شامپاین فروخته می شود و آنها را به شراب گازدار معروف تبدیل می کنند و از مارک تجاری ، بازاریابی و توزیع خرده فروشانی که شراب را به مصرف کنندگان می فروشند مراقبت می کنند. .

در سالهای اخیر ، چندین خانه در تلاشند این وضع موجود را تغییر دهند. به عنوان مثال ، برخی از آنها با به دست آوردن باغ های انگور خود سعی در ادغام عمودی دارند. دیگران با انعقاد توافق با خرده فروشانی که از این فعالیتها مراقبت می کنند ، مارک تجاری ، بازاریابی و توزیع را متوقف کرده اند. و دیگران با استفاده از تجربه خود در ایجاد شراب های گازدار که شامپاین نیستند ، شرکت های تابعه دیگری را در مناطق شراب مانند کالیفرنیا ایجاد کرده اند.

با این حال ، تحقیقات ما نشان داده است که صاحبان تاکستان – که خانه ها هنوز هم به آنها بسیار وابسته هستند ، زیرا فقط شراب تهیه شده از انگور محلی می تواند با شامپاین برچسب گذاری شود – اغلب واکنش های شدیدی نسبت به این تلاش ها برای تغییر نشان می دهند ، که به نظر آنها بسیار عالی است. نقض قوانین نانوشته در صنعت.

تولیدکنندگان به ما گفتند که چگونه برخی از متخلفان را برای اقداماتی که به نظر آنها مغایر منافع صنعت و وضع موجود است ، مجازات می کنند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است قیمت های بیشتری را به انگور تحمیل کنند ، انگور با کیفیت پایین تری تهیه کنند یا به طور کلی کار با آنها را متوقف کنند. حتی برخی از ما داستان های آزار و ارعاب ، از جمله تهدید به خشونت را برای ما تعریف کردند.

تجزیه و تحلیل کمی ما نشان داده است که گرچه قیمت مواد اولیه ای که داخل یک بطری شامپاین می رود می تواند حدود 10 یورو هزینه داشته باشد ، تولیدکنندگان خانه های شامپاین را که قوانین نانوشته در صنعت را نقض کرده اند جریمه می کنند و آنها را به 13 یورو افزایش می دهند و آنها را در نقطه ضعف قابل توجهی قرار می دهد. موقعیت رقابتی در مقایسه با دیگر خانه های شامپاین.

با این حال ، در تجزیه و تحلیل ما با یک یافته شگفت آور مواجه شدیم: تولیدکنندگان نسبتاً خارج از صنعت را مجازات می کنند – خانه های جدید ، خانه هایی که در خارج از روستاهای سنتی شامپاین واقع شده اند ، خانه هایی که مشاغل خانوادگی نیستند یا آنهایی که گروه های شرکتی خریداری کرده اند (مانند LVMH) – هنگامی که آنها هنجارها را نقض کرده اند. با این حال ، آنها در زمانی که در همان اقدامات شرکت می کردند ، خانه های سنتی را برای صنعت مجازات نمی کردند.

به عبارت دیگر ، دست اندرکاران صنعت سنتی مجاز به انحراف از شیوه های تاسیس شده صنعت هستند ، اما خارجی های نسبی چنین نیستند. در صورت به چالش کشیدن وضعیت موجود ، تأمین کنندگان آنها به شدت مجازات شدند. این یک یافته جذاب است زیرا یک دلیل احتمالی را نشان می دهد که چرا غیرمستقیم خارجی نسبتاً دشوار است که تغییرات را شروع کند: تازه وارد معمولاً به منابع مهم تأمین کنندگان سنتی در صنعت وابسته است و این ارائه دهندگان ممکن است اجازه ندهند شرکت از خارج شود عمل مستقر شده

به عنوان یک تازه وارد ، اینرسی نمی تواند مانع از اینرسی معمول شود که اپراتورهای سنتی را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما تحقیقات ما نشان می دهد که هنوز هم می تواند تحت “اینرسی زمینه ای” قرار گیرد – یعنی. عوامل خارج از سازمان (مانند تأمین کنندگان آن) که اقدامات آن را محدود می کند و آن را مجبور به پیروی از روشهای سنتی صنعت می کند.

بینش برای متخلفان و بازیگران.

با بالغ شدن صنایع ، شرکت ها عادت ها و قراردادهایی را اتخاذ می کنند که ممکن است در مقررات رسمی لحاظ نشود ، اما با این وجود همه طرف ها می توانند آنها را درک و دنبال کنند. این کنوانسیون ها حکم می کند که چه نوع شرکت هایی می توانند در صنعت کار کنند ، نحوه پرداخت معاملات ، نحوه بازاریابی و حتی نحوه لباس پوشیدن و گفتگو در افراد چگونه است.

به چالش کشیدن این قراردادها غالباً دشوار است ، اما ممکن است در صورت ضروری بودن فناوری های جدید ، تغییر تنظیمات مشتری و سایر اختلالات ، روشهای سنتی کار را نسبتاً ناکارآمد نشان دهد.

تحقیقات ما در مورد صنعت شامپاین نشان می دهد که بازیگران غیر سنتی ممکن است دشوار باشند که به روشی غیر متعارف عمل کنند زیرا اینرسی زمینه آنها را محدود می کند. به این ترتیب ، افراد خارجی باید در نظر بگیرند که به احتمال زیاد در صنعت به چه کسانی وابسته هستند و اینکه چگونه این بازیکنان ممکن است مانع کار خارج از عمل معمول شوند. بی توجهی به آنها می تواند منجر به شکست کسانی شود که می خواهند تخریب کنند.

این مطالعه همچنین پیامی را برای شرکتهای مستقر در یک صنعت معین حمل می کند: آنها ممکن است از موقعیت ویژه ای برای شروع تغییرات ساختاری برخوردار باشند. شرکای اصلی آنها در صنعت اغلب به آنها اجازه می دهند تا فراتر از نقشهای سنتی خود حرکت کنند ، بنابراین به آنها اجازه می دهد جلوتر از دیگران حرکت کنند. این فرصتی برای شرکتهای تاسیس شده است که به دیگران داده نمی شود.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>