کارمند ستاره شما فقط رفت. آیا دیگران نیز پیروی خواهند کرد؟


ترک یک کارمند ستاره می تواند اعضای تیم آنها را در آینده خود در شرکت زیر سوال ببرد و به جای دیگری نگاه کنند. رهبران می توانند چندین مرحله برای ایجاد انگیزه در کارکنان خود و جلوگیری از فشار به خارج از کشور بردارند. از کارمندان در حال اخراج و سایر اعضای تیم خود س teamال کنید ، سپس با دقت گوش دهید و نگرانی های آنها را تأیید کنید. روی اهداف متمرکز شوید و به تیم خود اطمینان دهید که آنها هنوز مهم و قابل دستیابی هستند و فرصتهای آموزشی را در اختیار آنها قرار دهید تا نشان دهند که شما به تأثیرگذاری طولانی مدت آنها اهمیت می دهید.

وقتی در اواخر دهه 1980 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین بودم ، چندین نفر از معلمان محترم برنامه به طور همزمان در مدارس دیگر کار می کردند. این تخلیه ناگهانی جامعه منسجم دانشمندانی را که مدت طولانی مردم را در این بخش نگه داشت ، مختل کرد. وقتی چندین معلم رفتند ، دیگران فکر کردند که فقط آنها باقی خواهند ماند. ناگهان همه به دنبال گزینه های دیگر بودند.

همین پویایی می تواند در سازمان وقتی که یک یا چند بازیکن اصلی از آن خارج می شوند ، ادامه یابد. حرکت کارمندان با استعداد در شرکت ها اجتناب ناپذیر است ، اما اگر در یک نقش رهبری باشید ، کارهایی وجود دارد که می توانید هنگام ترک یک کارمند ستاره ای انجام دهید تا از خروج آنها از بن بست جلوگیری کند.

س questionsال کنید ، سپس گوش دهید

شاید مهمترین کاری که می توانید هنگام رفتن شخص انجام دهید گوش دادن با دقت است. با انجام یک مصاحبه دوست یابی با شخصی که ترک می کند شروع کنید تا بفهمید چه عواملی منجر به تصمیم او شده است. به دنبال نگرانی به اطراف بگردید – حتی اگر کسی برای استفاده از یک فرصت عالی در یک شرکت دیگر آنجا را ترک کند ، باز هم ممکن است نارضایتی در جناحین باشد که باعث می شود افراد دیگر تیم سرگردان باشند. مشاغل دیگر

سپس نبض بقیه اعضای تیم خود را بگیرید. با اعضای تیم به صورت جداگانه ملاقات کنید و در مورد نحوه کار با آنها صحبت کنید. از آنها بپرسید که فکر می کنند کنار گذاشتن همکارشان بر روحیه تأثیر می گذارد. اگر نگرانی های مصاحبه اولیه را می فهمید ، آنها را در بحث ها بگنجانید تا بفهمید این نگرانی ها گسترده هستند یا خیر. فقط عمل مکالمه با مردم می تواند به آنها اطمینان دهد که شما به عملکرد خوب تیم اهمیت می دهید.

بسیاری از سازمانها نظرسنجی های مربوط به اعتماد و اعتماد را مرتبا انجام می دهند. اگر شما هم یکی از آنهاست ، انجام یک بررسی کوتاه از کل گروه را در نظر بگیرید تا بفهمید که آنها چه احساسی نسبت به سازمان و رهبری دارند. این بررسی های “نبض” می تواند به شما کمک کند واکنش های کارمندان خود را در مراحل مثبت یا منفی سازمان یا حتی مشکلات بیرونی که اهمیت عمومی پیدا کرده اند ، درک کنید.

اگر این گفتگوها و نظرسنجی ها نگرانی های قابل توجهی را در بین اعضای تیم نشان می دهد ، مهم است که مستقیماً با آنها درگیر شوید. با پذیرش صریح نگرانی ها شروع کنید تا کارمندان تشخیص دهند که شما از مشکل آگاه هستید. سپس در تلاش برای مقابله با مشکلاتی که مردم مطرح کرده اند شفاف باشید. جمع آوری اطلاعات از کارمندان تنها در صورتی باعث افزایش اعتماد به نفس طولانی مدت می شود که احساس کنند شما واقعاً برای استفاده سازنده از آن اطلاعات کار می کنید.

روی آینده تمرکز کنید

خوشبختی در محل کار توسط عوامل مختلفی تعیین می شود. داشتن همکاران عالی یکی از آنهاست ، بنابراین از دست دادن یک هم تیمی با ارزش می تواند جامعه را مختل کند. این احساس که تیم کارهای مهمی انجام می دهد ، همچنین از رضایت کارکنان خبر می دهد. مردم اغلب وقتی بیشتر خوشبخت می شوند که کارشان را حرفه ای ببینند که به چیزی بزرگتر از خودشان می افزاید. ترک یک کارمند ستاره به چندین دلیل می تواند بر این حس تماس در میان اعضای دیگر تیم تأثیر بگذارد.

اولاً ، افراد انگیزه بیشتری برای دستیابی به اهداف می یابند ، زیرا آنها را مهم می دانند – و وقتی باور می كنند كه می توانند در واقع به سوی آنها پیشرفت كنند. وقتی کسی آنجا را ترک می کند ، دیگران می توانند احساس کنند که توانایی آنها در دستیابی به اهداف مهم با مانع روبرو می شود. در این صورت ، شما باید به مردم اطمینان دهید که اهداف آنها هنوز قابل تحقق است و متعهد می شوند که اگر این امر برای موفقیت حیاتی است ، کسانی را که ترک کرده اند جایگزین کنید.

دوم ، انحراف می تواند منجر به ناهماهنگی شناختی شود. وقتی همزمان اعتقادات متناقضی در ذهن خود دارید ، سازوکارهای ذهنی برای سازگاری بیشتر این باورها با یکدیگر کار می کنند. تصمیم یک کارمند اصلی برای ترک می تواند به منزله رای عدم اعتماد به مأموریت اصلی سازمان باشد ، که می تواند باعث شود سایر کارمندان آن مأموریت را زیر سال ببرند و در نهایت ارزش آن را کاهش دهند و گزینه های دیگر را در نظر بگیرند.

در طول جلسات و گفتگوهای تیم ، بر فرصت های آینده و اهمیت اهداف گروه متمرکز باشید. این امر به جای ایجاد یادآوری برای افراد مفقود ، این احساس را تقویت می کند که کار تیمی مهم است و بر نقش تیم موجود تأکید می کند.

فرصت هایی برای توسعه فراهم کنید

عامل دیگر رضایت شغلی اعتقاد به این است که کار به شما امکان رشد می دهد. کارمندان معمولاً وقتی احساس می کنند که آموزشهایی را می بینند که به آنها امکان می دهد کار خود را بهتر انجام دهند ، معمولاً خوشحالتر می شوند و یکی از دلایل ایجاد گردش مالی در محل کار مدرن این است که کارمندان اغلب احساس می کنند که سازمانها منافع طولانی مدت در هسته اصلی خود ندارند. برنامه های آموزش و آموزش یک روش عالی برای ایجاد اعتماد است ، زیرا این تمایل واضحی را برای تمرکز بر کارایی و رفاه بلند مدت کارکنان نشان می دهد. مدیریت باید تلاش خود را دو برابر کند تا این فرصت ها را در اختیار کارکنان قرار دهد. علاوه بر مزایای خاصی که آموزش می تواند به همراه داشته باشد ، سرمایه گذاری در آینده افراد باعث افزایش وفاداری به سازمان می شود.

ترک یک کارمند ستاره باعث می شود اعضای تیم آنها رضایت و آینده خود را در شرکت زیر سوال ببرند. مدیرانی که با دقت و بی حوصلگی واکنش نشان می دهند می توانند به پریدن سایر اعضای تیم کمک کنند.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>