چگونه نوآوری هیدروژن در ژاپن می تواند روزهای تمیزکاری پیش رو را افزایش دهد


Hydroedge ، بزرگترین کارخانه هیدروژن مایع ژاپن است که توسط Iwatani اداره می شود

در اکتبر سال 2020 ، ژاپن تصویر روشنی از آینده بدون کربن به جهانیان ارائه داد.

دولت ژاپن با اعلام ساختارهای جسورانه جسورانه ملت در طی 30 سال ، با اصلاح ساختار صنعتی خود و آغاز تحول اقتصادی – اجتماعی ، کربن زدایی کرد و اعلام کرد که ایده های جدید ، فن آوری ها ، سرمایه گذاری ها و منابع جدید را در یک کارزار تحت عنوان استراتژی سبز برای رشد معرفی خواهد کرد. .

یکی از نوآورترین بخش های رشد سبز ، هیدروژن است ، یک انرژی پاک که CO2 ساطع نمی کند. ادامه پیشرفت های فن آوری ژاپن منجر به اتخاذ هیدروژن برای بسیاری از کاربردها از جمله شارژ اتومبیل های سواری ، توربین های برقی ، فولاد سازی ، خودروهای سنگین و کشتی ها شده است.

پیشگام در مایع هیدروژن

گنجاندن هیدروژن در برنامه خنثی شدن کربن ژاپن بدون پیشرفت شرکت های ژاپنی مانند صنایع سنگین کاوازاکی (KHI) ، پیشگام در ذخیره سازی و حمل و نقل گاز طبیعی مایع (LNG) در آسیا ، امکان پذیر نبود.

در سال 1981 ، KHI به عنوان اولین شرکت آسیایی تولید کننده حامل LNG شد. پس از این مرحله ، این شرکت در فن آوری های برودتی برای حمل و نقل دریایی پیشتاز شد.

از سال 1983 ، این شرکت مخزن ذخیره سازی هیدروژن مایع را در سایت پرتاب موشک فضایی JAXA Tanegashima تولید ، تولید و راه اندازی کرده است.

سیستم مایع سازی هیدروژن نصب شده در مرکز نمایش هیدروژن هاریما ورکس ظرفیت مایع سازی تقریباً پنج تن هیدروژن در روز را دارد.

این سیستم بر اساس فناوری مواد برودتی KHI و فناوری توربینی است که در توسعه ماشین آلات پرسرعت کشت کرده است.

سیستم مایعات بخشی اصلی از زیرساخت های مورد نیاز برای دستیابی به حمل و نقل انبوه هیدروژن است. گاز هیدروژن سبک اما بسیار حجیم است که انتقال آن را در حالت گازی دشوار می کند. یک سیستم مایع سازی هیدروژن با کاهش دمای آن به -423 درجه سانتیگراد (-253 درجه سانتی گراد) و کاهش حجم آن به تقریباً 1/800 حالت گازی ، گاز هیدروژن را به مایع تبدیل می کند و حمل و نقل جرمی را بسیار کارآمدتر می کند.

ساخت یک زنجیره تأمین هیدروژن جهانی

ژاپن در تلاش است تا یک زنجیره تأمین هیدروژن بین المللی برای تولید مقادیر زیادی هیدروژن مایع در خارج از کشور و تأمین آن از طریق دریا به ژاپن ایجاد کند.

به عنوان اعضای CO2انجمن تحقیقات فناوری زنجیره تأمین هیدروژن (HySTRA) ، KHI و شرکت ایواتانی ، تنها تامین کننده هیدروژن مایع ژاپن ، در حال انجام یک نمایش آزمایشی برای یک زنجیره تأمین هیدروژن مایع بین المللی با استفاده از هیدروژن تولید شده از زغال سنگ در ویکتوریا ، استرالیا هستند.

این پروژه شاخص در سال 2015 با کمک مالی از سوی سازمان توسعه فناوری های جدید انرژی و صنعتی (NEDO) راه اندازی شد. در سال 2021 ، اولین حامل هیدروژن مایع در جهان ، ساخته شده توسط KHI ، اولین سفر خود را از ژاپن به استرالیا انجام خواهد داد. و ایواتانی هیدروژن مایع را شارژ ، تخلیه و ذخیره می کند.

ایواتانی در حال بررسی تولید “هیدروژن سبز” (تولید شده از سوختهای غیرفسیلی) با KHI و Fortescue Metals Group ، چهارمین تولید کننده بزرگ سنگ آهن در استرالیا است. ایواتانی همچنین در حال مطالعه تولید هیدروژن سبز با شرکت انرژی استرالیایی استرالیا است.

قبل از اجرای این زنجیره تامین بزرگ هیدروژن در خارج از کشور ، ایواتانی روی تولید هیدروژن خالص از زغال سنگ قهوه ای در هوکایدو ژاپن کار می کرد.

تغییر انرژی ، تغییر زندگی

وزارت اقتصاد ، تجارت و صنعت ژاپن (METI) انتظار دارد استفاده گسترده از هیدروژن به عنوان سوخت گرما ، که توازن عرضه و تقاضا در شبکه برق را کالیبره می کند ، باشد. برای وسایل نقلیه سلول سوختی (FCV) ، از جمله اتوبوس و کامیون های طولانی ، ایواتانی در حال توسعه زیرساخت ایستگاه هیدروژن است. برنامه های آینده ممکن است شامل تأمین انرژی ماشین آلات ساختمانی ، کشتی ها ، قطارها و شاید حتی هواپیماها باشد.

در حالی که KHI و Iwatani اکنون هیدروژن خالص را با استخراج آن از زغال سنگ در ویکتوریا ، استرالیا تولید می کنند ، این شرکت ها و ژاپن همچنین انتظار دارند هیدروژن سبز را از منابع خورشیدی ، بادی ، هسته ای و دیگر بدون CO جمع آوری کنند.2 آلایندگی

با تلاش های KHI و Iwatani ، METI انتظار دارد كه ژاپن تا سال 2030 یك زنجیره تأمین تجاری فعال هیدروژن از خارج از كشور داشته باشد تا یك بازار داخلی 3 میلیون تنی با قیمت 0.29 دلار (30 پوند) برای هر مترمكعب ایجاد كند.

پشتیبانی از آینده بدون کربن

هدف از استراتژی رشد سبز ایجاد یک تغییر اساسی در بخشهای تجاری ، انرژی ، صنعتی و حمل و نقل ژاپن است و METI آینده ای پایدار را با تکیه بر هیدروژن و سایر فن آوریهای نوآورانه ، برای صنعت و جامعه ژاپن بسیار مهم می بیند.

برای جذب شرکت ها از سراسر جهان به رشد سبز ، METI مشوق های مالیاتی و بودجه تحقیق و توسعه از صندوق نوآوری سبز با بودجه 10 ساله 18.9 میلیارد دلار (2 تریلیون 2 میلیارد دلار) ارائه می دهد. رژیم غذایی ، قانونگذار ژاپن ، همچنین در حال بررسی اقدامات نظارتی رشد گرا است.

اراده برای تغییر در حال حاضر قوی است. در لیست سازمانهای غیر انتفاعی برای شناسایی میزان انتشار کربن (CDP) برای سال 2020 ، 53 شرکت از 278 شرکتی که ارزیابی A را برای تغییرات آب و هوایی رتبه بندی کرده اند ، در ژاپن مستقر هستند.

زمان آن فرا رسیده است که سازمان های سراسر جهان به این جنبش بپیوندند و از این جنبش در ژاپن و فراتر از آن استفاده کنند.

اطلاعات بیشتر برای استراتژی رشد سبز.

درباره HySTRA بیشتر بدانید.

درباره NEDO بیشتر بدانید.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>