چگونه می توان از یک کارمند مبتلا به بیماری مزمن حمایت کرد


در ایالات متحده ، 60٪ از بزرگسالان حداقل دارای یک بیماری مزمن سلامتی هستند: بیماری ها یا شرایطی مانند درد و خستگی مزمن که حداقل یک سال طول می کشد و نیاز به مدیریت مداوم دارند یا فعالیت های فرد را محدود می کنند. این اعداد شامل “حمل کننده های طولانی مدت” Covid-19 یا 10٪ از کسانی که علائم طولانی مدت مانند مشکلات حافظه و تفکر (“مه مغز”) ، خستگی ، ریتم قلب ، مشکلات دستگاه گوارش یا درد قفسه سینه در طول هفته ها ، ماه ها یا بیشتر پس از آلودگی به ویروس.

شرایط مزمن بهداشتی چندین چالش برای کارمندان ایجاد می کند. اگرچه تعداد کارگران تحت تأثیر حیرت آور است ، اما به طرز حیرت انگیزی در مورد چگونگی حمایت و مدیریت کارمندان مبتلا به بیماری های مزمن مطالب کمی نوشته شده است. حمایت از آنها فقط کار درستی نیست – به شما کمک می کند تا آنها را نگه دارید و پیامی را به شما منتقل می کند که برای کارمندان خود به عنوان مردم ارزش قائل هستید.

چالش های سلامت مزمن در محل کار

در مطالعه اخیر ما و همکارانم دریافتیم که تعارضات بین کار و مدیریت بهداشت برای کارگران مبتلا به بیماریهای مزمن معمول است. به عنوان مثال ، ممکن است برای فردی با یک بیماری مزمن سلامتی ، هنگام حضور در قرارهای پزشکی و مدیریت علائم ، شرایط لازم برای حضور در آنها را داشته باشد.

ما چهار نمونه از کارگران با شرایط سلامتی مزمن در مشاغل مختلف را مطالعه کردیم و دو دسته اصلی از درگیری ها را یافتیم: تعارضات زمانی (وقتی که زمان کار در کار با زمانی که فرد برای مدیریت سلامتی خود می برد تداخل ایجاد می کند) و درگیری های انرژی (جایی که انرژی آزاد می شود). برای کار ، انرژی لازم برای مدیریت سلامتی فرد را می گیرد).

ما دریافتیم که سطح بالایی از درگیری های زمانی و انرژی به طور مداوم با سوزاندن کارگران در نمونه ها ارتباط دارد. تعارض انرژی هم به بازنشستگی (نه بهترین تلاش ها) و هم توانایی کار ادراک شده (برداشت از توانایی فرد برای ادامه کار در شغل فعلی) مربوط است.

ما به این نتیجه رسیدیم که سطح بالایی از مداخله در مدیریت بهداشت و سلامت نیاز به مداخله را نشان می دهد – به صورت جداگانه ، از طریق آموزش یا استقرار و / یا سازمانی ، از طریق آموزش سرپرستان و سیاست های کاری انعطاف پذیر.

مقابله با علائم محل کار نیز می تواند یک چالش باشد. در مطالعه دیگری ، من و همکارم از 86 کارگر درد مزمن که به عنوان بخشی از کارشان با مشتری تعامل دارند ، خواستیم که نظرسنجی ها را دو بار در روز و به مدت پنج روز کاری متوالی ، در وسط و پایان هر روز انجام دهند. ما دریافتیم که درک کارگران از دردی که در ظهر در کار آنها تداخل ایجاد می کند ، فراتر از تجربه جسمی دردی که گزارش کرده اند ، خستگی عاطفی را در پایان روز کاری پیش بینی می کند. به عبارت دیگر ، نه تنها تجربه درد برای کسانی که با درد مزمن کار می کنند مشکل ساز است – بلکه تفسیر تجربه درد به عنوان تأثیرگذار بر کار است. نتایج دوباره به مداخله به عنوان کمک کننده به کارگران دارای درد مزمن برای حفظ توانایی کار و جلوگیری از سوختگی اشاره دارد.

آنچه می دانیم م .ثر است

نقش های مهمی برای رهبران در تمام سطوح سازمانی در حمایت از کارگران مبتلا به بیماری Covid از راه دور و سایر بیماری های مزمن وجود دارد.

سیاست های رسمی و ترتیبات غیررسمی. سازمان ها باید سیاست های رسمی برای اسکان کارگران مبتلا به بیماری های مزمن داشته باشند. اینها ممکن است شامل فرصتهایی برای کاهش ساعات کار یا “کار نیمه وقت” ، تغییر در کارها و مرخصی استعلاجی باشد – همه اینها باید بدون خطر از دست دادن مزایای سلامتی کارمند ارائه شود.

قانون خانواده و مرخصی پزشکی (FMLA) مرخصی بدون حقوق را فراهم می کند و شرایط سلامتی را که نیاز به درمان طولانی مدت و تداخل در کار دارند را پوشش می دهد. مقررات FMLA صلاحیت کارکنان و اعمال آنها توسط کارفرما را تعیین می کند. به عنوان مثال ، کارمندان تا 12 ماه مجاز به کار در یک سازمان نیستند و سازمان های خصوصی با کمتر از 50 کارمند اخراج می شوند. با این حال ، FMLA حداقل استانداردی است كه سازمان ها از نظر قانونی به آن الزام می كنند و آنها می توانند و باید سیاست های مرخصی اضافی را داشته باشند كه شرایط را افزایش می دهند و اجازه می دهند حقوق پرداخت شود.

به عنوان مثال ، یکی از شرکت کنندگان در مطالعه ای که اخیراً انجام دادم ، مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس بود و گاهی اوقات خستگی و مه روانی را تجربه می کرد که در کار آنها تداخل ایجاد می کرد. آنها اظهار داشتند که امکان استفاده از مرخصی استحقاقی شخصی و همچنین سیاستهای خاص شرکت آنها برای مرخصی تمدید شده برای امکان ادامه کار در این شغل بسیار مهم است.

در حالی که سیاستهای رسمی مهم هستند ، لازم است که مدیران برخی از انعطاف پذیری را نیز برای تأمین نیازهای کارکنان خود داشته باشند. شرایط سلامتی به طرق مختلف خود را نشان می دهد و به ندرت رویکرد جهانی مثر خواهد بود. به عنوان مثال ، کار نیمه وقت که شامل کاهش ساعات کار و بار کاری با کاهش نسبی دستمزد است ، برای برخی از کارگران مبتلا به بیماری های مزمن مفید است. این را می توان در سیاست های رسمی سازمانی گنجانید ، اما تحقیقات نشان داده است که مکانیسم های کم بار اغلب توسط مدیران منفرد “تحت رادار” اجرا می شوند.

مدیران می توانند به طرق دیگری با خلاقیت به نیازهای کارکنان خود پاسخ دهند. به عنوان مثال ، یک شرکت کننده دیگر در مطالعه دارای یک اختلال اضطراب عمومی بود که شامل حملات هراس در محل کار بود. مدیر آنها توانست یک راه حل خلاقانه برای کمک به آنها در مدیریت چالش های اضطرابی خود اجرا کند: “پس از یک کار به خصوص بد ، کارفرمای من دستیاران نیمه وقت را از سایر بخشها استخدام کرد که به دنبال ساعتهای اضافی بودند. در واقع ، آنها در حال مکالمه هستند و اگر شامل مواردی باشند که می توانند اضطراب من را تحریک کنند ، می توانم از آنها برای اطمینان از انجام کارها استفاده کنم. “

فرهنگ. اگرچه سیاست ها مهم هستند ، اما کارمندان باید احساس راحتی کنند و در صورت لزوم از آنها کمک بگیرند. پرورش فعال فرهنگ حمايتي كه اولويت تعادل كار – زندگي و رفاه كارمندان باشد اولويت دارد. این فراتر از ادعای مهم بودن رفاه کارگران است. یکی از راه هایی که رهبران می توانند نشان دهند که اولویت دادن به سلامت خوب است این است که در برابر چالش های سلامتی خود باز باشند و در صورت لزوم از مزایا ، سیاست ها یا جایگاه شرکت استفاده کنند.

سازماندهی انعطاف پذیر کار. در مطالعه اخیر ، من و دانشجویانم از شرکت کنندگان پرسیدیم که کارفرمایان آنها برای کمک به ادامه کار در بهداشت مزمن چه می کنند. انعطاف پذیری یک پاسخ مشترک در بین کسانی بود که احساس حمایت می کردند و می خواستند در شغل فعلی خود بمانند. یکی از شرکت کنندگان گفت: “رئیس من واقعاً می فهمد ، و اگر هیچ چیز فوری وجود نداشته باشد ، به من اجازه می دهد وقتی می توانم از خانه کار کنم ، مثل اینکه روی برخی از کدنویسی ها کار می کنم.” دیگری گفت: “من مشکلی برای آزمایش سطح قند خون یا غذا خوردن ندارم. ساعات خاصی از روز ؛ من توانستم این کار را درست روی میز کار خود انجام دهم … سرپرست من در این زمینه بسیار مفید بود و گفت اگر مجبور شدم برای قرار ملاقات با پزشک استراحت کنم ، مجبور شدم این کار را انجام دهم. سخنان دقیق وی این بود: “سلامتی شما از هر شغلی مهمتر است.” من اینجا خیلی احساس حمایت می کنم. “

برنامه های پشتیبانی همراه با سیاست های رسمی تر ، سازمان ها باید برنامه های حمایتی برای کمک به کارگران مبتلا به بیماری های مزمن در کنار آمدن با چالش های خود ارائه دهند. من و همکارانم دریافتیم که یک برنامه آموزشی 12 هفته ای ، شش جلسه ای و شخصی (که از طریق تلفن انجام می شود) برای کارگران با مشکلات مزمن سلامتی به آنها کمک می کند تا از پس چالش های کاری برآیند. در یک مطالعه تصادفی ، متوجه شدیم که آموزش منجر به بهبود عملکرد ، تاب آوری و بهزیستی ، همراه با کاهش خستگی می شود. نکته مهم ، این آموزش تغییر رفتارهای بهداشتی خاص ، مانند ترک سیگار یا رژیم غذایی سالم نیست ، که از قبل رایج است. این امر در مورد توانمند سازی ، توسعه استراتژی ها و حل مشکلات برای بهبود توانایی کاری شرکت کنندگان در برابر چالش هایی بود که شرایط سلامتی آنها در محیط کار به وجود می آورد.

در یک مطالعه پیگیری ، یک همکار و من دریافتیم که مربیگری به شرکت کنندگان کمک می کند تا تغییرات سلامتی لازم را در زندگی خود ایجاد کنند تا شغل خود را حفظ کنند – به عنوان مثال ، کمکها و امکاناتی را که قبلاً در برابر آنها مقاومت کرده بودند ، قبول می کنند – با اعتماد سازی. مربیگری همچنین به آنها کمک می کند تا از طریق ارتباط موثر در مورد شرایط خود ، روش هایی را برای مدیریت هویت حرفه ای خود بیاموزند. همانطور که یکی از شرکت کنندگان گفت ، “[A main benefit was] در حال توسعه توانایی دانستن اینکه چه زمانی و چه چیزهایی لازم است تا بتوانم در مورد بیماری مزمن خود به کسی بگویم … اکنون فهمیدم که نیازی نیست که فاش کنم بیماری واقعی چیست. من همیشه آنجا را قطع کردم. ما در این مورد در شرایط خاصی صحبت کردیم که اطلاعات کمتری را ارائه می دهند و در شرایط دیگری که اطلاعات بیشتری را ارائه می دهند. “

اهمیت پشتیبانی مدیریتی

بسیاری از این مثالها بر اهمیت عمومی حمایت از مدیران تأکید دارند. اما وقتی کارمندی مشکلات سلامتی خود را کشف می کند یا علائمی از کار را نشان می دهد که با کار تداخل دارد ، دشوار است بدانید چه باید گفت یا چگونه باید واکنش نشان داد. بسیار مهم است که مدیران با برقراری ارتباط همدلانه در موضوعات حساس ، جستجوی هشدارهای رفتاری و تأمین محل اقامت ، از کارمندان دارای شرایط مزمن بهداشتی حمایت کنند. علاوه بر این آموزش رسمی تر ، مواردی در اینجا وجود دارد که باید انجام دهید و نه برای مدیران است که به مکالمات مربوط به سلامت با کارمندان خود می پردازند:

  • انجام دهید برای ایجاد اعتماد با کارمندان از روز اول تلاش می کند. این به آنها کمک می کند تا زمینه ای را فراهم کنند تا در صورت نیاز نیاز داشته باشند بعداً با مشکل سلامتی با شما تماس بگیرند.
  • اگر کارگر وضعیت سلامتی را نشان دهد ، انجام دادن همدلی و شفقت نشان می دهد – اما انجام ندهید مرزهای آنها را نقض کنید. آشکار شدن وضعیت آنها برای شما احتمالاً نگران کننده آنهاست ، بنابراین توجه کنید و با توجه به میزان جاذبه ای که شرایط شایسته آن است پاسخ دهید. چیزی مودبانه بگویید ، اما جزئیات مربوط به تشخیص ، علائم یا روند بیماری را از آنها نپرسید.
  • انجام ندهید در پاسخ به افشای سلامتی کارمند وسوسه شوید مشکلات شخصی خود را فاش کنید – در این زمان تمرکز خود را بر روی آنها حفظ کنید.
  • انجام ندهید تصادف کنید یا به بدترین حالت بروید ، علی رغم آنچه می دانید یا فکر می کنید در مورد مشکل سلامتی خاص آنها می دانید.
  • انجام دهید با دقت گوش دهید و از آنها بپرسید که برای ادامه کار خود مطابق با انتظارات (و شما) چه چیزی نیاز دارند. همدلی را ابراز کنید ، بلکه تمرکز خود را بر روی کار نیز حفظ کنید.
  • انجام ندهید از ترسیم مرز بترسید. در حال حاضر نیازی به انجام عملی ندارید. در صورت لزوم با منابع انسانی صحبت کنید و یک راه حل متفکرانه ارائه دهید که به کارمند شما کمک کند تا ضمن رسیدن به اهداف کاری لازم ، سلامتی خود را مدیریت کند.
  • انجام دهید به کارمند خود بگویید که نیازی نیست مکالمه در آنجا پایان یابد. در صورت تغییر اوضاع در را باز کنید تا در آینده به سراغتان بیایید.
  • انجام دهید کارمند خود را به منابع موجود مورد حمایت کارفرما (EAP ، معلولیت و برنامه های بازگشت به کار و غیره) هدایت کنید. پیش از این لیستی از آنها تهیه کنید که در صورت لزوم به راحتی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

سندرم مسافت طولانی Covid-19 چالش های موجود بسیاری از کارمندان با شرایط مزمن بهداشتی در محل کار را برجسته می کند. رهبران سازمانی که با اجرای سیاست های رسمی اما انعطاف پذیر ، ارائه مربیگری و آموزش مدیران برای انجام مکالمات حساس ، از این کارگران حمایت می کنند ، سیگنالی را به آنها ارسال می کند که برای کارمندان خود ارزش قائل هستند و از حفظ آنها مراقبت می کنند. اما مهمتر اینکه ، این کار درستی است.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>