چگونه می توان از موج آینده ادغام و ادغام بهره برد


با ادامه بحران Covid-19 و روشن شدن وزن کامل تأثیر اقتصادی آن ، انتظار می رود فعالیت ادغام و تملک افزایش یابد. بازیکنان ضعیف تری که به پشتیبانی دولت یا ذخایر نقدی خود اعتماد می کنند ، استرس مالی بیشتری را تجربه می کنند و آنها را برای جذب آماده می کند ، در حالی که شرکت های قوی تر روش های جدیدی را برای تقویت موقعیت های خود ، کسب مهارت های جدید یا مکمل پیدا می کنند. ، فن آوری و محصولات یا فقط برخی از آنها را بدست آورند سهم ارزشمند بازار اما تحقیقات نشان می دهد که بیشتر ادغام ها و ادغام ها ناموفق است. برای اطمینان از اینکه سازمان شما از این فرصت استفاده می کند ، از پنج دام اجتناب کنید: طرفداری از استراتژیک در عین نادیده گرفتن امور مالی ، دور شدن به دلیل اختلافات فرهنگی ، استفاده از بانکداران برای ارزیابی ، عدم تمرکز بر ادغام در هنگام مذاکره و حرکت بسیار آهسته.

شرکتهای دارای سرمایه خوب به زودی یکبار در نسل با فرصتی روبرو می شوند تا اقدام به خرید و تحکیم قدرت کنند. با ادامه بحران Covid-19 و روشن شدن وزن کامل تأثیر اقتصادی آن ، بازیکنان ضعیف تری که از طریق برنامه های پشتیبانی موقت دولت یا از دست دادن ذخایر نقدی خود فرصت کمی برای نفس کشیدن دارند ، احتمالاً استرس مالی بسیار بیشتری را تجربه خواهند کرد ، آنها برای خوردن رسیده اند. بنابراین ، شرکت های قوی تر می توانند راه های جدیدی برای تقویت موقعیت های خود پیدا کنند. کارآمدتر شدن به دست آوردن مهارت ها ، فن آوری ها و محصولات جدید یا مکمل ؛ یا فقط سهم ارزشمندی از بازار را بدست آورید.

با این حال ، اگر تاریخ تکرار شود ، بسیاری از مدیران عامل معامله هایی انجام می دهند که احتمال آسیب رساندن به شرکت های آنها بیشتر است. شواهد واضح است: بیشتر ادغام ها و ادغام ها ناموفق است. آنها ارزش سهامداران را از بین می برند و میلیاردها دلار برای شرکتها هزینه می کنند. الگوهای تکراری و ناموفق در صنایع و جغرافیاها وجود دارد.

چرا این اتفاق می افتد؟ یکی از عوامل بی تجربگی است. بسیاری از مدیران ارشد در زندگی حرفه ای خود در یک ، شاید دو معامله بسیار مهم کار می کنند. اینها غالباً چالش برانگیزترین و پرخطرترین تلاشهایی هستند که با آن روبرو می شوند. با این حال ، راه هایی وجود دارد که رهبران می توانند از طریق ادغام و ادغام ، شانس موفقیت خود را افزایش دهند. این کار با اجتناب از تله های معمول شروع می شود. در اینجا پنج موردی وجود دارد که من در مطالعه خود شناسایی کردم:

دام 1: ترجیح “استراتژیک” به منطقی بودن اقتصادی. خیلی اوقات ، “استراتژیک” یک کلمه رایج خالی است که برای صاف کردن معامله ای استفاده می شود و معنای مالی ندارد. اضافه پرداخت بزرگترین پیش بینی کننده ادغام و ادغام است. ادغام AOL-Time Warner را که ارزش آن بالغ بر 350 میلیارد دلار است ، در زمان وقوع آن در سال 2000 در نظر بگیرید. به عنوان معامله ای که باعث ایجاد شرکت رسانه ای در آینده می شود ، اعلام شده است که اکنون به عنوان بدترین معامله تاریخ شناخته شده است. طی دو سال ، واحد ادغام شده مجبور به نوشتن 99 میلیارد دلار شد. پس از 10 سال ، ارزش کل این دو شرکت (که در آن زمان تقسیم شده بودند) حدود یک هفتم ارزش آنها در زمان ادغام بود. سایر نمونه های معروف شامل “معاملات استراتژیک” است که به فاجعه ختم شد ، از جمله ادغام Vodafone-Mannesmann و Hewlett-Packard (HP) -Autonomy.

چگونه می توانید از چنین اشتباهی جلوگیری کنید؟ ابتدا چهار سوال اصلی از خود بپرسید: چرا ادغام شود؟ چرا این شرکت؟ چرا الان ارزش منصفانه چیست؟ سپس به عنوان یک سرمایه گذار مالی عمل کنید: “قیمتی برای پیاده روی” تعیین کنید و به آن پایبند باشید. عاشق معامله نشوید. تیمی از مدیران دارای عملکرد متقابل می توانند به شما در آزمودن تأیید ، تکانشگری و حتی تکبر خود کمک کنند.

دام 2: دور شدن به دلیل اختلافات فرهنگی. در صورت عدم موفقیت در ادغام ، فرهنگ معمولاً پسابرجام مورد سرزنش قرار می گیرد و باید نسبت به محرومیت های زیاد اقدام شود. اما مسئله در اختلافات فرهنگی نیست. ما آماده مقابله با آنها نیستیم. در مرحله آماده سازی معامله ، ارزیابی فرهنگ های مربوط به شرکت ها و طراحی فرآیندهای ادغام و ادغام به منظور غلبه بر هرگونه شکاف مهم است. با این حال ، هیچ رویکرد جهانی وجود ندارد. بسیاری از خریداران با تحمیل فرهنگ خود به شرکت هایی که در آنها کار می کنند موفق می شوند. “من نیازی به آبجو ندارم. من می توانم خودم بخرم. “مدیرعامل InBev ، کارلوس بریتو ، هنگام خطاب به کارمندان Anheuser-Busch (AB) پس از خرید کارخانه تولید آبجو در ایالات متحده در سال 2008 به مبلغ 52 میلیارد دلار ، گفت. این نشانه ای بود که فرهنگ کارایی ، شایسته سالاری و جنگ با زباله های InBev بر شرکت ترکیبی حاکم است.

سایر متبرکان ترجیح می دهند عناصر خاصی از فرهنگ تملک را در نهاد ترکیبی درج کنند یا به شرکت مکتسبه اجازه دهند که به طور مستقل فعالیت کند. به عنوان مثال ، هنگامی که دیزنی و پیکسار در سال 2006 با یکدیگر دیدار کردند ، مشخص نبود که این توافق موفقیت آمیز باشد. ایده این بود که مهارت تجارت و توزیع دیزنی با فناوری و خلاقیت Pixar ترکیب شود ، اما این دو فرهنگ بسیار متفاوت بودند. رابرت ایگر ، مدیر عامل وقت دیزنی ، می دانست که آنچه باعث خاص بودن پیکسار می شود ، باید مورد محافظت قرار گیرد ، بنابراین دیزنی با لیستی از مواردی که تغییر نخواهد کرد موافقت کرد ، از جمله عدم استفاده از قرارداد کار ، حفظ مزایای سخاوتمندانه برای سلامتی و تغییر علامت پیکسار در دروازه ستاد شما.

اختلاف فرهنگی مسئله نیست. عدم درک یا برنامه ریزی برای این تفاوت ها قاتل واقعی است. در طی ادغام ها و ادغام های کاملاً مدیریت شده ، بیشتر مشکلات فرهنگی شناسایی می شود – و راه حل هایی نیز برای آن آماده می شود – قبل از انجام معامله.

دام 3: استفاده از بانکداران سرمایه گذاری برای ارزیابی. ارزیابی شرکتها همیشه بخشی از پیشنهادات بانکهای سرمایه گذاری است. اما اگرچه بانک های سرمایه گذاری برای نمایشگاه ها و تأمین مالی خوب هستند ، اما هیچگاه نباید از آنها برای ارزیابی یا مذاکره در مورد یک معامله استفاده شود ، زیرا انگیزه های تحریف شده وجود دارد. آنها وقتی معاملات بسته می شوند و کارمزد آنها با قیمت خرید افزایش می یابد ، پرداخت دریافت می کنند (و رتبه بندی و ارزش گذاری می شوند) ، بنابراین همیشه طرف معامله هستند ، نه شرکت.

هر زمان ممکن باشد ، شرکت ها باید ارزیابی های محلی (از افرادی که واقعاً منابع ارزش تجاری حاصل از ادغام احتمالی را می فهمند) یا با کمک مشاوران شخص ثالث که احتمال تعصب دارند ، انجام دهند. همه کارکنان درگیر در ارزیابی برای این تمرین باید اصول ادغام و جمع آوری ارزش افزوده و همچنین مهارتهای اساسی ارزیابی را درک کنند. و مدیران عامل ، مدیر عامل و سایر مدیران ارشد باید در اولین مرحله ممکن درگیر شوند و نحوه ارزیابی را بفهمند تا بتوانند در شناسایی و ارزیابی فرصت ها و خطرات کمک کنند و در نهایت در صورت وقوع به منافع حاصل از معامله پی ببرند.

دام 4: عدم ارتباط تراکنش ها با یکپارچه سازی. شرکت ها باید فرآیندی مستمر داشته باشند که مرحله قبل از معامله را با دوره معامله و مرحله پس از معامله متصل کند. شرکتهایی که به احتمال زیاد ارزش را از بین می برند ، شرکتهایی هستند که قادر به تعیین مسئولیت دقیق و پاسخگویی دقیق به تیمهای مسئول تحقیق ، برنامه ریزی ، مذاکره و اجرای مالکیت نیستند. اغلب اوقات ، افرادی که قول هم افزایی را از طریق ادغام می دهند ، مسئول معرفی این هم افزایی ها نیستند.

در عوض ، اعضای تیم یکسانی برای هر مرحله از معامله باید تعیین شوند. این اصول زمانی بود که بانک اول گلف (FGB) ، بزرگترین بانک تجاری عمومی در امارات متحده عربی ، Dubai First (DF) را خریداری کرد ، یک بازیکن مالی متمرکز بر امور مالی مصرف کننده و کارت های اعتباری. این بانک برای ارزیابی هدف ، شناسایی تعاملات مفید در مناطق آنها و تهیه پیشنهادی الزام آور ، “تیمی” متشکل از حدود دوازده نفر از سراسر مشاغل و وظایف خود را گرد هم آورد. بسیاری از اعضای همان تیم همچنان به تلاش برای ادغام ادامه دادند و بنابراین مسئولیت دستیابی به دستاوردهایی را که هنگام توصیه ادغام نشان داده بودند ، عهده دار بودند.

دام 5: او خیلی آرام و با ارتباط ضعیف حرکت می کند. عدم اطمینان ناشی از ادغام های احتمالی تأثیر وحشتناکی بر کارمندان و مشتریان دارد. اخبار بد اغلب از هیچ خبری بهتر است ، بنابراین مدیران باید حتی قبل از مشخص شدن پاسخ های نهایی ، آماده پاسخگویی به س questionsالات باشند. همراه با ارتباط شفاف ، سرعت اصلی است. حتی در حالی که منتظر چراغ سبز تنظیم کننده ها هستید ، بدون غفلت از کارهای روزمره ، با چالش های ادغام کنار بیایید.

به عنوان مثال ، هنگامی که Royal Dutch Shell در آوریل 2015 اعلام کرد که BG Group را خریداری می کند ، بلافاصله برنامه ریزی ادغام آغاز شد. تیم های مدیریتی این دو شرکت با هم در مکانی بی طرف شروع به کار کردند تا ببینند واحدهای تجاری با حفظ استعداد خود چگونه جمع می شوند. آنها همچنین دفتر شهردار را با کارکنان BG در مقر BG ملاقات کردند و از مکانهای اصلی در سراسر جهان بازدید کردند تا در مورد برنامه های شرکت ترکیبی صحبت کنند ، به سوالات پاسخ دهند و نگرانی ها را برطرف کنند.

مهم است که به یاد داشته باشید که مشتریان شما بی حرکت نخواهند ایستاد ، و نه رقبای شما ، که اغلب از این دوره های تأخیر برای سرقت تجارت از هر شرکت (خریدار یا هدف) استفاده می کنند ، ایستادگی خواهند کرد. شما باید به سرعت ادغام شوید و به طور شفاف ارتباط برقرار کنید ، در حالی که اطمینان حاصل می کنید که عملیات به صورت روان انجام می شود و به طور شفاف ارتباط برقرار می کنید.

ادغام و ادغام هرگز آسان نخواهد بود. با این حال ، این دلیلی برای اجتناب از آنها نیست. با بهبود اقتصاد جهانی از بیماری همه گیر Covid-19 ، موجی از چانه زنی را شاهد خواهیم بود. رهبرانی که به خوبی آماده می شوند و از این دام های مشترک اجتناب می کنند ، می توانند از این فرصت ها بیشتر استفاده کنند.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>