چگونه می توان از تجدیدنظر در همه چیز دست برد


ملاحظه کیفیت عالی و لذت بخشی از رهبری است که بدون شک به نتایج بهتری منجر می شود. اما زمانی در تصمیم گیری فرا می رسد که قابل تأمل می شود بازاندیشی. برای متوقف کردن چرخه های فکری بیش از حد و تلاش برای دستیابی به راه حل های سریعتر و بهتر ، می توانید: کمال گرایی را کنار بگذارید ، مسئله را مقیاس بندی کنید ، از قدرت شهود دست کم گرفته شده استفاده کنید ، جریان خستگی ناشی از تصمیمات را محدود کنید و محدودیت های خلاقانه ایجاد کنید.

وظیفه ترنس به عنوان یک محصول پیشرو در یک شرکت بزرگ فناوری ، تصمیم گیری است. چگونه تیم باید عملکردهای مورد نظر را در اولویت قرار دهد؟ چه کسی باید کارکنان پروژه داشته باشد؟ چه زمانی محصولات باید شروع شوند؟ صدها انتخاب بر روی چشم انداز ، استراتژی و جهت هر کالایی که ترنس نظارت می کند حاکم هستند.

در حالی که ترنس عاشق شغل خود بود ، اما تصمیم گیری های زیادی باعث ایجاد استرس زیادی در او شد. او ساعت ها را در حلقه های فكری غیرمولد هدر می داد – برای تجزیه و تحلیل متغیرها برای انتخاب “درست”. او نگران آینده است و تمام راه هایی را که اشتباه می تواند پرتاب کند تصور می کند. او سپس برای اتلاف وقت و انرژی ارزشمند می جنگد ، و به جای اقدام ، فکر می کند. به عبارت دیگر ، اندیشه ورزی او که معمولاً نیرویی بود ، اغلب او را راهنمایی می کرد بازاندیشی شرایط

ترنس همان چیزی است که من دوست دارم آن را آرزوی حساس بدانم – موفق ، که جهان را عمیق تر از دیگران پردازش می کند. مطالعات نشان می دهد که افراد حساس دارای زنجیره مغزی فعال تر و مواد شیمیایی عصبی در زمینه های مربوط به پردازش ذهنی هستند. این بدان معنی است که ذهن آنها نه تنها اطلاعات بیشتری دریافت می کند ، بلکه آن اطلاعات را به روش پیچیده تری پردازش می کند. عوامل استرس زای حساس مانند ترنس اغلب به دلیل نحوه کاوش در زوایا و ظرافت ها مورد تحسین قرار می گیرند. اما در عین حال بیشتر در معرض استرس و اضافه بار قرار دارند.

ملاحظه کیفیت عالی و لذت بخشی از رهبری است که بدون شک به نتایج بهتری منجر می شود. اما برای ترنس و امثال او لحظه ای در تصمیم گیری وجود دارد که به تأمل مفیدی تبدیل می شود. بازاندیشی. اگر می توانید ارتباط برقرار کنید ، در اینجا پنج روش برای جلوگیری از چرخه تفکر بیش از حد و تمرکز بر راه حل های سریعتر و بهتر ارائه شده است.

1. کمال گرایی را کنار بگذارید

کمال گرایی یکی از بزرگترین مسدودکننده های تصمیم گیری سریع و م effectiveثر است ، زیرا بر تفکر معیوب “همه یا هیچ چیز” عمل می کند. به عنوان مثال ، کمال گرایی ممکن است شما را به این باور برساند که اگر انتخاب “صحیح” نکنید (مثل اینکه فقط یک گزینه درست وجود دارد) ، پس شما یک شکست هستید. یا اینکه شما باید بدانید همه چیز، پیش بینی هر احتمالی و برنامه ریزی عمیق قبل از اقدام. تلاش برای سنجش همه نتایج و ملاحظات ممکن فلج کننده است.

برای محدود کردن این روند ، از خود س questionsالاتی مانند:

  • کدام تصمیم بیشترین تأثیر مثبت را در اولویت های اصلی من خواهد داشت؟
  • از بین همه افراد احتمالی که می توانم آنها را دوست داشته باشم یا آنها را دوست نداشته باشم ، کدام یک یا دو نفر را می خواهم ناامید کنم؟
  • امروز چه کاری می توانم انجام دهم که مرا به هدفم نزدیک کند؟
  • براساس آنچه من می دانم و اطلاعاتی که در حال حاضر دارم ، بهترین مرحله بعدی چیست؟

در پایان ، به جای تلاش برای طراحی ماه ها یا سال ها برای آینده ، جمع آوری و اقدام در مرحله بعدی بسیار آسان تر است.

2. اندازه درست مسئله

برخی از راه حل ها قابل تأمل است ، در حالی که برخی دیگر چنین نیستند. قبل از تماس ، بنویسید که چه اهدافی ، اولویت ها یا افرادی در زندگی شما تحت تأثیر قرار می گیرند. این به شما کمک می کند چه چیزی منطقی است و چه چیزی ارزش آن را ندارد که وسواس کنید.

به همین ترتیب ، اگر نگران احتمال حمله با راه حل هستید ، آزمون 10/10/10 را امتحان کنید. وقتی احتمال افتادن روی صورت شما را غرق می کند ، به این فکر کنید که در طی 10 هفته ، 10 ماه یا 10 سال پس از آن نسبت به تصمیم گیری چه احساسی خواهید داشت؟ احتمالاً انتخاب بی ربط خواهد بود یا حتی به خاطر نخواهید آورد که کار بزرگی بود. پاسخ های شما می تواند به شما کمک کند همه چیز را در منظر قرار دهید و انگیزه لازم را برای اقدام جمع کنید.

3- از قدرت شهود دست کم گرفته شده استفاده کنید

شهود به عنوان یک بازی متناسب با مدل ذهنی عمل می کند. مغز یک موقعیت را در نظر می گیرد ، به سرعت تمام تجربیات شما را ارزیابی می کند و سپس بهترین تصمیم را بر اساس زمینه می گیرد. این فرایند خودکار سریعتر از فکر عقلانی است ، به این معنی که شهادت وقتی که زمان کوتاه است و داده های سنتی در دسترس نیست ، یک ابزار تصمیم گیری ضروری است. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد كه تلفیق شهود و تفكر تحلیلی به شما كمك می كند تا تصمیمات بهتر ، سریعتر و دقیق تری بگیرید و اطمینان بیشتری نسبت به اتكا به عقل ، در انتخاب خود خواهید داشت. در یک مطالعه ، خریداران اتومبیل که فقط از تجزیه و تحلیل دقیق استفاده می کردند ، در نهایت از خرید خود در حدود یک چهارم زمان راضی بودند. در همین حال ، کسانی که خریدهای بصری انجام می دهند 60 درصد از زمان خوشحال بودند. این به این دلیل است که اتکا به دانش سریع یا برش دادن اشکال نازک به مغز اجازه می دهد بدون اینکه در مصرف آن زیاده روی کند ، تصمیمات عاقلانه ای بگیرد.

ترنس ، رهبر محصول که قبلاً به او اشاره کردم ، آنقدر مجذوب ایده تصمیم گیری از روده خود شد که به دنبال شهود خود از هر آنچه گفت و به مدت بیست سال انجام داد ، “یک روز ممنوع کردن” را برنامه ریزی کرد. نتیجه؟ ادامه دادن به روده به او جرات داد تا از سانسور و مکالمه های دشوار دست بردارد ، حتی زمانی که می دانست این امر می تواند برخی از سهامداران را ناراحت کند. بعدا به من گفت: “این فقط کاری نبوده که من انجام داده ام ، بلکه چگونگی انجام آن ، سرعت و احساس من نسبت به آن بوده است.” ‘او گفت. آزمایش “روز ضد مهار” را برای خودتان امتحان کنید ، یا فقط همین چند دقیقه وقت بگذارید و سه تا پنج بار نشان دهید که به روده خود اعتماد کرده اید و آیا نتیجه مطلوب است.

4- جریان خستگی ناشی از تصمیمات را محدود کنید

شما روزانه صدها تصمیم می گیرید – از اینکه برای صبحانه بخورید تا چگونه به ایمیل پاسخ دهید – و هرکدام منابع روحی و روانی شما را تهی می کند. وقتی خسته شدید بیشتر فکر می کنید ، بنابراین هرچه بیشتر بتوانید تصمیمات جزئی را حذف کنید ، انرژی بیشتری برای کسانی خواهید داشت که واقعاً مهم هستند.

برای حفظ مغز خود ، مانند برنامه هفتگی غذا یا کمد لباس کپسول ، روال و مناسکی را ایجاد کنید. به همین ترتیب ، به دنبال فرصت هایی باشید تا راه حل های خاص را به طور کلی حذف کنید ، به عنوان مثال با معرفی بهترین روش ها و پروتکل های استاندارد ، تفویض اختیار یا حذف از جلسات.

5. ایجاد محدودیت های خلاقانه

ممکن است با قانون پارکینسون آشنا باشید که می گوید کار تا زمانی که ما به آن اجازه می دهیم گسترش می یابد. به زبان ساده ، اگر یک ماه به خود فرصت دهید تا یک سخنرانی ایجاد کند ، تکمیل آن یک ماه طول می کشد. اما اگر فقط یک هفته وقت دارید ، همان ارائه را در زمان کمتری به اتمام می رسانید.

من یک اصل مشابه را در بین مبارزان حساس مشاهده کردم – این تفکر بیش از حد به زمانی که ما اجازه می دهیم گسترش می یابد. به عبارت دیگر ، اگر یک هفته به خود فرصت دهید تا نگران چیزی باشید که در واقع یک ساعت کار است ، وقت و انرژی فوق العاده ای را از دست خواهید داد.

با ایجاد پاسخگویی از طریق محدودیت های خلاقانه می توانید این روند را مهار کنید. به عنوان مثال ، تاریخ یا زمانی را انتخاب کنید که به موجب آن انتخاب کنید. آن را در تقویم خود قرار دهید ، یک یادآوری در تلفن خود تنظیم کنید یا حتی با شخصی که منتظر تصمیم شما است تماس بگیرید و چه موقع انتظار دارد از شما بشنوند به او اطلاع دهید. روش مورد علاقه مشتریان من “زمان نگرانی” است که شامل صرف یک دوره کوتاه از روز برای حل سازنده مشکلات است.

اول از همه ، به یاد داشته باشید که عمق ذهنی شما یک مزیت رقابتی بزرگ به شما می دهد. هنگامی که یاد گرفتید فکر اضافی را تحت کنترل داشته باشید ، قادر خواهید بود از حساسیت خود نسبت به ابرقدرت همانطور که هست استفاده کنید.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>