چگونه مدارس تجارت می توانند به شکاف جنسیتی کمک کنند


افزایش عملکرد کمی زنان در دانشکده های بازرگانی می تواند به افزایش نمایندگی زنان با استعداد در امور مالی ، مشاوره و فناوری مصرف کننده کمک کند ، که معمولاً سودآوری بیشتری نیز دارند. برای این منظور ، مربیان زن کلیدی هستند. در حالی که نمرات زنان در دوره های کمی هنگام آموزش توسط مربیان زن به طور متوسط ​​11٪ کمتر از انحراف معیار مردان است ، عملکرد آنها 7.7٪ بهبود می یابد. نویسندگان دریافتند که مربیان زن علاقه و انتظارات دانشجویان دختر را در دوره های کمی افزایش می دهند و به عنوان الگوی دانشجویان دختر دیده می شوند. وقتی زنان در دوره های کوانتومی عملکرد بهتری دارند ، این منجر به خطوط لوله سالم تر برای جنسیت برای سمت های مدیریت ارشد می شود.

هیچ رازی نیست که زنان در مشاغل مدیریتی با پردرآمد کمبود نمایندگی دارند. در حالی که این ارقام در صنایع مختلف متفاوت است ، یک مطالعه اخیر در بخش خدمات مالی نشان داد که در حالی که 58٪ از منابع انسانی ، 46٪ از بازاریابی و 35٪ از نقش های اجرایی قانونی را در اختیار زنان قرار می دهند ، آنها فقط 13٪ فناوری ، 17٪ مالی را تشکیل می دهند. و 21٪ از نقش های اجرایی عملیاتی. متأسفانه ، اختلافات جنسیتی در حقوق وجود دارد ، زیرا مشاغل مدیریتی که زنان کمتری دارند معمولاً حقوق بیشتری پرداخت می کنند. عدم تعادل جنسیتی بین مشاغل چگونه ایجاد می شود و آیا می توان آن را اصلاح کرد؟

از آنجا که ثبت نام در مدارس بازرگانی در ایالات متحده نسبتاً متعادل است و زنان 43 تا 47 درصد دانشجویان بازرگانی را تشکیل می دهند ، مطالعه ما بر تفاوت عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر و پسر در بهترین برنامه بازرگانی دوره کارشناسی متمرکز بود. تجزیه و تحلیل تجربی ما از نمرات 6312 دانش آموز در دانشکده تجارت راس ، دانشگاه میشیگان ، در کلاسهای فارغ التحصیلی 2005-2018 استفاده می کند. ما در دوره های مقدماتی برنامه درسی اصلی ، که در آن دوره های تحصیلی نیز مورد نیاز است ، بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متمرکز شده ایم بصورت تصادفی در بخشهای مختلف دوره توزیع می شوند. ما همچنین یک نظرسنجی از دانشجویان فعلی تجارت برای ارزیابی انتظارات ، علایق و ادراک آنها از انواع مختلف دوره ها انجام داده ایم. آنچه ما دریافتیم این بود که شکاف جنسیتی در دوره های کمی ریشه دارد ، جایی که زنان به طور متوسط ​​11٪ از انحراف معیار کمتر از مردان هستند.

چرا باید زن و مرد ، که در غیر این صورت از نظر توانایی تحصیلی ، خانواده و سایر مشخصات جمعیتی مشابه یکدیگر هستند ، در کلاسهای آموزشگاه های بازرگانی متفاوت ظاهر شوند؟ می توان ادعا کرد که مردان مادرزادی دوره ها و مشاغل کمی را ترجیح می دهند ، در حالی که زنان مادرزادی کمی را ترجیح می دهند. و این اختلافات است. همچنین برای دانشجویان این امکان وجود دارد که کلیشه های جنسیتی را تداوم بخشیده و معتقد باشند که زنان در دوره های “کوانتوم” و “شاعرانه” بهتر عمل می کنند ، که این امر بر انگیزه و علاقه آنها تأثیر می گذارد و سپس بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. .

مطالعه ما از فرضیه کلیشه ای پشتیبانی می کند ، نه از فرضیه ذاتی ترجیح. ما دریافتیم که مربیان زن علاقه و انتظارات زنان را در تأثیرگذاری دوره های کوانتومی افزایش می دهند و همچنین عملکرد واقعی دانشجویان دختر را افزایش می دهند. این واقعیت که عملکرد تحصیلی دانش آموزان در یک موضوع براساس جنسیت معلم تغییر می کند ، فرضیه ذاتی ترجیح را نفی می کند. در همان زمان ، مطالعه ما نشان می دهد که زنان معلمی که دوره های کوانتومی را تدریس می کنند ، بیشتر از زنان به عنوان الگوی الهام بخش دیده می شوند. این یافته ها فرایند کلیشه سازی جنسیتی را برای کاهش شکاف جنسیتی در دوره های کمی در صورت وجود دانشکده زن پیشنهاد می کند – دانشکده زنان به عنوان الگوی قدرتمندی که کلیشه های جنسیتی را به چالش می کشد و موفقیت دانش آموزان را افزایش می دهد.

مربیان زن یک گلوله نقره ای برای پر کردن شکاف در پیشرفت تحصیلی هستند: در حالی که نمرات زنان در دوره های کمی وقتی که توسط مربیان زن آموزش می بینند ، 11٪ از انحراف استاندارد پایین تر از مردان است ، عملکرد آنها 7 برابر می شود ، 7٪ در حمایت از اینکه چرا در ابتدا فکر می کنیم دانش آموزان دختر عملکرد کمتری دارند ، متوجه شدیم که مربیان علاقه و انتظار دانشجویان را برای موفقیت در دوره های کمی افزایش می دهند و توسط دانشجویان دختر به عنوان یک الگوی تصور می شوند.

مدت هاست كه مدارس تجارت تصور می كنند كه ارائه می تواند با ارائه یك مثال مثال موفق در مورد كلیشه ، در مبارزه با سوicion ظن دانش آموزان كمك كند. تحقیقات ما شواهدی را نشان می دهد که این نه تنها درست است ، بلکه با استخدام مربیان زن بیشتری که می توانند دوره های کمی را تدریس کنند ، مدارس تجارت می توانند شکاف های قابل توجهی در سقف شیشه ایجاد کنند. با این حال ، ما توصیه می کنیم که معلمان زن به دلیل کلیشه هایی که در مبارزه به آنها کمک می کنند ، در ارزیابی تدریس ، به ویژه در دوره های کوانتوم ، مغرضانه عمل کنند. به همین ترتیب ، مدارس بازرگانی نه تنها باید سیاست هایی برای حمایت از دانشجویان دختر داشته باشند ، بلکه به معلمان زن نیز کمک کنند. علاوه بر استخدام معلمان زن بیشتر ، با برداشتن گام های فعال برای داشتن تعداد بیشتری خانم سخنران ، دانش آموختگان ، رهبران دانش آموزان ، روسای باشگاه ها ، دستیاران و غیره ، می توان با کلیشه های جنسیتی خنثی کرد.

افزایش عملکرد کمی زنان در دانشکده های بازرگانی می تواند به افزایش نمایندگی زنان با استعداد در امور مالی ، مشاوره ای و فناوری مصرف کننده کمک کند ، که معمولاً سودآوری بیشتری نیز دارند. علاوه بر این ، استخدام کنندگان می توانند نیروی کار متنوع تری را استخدام و نگهداری کنند – و شکایت از کمبود زنان را متوقف کنند. این امر همچنین منجر به روابط جنسی سالم تری برای سمت های مدیریت ارشد می شود.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>