چگونه شرکتها از VR برای توسعه مهارتهای نرم کارمندان استفاده می کنند


شرکتهای امروزی با شکاف فزاینده ای در مهارتهای نرم روبرو هستند. نظرسنجی های اخیر نشان داده است که 59٪ از مدیران استخدام شده در نظرسنجی و 89٪ از مدیران گزارش می کنند که در استخدام نامزدها با مهارت های نرم لازم ، مانند ارتباطات ، کار گروهی و رهبری ، مشکلاتی وجود دارد. و این مهارتهای نرم تنها از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند (و توسعه آنها دشوارتر می شود) زیرا بیماری همه گیر افراد را به سمت کار از راه دور – یا در بسیاری از موارد – دائمی سوق می دهد. بدون دسترسی به آموزش و آموزش شخصی ، شرکت ها چه کاری می توانند برای کمک به کارمندان خود در توسعه این مهارت های حیاتی انجام دهند؟

یک راه حل امیدوار کننده واقعیت مجازی است. بر خلاف راه حل های یادگیری الکترونیکی سنتی ، ابزارهای VR یک تجربه واقعاً همهجانبه را به دانشجویان ارائه می دهند: این برنامه های تعاملی می توانند روی هدست های VR اجرا شوند – چیزی که اکثر مردم با شنیدن “واقعیت مجازی” فکر می کنند – یا در تلفن همراه استاندارد یا دستگاه های دسک تاپ و به آنها اجازه می دهد تا کارمندان با آواتارهایی که برای تقلید از مشتریان یا سایر سهامداران اصلی طراحی شده اند تعامل و نقش داشته باشند. به گفته کریستوفر ددی ، استاد دانشکده آموزش هاروارد که کار وی روی برنامه های VR برای آموزش و پرورش متمرکز است ، “آینده VR در محیطی غوطه ور است که دنیای فیزیکی و دیجیتال را با هم مخلوط می کند ، جایی که کاربران از طریق هدفون ، رایانه یا تلفن همراه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند با آواتار نقش بازی کنید یا مهارت جدیدی یاد بگیرید. “

در حالی که گاهی اوقات ابزارهای سنتی آموزشی ممکن است خسته کننده یا مصنوعی به نظر برسند ، آموزش غوطه وری VR تجربیاتی بسیار تأثیرگذار و به یاد ماندنی را ایجاد می کند – بدون خطر بالقوه عواقب واقعی. این ویدئو نمونه ای از شبیه سازی آموزش واقعیت مجازی را نشان می دهد که در آن یک کارمند برای تمرین مهارتهای توسعه رهبری و حل تعارض با آواتار تعامل دارد.

VR نه تنها می تواند بسیار م effectiveثر باشد ، بلکه این ابزارها می توانند هزینه ها و موانع لجستیکی مرتبط با آموزش شخصی شخصی را کاهش دهند. بسیاری از کارمندان از قبل در دفاتر خانه خود به دستگاه های تلفن همراه یا دسک تاپ دسترسی دارند و برنامه های VR اغلب نسبت به برنامه های جایگزین جذاب تر و در نتیجه سریعتر (و ارزان تر) اجرا می شوند. یک مطالعه 2020 PwC نشان می دهد که VR ممکن است به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از فرصت های سنتی آموزش مهارت های نرم باشد ، با کارمندان دریافتند که آنها برنامه های VR را تا چهار برابر سریعتر از آموزش حضوری و 1.5 انجام می دهند. سریعتر از برنامه های یادگیری الکترونیکی – بیشتر به این دلیل که تجربه فریبنده تمرکز دانش آموزان را آسان تر می کند. این مطالعه همچنین نشان داد که کارکنانی که دوره آموزش واقعیت مجازی را گذرانده اند تقریباً چهار برابر بیشتر از دانش آموزان در کلاس از لحاظ عاطفی با محتوای مرتبط و بیش از دو برابر بیشتر با یادگیرندگان الکترونیکی در ارتباط بوده اند که نشان دهنده تأثیر عظیمی است که VR می تواند داشته باشد. داشتن.

برای مطالعه نحوه استفاده شرکتهای پیشرو از VR برای آموزش مهارتهای نرم امروزه ، شرکت من (Future Workplace ، یک شرکت مشاوره منابع انسانی) با Mursion ، یک بستر آموزش VR و یک شرکت تحقیقاتی شخص ثالث مستقل برای مطالعه بیش از 300 آموزش و رهبران توسعه در صنایع مختلف نظرسنجی ما نشان داد که بیش از دو سوم پاسخ دهندگان یا قبلاً یک برنامه آموزش VR را برای مهارت های نرم افزاری اجرا کرده بودند یا قصد داشتند در دو سال آینده یکی را اجرا کنند.

علاوه بر بررسی این سطوح کمی تصویب ، ما همچنین یک تجزیه و تحلیل کیفی از چگونگی استفاده واقعی از این برنامه ها در عمل انجام داده ایم. و در حالی که این مطالعه طیف وسیعی از برنامه های مختلف یادگیری واقعیت مجازی را نشان داد ، سه زمینه مشترک وجود داشت که در آنجا متوجه شدیم بسیاری از شرکت ها از VR برای پشتیبانی از مهارت های نرم افزاری استفاده کرده اند:

1. شبیه سازی VR برای آموزش خدمات مشتری

اول ، شبیه سازی VR می تواند راهی کم فشار برای تمرین مکالمات پر مخاطب فراهم کند. به عنوان مثال ، یکی از شرکت هایی که از آن نظرسنجی کردیم H&R Block بود ، یک شرکت جهانی تهیه مالیات که هر ساله 5000 نماینده مرکز تماس تلفنی جدید را شامل می شود ، از جمله 1600 نفر که در نیمه دوم فصل مالیات شلوغ شرکت می کنند. انتظار می رود که این کارمندان سطح ابتدایی فقط در عرض چند روز پس از شروع کار در شرکت ، مکالمات پیچیده و دارای بار احساسی را از مشتریان مختلف (اغلب عصبانی) انجام دهند.

برای موفقیت در این نقش ، این کارمندان به مهارت های بین فردی مانند گوش دادن فعال ، آرامش تحت فشار و توانایی جمع بندی و حل مشکلات نیاز دارند. همانطور که کیم جورنس ، مدیر آموزش و توسعه H&R Block توضیح داد ، “اساساً کارمندان ما هر کاری را که می خواستیم انجام می دادند ، اما در تعاملات ما با مشتریان چیزی کم بود. ارتباط انسانی کافی نبود – بنابراین تمرکز آموزش خود بر روی همدلی را در اولویت قرار دادیم. “

H&R Block برای کمک به کارمندان جدید خود در توسعه این مهارت های اساسی نرم و ارائه یک تجربه مداوم مثبت مشتری ، استفاده از شبیه سازی های واقعیت مجازی را در روند نامزدی خود آغاز کرد. کارمندان از یک لپ تاپ یا هدست VR استفاده می کنند تا در یک مکالمه دشوار مشتری با یک آواتار دیجیتال نقش داشته باشند ، به آنها امکان می دهد آن مکالمه ها را تمرین کنند و در زمان واقعی بازخورد دریافت کنند (بدون اینکه مخاطب واقعی مشتری را به خطر بیندازند).

پس از اجرای آموزش VR ، H&R Block دریافت که 70٪ نمایندگان خدمات مشتری آنها برنامه VR جدید را به ابزارهای سنتی آموزش ترجیح می دهند و نمایندگان به طور مداوم گزارش می دهند که شبیه سازی VR به آنها کمک می کند مهارتهای خود را در کار با VR بهبود بخشند. گفتگوهای دشوار این شرکت همچنین به کاهش 50 درصدی مشتریان ناراضی ، 9.9 درصدی در زمان پردازش مشتری و به طور قابل توجهی سریعتر در زمان عیب یابی در میان فارغ التحصیلان برنامه اشاره کرده است.

2 شبیه سازی VR برای توسعه مهارت های ارائه

VR همچنین می تواند ابزاری موثر برای بهبود مهارت های ارائه باشد. به عنوان مثال ، ارائه دهنده خدمات حرفه ای فن آوری و خدمات حرفه ای Cognizant در حال استفاده از شبیه سازی واقعیت مجازی برای آموزش مستاجران جدید برای بیان پیشنهادات ارزشمند خود با وضوح بیشتر در هنگام ارائه آگهی ها است. این کارمندان جدید وظیفه دارند با استفاده از انواع مختلف داده ها یک محصول پیچیده را توضیح دهند و یک داستان جذاب را تعریف کنند – یا مشتریان مهم خود را از دست بدهند.

برای کمک به این کارمندان در بهبود مهارت های ارائه خود ، Cognizant یک برنامه آموزشی چند مرحله ای ایجاد کرده است که توسط VR طراحی شده است. ابتدا ، کارمندان جدید یک دوره تعاملی داستان سرایی دیجیتال را بر اساس داده ها به پایان می رسانند. سپس آنها با ارائه نماد VR با ایفای نقش مشتری ، به ارائه مشتری می پردازند. سرانجام ، یک موتور هوش مصنوعی ساخته شده در Google NLP و Parallel Point API ارائه را برای کلمات کلیدی ، احساسات ، لحن و زبان بدن تجزیه و تحلیل می کند و این تجزیه و تحلیل را به بازخورد مفید برای کاربر تبدیل می کند.

همانطور که کشییت نرورکار ، رئیس آکادمی آموزش Cognizant در آمریکای شمالی ، توضیح می دهد ، “تمرین ارائه مشتری فقط یکی از بسیاری از برنامه های VR برای مهارت های نرم است که به کارمندان اجازه می دهد بدون نیاز به حضور در کلاس ، سخنرانی کنند. اتاق ، و سپس بازخورد فوری برای تنظیم دقیق مهارت های ارتباطی و گفتاری داده های خود دریافت کنید. “این توانایی برای بازخورد فوری و طیف وسیعی از اقدامات تقریباً نامحدود (بدون اتکا به منابع آموزشی گران قیمت انسانی) یک مزیت اصلی ابزارهای آموزشی مجهز به VR است.

3. شبیه سازی VR برای ارزیابی کارکنان

سرانجام ، VR می تواند به مدیران كمك كند تا سطح مهارتهای فعلی كاركنان را برای شایستگیهای كلیدی مختلف ارزیابی كنند و به آنها اجازه می دهد تا منابع آموزش را به طور موثرتری تخصیص دهند و مشخصات مهارت ها را با كاركردهای شغلی مطابقت دهند. به عنوان مثال ، مدیران ارشد در HPE Financial Services (HPEFS) می خواستند راهی برای بهینه سازی آموزش برای نمایندگان فروش خود پیدا کنند ، قبل از نمایندگان در سطح بالایی با مشتریان گرانقدر خود روبرو شدند. آنها تصمیم گرفتند با 340 نماینده فروش ، یک راه حل VR را امتحان کنند و هر نماینده 30 دقیقه تمرین نقش آواتار را برای شبیه سازی مشتری سطح C طراحی کند. این بازی های نقش آفرین ضبط و با مدیران نمایندگانی که از آنها استفاده می کردند ، به اشتراک گذاشته شد ، برای تعیین اینکه آیا کارمند باید در آموزش های اضافی در سطح مقدماتی ، متوسط ​​یا پیشرفته شرکت کند.

همانطور که توسط Rhonda Bowman ، رئیس آموزش و توسعه جهانی HPEFS توضیح داده شده است ، “آموزش فروش واقعیت مجازی بسیار مفید بود زیرا نمایندگان ما را قادر می سازد خود را در یک سناریو واقع بینانه غرق کنند و ببینند مشتری چگونه می تواند به تکنیک های مختلف فروش پاسخ دهد. . به عنوان مثال ، اگر نماینده فروش به اندازه کافی درمورد تحقیقات مشتری س askال نکند ، آواتار ارتباط با نماینده فروش را متوقف می کند و شروع به پاسخگویی به ایمیل های تلفن خود می کند – درست مانند آنچه که در مورد مشتری انجام می شود. مدیران سپس می توانند به جای انتظار برای شنیدن بازخورد منفی از مشتریان واقعاً ناراضی ، مکالمات عملی را بررسی کرده و با تک تک کارمندان برای شناسایی زمینه های بهبود همکاری کنند. “برنامه VR نه تنها آموزش های بهتری را به کارمندان HPEFS ارائه می دهد ، بلکه به مدیران و تیم های منابع انسانی نیز دید مهارت های فعلی و فرصت های رشد را برای نمایندگان فروش خود بهبود می بخشد.

اینها تنها چند مورد از روشهایی است که مطالعه ما نشان داده است که می توان از VR برای کاهش شکاف مهارتهای نرم استفاده کرد. به خصوص با معمولتر شدن کار از راه دور ، VR احتمالاً به پلتفرم ترجیحی بسیاری از برنامه های آموزش مهارت های نرم ، از توسعه رهبری ارشد تا استخدام های جدید تبدیل خواهد شد. در حقیقت ، در مقاله اخیر من در مورد HBR ، 21 شغل منابع انسانی آینده، من و همكار من نقش كاملاً جدیدی را برای منابع انسانی اختصاص داده ایم كه به VR اختصاص دارد: یك جادوگر غوطه وری VR كه بر ایجاد ، تسهیل ، سفارشی سازی و مقیاس گذاری گسترش واقعیت مجازی برای توسعه حرفه ای متمركز است. آموزش مبتنی بر واقعیت مجازی آماده است تا به نسل بعدی کارگران کمک کند مهارتهای اساسی را که برای ارزشمند بودن – و قابل اجرا بودن – در هر سازمانی لازم است پرورش دهند.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>