[ad_1]

کارآفرینان اجتماعی و رهبران مشاغل که می خواهند در کارشان عدالت را ترویج دهند چیزی دارند که از کارآفرین سیاه پوست خانم سی جی واکر یاد می گیرند. واکر که به عنوان اولین زن میلیونر خودساخته در آمریکا شناخته می شود ، فعالیت خود را با نام Madam CJ Walker Manufacturing Company ، در دوران جیم کرو در اواخر قرن بیستم ، در ایندیاناپولیس بنا کرد و از آن برای ارتقا black زنان سیاه پوست به سیستم تبعیض نژادی و نژادپرستی استفاده کرد. تبعیض شاید درمورد او شنیده باشید: او خط تولید محصولات مراقبت از مو را که هم اکنون نیز از طریق Sephora فروخته می شود ، ایجاد کرد و او الهام بخش سری اخیر Netflix است. دست ساز.

یکی از ما ، پروفسور تایرون مک کینلی فریمن ، شرح حال جدیدی از واکر را نوشت که دستاوردهای چشمگیر او را بررسی می کند. واکر یک تجارت اجتماعی با مسئولیت اجتماعی ساخت ، به توسعه صنعت آفریقایی-آمریکایی کمک کرد ، فرصت های اقتصادی برای زنان ایجاد کرد و وسایل تغییر سرنوشت ، زندگی و قوانین را در مدل تجاری خود ادغام کرد. این شیوه ها امروز درس های ارزشمندی را برای رهبران ارائه می دهد.

کارمندان را به عنوان خالق مشترک فراهم کنید

اولین درس برای کارآفرینان دارای فکر اجتماعی در نحوه ساخت واکر ، فرزند سهام لوئیزیانا ، ایجاد شرکت خود است (در سال 1911 تاسیس شد) – نه با سرمایه نخبگان ، بلکه با افتتاح یک حرفه و حرفه برای ده ها هزار زن سیاه پوست از نمایندگی های فروش طبقه کارگر. واکر تا 20 سالگی مادر و بیوه بود و سختی های زنان سیاه پوست را در اقتصاد جیم کرو تجربه کرد. او محصولات خود را در حالی که سعی داشت مانند واشر و از طریق مشاغل دیگر عجیب به هم متصل شود ، تولید کرد. در سال 1906 ، او و شوهر جدیدش ، چارلز جوزف واکر (CJ) ، با فروش پایه های کاری برای خدمت به اهداف اعتلای آفریقایی آمریکایی ها ، شروع به فروش محصولات مراقبت از مو به خانه در دنور ، کلرادو کردند. او س questionsالاتی را مطرح کرد که امروزه هنوز هم می تواند توسط هر کارآفرینی که به عدالت نژادی اهمیت می دهد ، بپرسد. همانطور که امروز می توانیم به آنها بگوییم:

  1. چگونه مدل کسب و کار من کارمندان رنگی را قادر می سازد تا در ایجاد تجارت مشارکت داشته و با موفقیت خود پیشرفت کنند؟
  2. چگونه می توانم از وکالت و اقدام برای ترویج فرهنگ انصاف در محیط کار و تشویق کارمندان به همین کار الگو بگیرم؟

واکر با تهیه یک مدل بازاریابی چند سطحی که در واقع صاحبان نمایندگی شد ، به این سالات پاسخ داد. یک نماینده می تواند محصولات واکر را بصورت عمده خریداری ، خرده فروشی کند و کتاب شخصی خود را برای تجارت خود در اختیار داشته و رشد دهد. او می توانست سود خود را خرج کند و پس انداز کند. او همچنین می تواند کمی به کلیسا و جامعه خود بدهد ، همانطور که توسط خود واکر الگو گرفته است. واکر گفت: “من نه تنها خوشحالم که از این طریق می توانم برای خودم درآمد کسب کنم ، بلکه تلاش می کنم برای صدها زن از نژادم شغل فراهم کنم.”

موفقیت اقتصادی هر زنی راه را برای صدای سیاسی و قدرت خیرخواهانه او در زمانی فراهم کرد که زنان آفریقایی-آمریکایی نه تنها برای گرفتن رای زنان و بازگرداندن قوانین جیم کرو ، بلکه برای شناخته شدن در جامعه تجاری خود نیز تلاش می کردند. در حقیقت ، واکر در مبارزه برای عدالت از خودگردانی الگو می گیرد. پس از اینکه بوکر تی واشنگتن ، بنیانگذار و رهبر اتحادیه ملی تجارت سیاه (NNBL) از تلاش های وی برای ملاقات با وی استقبال کرد و موافقت وی را جلب کرد ، او بدون جیغ و تبلیغات در جلسه ای در NNBL شیکاگو کنار او به صحنه آمد. شرکت و ایده آل های خود برای تحسین.

ایجاد مشاغل دارای تحرک اقتصادی

دوم ، واكر از نزديك تمام نژادها ، جنسيت ها و موانع اقتصادي موجود در راه كارگزاران را مي دانست و براي غلبه بر آنها اقدامات عمدي ارائه مي داد. این اصول زیر را برای اطمینان از تحرک اقتصادی اعمال می کند:

  1. بدون بن بست: راهروهای شغلی ایجاد کنید که به افراد تازه جذب شده از جوامع رنگارنگ امکان پیشرفت در نردبان اقتصادی را بدهد.
  2. از اطلاعات محلی استفاده کنید: موانع دست اول پیشرفت اقتصادی را در سیاست های کاهش آنها هدف قرار دهید.
  3. فرهنگ حمایتی را تشویق کنید: فقط به استخدام کنندگان رنگی فرصت ندهید – به آنها فرصت بالندگی بدهید.

واکر با این اصول زندگی می کرد و موانع مالی برای زنان سیاه پوست را کاهش می داد. هزینه تحصیل 25 دلار را در صورت لزوم کاهش یا از بین برد. با تأمین مالی کامل یا وام گرفتن برای ساخت یا بازسازی آنها ، یا با ارائه طرح های اقساطی با قیمت های مقرون به صرفه ، سالن های ابتدایی را برای نمایندگان جوجه کشی می کند. و این امر به زنان سیاه پوست امکان کنترل آینده مالی خود را با ارائه دستمزد بسیار عادلانه تر از آنچه می توانند از طریق نیروی کار مرد بدست آورند ، ارائه دهد و 42٪ حاشیه خرده فروشی به نمایندگی های خریداری شده از کارخانه وی ارائه دهد. یک مأمور شرکت ، مگی ویلسون ، از پیتسبورگ ، به واکر اعتبار داد “تجارت صدها زن رنگارنگ ما را برای زندگی صادقانه و پردرآمد آغاز کرد و جایی که آنها می توانند حقوق یک هفته از هر یک از آنها را بدست آورند ، موقعیت دیگری که یک زن رنگی می تواند از آن محافظت کند. “

یک فرهنگ حمایتی واقعاً شامل همدلی است ، چیزی که واکر به تعدادی از عوامل مبارزه ، از جمله شخصی که تمام وسایل شخصی خود را در آتش گم کرده است ، ارائه می دهد. واکر به او قرارداد داد ، از طرف شرکت به وی اجازه فروش داد و به مدیر بازرگانی خود دستور داد تا برنامه پرداختی را تدوین کند تا بتواند با وجود ضرر و زیان ، محصولات جدیدی را خریداری کند.

تأمین مالی و ارتقا آموزش رسمی

سومین عنصر ایجاد عدالت نژادی ، تأمین بودجه و ترویج فرصت های آموزشی برای کارمندان (غالباً یک شرکت مستضعف) است. استفاده واکر از آموزش ، بخشی اساسی در ایجاد صنعت آرایشی و بهداشتی آمریکایی آفریقایی تبار است و پاسخی به مشکلات بزرگتر جیم کرو است که با قوانین وی سیستم کاست نژادی ساخته می شود که دسترسی سیاه پوستان به مدارس ، کالج ها و دانشگاه ها را محروم می کند. این استعداد کارمندان خود را با ایجاد مهارتها و مدارک رسمی که احتیاط و محدودیتهای بیشتر نمایندگان آن را رعایت می کنند ، رشد می دهد. واکر پرسید.

  1. چگونه می توانم برای کارکنانی که با تبعیض و نژادپرستی روبرو بوده اند فرصت های آموزشی و آموزشی را ارائه و ارتقا دهم؟
  2. برای پرورش استعدادهای متنوعی نیاز به ایجاد چه برنامه های آموزشی در داخل و جامعه دارم؟
  3. چه شرکای سازمانی با کیفیت بالا برای استعدادهای مختلف در دسترس و دوستانه خواهند بود؟

مدارس ، دوره ها و مشارکت های زیبایی واکر در حال تبدیل شدن به راهی برای ارائه آموزش و ایجاد بازار جهانی برای استعدادهای مراقبت از زیبایی هستند. واکر یک دوره مکاتبه ای مناسب برای آموزش و صدور گواهینامه نماینده ارائه می دهد – که تا سال 1919 به حدود 20،000 نفر افزایش یافت – و همچنین دارای مدارس در ایندیانا ، سنت لوئیس ، دالاس ، شیکاگو ، کانزاس سیتی ، پیتسبورگ و هارلم است. وی همچنین برنامه درسی خود را به مutesسسات فنی آفریقایی-آمریکایی در ایالات متحده ارائه داد ، که مهارت های مراقبت از مو و تفسیرهای حرفه ای را آموزش می دهند. اخذ گواهینامه فارغ التحصیلی از مدرسه واکر به زنان کمک کرد تا استقلال اقتصادی و آزادی از بند کار مردان را بدست آورند.

مشارکت واکر با کالج ها و انستیتوهای فنی South Black نیز با تهیه پول برای ایجاد یک فضای آزمایشگاهی برای آموزش برنامه ، باعث تقویت خود موسسات شد. این رویکرد سودمند متقابل در زمینه خیرخواهی به ایجاد شهرت صنعت آن در آموزش رسمی و ایجاد نیروی کار فرهنگ زیبایی و کمک به زنان سیاه پوست در تهیه رزومه خود کمک کرده است. واکر ، که از فقیرترین روزهای زندگی خود پر از کارهای خیرخواهانه است ، به بسیاری دیگر از مدارس سیاهپوستان ، به ویژه مدارسی که توسط زنان سیاه پوست اداره می شوند ، کمک مالی کرده و آنها را برای بالا بردن مسابقه ضروری می داند.

فعالیت پرورشی

در چرخه فضیلت ، وقتی بنگاه اجتماعی کارگران را به عنوان بازیگران متقابل در موفقیت شرکت آموزش می دهد و آنها را ارتقا می دهد ، مهارت ها و اراده کارگران را تشویق می کند تا از موانع خود در برابر فرصت ها بکاهند. مدل واکر با پرداختن به دو مسئله اصلی و همیشه سبز ، به عواملش الهام می گیرد تا تبعیض جیم کرو را به چالش بکشند:

  1. چه قوانینی و مقرراتی در برابر تحرک اقتصادی و عدالت نژادی برای افرادی که این شرکت استخدام می کند و مشتریانی که خدمت می کند ، وجود دارد؟
  2. چه عواملی باید به لحاظ ساختاری در جریان سرمایه و مالکیت دارایی تغییر کند تا فرصت های برابر به کارآفرینان رنگی داده شود؟

واکر با سازماندهی نمایندگی های فروش خود در کلوپ های محلی تحت انجمن فرهنگیان زیبایی و انجمن خیرخواهان خانم CJ Walker Agents، Inc ، نرخ بازده شرکتی را ایجاد کرد که در خدمت مشروعیت فرهنگ زیبایی به عنوان یک حرفه است. تقویت روابط بین نمایندگان و مشارکت آنها در فعالیتهای خیریه و حمایت در جوامع آنها. واکر معتقد بود که تأثیرات اجتماعی میراثی فراتر از تجارت ایجاد خواهد کرد ، و در واقع تشریفات انتقال ایجاد می کند که نمایندگان او را برای جمع آوری کمک مالی و کمک مالی به مدارس سیاه پوست و سایر سازمان های افزایش دهنده رقابت ، سازماندهی برنامه های اجتماعی و مراقبت از افراد آسیب پذیر پرورش می دهد.

واکر و عوامل او با هم برای پیشرفت قانونی لابی کردند و قطعنامه ای را برای رئیس جمهور وودرو ویلسون ارسال کردند و خواستار اقدامات قانونی علیه لینچ و هماهنگی با اقدامات ضد لینچ NAACP برای اعمال قوانین جدید شد. این جنبش برای دهه ها پس از مرگ واکر در سال 1919 ادامه داشت. اما حمایت او از NAACP – از جمله کمک 5000 دلار به مبارزات 1919 ، که بزرگترین سازمان غیرانتفاعی بود – برای بقای طولانی مدت آن بسیار مهم بود. و یک نقش احتمالی به عنوان ستون فقرات جنبش حقوق مدنی در دهه 1950 و 1960 ، که در طی آن پیروزی های قانونی بسیاری را کسب کرد.

میراث ماندگار واکر

تعهد وراثت واکر به ثمر نشست: یک قرن پس از مرگ او ، مارک و ارزش های او همچنان ادامه دارد. مارک های Sundial که توسط شرکت Black Beauty اداره می شود ، خطوط تولید Madam CJ Walker را در سال 2013 خریداری کرد (32 سال پس از آنکه وراث واکر این شرکت را در ابتدا فروختند) و توزیع آنها را در Sephora آغاز کرد. اقدامات تجاری Sundial در سال 2015 توسط B-Corporation تأیید شد ، و باعث شد Sundial و مارک واکر بخشی از جامعه تجاری برای کاهش نابرابری و فقر و ایجاد جوامع قوی تر باشد.

علاوه بر این ، فروش Unilever Sundial در سال 2017 بنیاد New Voices و صندوق آن را برای حمایت از زنان سیاهپوست کارآفرین به وجود آورد ، با برنامه ریزی برای تبدیل عمارت واکر سابق در رودخانه هادسون به یک مرکز آموزش برای همکاران New Voices که به نوبه خود ، می توانید از طریق تمرین در محل کار ، سرمایه خود را پیش ببرید.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir