چه زمانی باید با رقابت همکاری کنید؟


شرکت هایی که با بازارهای کوچک روبرو هستند یا در برابر ارزش پیشنهادی آنها مقاومت می کنند ، می توانند از مزایای کار با رقبای خود برای افزایش آگاهی از بخش یا طبقه بندی محصول خود استفاده کنند. تجربه تولیدکنندگان و کشاورزان آووکادوی استرالیایی مثالهای آموزنده ای را ارائه می دهد.

چرا استرالیایی ها مقدار زیادی ویسکی نمی نوشند؟ آنها به سختی به مهار معروف هستند. بخشی از پاسخ این است که آنها تمایل به نوشیدن آبجو و شراب دارند. اما بخش دیگری از پاسخ این است که مارک های ویسکی این کار را نکردند موافقت کرد تلاشی که باعث می شود ویسکی واقعی امتحان کنند. شاید لازم باشد ، زیرا استرالیایی ها وسوسه شده اند که عادت های نوشیدن خود را تغییر دهند.

به دهه 1960 برگردید و مصرف شراب استرالیایی بسیار کمتر از میزان امروز بود. بنابراین ، شراب سازان دور هم جمع شدند و در مورد تفاوت های ظریف شراب خوب به مردم آموزش دادند. استرالیایی ها اکنون چهار برابر بیشتر شراب می نوشند که در سال 1961 نوشیده اند و از بزرگترین مصرف کنندگان شراب در جهان هستند. سرانه در جهان.

این یکبار مصرف نیست. در سال 1998 ، مردان واقعی آووکادو نخوردند. در آن زمان ، استرالیایی ها سالانه کمتر از 1 کیلوگرم آووکادو می خوردند. بعد از یکسری کمپین های تحت حمایت صنعت ، این در حال حاضر به 3.88 کیلوگرم رسیده و بالاتر از رقم ایالات متحده است.

امروز در تجارت پس از تجارت ، شرکت هایی را پیدا می کنید که در همان موقعیت مدیرعامل و مدیران بازاریابی تولیدکنندگان شراب و آووکادو قرار دارند.

ناتالی مدیر بازاریابی یک برند معروف ویسکی بوربن آمریکایی است. او و مدیر فروشش در گروه ارواح با رقابت زیادی روبرو هستند ، زیرا طیف گسترده ای از ارواح رقیب – جین ، ودکا ، رم و غیره وجود دارد. و در گروه ویسکی ویسکی اسکاچ ، ویسکی ایرلندی و بوربن وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. نگاهی به سهم بازار بوربن در گروه الکل مانند این است که زیر میکروسکوپ نگاه کنید.

وقتی از ناتالی پرسیدم که شرکتش با غیر مصرف کنندگان (افرادی که حتی هرگز به فکر امتحان محصول نبوده اند) چه کاری انجام می دهد ، پاسخ من کوتاه بود: “ما فقط خریداران را در گروه روح هدف قرار می دهیم.” رویکرد ما با خریداران غیر ویسکی تفاوتی ندارد. وی رویکرد شرکت را “کوتاه مدت” توصیف کرد.

هیلاری ، مدیرعامل یکی از تجارت های پیشرو طب طبیعی در استرالیا نیز مشتریان زیادی دارد. بسیاری از استرالیایی ها به درمان های طبیعی دست نخواهند زد زیرا می ترسند این محصولات م productsثر نباشد و حتی ممکن است مضر باشد. هیلاری به من اعتراف کرد: “تنها کاری که باید انجام شود افزایش اعتماد به داروی طبیعی برای جلب نظر مصرف کنندگان در صنعت است.”

من از تیم ، رئیس یک شرکت استخدام فناوری اطلاعات ، پرسیدم که آیا با افرادی غیر از کاربر روبرو است؟ وی گفت: “البته.” “غیر مصرف کننده برای ما سازمانی است که تصمیم گرفته است تیم استعدادهای خود را ایجاد کند و به موضع قاطع رسیده است که چنین کاری خواهد کرد. نه از استخدام کنندگان استفاده کنید. آنها خودشان می خواهند این کار را انجام دهند. آنها تفکر درونی را پرورش می دهند. در گذشته آنها را داخل سبدی می گذاشتیم که خیلی سخت بود. “دوباره ، این افراد غیر استفاده کننده ذهن خود را علیه کل صنعت استخدام معطوف کرده اند.

بنابراین چگونه شراب سازان و آووکادو مشکلات خود را حل می کنند؟

آنها در “همکاری” سرمایه گذاری کردند – برای همکاری و رقابت همزمان با رقبا.

این امر باعث می شد که آنها در سطح صنعتی با هم همکاری کنند تا صنعت را رشد داده و بهبود بخشند ، در حالی که در سطح شرکت برای سهم بازار رقابت می کنند. سازمان هایی مانند Wine Australia برای “ترویج فروش و مصرف شراب استرالیا در سطح بین المللی و ملی” تاسیس شدند که شامل نمایشگاه های بزرگ شراب با مزه های شراب خانگی بود.

همکاری نیاز به یک نگاه بلند مدت دارد. صنعت شراب ، مصرف کنندگان را به طور کامل در مورد انواع انگور ، انواع و سبک های شراب آموزش داده است. قبل از دهه 1960 ، مصرف کنندگان شراب استرالیایی نسبتاً پیچیده نبودند و به شراب های شیرین و با کیفیت پایین عادت داشتند. تولیدکنندگان همچنین در معرفی مقررات بخشی در مورد کیفیت و ثبات محصول پیش قدم شده اند و پیوند همزیستی بین بهبود کام مصرف کنندگان شراب استرالیا و بهبود کیفیت شراب استرالیا را ایجاد کرده اند.

صنعت آووکادوی استرالیا نیز تقریباً همین کار را انجام داده است. بخشی از موفقیت آنها مربوط به یک نهاد صنعتی است که اکنون Avocados Australia نامیده می شود و نقش آن “ارائه طیف وسیعی از خدمات به اعضای ما و صنایع گسترده تر برای رشد و توسعه” است. این رقابت کاملاً واضح است: “ما با همکاری مشترک دائماً در تلاش هستیم تا توانایی تولیدکنندگان خود را در ارائه یک محصول سالم ، سودآور و ایمن برای همه مصرف کنندگان بهبود بخشیم.”

فعالیتهای آووکادوس استرالیا از طریق مالیات تولیدکنندگان تأمین می شود. او مانند ری ، رئیس یک شرکت تعاونی تولیدکننده و خودش که آووکادو می کارد ، به من گفت که “رهبران صنعت همیشه توانسته اند تولیدکنندگان را متقاعد کنند تا از عوارض مربوط به تحقیق و ترویج حمایت کنند.”

البته همکاری گسترده در یک بازار پیشرفته نیاز به تلاش جدی و مداوم دارد. هیچ شراب ساز یا تولیدکننده آووکادو بدون مشتری به تنهایی به تحقق نرسیده است – این به سازماندهی و تلاش های مشترک نیاز دارد. بنابراین با اندازه گیری احتمال شروع کنید. ارزش تعقیب دارد؟ اگر پاسخ شما مثبت است ، با رقبا و سایر فعالان صنعت مانند تأمین کنندگان تماس بگیرید و سازماندهی کنید. رقابت می تواند به نفع همه افراد درگیر باشد.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>