چقدر مشتری های کاذب بررسی می کنند و کار نمی کنند


خلاصه

از آنجا که بیشتر و بیشتر مصرف کنندگان به جای خرید شخصی به تجارت الکترونیکی روی می آورند ، اطمینان از این که این سیستم عامل های آنلاین دارای یک رتبه بندی قابل اعتماد و سیستم بررسی برای حفظ اطمینان مصرف کننده ضروری هستند. متأسفانه ، تحقیقات اخیر نشان می دهد که بررسی های جعلی بسیار رایج تر از آن است که شما فکر می کنید – و ریشه کن کردن آنها به همان اندازه دشوار است. از آنجایی که سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مانند رتبه بندی محصولات آمازون در الگوریتم های جستجوی خود سرمایه گذاری می کنند ، فروشندگان به شدت ترغیب می شوند که با درخواست بررسی های جعلی ، رتبه بندی محصولات خود را دستکاری کنند. در این مقاله ، نویسندگان نحوه تولید نظرات جعلی توسط فروشندگان ، تأثیر این بررسی ها بر نتایج فروش کوتاه مدت و بلند مدت و اینکه چه پلتفرم هایی می توانند برای مقابله با این مشکل فراگیر انجام دهند ، روشن کردند.

تصاویر Rawpixel / Getty

بین آوریل و ژوئن سال 2020 ، بازار تجارت الکترونیکی ایالات متحده با رکورد 44.4٪ رشد کرد – و احتمالاً با حرکت مشاغل بزرگ و کوچک به سمت فروش آنلاین در مواجهه با همه گیر ، رشد خود را ادامه خواهد داد. برای اجرای تجارت الکترونیکی ، سیستم عامل هایی مانند آمازون به سیستم رتبه بندی و بررسی نیاز دارند که به مصرف کنندگان کمک می کند با اطمینان تصمیمات خرید آنلاین را بگیرند. اما از آنجا که این بررسی ها معمولاً فاکتور مهمی در الگوریتم های رتبه بندی جستجو هستند و در نتیجه تأثیر عمده ای بر قابلیت مشاهده و فروش محصولات دارند ، این سیستم ها اغلب انگیزه های قدرتمندی را برای فروشندگان ایجاد می کنند تا از طریق بررسی های غلط ، رتبه بندی محصولات خود را دستکاری کنند.

در پاسخ به این مشکل ، بسیاری از سیستم عامل ها ابزارهای خودکار را برای شناسایی و حذف بازخوردی که به وضوح نادرست است ، توسعه داده اند. به عنوان مثال ، Yelp از الگوریتمی ثبت شده استفاده می کند که حدود 16٪ از بررسی های آنها را فیلتر می کند. اما هرچه فروشندگان در نحوه ایجاد این بررسی های جعلی پیچیده تر می شوند ، ریشه کن کردن سیستم عامل ها سخت تر و دشوارتر می شود. برای درک بهتر دامنه مشکل – و اینکه شرکت ها برای رفع آن چه می توانند بکنند – ما یک مطالعه 10 ماهه انجام دادیم که نحوه بازخورد کاذب و تأثیر آن بر فروشندگان ، خریداران و سیستم عامل ها را بررسی می کند.

با تحقیقات خود ، بازار گسترده و پر رونقی برای بررسی های جعلی یافتیم. یکی از رایج ترین مکانیسم هایی که ما برای ارائه این بررسی ها پیدا کردیم از طریق گروه های خصوصی فیس بوک بود: فروشندگان از این گروه ها برای استخدام افراد برای خرید محصولات خود استفاده می کنند و یک بررسی پنج ستاره با صدای واقعی را به دست می آورند ، سپس از طریق PayPal هزینه محصول ، تمام مالیات ها و هزینه ها و در برخی موارد کارمزد 10 تا 5 دلار را به آنها بازپرداخت کنید. ما همچنین دریافتیم که این گروه ها هر از گاهی ناپدید می شوند و پس از آن تقریباً بلافاصله با گروه های مشابه جدید جایگزین می شوند.

ما با تیمی از دانشجویان UCLA برای نفوذ به این بازارها ، نظارت بر آنها و جمع آوری داده ها درباره محصولاتی که فروشندگان از آنها بازخورد درخواست کرده اند ، کار کردیم. به موازات این ، ما داده های مربوط به این محصولات را از آمازون ، شامل رتبه بندی و بررسی ، استراتژی های فروش ، قیمت گذاری و تبلیغات ، جمع آوری کردیم. از آنجا که ما توانستیم دقیقاً زمانی که فروشندگان درخواست بازبینی نادرست را شروع و متوقف کردند ، ردیابی کنیم و این فعالیت را با داده های فروش محصولاتشان مقایسه کنیم ، این امر به ما امکان می دهد تا اثربخشی این بازبینی ها را اندازه بگیریم زیرا هم نتایج فروش کوتاه مدت و هم بلند مدت را افزایش می دهیم. .

اولین یافته مهم ما این است که اگرچه این پدیده به خوبی شناخته شده نیست ، اما بسیار رایج است. بر اساس مشاهدات ما ، ما تخمین می زنیم که حدود 4.5 میلیون فروشنده در سال گذشته از طریق این گروه های فیس بوک نظرات جعلی ارائه داده اند.

دوم ، به نظر می رسد بررسی های غلط در مورد انواع خاصی از محصولات بیشترین رایج است. این محصولات معمولاً در رده قیمتی 15 تا 40 دلار دارای رده بندی مشابه رقبای خود هستند و آنها معمولاً دارای رتبه بندی بالایی هستند که میانگین امتیاز آنها 4.4 و میانگین 183 بررسی است (این نشان می دهد بسیاری از اینها بررسی های موجود نیز ممکن است نادرست باشد). سرانجام ، این محصولات معمولاً نام تجاری ندارند و بیشتر فروشندگان در شنژن چین یا اطراف آن واقع شده اند. اگرچه نمی توانیم از دلیل این روند مطمئن باشیم ، اما تغییرات اخیر در سیاست های آمازون برای تشویق بیشتر خرده فروشان جهانی منجر به افزایش قابل توجه تولید کنندگان چینی شده است که مستقیماً در این سیستم عامل (به جای تأمین شرکت های آمریکایی) فروش می کنند. این فروشندگان جدید غالباً حاشیه های کمی دارند و شهرت کمی برای حفظ دارند و مجموعه ای از مشکلات کنترل کیفیت را ایجاد می کنند.

همه اینها حاکی از آن است که بررسی های جعلی از آنچه تصور می کنید بیشتر است – اما آیا آنها یک استراتژی فروش موثر هستند؟ از نظر تأثیر کوتاه مدت ، داده ها روشن هستند: بازخورد کاذب بسیار مثر است. در طی دو هفته ای که فروشندگان شروع به جذب بازرسان کرده اند ، رتبه بندی محصولات آنها به طور متوسط ​​0.16 ستاره افزایش یافته است و میانگین تعداد بازبینی های این محصولات در هفته از 5 به طور متوسط ​​به 10 بررسی در هفته رسیده است. اگرچه برخی از این بررسی ها ممکن است ارگانیک باشد ، یعنی. از مشتریان واقعی و بدون جبران خسارت ، این واقعیت که جهش در بررسی ها به محض شروع فروش خریدهای بررسی های جعلی اتفاق می افتد ، نشان می دهد که این جهش به دلیل بررسی های جعلی است. این افزایش بررسی ها با افزایش متوسط ​​فروش 12.5 درصدی فروش ، به یک افزایش قابل توجه فروش تبدیل شده است.

با این حال ، این فشار کوتاه مدت بود. ما فرض کردیم که شرکت ها می توانند از نظرات جعلی برای مقابله با مشکل “شروع سرد” (یعنی محصولات با کیفیت بالا و بدون هیچ گونه بازخورد توجه شوند) استفاده کنند. این نشان می دهد هنگامی که آنها شروع به ایجاد یک شهرت مثبت از طریق بررسی های جعلی می کنند ، مصرف کنندگان واقعی شروع به خرید این محصولات می کنند و بررسی های ارگانیک را ترک می کنند ، که منجر به یک فرآیند فروش خودپایدار می شود. اما در عوض ، مشاهده کرده ایم که افزایش رتبه ها ، بررسی ها و فروش ها معمولاً طی یک یا دو ماه کاهش می یابد. تنها هشت هفته پس از اینکه فروشندگان خرید بررسی های جعلی را متوقف کردند ، میانگین امتیاز محصول آنها 6.3٪ کاهش یافت ، فروش آنها 21.5٪ کاهش یافت و آنها شروع به دریافت تعداد زیادی رتبه بندی یک ستاره از مشتریان ناراضی کردند. این نشان می دهد که این محصولات در واقع از کیفیت پایین تری برخوردار هستند و مشتریان احتمالاً فریب افزایش رتبه و بررسی را می خورند.

واضح است که این بررسی های غلط مشکلات واقعی را برای خریداران ایجاد می کند. اما این فقط مصرف کنندگان نیستند که فروشندگان از نظرات جعلی استفاده می کنند. از آنجا که بررسی های جعلی اعتماد کاربران به سیستم بررسی را تضعیف می کند ، خود این سیستم عامل نیز مورد ضربه قرار می گیرد. بنابراین سیستم عامل هایی مانند آمازون برای مقابله با این مشکل چه می کنند؟

فقط در سال 2019 ، آمازون بیش از 500 میلیون دلار هزینه کرد و بیش از 8000 نفر را استخدام کرد تا تقلب و سو abuse استفاده را در سیستم عامل خود کاهش دهد. و در مطالعه ما متوجه شدیم که آمازون در واقع حدود 40٪ از این بررسی های جعلی را حذف کرده است – اما پس از انتشار یک بررسی جعلی ، برای حذف آن به طور متوسط ​​بیش از 100 روز طول کشید. این بیش از زمان کافی برای فروشندگان است تا بتوانند از افزایش کوتاه مدت فروش لذت ببرند و مصرف کنندگان کافی است که گمراه شوند تا افزایش زیادی در بررسی های عصبی یک ستاره ایجاد کنند. و این تأثیر محدود جای تعجب ندارد. به هر حال ، علیرغم تلاش آمازون برای مبارزه با بررسی های جعلی ، فروشندگان ظاهرا هنوز هم آنها را به اندازه کافی م toثر می دانند که ارزش خرید را داشته باشد.

از آنجا که فروشندگان در ایجاد نظرات جعلی پیچیده تر می شوند ، بازارهای آنلاین مانند آمازون در یک مسابقه تسلیحاتی پایان ناپذیر به منظور ایجاد روش های موثر برای شناسایی و از بین بردن آنها – و حفظ اعتماد به نفس مصرف کننده درگیر هستند. اگرچه پاسخ روشنی وجود ندارد ، اما مطالعه ما یک راه حل بالقوه ارائه می دهد: انجام کاری که ما انجام داده ایم. سیستم عامل های تجارت الکترونیکی باید همکاری با سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک را در نظر بگیرند تا نحوه درک فروشندگان از بازرسان جعلی را بهتر درک کنند و به طور بالقوه از این قابلیت مشاهده برای تسریع در روند شناسایی و حذف بررسی های جعلی استفاده کنند. یافتن راه هایی برای مبارزه با این فعالیت سودآوری خواهد داشت ، زیرا باعث کاهش فعالیت غیرقانونی در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، افزایش اعتماد به سیستم عامل های تجارت الکترونیکی و تجربه مثبت و قابل اعتماد بیشتری برای مصرف کنندگان می شود.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>