چرا شرکت ها اینقدر طول کشیدند تا از برتری سفید دست بکشند؟


به دنبال شورش کاپیتول در ایالات متحده ، روشن است که چرا شرکت ها از سیاستمداران و سازمان هایی که در دامن زدن به کودتا نقش داشتند ، صحبت می کنند یا بودجه را پس می گیرند: بی ثباتی سیاسی برای تجارت منظم مناسب نیست. اما اگر تضعیف هنجارهای دموکراتیک دلیل این است که این شرکت ها اکنون مایل به انتقاد یا کنار گذاشتن ترامپ هستند ، منصفانه است که بپرسیم چه چیزی طولانی شده است؟ سابقه طولانی مدت شرکتهایی وجود دارد که به طور ضمنی و مالی از افراد و گروههایی حمایت می کنند که برای دهه ها سعی در تضعیف دموکراسی با حق رأی دهندگان سیاه و قهوه ای داشته اند. و گرچه خوب است که مشاغل با این محاسبه روبرو هستند ، اما طنز آمیز است. انصراف از پشتیبانی اکنون نشان می دهد که بسیاری از این شرکت ها می توانند مدتها پیش از حمایت از یک برنامه سیاسی که از ابتدا مبتنی بر ظلم به غیر سفیدپوستان بود ، خودداری کنند.

قیامهای سر سفید برای تجارت مضر است. بسیاری از قدرتمندترین رهبران تجارت جهان این را فهمیدند و به سرعت طرفدار دونالد ترامپ را که در 6 ژانویه با حمله به پایتخت آمریکا به لغو انتخابات پرداخت ، محکوم کردند. سردبیر فوربس گفت که به شرکت هایی که اعضای سابق دولت را برای تبلیغ دروغ های ترامپ استخدام می کنند اعتماد نخواهد کرد. لوید بلانکفین ، رئیس پیشین گلدمن ساکس ، حمایت تجاری ترامپ را با شرکت هایی که از ظهور رایش سوم حمایت می کنند مقایسه کرد. وال استریت ژورنال خواستار استعفای ترامپ شده است و شرکت های فناوری از جمله توییتر ، فیس بوک و پینترست تحریک خشونت رئیس جمهور پیشین را ممنوع یا محدود کرده اند.

تجارت در محکومیت لفظی متوقف نشد. والمارت ، مسترکارد و آمریکن اکسپرس گفته اند که کمک به اعضای کنگره را که از تأیید آرا College کالج انتخابات امتناع می کنند ، متوقف می کنند. و در تجسم مادی سخنان “دو طرف” که در وهله اول به عادی سازی ترامپ کمک کرد ، گلدمن ساکس ، فیس بوک و گوگل دیگر از همکاری با هر دو طرف جلوگیری کردند.

روشن است که چرا این شرکت ها اکنون صحبت می کنند یا بودجه خود را پس می گیرند. بی ثباتی سیاسی برای تجارت منظم مفید نیست و حضور در حمایت از رئیس جمهور مغلوب که انتخابات را به چالش کشیده است می تواند سود را کاهش دهد. اما اگر تضعیف هنجارهای دموکراتیک دلیل این است که این شرکت ها اکنون مایل به انتقاد یا کنار گذاشتن ترامپ و فعالانش هستند ، منصفانه است که بپرسیم چه چیزی طولانی شده است؟

تنها در این تابستان ، با توجه به اعتراض Black Lives Matter بعد از ترور جورج فلوید ، تعدادی از شرکت ها تعهداتی را در قبال تنوع ایجاد کردند. اما از طریق فعالیت هایی از کارهای هیئت مشاوره گرفته تا کمک های سیاستمداران (یا احزاب سیاسی) که سوت های سگ ترامپ را تکرار می کنند ، بسیاری از مشاغل به طور همزمان از رئیس جمهوری حمایت می کنند که کمپین تبلیغات نژادی را تبلیغ می کند و اداره می کند. این موضوع تناقض اساسی بین سودجویی این شرکت ها و تعهد آنها به عدالت نژادی را برجسته می کند: بسیاری از شرکت های آمریکایی نشان داده اند که مایل به استفاده از نابرابری نژادی هستند – یا حتی از سیاست های حمایت از نابرابری نژادی حمایت می کنند – تا زمانی که هزینه های سیاسی انجام آن انجام شود بنابراین خیلی بالا در نظر گرفته شدند

ما این را می دانیم زیرا قیام کاپیتول به هیچ وجه اولین حمله به دموکراسی چند نژادی نبود که رئیس جمهور پیشین ترامپ ضمنی (یا آشکارا) آن را تشویق می کرد. و این حتی اولین بار نیست که تجارت مانع اداره می شود و پشتیبانی خود را پس می گیرد. اگرچه او هنوز در رقابت 2016 نامزد است ، ترامپ ادعا می کند که در انتخابات “تقلب” انجام شده و اشاره می کند که اگر شکست بخورد ممکن است به نتیجه احترام نگذارد. پس از واکنش جالب ترامپ به وحدت یک تجمع مناسب در شارلوتزویل ، سیاستمداران جمهوریخواه و رهبران تجاری با یکدیگر درگیر شدند تا از رئیسی که به نظر نمی رسید برتری سفیدپوستان را محکوم کند فاصله بگیرند. با این حال ، برای بسیاری ، این فاصله کوتاه بود. نیویورک تایمز گزارش داده است که برخی از رهبران تجارت خوشحال هستند که برای تأمین نرخ مالیات پایین و یک محیط نظارتی مطلوب ، دوباره به بازار برگردند. در واقع این شرکت ها تصمیم گرفته اند که سیاست مالیاتی و مقررات زدایی ترامپ مهمتر از عدالت نژادی است.

به عنوان کسی که مطالعه می کند سازمان ها چگونه از طریق توزیع نابرابر منابع ، چه در درون سازمان های خود و چه در سایر نقاط ، مدل های نابرابری نژادی را شکل می دهند ، تصمیم به حمایت از یک بستر سیاسی مبتنی بر شکایت نژادی جای تعجب ندارد. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که شور و اشتیاق تازه پیدا شده در این شرکتهای دموکراتیک وقتی قربانیان حق رای دادن عمدتا سیاه و قهوه ای باشند ، وجود ندارد. و دشوار است که بگوییم شما از تنوع در محل کار حمایت می کنید ، در حالی که سیاست های بودجه ای که دستیابی به تنوع را در محل کار دشوار می کند.

به عنوان مثال ، هیچ رازی نیست که حزب جمهوری خواه سالها از تلاش های سرکوب رای دهندگان پشتیبانی می کند که متهم به ادعاهای جعلی درباره تقلب در رای دهندگان و محرومیت نژادی است. پسندیدن جمهوری جدید نویسنده ستاد اوسیتا نوانوو استدلال می کند که شرکت های آمریکایی در وهله اول به تلاش های محلی و ایالتی حزب جمهوری خواه برای محروم کردن رای دهندگان سیاه پوست کمک کرده است. کمک های مالی به کمیته رهبری ایالتی جمهوری خواه (RSLC) ، از جمله از برخی شرکت ها که اکنون از حزب فاصله می گیرند ، مانند والمارت ، به بودجه قوانین تولید نژادی و داده های شخصی رای دهندگان کمک کرد. (مقاله Nwanevu فهرست طولانی تر چه کسی از تجارت ایالات متحده است که در سال 2020 به RSLC کمک مالی کرده است) و عمل موذیانه اهدای مالی به دو حزب سیاسی اگر تنها یکی از این احزاب درگیر محرومیت نژادی باشد نمی تواند بخشش بخرد.

این واقعیت که بسیاری از شرکت ها مشارکت در RSLC و تلاش آنها برای سرکوب رای دهندگان را صرفاً هزینه تجارت می دانند ، نشان می دهد که ایجاد نابرابری نژادی در بهترین حالت یک تعارض اخلاقی برای آنهاست. و در بدترین حالت ، سکولار. حمله جبهه ای شورشیان به دموکراسی چند نژادی آمریکا در گستاخی و خشونت آن تکان دهنده بود. اما این همچنین یک ادامه منطقی از سیاست شکایات سفیدپوستان و محرومیت های نژادی است که بسیاری از شرکت ها در این راه اهدا کرده اند – تفاوت در درجه ، نه نوع.

شرکتهایی که از تلاشهای دولت ترامپ یا جمهوریخواهانی که از رای دهندگان از حق رأی سفید – از طریق کمکهای سیاسی یا مشارکت در مجامع تجاری – محروم می شوند ، پشتیبانی می کنند نشان می دهند که در مقابل سیاست ها ، چه نابرابری نژادی ، تضعیف موازین دموکراتیک و سخنان بومی گرایانه ، برای کسب و کار. اما توجه به این نکته مهم است که سیاستهایی که حق رأی غیر سفیدپوستان را تضعیف می کنند ، تأثیرات مهیجی دارند که فراتر از حق رای دادن است. حق رأی می تواند بر همه جنبه های زندگی فرد تأثیر بگذارد ، از توانایی وی در تحصیلات مناسب تا توانایی تنفس هوای تازه. وقتی یک قدم به عقب برمی گردید ، واضح است که کمک به محدود کردن حق رأی در ازای نرخ مالیات بهتر حداقل از نظر اخلاقی به خطر افتاده است.

این واقعیت است و بسیاری خاطرنشان می کنند ، بسیاری از شکست های نهادی دیگر به توجیه بدترین انگیزه های ترامپ کمک کرده اند. رسانه ها به دلیل فراوانی تعبیرهایی که برای توصیف برتری و نژادپرستی سفیدپوستان استفاده می کنند ، مورد انتقاد قرار گرفته اند. شرکت های رسانه های اجتماعی مانند توییتر استانداردهای دوگانه ای را وضع می کنند که نقض های مکرر ترامپ در زمینه خدمات آنها را ، که تبلیغ خشونت را منع می کنند ، ساده می کند. سیاستمدارانی که مخالفت اولیه آنها با ترامپ معلوم شد نه اصولگرا هستند و نه مخالف و کسانی که دروغ و سوت ها درباره دخالت در انتخابات را زیاد کردند ، اکنون با نظارت عمومی روبرو هستند.

یک شروع خوب این است که مشاغل نیز به همراه سیاستمدارانی که نظریه های توطئه در مورد انتخابات گذشته را تبلیغ می کنند ، با این محاسبه و پس گرفتن حمایت از رئیس جمهور سابق روبرو هستند. اما از قضا ، برداشت از حمایت اکنون نشان می دهد که بسیاری از این شرکت ها مدتهاست که قادر به پشتیبانی از یک برنامه سیاسی مبتنی بر ابتکار ظلم به غیر سفیدپوستان نیستند. به دنبال اعتراضات گسترده مردم در واکنش به ترور جورج فلوید در تابستان امسال ، شرکت های آمریکایی با بیانیه ها و تعهداتی برای کاهش نابرابری نژادی پاسخ دادند. یکی از راه های موفقیت کسب و کارها در این تلاش آزاد کردن شرکت آنها از رویه – در حمایت از سیاستمداران حقوق سفیدپوستان را سلب می کند – که به ایجاد نابرابری نژادی که آنها ادعا می کنند مخالف است کمک می کند.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>