پیستون توسط بدنه در حالت راست قرار میگیرد

همین پیستون هم مانند پیستون سدیمی می باشد . در برخی از خودروها نیز در هر سیلندر از دو سوپاپ ورودی و دو سوپاپ خروجی استفاده می شود که به آن سیلندر ، سیلندر چهار سوپاپه گفته می شود. پیستون به قطعهای به نام شاتون متصل است که شاتون نیز در انتهای خویش به میل لنگ . بیایید باهم ببینیم که چه پیستونی برای طراحی ما خوبتر میباشد ؟ میل لنگ که تماما در روغن موتور فرو رفته است , کلیدی هر توشه ساخت سیکل یا این که چرخیدن , piston 80mm روغن را به سمت دیواره پایینی سیلندر موتور میپاشد . در همین هنگام پیستون به پایینترین حد خود آمده و به وسیله رینگ جذبی روغن که به دور این قطعه تعبیه شده , روغن را جذب و حیاتی خود به بالا برده که هم خویش و هم دیواره سیلندر را روغنکاری می‌کند . شاید بپرسید اگر این حرارت مضاعف شدید در حالا ایجاد شدن می باشد پس چطور همین قطعه می بایست روغنکاری شود ؟ پیستون در موتور به چه صورت روغنکاری می‌گردد ؟ در همین حین که سوخت نیز فراوان متراکم شده و نیز بسیار داغ , شمع موتور جرقه زده و بنزین یا گاز موجود در سرسیلندر و سر پیستون را منفجر میکند , در همین حالت این انفجار پیستون را به طرف پایین هل داده و سبب ساز چرخیدن میل لنگ میشود . به جهت دوری از پیدایش این مشکل می بایست یاتاقان سر بزرگ شاتون را هر گاه که موتور باز می شود آیتم بررسی و اندازه گیری قرار گیرد و میزان لقی یا همان clearance آن مورد اندازه گیری قرار گیرد برای همین فعالیت از یک فیلر گیج به کار گیری می شود که ان را دربین شاتون و یاتاقان قرار می دهند و بررسی کنید که میزان این لقی از مقدار مجازی که از طرف سازنده در دفترچه تعمیراتی دستگاه داده شده می باشد بخش اعظم نباشد. زمانی از یک قطعه مکانیکی صحبت میکنیم، بایستی دلیل خرابیهای همگانی آن را بیش از تمامی چیز در به کارگیری ناصحیح جستوجو کنیم. مانند: ریختهگری ناصحیح پیستون، خنک کردن کمتر از مقدار ضروری توسط روغن موجود در فضای کارتر و سیستم خنک کننده و همینطور تنظیم کمبود فشار وارده به پیستون که میتواند از تهیه و تنظیم نبودن مقدار تزریق و یا زمانبندی احتراق نشات بگیرد باعث به سوراخ خوردگی پیستون میشود. در این حالت به محض واضح شدن موتور ، در اثر انبساط حرارتی پیستون ، بدنه پیستون به جداره داخلی سیلندر فشار وارد می نماید و سبب گیر کردن پیستون در باطن سیلندر می شود. گیر کردن کل عیار پیستون در باطن سیلندر اکثر به همین علت اتفاق می افتد که سرعت انبساط پیستون سریع خیس از انبساط سیلندر می باشد و همین دستور باعث می شود که لقی میان پیستون و سیلندر کاهش پیدا نماید .

حتما بخوانید:
تغییر برنامه بازدید از کاخ گلستان در 12 و 13 شهریور
قدرت گرفته توسط وبسایـــت سمنـــدون
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaLevitraGeciktiriciMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurma doğal taş kolye