نگران هستید که ممکن است در یک صنعت در حال مرگ باشید؟


اگر در یک صنعت در حال مرگ هستید ، قابل درک است که ممکن است نگران شغل خود باشید. خبر خوب این است که وقفه های کاری معمولاً یک شبه اتفاق نمی افتد و با اندکی آینده نگری ، شما باید بتوانید برای محافظت و / یا تغییر مسیر شغلی خود گام بردارید. یکی از مهمترین مراحل فکر کردن در مورد مهارتهای قابل انتقال خود است. در کار فعلی خود چه چیزهایی آموخته اید که می تواند در جاهای دیگر اعمال شود؟ چه فرصت هایی دارید که لزوماً در شرح وظایف شما ذکر نشده است؟ اگر در شرکت خود دارای موقعیت قدرت هستید ، ممکن است بخواهید چگونگی کمک به سازمان خود را در توسعه مدل کسب و کار خود ایجاد کنید تا به جای اینکه تحت آن قرار بگیرید تغییر ایجاد کنید.

در صورت عدم برنامه ریزی و سازگاری برای آینده ، هر مشاغل در هر بخش در نهایت در معرض اختلال یا پیری قرار دارند. پیشرفت فناوری فرصت های زیادی ایجاد می کند ، اما ویرانی را نیز پشت سر می گذارد. بیشتر این تخریب ها مستلزم هزینه های انسانی در قالب مشاغلی است که از دست می رود زیرا یک شرکت یا صنعت جایگزین سایرین می شود. اگر درصنعتی هستید که در حال تغییر ، کاهش یا تلاش برای تغییر مسیر اقتصاد نیست ، قابل درک است که ممکن است نگران شغل خود باشید.

خبر خوب این است که این تغییرات یک شبه اتفاق نمی افتد. به احتمال زیاد کتیبه روی دیوار را می بینید. به احتمال زیاد ، شما می توانید پیش بینی کنید که آیا کار شما به دلیل تغییرات بازار در معرض خطر است. اگر پیش بینی می کنید که حرفه شما می تواند به بن بست تبدیل شود ، برای آماده سازی چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر منصب مدیریتی دارید ، اگر بپذیرید که می خواهید کمی از بین بردن خودتان را بپذیرید ، می توانید کارهای زیادی برای تشویق شرکت خود به سازگاری انجام دهید. اگر در سلسله مراتب سطح پایین تری دارید و از نفوذ لازم برای تشکیل یک استراتژی شرکت کم دارید ، ممکن است کارهای کمتری داشته باشید. در هر صورت ، مهم است که در آینده با ارزیابی دقیق مهارت های خود و چگونگی کاربرد آنها در جای دیگر ، حرفه خود را ثابت کنید.

روی مهارت های قابل انتقال تمرکز کنید.

ایمن ترین روش شامل ارزیابی جدی مهارت های شماست. بسیاری از افراد قادرند وظایف خاصی را که انجام می دهند و تجربه خود را با برخی فرآیندها و مهارت ها توصیف کنند. به همین دلیل است که افراد مشاغل خود را لیست می کنند ، پروژه ای را که در آن شرکت داشته اند شرح می دهند و سپس برنامه ها یا گواهینامه ها را در رزومه خود ذکر می کنند. اما شرح شغل شما فقط یک راهنمای دقیق در مورد موفقیت شما در کار است.

واقعاً شما قادر به انجام چه کاری هستید؟ آیا می توانید افراد را وادار کنید تا برای رسیدن به یک هدف مشترک در یک پروژه کار کنند؟ آیا می توانید گزاره هایی انتزاعی درباره مشکلات بیان کنید و آنها را به مجموعه اقدامات قابل انجام تبدیل کنید؟ آیا توانستید گفتگوهای دشوار را تسهیل کنید و اختلافات بین همکاران خود را حل کنید؟ برخی از این مهارت ها ممکن است مربوط به نقش فعلی شما باشد ، اما برخی دیگر ممکن است کارهایی باشد که شما به طور معمول و بدون گرفتن اعتبار در ارزیابی عملکرد سالانه انجام می دهید.

لیستی از این احتمالات انتزاعی تر تهیه کنید. آنها نقاط قوتی هستند که می خواهید در آنها ایجاد کنید و می توانند گام بعدی در حرفه شما را نشان دهند.

شناسایی توانایی های واقعی شما ممکن است یک کار واضح به نظر برسد ، اما برای بسیاری از آنها دشوار است. من در این سالها در نقش خود در UT آستین ، با بسیاری از دانشجویان دکترا صحبت کرده ام که می خواستند یک صنعت را دنبال کنند اما نمی توانند بیان کنند که چه مهارتهای قابل انتقال را در طول سالهای تحصیل خود کسب کرده اند. به همین ترتیب ، مدافعان پیشکسوتان نظامی گفتند که سربازان به سمت کار غیرنظامی می روند ، آنها تلاش می کنند آنچه را که در ارتش انجام داده اند به اظهاراتی در مورد آنچه می توانند برای یک شرکت بیاورند تبدیل کنند.

وقتی فهمیدید این مهارت ها چیست ، می توانید با مراجعه به نمایشگاه های شغلی یا سایر رویدادهای شغلی و درگیر شدن با استخدام کنندگان سایر صنایع ، شروع به کاوش در محل استفاده آنها کنید. از موقعیت هایی که ممکن است برای شما در یک زمینه ناآشنا منطقی باشد ، ایده بگیرید. اصطلاحاتی را که این فیلد برای توصیف آنها استفاده می کند بیاموزید. برای اینکه بتوانید یک کاندیدای مناسب باشید ، ممکن است لازم باشد چند برنامه یا فرآیند جدید را یاد بگیرید ، اما دانستن آنچه که روی میز می آورید به شما کمک می کند تا خود را به عنوان یک کاندیدای شایسته معرفی کنید و مصاحبه کنید.

از درون نوآوری کنید.

اگر در سلسله مراتب سازمان خود کمی بالاتر باشید و از روحیه کارآفرینی خاصی برخوردار باشید ، ممکن است طرز تفکر متفاوتی را درک کنید. به جای تمرکز بر اینکه می توانید به کجا بروید ، می توانید به چگونگی رشد شرکت خود فکر کنید. تقریباً هر بخش از صنایع کشاورزی ، محصولات و خدمات طی 20 سال آینده تغییر خواهد کرد. حتی تحصیلات دانشگاهی که من در آن کار می کنم (که از بسیاری جهات طی 500 سال روشهای آن تغییر چشمگیری نکرده است) احتمالاً طی دو یا دو دهه آینده با اختلالات قابل توجهی روبرو خواهد شد.

به عبارت دیگر: اگر قبول دارید که کار شما با تغییر خورده می شود ، شاید باید غذا بخورید.

مثال کلاسیک شرکتی که نمی خواهد به تنهایی غذا بخورد ، کداک است. اگرچه او توسعه دهنده فناوری تصویربرداری دیجیتال است ، اما از ترس کاهش فروش فیلم عکاسی ، نگران استفاده از این فناوری است. در مورد تأثیرات فن آوری تصویربرداری دیجیتال بر اساس فعالیت اصلی آن درست بود ، اما پیشگویی در ورود این فناوری به بازار اشتباه است.

در مقابل ، شرکت هایی مانند نت فلیکس فاکتورهایی را کنترل کرده اند که می توانند از همان ابتدا تجارت آنها را منسوخ کنند. نتفلیکس متوجه شده است که تجارت اجاره ویدئو و به ویژه تبلیغات گسترده عظیم ، با هزینه های هنگفت نگهداری از سایت های آجر و ملات سنگین است و مدل ارزان تری با استفاده از انبارهای متمرکز و رابط آنلاین امکان پذیر است. او همچنین به سرعت دریافت که در اصل پرونده های کامپیوتری را از طریق اتصال پهنای باند بسیار کم (سرویس پستی ایالات متحده) ارسال می کند و به یک مدل پخش جریانی تغییر وضعیت داده است. وی سپس دریافت که پخش جریانی محتوای دیگران برای پشتیبانی مشترکان کافی نیست و شروع به تولید و دستیابی به پخش های اصلی کرد.

اگر مقداری نفوذ در سازمان خود دارید و مایلید ریسک کنید ، به این فکر کنید که چگونه می توانید از روندهای زیر در صنعت خود استفاده کنید قبل از اینکه شرکت شما را به سمت دیگری سوق دهد. این کار کمی نیست. چند س keyال اصلی می تواند به شما در شروع کمک کند.

  • بزرگترین آسیب پذیری شرکت شما چیست؟ یعنی ساده ترین راه هایی که کسی می تواند بر مدل کسب و کار شما تأثیر بگذارد چیست؟
  • موانعی که مانع از تضعیف تجارت شما یا شخص دیگری می شود چیست؟
  • اگر یک رقیب مستقیم برای خود باشید ، برای سرقت سهم بازار چه می کنید؟

این س questionsالات بر روی مواردی متمرکز خواهد بود که شرکتهای دیگر می توانند برای منسوخ شدن صنعت شما به راحتی انجام دهند. و با کاوش در روش های سرقت سهم بازار خود ، پویایی معمولی را تغییر می دهید. اکثر شرکت ها می پرسند که چگونه می توانند سهم بازار را از رقبا بدزدند ، که این باعث می شود که همان بازی را ادامه دهند ، اما سعی می کنند این کار را موثرتر انجام دهند. وقتی می پرسید چگونه می توانید سهم بازار خود را بدزدید ، باید روی انجام بازی به روشی کاملاً متفاوت تمرکز کنید.

صنعت شما ، مانند همه صنایع ، سرانجام دچار یک تغییر اساسی می شود. به جای شکایت از تغییرات پیش رو ، با آنها روبرو شوید. شغل شما به پیش بینی – در صورت عدم ایجاد – این تغییرات بستگی دارد.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>