نقش هیدروژن در آینده بی کربن ژاپن


پایانه دریافت هیدروژن مایع در حین ساخت در کوبه

برای داشتن ایده ای روشن از آینده خنثی از کربن سیاره ما ، اگر در ژاپن باشید به شما کمک می کند.

همزمان با افزایش تلاش های انرژی های تجدیدپذیر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان ، هدف تهاجمی ژاپن از خنثی سازی کربن تا سال 2050 برای اجرای ایده ها و فن آوری های نوآورانه سخت تلاش می کند. یکی از این منابع تازه شروع به رسیدن به پتانسیل کامل خود کرده است: هیدروژن.

استراتژی رشد سبز

در اکتبر سال 2020 ، دولت ژاپن هدف دستیابی به جامعه بدون کربن زدایی بدون کربن تا سال 2050 را اعلام کرد. با توجه به این ماموریت ، وزارت اقتصاد ، تجارت و صنعت (METI) استراتژی رشد سبز را تدوین کرد ، یک سیاست جامع صنعتی که تحقیق و توسعه فعالیت برای کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای در ژاپن و هدایت صنعت سبز در سراسر جهان.

METI یک استراتژی برای رشد سبز در 14 بخش رشد را در سه دسته اصلی ترسیم می کند:

  • حمل و نقل و تولید: تحرک و باتری؛ نیمه هادی ها و فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT) ؛ دریا تدارکات ، جریان افراد و زیرساخت ها ؛ غذا ، کشاورزی ، جنگلداری و شیلات ؛ هواپیمایی؛ و بازیافت کربن
  • خانه و دفتر: خانه ها و ساختمانها گردش منابع؛ و صنعت سبک زندگی
  • انرژی: انرژی باد دریایی؛ سوخت آمونیاک؛ انرژی هسته ای؛ و هیدروژن

هیدروژن: آخرین انرژی پاک

از میان این 14 بخش رشد سبز ، یکی از مواردی که به خصوص در خارج از ژاپن کشف نشده است ، می تواند هیدروژن باشد.

شرکت های ژاپنی در زمینه فن آوری احتراق توربین هیدروژن در جهان پیشتاز هستند و این عنصر را به عنصری در حال رشد در سبد انرژی پاک ژاپن تبدیل کرده است. موتور اصلی معروفیت ژاپن به عنوان پیش ماده هیدروژن در جهان – انرژی پاک که CO تولید نمی کند2– ای کوبه ، صنایع سنگین کاوازاکی مستقر در ژاپن (KHI) ، پیشگام در ذخیره سازی و حمل و نقل کارآمد و گسترده گاز طبیعی مایع (LNG) در آسیا.

از نظر تاریخی ، ذخیره هیدروژن در مقادیر زیاد و انتقال آن در فواصل طولانی دشوار بوده است. اما KHI ، با سیستم مایع سازی خاص خود و پیشرفت در نوآوری هیدروژن ، آن را تغییر می دهد.

مایع سازی و توزیع فن آوری

در سال 1981 ، KHI به عنوان اولین شرکت آسیایی تولید کننده حامل LNG شد. پس از این مرحله ، این شرکت در فن آوری های برودتی برای حمل و نقل دریایی پیشتاز شد.

از سال 1983 ، این شرکت مخزن ذخیره سازی هیدروژن مایع را در سایت پرتاب موشک فضایی JAXA Tanegashima تولید ، تولید و راه اندازی کرده است.

این نوآوری ها منجر به انتقال ایمن هیدروژن مایع در مقادیر زیاد در مسافت های طولانی از طریق دریا می شود. در سال 2019 ، KHI راه اندازی شد مرز سوئیس، اولین حامل هیدروژن مایع در جهان که از فناوری برودتی اختراع شده برای نگهداری هیدروژن مایع در -423 ℉ (-253 ℃) ، 1/800 از حجم گاز اصلی خود استفاده کرده است.

به عنوان یکی از اعضای برجسته CO2-بدون انجمن انرژی هیدروژن برای فن آوری های تحقیقاتی (HySTRA) ، KHI همچنین در ساخت فرآیندهای تخلیه هیدروژن مایع در تأسیسات ذخیره سازی بزرگ نقش دارد.

سازمان توسعه انرژی و صنعتی جدید ژاپن (NEDO) ، یک آژانس ملی بودجه تحقیق و توسعه ، به برنامه HySTRA ، پروژه نمایشی برای ایجاد یک زنجیره حمل و نقل جمعی برای حمل و نقل دریایی هیدروژن حاصل از زغال سنگ قهوه ای استفاده نشده ، از FY2015 تا FY2020 یارانه می دهد و اکنون یک نمایش آزمایشی برای ساخت یک زنجیره تأمین هیدروژن برای تجاری سازی آن در حدود سال 2030 آغاز شده است.

NEDO همچنین کمک مالی KHI از FY2019 برای “اندازه بزرگتر تجهیزات حمل و نقل و ذخیره سازی هیدروژن مایع و توسعه تجهیزات اولیه دریافت کرد” اعطا کرد.

هیدروژن امروز و فردا

هیدروژن نه تنها آینده رشد سبز بلکه آینده آن را نیز نشان می دهد.

در سال 2018 ، کوبه اولین منطقه شهری در جهان بود که از KHI ، با همکاری شرکت Obayashi ، از یک توربین گازی کاملا هیدروژنی استفاده کرد. و دیگران ، آزمایشی را برای تأمین گرما و برق تأمین شده توسط هیدروژن تا حداکثر چهار امکان انجام دادند: 1) مرکز پزشکی بیمارستان عمومی شهر کوبه ، 2) مرکز ورزشی جزیره بندر در کوبه ، 3) سالن نمایشگاه بین المللی کوبه و 4) بندر تصفیه خانه فاضلاب جزیره

فعالیت های آموزشی عمومی در مورد خلوص و ایمنی هیدروژن به ساکنان کمک کرده است تا درک کنند که آنها می توانند زندگی روزمره خود را بدون دردسر و نگرانی از این منبع انرژی تجربی زندگی کنند.

کاربرد بعدی هیدروژن می تواند تأمین نیروی کامیون های سنگین ، اتوبوس ها ، کشتی ها و قطارها باشد – و در مرحله بعدی توسعه ، نیروگاه مساحت بیشتری از شبکه برق را تأمین کند. هدف از استراتژی هیدروژن ژاپن در سال 2030 تجاری سازی زنجیره تأمین هیدروژن مایع و استفاده از هیدروژن برای میدان الکتریکی است.

از آنجا که انتظار می رود بازار توربین جهانی تا سال 2050 به حدود 220 میلیارد دلار (23 23 تریلیون) برسد ، METI انتظار دارد ژاپن پیشگام هیدروژن و تجارت بین المللی هیدروژن در حدود 52 میلیارد دلار (5 ، 5 تریلیون پوند) در سال باشد. .

پیوستن به آینده ای بی کربن

به عنوان CO2 ژاپن که بیش از 80٪ از انتشار گازهای گلخانه ای را نشان می دهد ، اهمیت تحول را برای آینده پایدار ساختار اقتصادی اقتصادی ، ساختار صنعتی و مدل های تجاری خود از طریق هیدروژن و سایر بخش های استراتژی رشد سبز تشخیص می دهد.

امروز ، ژاپن در حال جذب سرمایه گذاری و نوآوری شرکت ها در 14 بخش رشد تعریف شده در استراتژی رشد سبز با ارائه مشوق های مالیاتی و همچنین بودجه تحقیق و توسعه از صندوق 10 ساله 18.9 میلیارد دلاری نوآوری سبز خود است. دلار (2 تریلیون دلار). اقدامات نظارتی رشد گرا در قانونگذار ژاپن ، رژیم غذایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

تا پایان ژانویه 2021 ، بیش از 70 شرکت در ژاپن خنثی بودن کربن را اعلام کردند. زمان مناسب پیوستن شرکت ها به آینده خنثی کننده کربن ژاپن مناسب است.

درباره استراتژی رشد سبز بیشتر بیاموزید. 

درباره HySTRA بیشتر بدانید.

درباره فناوری هیدروژن صنایع سنگین کاوازاکی بیشتر بدانید.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>