نسل بعدی را منصفانه تر کنید


مطالعات نشان می دهد که اعتیاد اثر طولانی مدتی دارد و تغییر آن در بزرگسالی دشوار است. اگرچه باید به کاهش سرمایه گذاری خود ادامه دهیم ، اما قبل از اینکه احتمال تعصب وجود داشته باشد ، می توانیم با مداخله در کودکی تأثیر بیشتری داشته باشیم. روشی که ما به طور جمعی کودکان را تربیت می کنیم ، همراه با الگوهایی که به آنها نشان می دهیم ، در آینده ایجاد می کنند و مهمتر از همه در ارزشهایی که آنها جایگاه خود را در جامعه دارند ، مهم خواهد بود. الگوسازی از دوران کودکی می تواند روشی م toثر در پرورش نگرشهای برابری طلبانه تری باشد که یک عمر ادامه می یابد.

ما می خواهیم فرزندانمان خوشبخت باشند ، به تمام توانایی های خود برسند و به طور کامل زندگی کنند. به طور فزاینده ، و به ویژه در آگاهی امروز از نابرابری ، ما همچنین در تلاش هستیم تا آنها را بخشی از یک جامعه عادلانه و برابر کنیم. من به عنوان یک مربی اجرایی ، مشاور تنوع و والدین شاغل ، مجذوب چگونگی بروز اعتیاد در اوایل زندگی هستم.

تقریباً 8 میلیارد دلار در سال صرف آموزش برای کاهش اعتیاد ناخودآگاه در محل کار فقط در ایالات متحده می شود و با این وجود این اعتیاد همچنان ادامه دارد. آیریس بونهت تماشا می کند چه کارهایی که دستیابی به “تعصب” در تعصب ناخودآگاه به ویژه دشوار است. وی به مطالعه 30 ساله شرکتهای متوسط ​​در ایالات متحده استناد می کند ، که نشان می دهد سرمایه گذاری قابل توجه در آموزش تعصب بیهوش منجر به تنوع بالاتر نشده است. این نشان می دهد که تعصب تأثیر طولانی مدت دارد و در بزرگسالی به سختی قابل تغییر است ، و اگرچه باید به کاهش سرمایه گذاری ادامه دهیم ، اما با مداخله در دوران کودکی می توانیم تأثیر بیشتری داشته باشیم ، قبل از اینکه تعصب فرصت پیدا کند.

روشی که ما به طور جمعی کودکان را تربیت می کنیم ، همراه با الگوهایی که به آنها نشان می دهیم ، آینده ای را که ایجاد می کنند و از همه مهمتر ارزشهایی که آنها دارند در جایگاه خود در جامعه تغییر می دهند.

تأثیر الگوها

برآوردهای فعلی حاکی از آن است که برابری جنسیتی احتمالاً 108 سال طول خواهد کشید مگر اینکه روش خود را تغییر دهیم. یک فرصت مهم در توانایی ما برای تأثیرگذاری بر نگرش پسران نهفته است ، پسرهایی که هنوز بزرگ می شوند احتمالاً در موقعیت های قدرت قرار دارند. یک مطالعه اخیر در 29 کشور نشان داده است که برای پسران ، الگوسازی در خانه می تواند به شدت بر نگرش برابری خواهانه در بزرگسالان تأثیر بگذارد.

علاوه بر این ، مطالعه نشان داد که تأثیر مادر به عنوان الگوی تأثیر متفاوتی بر پسران نسبت به دختران دارد. برای دختران ، الگوهای زن نقش مهمی در افزایش مشارکت و پیشرفت شغلی دارند ، اما مهمتر از همه آنها توانسته اند این تأثیر را از طریق الگوهای مختلف زن – نه همیشه لزوما از مادران خود) بدست آورند. پسرها در دستاوردهای شغلی خود به شدت تحت تأثیر الگوهای مردانه قرار گرفته اند ، اما در نتیجه مادران شاغل ، نگرش های برابری طلبانه تری پیدا کرده اند. پسران بزرگ شده توسط مادران شاغل احتمالاً برای عملکرد زنان بسیار ارزش قائل هستند و با زنان شاغل ازدواج می کنند. جالب اینجاست که پسران به شدت تحت تأثیر الگوهای زنانه غیر از مادران خود نبودند.

مطالعه دیگری بر “پیامهای غیرمستقیم” از رفتار والدین متمرکز بود که مشخص شد تأثیر مهمی در انتظارات کودکان از جاه طلبی ها و دستاوردهای آنها و همچنین درک آنها از آنچه دیگران می توانند بدست آورند ، دارد. وقتی صحبت از نگرش های برابری طلبانه می شود ، به اندازه کافی خوب نیست که به کودکان بگویید “همانطور که من می گویم ، همان کار را نکنم.” پس چه می توانیم بکنیم؟ در اینجا سه ​​روش برای تأثیرگذاری بر نگرشهای برابر فرزندان ما وجود دارد:

1. از تأیید کلیشه های جنسیتی در خانه خودداری کنید

در سال 2019 ، سازمان بین المللی کار دریافت که زنان در 75 کشور بیش از سه چهارم مراقبت های بدون حقوق را انجام می دهند. این نابرابری در همه گیری بیشتر می شود ، به طوری که گزارش های ناامیدکننده نشان می دهد که میزان نامتناسبی از کار در خانه و تحصیل در خانه بر زنان تأثیر می گذارد.

رویکرد متفکرانه محیطی را ایجاد می کند که در آن کودکان می توانند الگوی برابری طلبانه را ببینند. این زمان خوبی است تا متفکر باشید و آشکارا در مورد تقسیم کار خانگی و کودکان بحث کنیم. پذیرش نگرش هر دو شریک آسان است ، اما گاهی اوقات مکالمه می تواند تعجب آور باشد. این می تواند موضوعی با احساسات باشد ، خصوصاً اینکه ممکن است برداشت های مختلفی از میزان کار هر یک از شرکا وجود داشته باشد. مثلا نیویورک تایمز خاطرنشان كرد كه مردان تصور می كنند كه 45٪ از تحصیل در منزل را در طی یك بیماری همه گیر مطالعه می كنند ، در حالی كه همسران آنها تصور می كنند كه همین مردان فقط 3٪ را انجام می دهند. بنابراین مکالمه را با لحنی خنثی باز کنید و این کار را فقط برای مراقبت از کودک انجام ندهید ، بلکه همچنین برای کارهای سنتی “مردانه” مانند ورزش کودکان ، کار در حیاط یا مشکلات فنی در خانه انجام دهید.

این امر در مورد وظایف خانه نیز صادق است. آیا پسران زباله ها را بیرون می آورند و دختران ماشین ظرفشویی را بارگیری می کنند؟ آیا این نقش های جنسیتی والدین را منعکس می کند؟

همچنین زمان مناسبی است که از خود بپرسید چه چیزی در خانواده “به اندازه کافی خوب” خواهد بود. فشارهای اجتماعی زیادی برای تمیز نگه داشتن خانه در زنان وجود دارد و آنها اغلب بخاطر آن محکوم می شوند ، در حالی که مردان چنین نیستند. با وجود تعداد اندکی بازدید کننده در طی یک بیماری همه گیر ، اکنون زمان مناسبی است تا بررسی کنیم آیا ما ، به ویژه خانم ها ، باید خودمان را از این طریق ارزیابی کنیم و آگاهانه تصمیم بگیریم که بعضی کارها به همین سادگی یا خیلی زود انجام نشوند.

در آخر ، به اسباب بازی ها و کتاب های خانه خود فکر کنید. آیا کتاب هایی که می خوانید شخصیت های زن و مرد را نشان می دهد؟ آیا همه دایناسورها نر و همه اسب های مونث هستند؟ آیا همه شخصیت های “قوی” مرد هستند؟ آیا فقط شخصیت های زن احساسات را ابراز می کنند؟

2. با کودکان خود در مورد سلسله مراتب جنسیتی در مدارس صحبت کنید

برابری در محیط خانه همچنین می تواند در برابر نابرابری در محیط مدرسه تعادل برقرار کند. براساس انجمن ملی آموزش ، در ایالات متحده ، حدود سه چهارم معلمان را زنان تشکیل می دهند. اما فقط نیمی از مدیران مدارس ابتدایی زن هستند و این درصد در دبیرستان فقط به یک سوم کاهش می یابد و این نشان دهنده سقف شیشه ای در آموزش و پرورش است. نه فقط در ایالات متحده: تقریباً در هر کشور OECD ، متوجه می شویم که معلمان مدارس ابتدایی با حقوق پایین تر بیشتر از معلمان مدارس متوسطه با حقوق بالاتر ، زنان هستند و معلمان زن کمتر از 50٪ در آموزش عالی هستند. کودکان در محیطی یاد می گیرند که اکثر معلمان زن هستند ، اما اکثر رهبران و نقش های بهتر پرداخت شده مردان هستند.

3. موارد “غیر سنتی” را برای همه کودکان تشویق کنید

مشارکت مستقیم والدین در آموزش در خانه در حال حاضر فرصتی را برای تشویق علاقه کودکان به موضوعات مختلف ایجاد می کند. برخی از ایده ها عبارتند از: یافتن فیلم در YouTube با موضوعات مرتبط (مانند آزمایشات علمی) برای تماشای با هم ، درخواست تکالیف مدرسه بیشتر در این موضوعات. مطالعه مدلهای نقش هر دو جنس بصورت آنلاین. و آگاهانه دستاوردهای این موضوعات را بیش از بقیه ستایش می کنند.

یک مطالعه در سال 2019 در انگلیس نشان داد که دو برابر بیشتر از دختران پسر در فن آوری ارائه شده به آنها کار می کنند. که دو برابر بیشتر پسران از STEM به عنوان بهترین موضوع خود یاد می کنند. و 70٪ مشاغل در معرض خطر اتوماسیون توسط زنان انجام می شود.

در همان مطالعه اشاره شده است که 78٪ نوجوانان و جوانان مسن موفق به نام بردن از یک زن مشهور که در فن آوری است ، نمی شوند. ایجاد آگاهی بیشتر از الگوها در جامعه ما بر خواسته های دختران و نگرش پسران نسبت به برابری و موفقیت زنان تأثیر می گذارد.

مادران می توانند دختران خود را برای دستیابی به موفقیت الهام دهند و مادران تأثیر منحصر به فردی در نگرش پسرانشان نسبت به برابری جنسیتی دارند. برداشتن گام هایی برای الگوهای برابری طلبانه ، كاهش و مذاكره مجدد در مورد كارهای خانه و ایجاد جریان اصلی جنسیتی در كتاب ها و اسباب بازی های كودكان می تواند مهم باشد. اگرچه افزودن به تغییرات شگرفی که بسیاری از ما در طی همه گیری تجربه کرده ایم ، چالش برانگیز است ، اما هر قدم کوچکی که برای حمایت از برابری بیشتر در نسل بعدی برداریم ، به ایجاد جامعه بهتر ، مولدتر و عادلانه کمک می کند.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>