نحوه ورود به عنوان مدیر موقت


رئیس شما از سازمان خارج شده و به عنوان جانشین موقت منصوب شده اید. تبریک می گویم! خوب ، چیزی شبیه به نیازی نیست که جایگزین دائمی شوید. بهترین روش برای به حداکثر رساندن شانس خود برای گرفتن شغل تمام وقت چیست؟ چگونه باید تیم را مدیریت کنید تا به اقتدار خود احترام بگذارد و از نامزدی شما حمایت کند؟ و چگونه می توانید با استرسی که احساس می کنید در یک مصاحبه شغلی منظم هستید کنار بیایید؟

آنچه کارشناسان می گویند

مدیر موقت یا سرپرست بودن معمولاً راهی سریع برای بدست آوردن شغل تمام وقت تلقی می شود – اما هنوز این شغل را ندارید. مایکل واتکینز ، یکی از بنیانگذاران Genesis Advisers و استاد دانشکده تجارت IMD ، گفت: “این یک رقص ظریف است.” در حالی که برای احتمال بدست آوردن نقش آماده می شوید ، باید به گونه ای رفتار کنید که نشان دهد رئیس هستید. لیندا هیل ، استاد دانشکده بازرگانی هاروارد و نویسنده مشترک کتاب ، گفت: “این شامل زندگی با مقدار مشخصی از ابهام است.” رئیس بودن: 3 لازمه تبدیل شدن به یک رهبر بزرگ. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام آماده شدن برای این نقش جدید به خاطر داشته باشید.

بازتاب

واتکینز می گوید: برای مبتدیان ، شما باید در مورد آنچه که از شما خواسته شده است فکر کنید – و آنچه را که می خواهید. آیا شما به عنوان “جانشین شخص دیگری که سرانجام عنوان دائمی را بدست خواهد آورد؟” را قبول می کنید یا اینکه کاندید جدی برای این نقش هستید؟ وی می گوید بسته به نحوه موقعیت شغلی رئیس شما ، “نحوه پیمایش شما بسیار متفاوت است”. اگر می خواهید برای این شغل در نظر گرفته شوید ، باید در مورد چگونگی برجستگی خود فکر کنید. وی افزود: “اگر موقعیت را نمی خواهید ، باید قبل از پذیرفتن این حرف را بزنید.” شما چیزی برای شرمندگی ندارید. او می گوید: “دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شما آن را نخواهید – ممکن است احساس نکنید که فرد مناسبی برای کار هستید.” “در این صورت ، شما می گویید ،” من خوشحالم که پر می کنم تا زمانی که جستجو به پایان برسد. ” “

برقراری ارتباط.

هیل توصیه می کند در مورد آنچه از شما انتظار می رود با رئیس جدید خود (احتمالاً رئیس رئیس قدیمی خود) صحبت کنید. “درباره چگونگی دیدن نقش ، پارامترهای آن ، مدت زمانی که در آن بازی می کنید و آنچه برای رسیدن به آن لازم است صحبت کنید.” او می گوید هدف شما “شفاف سازی نحوه کار شما” است. بسته به شرایط ، شما ممکن است از مدیریت ارشد بخواهید که به نمایندگی از شما بیانیه ای عمومی برای افزایش اعتماد به نفس شما در رده ها بیان کند. هیل همچنین توصیه می کند از رئیس خود بخواهید که شما را با سایر رهبران ارشد – که ظاهراً همتایان جدید شما هستند – به شما معرفی کند. وی گفت: “این افراد ممکن است شما را نشناسند ، بنابراین شما باید روی ایجاد این روابط کلیدی کار کنید.” “شما باید شهرت ایجاد کنید و اعتماد آنها را جلب کنید.” واتکینز موافق است. وی گفت: “شما باید نشان دهید که آماده هستید و لیاقت این نقش را دارید.”

از “اندازه متوسط” تصمیم بگیرید.

واتکینز می گوید ، سپس شما باید “مدتی را برای تدوین چشم انداز و استراتژی خود” برای سازمان اختصاص دهید و سپس تصمیم بگیرید که کجا تمرکز و تمرکز کنید. بستگی به وضعیتی که شما به ارث می برید بستگی دارد. “آیا موارد عملیاتی وجود دارد که ما باید آنها را برطرف کنیم ، یا شما در حالت تعمیر و نگهداری هستید؟” اگر سازمان در وضعیت مطلوبی است ، باید اطمینان حاصل کنید که در طول دوره سکونت شما سکسکه ای وجود ندارد. در غیر این صورت ، باید آماده باشید تا “تصمیمات متواضعی” برای کمک به راست شدن کشتی بگیرید. وی افزود ، تغییرات در مقیاس بزرگ بعید است به خوبی پیش رود. “در مورد اقتدار خود مبالغه نکنید.” او توصیه می کند بدنبال چیزهای خراب و تعمیر شده بگردید. هدف کسب چند برنده اولیه است. به یاد داشته باشید ، هیل می گوید ، هدف شما این است “انجام آنچه فکر می کنید برای سازمان بهتر است ، چه در کوتاه مدت و چه در دراز مدت”.

ایجاد اعتماد.

مدیریت روابط با همسالان سابق خود – اکنون زیردستان – می تواند چالش برانگیز باشد. هیل پیشنهاد می کند با هر یک از آنها مکالمه های جداگانه داشته باشید ، جایی که می پرسید: روی چه کاری کار می کنید؟ و نگران چیست؟ او به شما توصیه می کند در مورد شرایط بالقوه ناخوشایند شفاف و صادق باشید. “بگویید ،” این غیرمنتظره است و می تواند کمی ناجور باشد. ” اما امیدوارم اعتماد شما را جلب کنم. وی گفت: “شما می خواهید” بیشتر از همکاری “مستقیم باشید. واتکینز می گوید ، هر کاری که می کنید ، درگیر درام اداری نشوید – و برای به خطر انداختن یا به خطر انداختن روابط خود کاری نکنید. وی افزود: “بی طرف بمان”. “در عوض ، بی وقفه بر آنچه برای این کار مناسب است تمرکز کنید. سخت گیر باشید و نسبت به مردم نرم باشید. “مهم این است ،” بی ادب نباشید. “

خوب شوید

اگرچه عنوان ممکن است موقتی باشد ، اما نقش و مسئولیت ها بسیار زیاد است. هیل گفت: “شما می توانید احساس فشار کنید زیرا تحت مراقبت قرار گرفته اید.” “شما همچنین می توانید احساس کنید که این یک آزمایش از توانایی واقعی شماست – و شما باید ثابت کنید که می توانید رهبری کنید و تفاوت ایجاد کنید.” واتکینز افزود ، این یک انتقال بزرگ است. “شما باید مثل آن رفتار کنید که در واقع کار جدیدی را شروع می کنید.” وی افزود که این امر به شما کمک می کند تا از نظر زمان و انرژی قدم بردارید. همچنین ، برای تأثیر در روابط خانوادگی خود آماده باشید و به این فکر کنید که چگونه قطارهای احساسی را که ناگزیر با یادگیری طناب های یک شغل جدید به وجود می آیند ، مدیریت خواهید کرد.

به آنچه آموخته اید فکر کنید.

اگر نقش تمام وقت را می خواستید و به آن نرسیدید ، بازگشت به شغل قدیمی خود ممکن است کمی مشکل باشد. تجربه اغلب شفافیت و تحقق حرفه ای شما را برای تلاش بیشتر فراهم می کند. هیل می گوید: “شما درک می کنید که در یک نقش رهبری معنی دارید.” “ممکن است از کار قدیمی خود خسته شده باشید زیرا متوجه شده اید که بیشتر از یک چالش می خواهید.” اگر چنین باشد ، “کاملاً قانونی است که بگویید ،” من این نقش را می خواستم ، من برای این نقش آماده هستم ، بنابراین مجبورم بروید و به دنبال کاری مثل او بگردید. ” از طرف دیگر ، ممکن است احساس راحتی کنید که دیگر پاسخ نمی دهید. او می گوید اگر از بازگشت به شغل قدیمی خود خوشحال هستید ، باید به رئیس جدید خود بگویید. در غیر این صورت ، ممکن است آنها شما را به عنوان یک رقیب ناامید درک کنند. این به کمی بلوغ نیاز دارد.

اصول حفظ

انجام دهید

  • صادق باش اگر شغل تمام وقت نمی خواهید ، در ابتدا با ما در میان بگذارید.
  • برنامه ریزی کنید که وقتی در یک کار موقت مشغول به کار هستید ، چگونه می توانید سرآمد شوید.
  • مشترک باشید ، نه رهنمود. این باعث اعتماد به نفس در تیم شما خواهد شد.

انجام ندهید

  • بیایید فرض کنیم که انتقال آسان خواهد بود. کار به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد.
  • اقتدار خود را با سایر همسالان قبلی خود بازی کنید
  • اگر به شما پیشنهاد کار ندهید ناامید خواهید شد. اگر تجربه شما نشان داده که آماده مسئولیت بیشتری هستید ، شروع به جستجوی جای دیگری کنید.

نکاتی در عمل

مطالعه موردی: 1: اعتماد و احترام تیم خود را جلب کنید

ویکتور گارسیا ، * که در یک شرکت خدمات مالی آمریکای جنوبی کار می کند ، به خوبی می داند رئیس موقت چگونه است.

حدود 10 ماه پیش از ویکتور خواسته شد تا به عنوان مدیر مسئول مسئول بازاریابی دیجیتال در این شرکت فعالیت کند. وی یادآوری می کند: “واقعاً تعجب آور بود.” “مردی که قبلاً شغلی داشت تقریباً بدون اطلاع برای کار در یک رقیب رفت و بنابراین از من خواسته شد تا هزینه او را بپوشانم.”

او مشتاق بود شانس خود را برای مدیر دائمی افزایش دهد. اول ، او به این فکر کرد که چه کاری می تواند انجام دهد تا برجسته شود. این تمرکز بر روی عیب یابی است. وی گفت: “استراتژی بازاریابی گذشته – بازاریابی محتوا – مسئله ساز بود زیرا الگوریتم های مورد استفاده موتورهای جستجوگر مانند گوگل همچنان تغییر می کنند و پیش بینی آنها برای شرکت ما دشوار بود.”

برای از بین بردن این مسئله ، ویکتور استراتژی را به سمت بازاریابی وابسته سوق داد. “اولویت من داشتن بیشترین تأثیر در کوتاهترین زمان بود.”

وی سپس برای جلب احترام همتایان سابق خود تلاش کرد. خوشبختانه وی از قبل رابطه خوبی با بسیاری از اعضای تیم خود داشت. به عنوان مدیر موقت ، او هر هفته به صورت جداگانه ملاقات می کرد تا درباره پروژه ها و اهداف آنها گفتگو کند. وی می گوید: “هدف من ایجاد فرهنگ اعتماد بود.” “من می خواستم به آنها کمک کنم تا مشکلاتی را که دارند حل کنند تا بتوانند روی نتایج تمرکز کنند.”

ویکتور همچنین در تفویض مسئولیت بهتر شده است ، چیزی که مدیر قبلی با آن دست به گریبان بود. او می گوید: “او مردی بود که دوست داشت همه چیز را کنترل کند و همه چیز را مدیریت کند.” “سبک من برعکس بود.”

استراتژی ویکتور جواب داد. اعضای تیم وی به او احترام می گذاشتند و نتایج تجاری وی چشمگیر بود. در زمان مدیریت وی به عنوان مدیر موقت ، این بخش تبدیل آنلاین خود را بیش از 20 درصد افزایش داد.

وی گفت: “در پایان ، من آنقدر خوش شانس بودم که به من پیشنهاد موقعیت داده شد.”

* نه نام اصلی او.

مطالعه موردی 2: آماده باشید روزهای طولانی را سپری کنید و اعضای تیم خود را تشویق کنید.

بریتنی لارسن یک ماه به عنوان مسئول مطبوعاتی در یکی از نمایندگان کنگره کاپیتول هیل کار می کرد که رئیس او ناگهان سمت دیگری را ترک کرد. در حالی که رئیس ستاد به دنبال جایگزینی بود ، از برتانی خواسته شد تا سمت سرپرست مدیر ارتباطات را بگیرد.

در ابتدا کار حیرت انگیز بود. وی گفت: “در ابتدا ، من سعی نکردم بیش از حد این کار را انجام دهم یا ابتکارات جدیدی را شروع کنم.” “من می خواستم بیش از هر چیزی ثابت کنم که قادر به انجام کارهای لازم روزمره هستم در حالی که هنوز شغل استخدام شده خود را انجام می دهم.”

خوشبختانه ، او قبلاً با همکارانش ارتباط برقرار کرده بود. هنوز هم ، او می گوید ، کسب احترام آنها به عنوان یک رهبر – بدون عنوان رسمی – بزرگترین چالش او برای دولت موقت بود. وی گفت: “من کاملاً روشن کردم که برای کمک در آنجا هستم و ما به عنوان یک تیم انتقال را با هم طی خواهیم کرد.” “اما فقط گفتن که برای کمک در آنجا هستید کافی نیست ، زیرا در واقع شما باید آن را ثابت کنید. من تا دیروقت بیدار ماندم ، دائماً در دسترس بودم ، س askedال می کردم و از ابتدا همه اعضای تیم را تشویق می کردم. “

با گذشت زمان ، او نشان داده است که نه تنها توانایی انجام کار را دارد ، بلکه در انجام آن مهارت زیادی خواهد داشت. برای مدت حدود یک ماه در نقش موقت ، او با رئیس جدیدش وقت خواست تا ایده های خود را برای این بخش شرح دهد و در مورد موضوعاتی که باید رسیدگی شود گفتگو کند.

وی گفت: “در حین مکالمه ، من به صراحت گفتم که می دانم تضمینی برای شرکت در این نقش نیست.” “در عوض ، من بر ساختار سازمانی و نیازهای پرسنلی تمرکز کردم که فکر کردم واقعاً به دفتر ما به عنوان یک کل ، که بذر کاشت ، کمک می کند.”

چهار ماه بعد از برتانی خواسته شد تا این نقش را رسماً بر عهده بگیرد. او جوانترین مدیر ارتباطات در Capitol Hill شد.

امروز او مدیر خدمات مشتری در یك شركت بازاریابی و ارتباطات سیاسی در سالت لیك سیتی ، یوتا است. وی می گوید: “بزرگترین توصیه من به مدیران موقت این است كه صبور باشند”. “در این شرایط ، همیشه آخرین مهلت ها یا اعلامیه های مشخصی درباره اتفاقات بعدی وجود ندارد. اگر در این دوره خونسردی خود را حفظ کنید ، احتمال شغل را به طرز چشمگیری افزایش می دهید. “


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>