نحوه سرگرمی در محل کار


تحقیقات نشان می دهد تیم هایی که با هم می خندند از فعالیت و خلاقیت بیشتری برخوردار هستند. بنابراین چگونه حتی در مواقع سخت نیز شوخ طبعی بیشتری به محیط کار وارد کنیم؟ ابتدا بپذیرید که برای شوخ طبع بودن نیازی نیست دلقک یا کمدین باحال باشید. هر کس سبک شوخ طبعی خود را دارد و تحقیقات نشان می دهد که هر نوع سهل انگاری مزایایی به همراه دارد. سپس چند تلاش ساده برای شوخ طبعی را امتحان کنید که هم حقیقت و هم تعجب را ارائه می دهد حتی چیزی به سادگی یک امضای هوشمندانه می تواند کسی را به لبخند برساند. در آخر ، داستان های امضایی ایجاد کنید که شخصیت و شوخ طبعی شما را نشان دهد.

کار غالباً کاری بیهوده است. این که آیا ما به طور جدی در تلاش برای حل مشکلات بزرگ هستیم یا تلاش برای کسب سود ، جوک و خنده بی جا به نظر می رسد. اما سهل انگاری در واقع می تواند ما را در رسیدن به این اهداف جدی یاری کند.

تحقیقات نشان می دهد رهبران با همه جوره احساس شوخ طبعی نسبت به کسانی که شوخی نمی کنند ، 27٪ انگیزه آورتر و تحسین برانگیز است. کارمندان آنها 15٪ بیشتر مشغول هستند ، و تیم های آنها بیش از دو برابر بیشتر یک چالش خلاقانه را تجربه می کنند – همه اینها می تواند به بهبود بهره وری تبدیل شود. حتی مطالعات نشان می دهد چیزی به سادگی افزودن یک خط معمولی در پایان فروش – مانند “آخرین پیشنهاد من X است و قورباغه حیوان خانگی خود را پرتاب می کنم” – می تواند تمایل مشتریان به پرداخت 18٪ را افزایش دهد. شوخی بد پدر به معنای واقعی کلمه می تواند به شما در کسب درآمد کمک کند.

پس چرا این کار می کند؟ بخشی از این امر این است که خنده مشترک احساس نزدیکی و اعتماد را تسریع می کند. به عنوان مثال ، هنگامی که از غریبه ها خواسته شد قبل از اتمام یک تمرین خود افشایی به مدت 5 دقیقه با هم بخندند ، تعاملات آنها 30٪ صمیمی تر از این است که دو نفره بدون اینکه ابتدا بخندند صحبت می کنند. حتی خاطرات لحظه های خنده مشترک باعث می شود زوجین گزارش کنند که 23٪ از روابط خود خوشبخت ترند. و تحقیقات گالوپ نشان می دهد که یکی از بزرگترین عوامل عملکرد کارکنان داشتن یک دوست صمیمی – احتمالاً یکی با او می خندید – در محل کار است.

قدرت شوخ طبعی بسیار شیمیایی است. هنگام خندیدن ، مغز ما کورتیزول کمتری تولید می کند (باعث ایجاد آرامش و کاهش استرس می شود) و اندورفین بیشتری (که چیزی به ما مثل دونده می دهد) و اکسی توسین (که اغلب “هورمون عشق” نامیده می شود) ترشح می کند. مثل مدیتیشن ، ورزش و رابطه جنسی همزمان است. همچنین توسط HR تأیید شده است.

بنابراین چگونه می توانیم بیشتر از اینها در کار انجام دهیم؟

اول ، تصدیق کنید که همه به شیوه خود خنده دار هستند و این امکان وجود دارد که هم شوخ طبعی خود را بهبود ببخشید و هم یاد بگیرید که آن را به طور م applyثرتر اعمال کنید. بسیاری از ما نگران این هستیم که چون دلقک یا کمدین کلاس طبیعی نیستیم ، حتی نباید سعی کنیم همکاران خود را بخندانیم. ما نگران این هستیم که جوک ها یا داستان های آنها شکست بخورد. اما به یاد داشته باشید آنچه در این مطالعه نشان داده شده است: مردم تقریباً از هر نوع سهل انگاری قدردانی می کنند ، به شرطی که این عمل توهین آمیز و توهین آمیز نباشد. و ماندن در سمت راست آن خط کار سختی نیست.

قدم بعدی شناخت سبک های شوخ طبعی خود و دیگران است. چهار تا هست:

  • بلند شو: شجاع ، بی صداق و از ترساندن چند پر برای خنده ترس ندارد. (مثال: واندا سایکس)
  • عسل: صمیمی ، فرومایه و از شوخ طبعی برطرف کننده خلق و خو استفاده می کند (مثال: جیمز کوردون)
  • تک تیرانداز: تیزبین ، کنایه آمیز ، ظریف – استادان حفاری غیرمنتظره (مثال: میشل ولف)
  • آهن ربا: رسا ، کاریزماتیک و خندیدن آسان است (مثال: (جیمی فالون)

اگر مطمئن نیستید که شما یا همکارانتان در کدام گروه قرار می گیرید ، آزمون ما را در اینجا شرکت کنید. هرچه بیشتر سبک های همه را درک کنید ، خواندن اتاق آسان تر است و می دانید چه موقع این قورباغه کاملاً قورباغه ای را کنار بگذارید.

همچنین می توانید خطرات را بهتر کاهش دهید. به عنوان مثال ، غذای سبک و آهن ربا باید از خود تخریب بیش از حد احتیاط کنند ، که این امر می تواند اعتبار آنها را تضعیف کند ، در حالی که اصطبل ها و تیراندازها باید اطمینان حاصل کنند که موجب رنجش یا بیگانگی نمی شوند. همیشه باید از هزینه های دیگران یا چیزی که یک ناظر معمولی NSFW در نظر می گیرد ، لذت ببرید.

سپس چند تلاش ساده برای شوخ طبعی را امتحان کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که با یک مشاهده ساده شروع کنید و سپس هدف گیری اشتباه ایجاد کنید تا “چیز غیرمعمولی” را که مشاهده کرده اید کشف کنید. به عنوان مثال ، اگر چیزی حتی از راه دور سرگرم کننده باشید – مانند اینکه فهمیدید که مردم از کنفرانس ویدیویی از خانه زیر کمر چه استفاده می کنند – می توانید از تکنیکی به نام قانون سه استفاده کنید ، و یک لیست کوتاه از موارد غیر منتظره آخر ایجاد کنید. . ممکن است بگویید: “من خیلی چیزها را در دفتر از دست می دهم: مکالمات خودجوش در اتاق استراحت ، گذاشتن یادداشت های دلگرم کننده روی میز همکاران و پوشیدن چیز دیگری غیر از لباس خواب.”

همچنین می توانید با ارتباطات کوچک روزانه مانند پاسخ های خارج از دفتر و ایمیل هایی که به غنی سازی بافت محل کار شما به روشی آسان و بدون خطر کمک می کند ، بازی کنید. مواردی که باعث خنده ما شد عبارتند از: “من در خارج از کشور با ناپایدارترین فای که تجربه کرده ام … در 10 جولای هنگام بازگشت به نیویورک ، جایی که داده ها مانند یک جریان زیرزمینی جریان دارند ، دوباره با شما تماس خواهیم گرفت.” “مال شما ، کافئین قوی” و “هنوز تعجب می کنم چه کسی سگ ها را رها کند” ، پس از یک ظاهر غیر منتظره توسط یک حیوان خانگی در آخرین تیم بزرگنمایی. (دومی برای استفاده از تکنیک دیگری امتیاز پاداش دریافت می کند: تماس برگشتی ، که در آن با یک حادثه تأخیری قبلی شوخی می کنید.)

آیا حاضرید یک قدم جلوتر بردارید؟ سعی کنید کمی با مشتری های بالقوه ، شرکای تجاری و همکاران مذاکره کننده شوخ باشید. ببینید که چگونه سارا بلاکلی ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Spanx ، برای اولین بار به Neumann Marcus ، خریدار اصلی نزدیک شد: او یک کفش و یک یادداشت دست نویس ارسال کرد که در آن نوشته شده بود ، “من سعی می کنم از در قدم بزنم. دقایقی برای گپ زدن دارید؟ و بفهمید: مادلین آلبرایت ، وزیر امور خارجه پیشین ، یک بار بعد از اولین جلسه به ویژه متشنج ، یک دوئت خنده دار با یک مقام روسی خواند. این موسیقی برخاستن از داستان West Side Story به نام East West Story بود.

و در نهایت، همراه با سهولت بازی می کند که به طور ارگانیک در اطراف شما به وجود می آید. تمرین کنید که به همکاران خود نیز بله بگویید. به عنوان مثال ، هنگامی که یکی از اعضای تیم بازاریابی در شرکت کفش مد Allbirds به مدیرعامل Joey Zwillinger پیشنهاد داد که این شرکت می تواند تا پایان آگوست 2016 به فروش 1.25 میلیون دلاری دست یابد ، پس از تابستان آهسته ، تصمیم گرفتند خود را گول بزنند شرط بندی: بازنده یک ماشین fros برای دفتر می خرد. البته ، آنها به هدف اصابت کردند ، دستگاه خریداری شد و کارمندان شروع به جشن جمعه Frosé کردند. علاوه بر این ، زویلینگر موفق شد ایجاد یک داستان با امضا که شخصیت او را بروز می داد ، شوخ طبعی او و او را نشان می داد و به دیگران در سازمان نیز جسارت می داد تا همین کار را انجام دهند.

حالا بیایید فیل موجود در اتاق را بشناسیم: این را در فوریه 2021 می نویسیم ، یک سال در یک بیماری همه گیر که میلیون ها نفر را کشت و کار زیادی کرد. آیا واقعاً وقت خندیدن است؟ آره. ما معتقدیم رهبرانی که با این دنیای عجیب و غریب جدید شوخ طبعی بافته اند ، کسانی هستند که واقعاً به کارمندان خود کمک می کنند تا بر آن غلبه کنند. از مدیرعامل که سیگنال پنج ساله خود را به او برای جلسات (“مراحل بعدی چیست؟” ، “شما صدا ندارید”) گرفته تا مدیرعاملی که “به طور تصادفی” صفحه مشترک خود را هنگام مکالمه بزرگنمایی شرکت در حین نوشتن “مطالب الهام بخش مدیرعامل در زمانهای چالش برانگیز” را در گوگل خطاب به مدیر عامل شرکت ، که تیم مدیریتی خود را برای ایجاد فیلم های رقص TikTok برای به اشتراک گذاشتن با جامعه گسترده تر به چالش کشید ، این مدیران نشان می دهد که حس شوخ طبعی – و انسانیت – در کار ، خصوصاً در اوقات دشوار ، مورد استقبال قرار می گیرند.

شوخ طبعی به عنوان نوعی جادو رخ می دهد ، اما آموخته می شود. این به همه ما – و به ویژه رهبران – بستگی دارد که بیش از آن در مشاغل خود مشارکت داشته باشیم ، در نتیجه رفاه ، کارایی تیم و حتی پایین ترین رتبه های سازمان های خود را افزایش دهیم. اکنون ، بیش از هر زمان ، زمان جدی گرفتن شوخ طبعی است.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>