مسابقهٔ درگی که بین این سه خودرو توسط تراتل هاوس برگزار شده تقریباً همانطوری پیش میرود که انتظار داشتیم. استپر موتور قطعه ای است که در خودرو های انژکتوری با همکاری سایر قطعات ماشین از جمله شمع، کویل، سنسور اکسیژن، ترموستات و … همچنین، امکانات پژو پارس دوگانه سوز نسبت به قیمت آن بسیار مناسب است و شما میتوانید با خرید این خودرو از کیفیّت بالای امکانات آن بهرهمند شوید. اگر نظر یا تجربه ای در این موضوع داریم در قسمت دیگاه ها با ما درمیان بگذارید و بگوییم کدام مدل پژو برای من بهتره؟ تاریخچه پژو 206 و موارد قابل بحث درباره این خودرو پژو 206 خودرويي كه در سال 1998 به بازار اروپا عرضه گشت و توانست در همان سالهاي ابتدايي به مقام خودرو سال اروپا دست پيدا كند. اگه وزن 206 تقویت با لوازمش 1080 و وزن پارس با موتور GTI6 و لوازمش هم 1200 باشه اختلاف وزن میشه 120 کیلو گرم،نسبت قدرت به وزن برای 206 (قدرت 145 اسب گرفتم) میشه 0.1343 اسب بخار در هر کیلو گرم و برای پارس (قدرت 175 اسب گرفتم) میشه 0.1458 و با توجه به اینکه گشتاور موتور GTI6 خیلی بیشتره نباید 206 با موتور TU5 تقویت به هیچ وجه بتونه حتی پا به پای پارس GTI6 بیاد اما تو کلیپ های آپارات میبینیم که اینطور نیست و پارس عقب میفته.

بار دوم , شیلنگ pcv یک ماشین ژاپنی رو از منیفولد هوا جدا کردم و با دست بستمش و کمی بازش کردم , ارز ترتل دور موتور میره بالا تا حدود 2000rpm بدونِ اینکه گاز بدین اصلاً . مسافران این پرواز که قرار بود ساعت 14 روز جمعه از جزیره کیش به سمت تهران پرواز کنند با تأخیری 6 ساعته سوار هواپیما شدند و بالاخره این هواپیما با برخاستن از فرودگاه کیش پرواز 4050 را آغاز کرد. یک کلید انتخاب مد رانندگی در موقعیت ساعت 4 روی غربیلک فرمان نصب شده است. نصب کیت مکش روی خودرو باعث میشود تا هوای بیشتر و مناسبتری وارد سیلندرها شود، عمل احتراق بهتر صورت گیرد و درنهایت، شتاب خودرو افزایش پیدا کند. ESC که مخفف electronic speed control می باشد، از گیرنده ی رادیوکنترل پالس ها را دریافت می کند و با توجه به کد مربوطه میزان جریان خروجی که به موتور می رود و در نهایت دور موتور (RPM) را کنترل می کند.

جرمي خروجي از كمپرسور است. سال ساخت گلف مهمان ما متعلق به 1977 میلادی است. در ابتدا حدود 2 سال قبل اتاق خودرو پس از سالها خوابیدن در یکی از باغهای اطراف تهران برای بازسازی راهی کارگاه SAM SPEED شد. با استفاده از جک می توان موتور را در حین باز کردن دسته موتور و بستن آن کمی بالا و پایین کرد تا بیرون آوردن و جازدن دسته موتور راحت تر صورت گیرد. من تو سایتای خارجی دیدم با تراکم 12.5 و میلسوپاپ 288 درجه لیفت 11 و فنر و واشر سوپاپ و سالید کردن سوپاپ و تراتل 4 دهنه 44 میلیمتر و ایسییو ادجاست و پورت و پلیش تا خرخره و سیستم اگزوز کامل درجه 1 و بور زدن تا 80 میلیمتر و افزایش حجم به 1800 سی سی با استروکر کیت و سبک سازی و بالانس دقیق قطعات متحرک و هزار تا لوازم دیگه TU5 در دور 8500 قدرتش به حدود 195 اسب رسیده و گشتاورش حدود 170 نیوتن متر شده تازه با بنزین اکتان بالا.پس TU5 هایی که لوازم متعارف مثل کفتراش،پیستون کله قندی،پورت و پلیش،ریمپ،میل 264،منبع،مکش،هدرز دارن نهایتا 145 اسب قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور دارن و طبق کلیپ های آپارات با همین قدرت و گشتاور میان و MI16 و GTI6 رو میزنن.

تازه این لوازم دیگه تهشه و بیشتر TU5 ها همه این لوازم رو هم ندارن.از اونجایی که TU5 حجمش کمه مگه تیونینگ چقدر روش جواب میده که بعضی جا ها با ماشینای بالای 200 اسب تا 150 تا پا به پا میره؟ در مواقع لزوم هم با یه دکمه یا لود یه مپ دیگه بشه قدرت مورد نظر رو گرفت.. چطور میتونه GTI6 یا MI16 که اونم مطمعنا فابریک نبوده و حداقل کفتراش و پورت و پولیش و منبع و مکش رو داشته با فاصله بزنه؟ راستی اگر عزیزی بگه که چقدر این کار در حالت عادی میتونه به موتور آسیب بزنه و در مقایسه با گاز سوز چقدر عمر موتور کمتر یا بیشتر میشه ممنون میشم.. این کلمه از دو بخش «Re» به معنای «تکرار» و «Map» به معنای «نقشه» یا «برنامه خودرو» تشکیل شده است. نکته مهم اینجاست که این فشار مستقل از تغییرات جریان ورودی میباشد! در این سبک نیاز به پروازی بدون ارزش و پایدار میباشد.