مشکلات سلامتی از راه دور – و چگونگی جلوگیری از آنها


انقلاب در سلامتی از راه دور نحوه تعامل پزشکان و بیماران را تغییر داده است. در اوج بیماری همه گیر Covid-19 ، بین 50٪ تا 80٪ ویزیت های پزشکی از طریق پزشکی از راه دور انجام شده است ، در حالی که فقط 1٪ قبل از آن بود. این روند دارای مزایای بسیاری است – افزایش راحتی ، امکان کاهش هزینه های بالینی بالینی و حتی چشم انداز جدیدی در مورد زندگی بیماران. به عنوان مثال ، در یک بازدید از راه دور سلامتی با یکی از همکاران ما ، یک بیمار دیابتی یک قوطی قند کولا مصرف کرد. در این مرحله ، همکار ما موانع کنترل دیابت این بیمار را به طریقی که هرگز در هنگام مراجعه به مطب نداشت ، مشاهده کرد.

و با این وجود ، علی رغم وعده سلامت از راه دور ، ما در حال حاضر شاهد عواقب ناخواسته ای برای بیماران ، پزشکان و جامعه هستیم. از نظر تخصص ، ما می دانیم که فناوری می تواند اختلاف در دسترسی گروه های آسیب پذیر در ایالات متحده ، از جمله اقلیت های نژادی و قومی ، غیر انگلیسی زبانان ، افراد مسن ، افراد کم درآمد و دیگران را تشدید کند. پزشکان با خستگی ویدئویی ، روزهای کاری طولانی تر و فرسایش مرزهای زندگی کاری روبرو هستند – همه این چالش ها برای رفاه حرفه ای است که از قبل از فرسودگی شغلی رنج می برد. و گرچه از راه دور پزشکی می تواند هزینه های سربار را در طولانی مدت کاهش دهد ، اما هنگامی که ویزیت یک استفاده جدید است ، می تواند هزینه های مراقبت های بهداشتی را افزایش دهد.

مرکز پنجره

اگرچه ممکن است تغییر در پزشکی از راه دور بی سابقه باشد ، اما یک تغییر تکنولوژیکی قبلی وجود دارد که می توانیم از آن درس هایی در مورد نحوه مدیریت تغییر فعلی بیاموزیم. پس از تصویب قانون HITECH در سال 2009 ، که انگیزه های مالی برای تصویب سوابق الکترونیکی بهداشت ایجاد کرد ، EHR ها ورود شدید خود را به این بخش آغاز کردند. البته فوایدی هم داشت. اما پزشکان و پزشکان از عواقب ناخواسته این فناوری کاملاً آگاه هستند. بعضی از آنها ، مانند برهم زدن زندگی شغلی و شخصی ، ارتباط مستقیمی با چالش فعلی دارند.

بر اساس این تجربه با EHR ها ، چهار استراتژی اصلی را می بینیم که می تواند به شما کمک کند تا بر عوارض جانبی telehealth غلبه کنید.

از روابط کلینیک و بیمار محافظت کنید

EHRs یک صفحه و صفحه کلید بین پزشکان و بیماران را به اتاق معاینه وارد کرده و ارتباط مقدس را مختل می کند. پزشکی از راه دور نیز می تواند به این اتصال آسیب برساند – این صفحه جدید می تواند شکاف های دسترسی موجود را افزایش دهد. به عنوان مثال ، یک مطالعه اخیر توسط یک سیستم بهداشتی بزرگ در نیویورک نشان داد که بیماران بالای 65 سال کمترین احتمال استفاده از سلامتی از راه دور را دارند و سیاه پوستان و اسپانیایی ها کمتر از سفیدپوستان یا آسیایی ها از سلامتی دور استفاده می کنند. همکاران

در میان بسیاری از مداخلات بالقوه ، تسهیل دسترسی عادلانه می تواند شامل ارائه کمک دیجیتال و ترجمه زبان ، تهیه سخت افزار لازم برای بیماران و دسترسی Wi-Fi باشد. به عنوان مثال ، در ابتدای همه گیری ، UC San Diego Health دانشجویان پزشکی (که قادر به ارائه مراقبت های بالینی نبودند) را به بیماران آموزش می داد که چگونه از سیستم عامل های telehealth استفاده کنند ، اتصال را بررسی کنند و به طور کلی دسترسی به telehealth را عیب یابی کنند. اداره سلامت جانبازان برای کمک به جانبازان با نیازهای دسترسی دیجیتال ، برنامه قرض قرص ایجاد کرده است. در همین حال واشنگتن نقاط اتصال Wi-Fi را برای کسانی که به پهنای باند نیاز دارند راه اندازی کرده است. تفسیر کافی زبان به دلیل هزینه و در دسترس بودن همچنان یک چالش مهم باقی مانده است. با افزایش فشار مالی بر ارائه دهندگان ، ما به روشهای خلاقانه ای برای بازیابی هزینه نیاز داریم ، مانند بازیابی هزینه مبتنی بر هزینه و در نظر گرفتن نیازهای زبانی در مدل های پرداخت آینده ، همانطور که شیوانی شاه و همکارانش پیشنهاد کرده اند.

بیماران و خانواده ها را درگیر خود کنید

اگرچه در ابتدا در دسترسی بیماران به سوابق پزشکی آنها مقاومت وجود داشت ، اما به مرور زمان ارائه دهندگان یاد گرفتند که تعامل بیماران با EHR می تواند مراقبت را فعال و بهبود بخشد. با وجود برخی چالش های اجرایی ، پورتال های بیمار اجازه داده اند تا میلیون ها بیمار به سوابق پزشکی خود دسترسی پیدا کنند ، یادداشت های پزشکان ، ارائه دهندگان پیام را بخوانند و اطلاعات و اصلاحات ارزشمندی را ارائه دهند. فرصت های درگیر کردن بیماران از طریق پزشکی از راه دور حتی فوری تر است و ما باید سریعتر از EHR ها حرکت کنیم تا از این فن آوری استفاده کنیم تا بیماران را تحت مراقبت خود قرار دهیم.

فناوری های موبایل و دستگاه های بلوتوث نظارت از راه دور بر بیمارانی را که ممکن است به خدمات بستری فشرده نیاز نداشته باشند فراهم می کنند ، اما از توجه بیشتر بهره مند می شوند. در اوج همه گیری ، بهداشت و بیمارستان های نیویورک یک برنامه نظارت بر علائم مبتنی بر متن را برای بیماران ترخیص شده که نیاز به پیگیری دقیق داشتند ، آغاز کردند. در M Health Fairview ، مینه سوتا ، نرم افزار نظارت و آموزش و تعامل با بیماران به بیماران کمک می کند تا علائم را کنترل و گزارش کنند ، که در صورت تأثیر سیگنال می تواند اقدامات بیشتری را در پی داشته باشد. به طور کلی ، فرصت هایی وجود دارد که بیماران را در اندازه گیری علائم حیاتی ، علائم و حتی پارامترهایی مانند تعداد مراحل و الگوی نوار قلب در خانه درگیر کنیم.

تله مدیسین همچنین فرصت هایی را برای مشارکت خانواده بیماران و درک محیط خانه بیمار فراهم می کند. اکنون ارائه دهندگان می توانند وارد کابینت های دارویی شوند ، با افرادی که با یک بیمار زندگی می کنند ملاقات کرده و آنها را در برنامه های مراقبت قرار دهند یا شرایط خانه ای بیماران مانند انزوا را که می تواند سلامتی آنها را به خطر بیندازد ، بهتر درک کنند. .

از ایجاد کار اضافی خودداری کنید

EHR یادداشت ها و آزمایشگاه ها را دیجیتالی کرده است ، جستجو و به اشتراک گذاری اطلاعات را آسان تر کرده و داده های مراقبت های بهداشتی را متحول کرده است. هنوز هم ، روزها و شب های متخصصان بهداشت را به طور فزاینده ای اشغال می کند ، به طوری که برخی از پزشکان بیش از نیمی از روزهای کاری خود را در EHR سپری می کنند. اگر با دقت کنترل نشود ، گسترش telehealth می تواند روزهای کاری پزشکان را به روشی مشابه دوباره ترسیم کند ، به عنوان مثال با اضافه کردن ویزیت های مجازی به لیست کاملی از مسئولیت های بالینی موجود یا – در صورت عدم همکاری سیستم ها – اجازه تکثیر اطلاعات یا درخواست های شغلی رسید از چندین کانال (پیام ها ، نظارت از راه دور ، بازدیدهای مجازی ، بازدیدهای شخصی).

Brigham Health و سایر مراکز پزشکی در تعدیل حجم کار در حال پیشرفت هستند ، به عنوان مثال با تعیین جلسات ویزیت مجازی ویژه برای ارائه دهندگان مراقبت های اولیه به جای افزودن آنها در بالای روز کاری. در گروه عمل بالینی پزشکی ییل ، ​​دستیارهای اتاق مجازی با پذیرش بیماران در اتاق های امتحانات مجازی ، جمع آوری داستان ها و اطلاع از زمان آماده بودن بیماران برای ملاقات ، به ارائه خدمات پزشکی از راه دور می پردازند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که تیم های چند رشته ای در ارائه مراقبت های مجازی نقش دارند. سرانجام ، در بیمارستان های نیویورک و بیمارستان ها ، ویزیت های FastCheck به بیماران اجازه می دهد قبل یا بعد از ویزیت telehealth برای یک قرار ملاقات 15 دقیقه ای برای شرایط زندگی ، آزمایشگاه ها یا سایر مراقبت هایی که به طور معمول ارائه نمی شوند ، به کلینیک مراجعه کنند. برای بهره مندی از مزایای پزشکی از راه دور و در عین حال جلوگیری از گسترش غیرضروری حجم کار پزشکان ، به خلاقیت مداوم خلاقانه نیاز است.

دیوار درست نکنید

با افزایش جذب EHR ، همکاری بین سیستم های مختلف الکترونیکی به سرعت به یک مشکل تبدیل شد. EHR ها ، که به راحتی تبادل اطلاعات نمی کنند ، منجر به تکرار آزمون ها ، همکاری بین ارائه دهندگان با مشکل شده و مدت زمانی را که بیماران و ارائه دهندگان پرونده های خارجی از آنها می گذرانند ، افزایش می دهند. از آنجا که سیستم های بهداشتی در سراسر کشور راه حل های خاص خود را برای رقابت در یک فضای دیجیتالی به طور فزاینده توسعه می دهند ، آنها باید از ایجاد تکثیر ابزارهای دیجیتال ناسازگار که پزشکان و بیماران مجبور به دستکاری و جلوگیری از ثروتمندان جدید هستند جلوگیری کنند. جریانی از داده های بیمار مجازی در یک برنامه یا سیستم. کیت سلامت اپل نمونه اولیه ای از یک اکوسیستم است که از طریق آن می توان به راحتی اطلاعات بیمار ، از حیاتی تا شاخص هایی مانند تعداد مراحل ، همچنین علائم ، داروها و سابقه سلامتی را جستجو کرد. راه حل های مشابهی لازم است که وسایل و برنامه هایی را که بیماران و ارائه دهندگان می توانند از آنها استفاده کنند متصل کند. 21خیابان قانون درمان قرن ، که الزامات رابط برنامه نویسی برنامه ای را برای حمایت از دسترسی بیماران به اطلاعات بهداشتی آنها تعیین می کند ، امیدوارم این تصمیمات را تسهیل کند.

گسترش شرکت های پزشکی از راه دور غیر انتفاعی یک چالش دیگر برای قابلیت همکاری دارد. در حالی که خدمات پزشکی از راه دور درخواستی ارائه شده توسط شرکت هایی مانند Doctor on Demand و Teladoc دسترسی برخی بیماران با مشکلات پزشکی ساده را بهبود بخشیده است ، اما ممکن است موانع اشتراک اطلاعات را افزایش دهد. به عنوان مثال ، در برخی موارد ، این شرکت های مستقل ممکن است از سیستم های ثبت پزشکی استفاده نکنند که به طور م withثر با سیستم های دیگر ادغام می شوند (یا حداقل بدون تلاش هماهنگ) ، تداوم مراقبت و ارتباطات را پیچیده می کند.

با ادامه گسترش سلامت از راه دور ، ما باید اطمینان حاصل کنیم که سیستم های مراقبت جدید ارتباط بین ارائه دهندگان و بیماران را حفظ یا بهبود می بخشند ، روابط را بهبود می بخشند و کیفیت و کارایی مراقبت های بهداشتی را بهبود می بخشند.

نویسندگان می خواهند از دکتر دیو چوکشی ، کمیسر بهداشت نیویورک ، برای بحث های اولیه در مورد این موضوع تشکر کنند.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>