صدای دیدنی پیشرانه در کنار بکفایرهای کوچک خروجی از اگزوز در زمان بده بستان دندهها میتواند از گزاره دیگر جذابیت خاص رانندگی با چنین خودرویی باشد و در مجموع بایستی رانندگی مهم این طفل شیر نسبتاً کهنسال را تجربهای خوشایند در شرایط فعلی بازار ماشین کشورمان تعریف کرد. همین رقم به راحتی تا مرز 20 میلیون تومان نیز افزایش خواهد یافت، بنابراین در جمع احتمالا تیونینگ چنین خودرویی چندان هم اقتصادی کل نشود البته میتوان گفت که در وضعیت فعلی که کاهش ماشین جذابی در مقطع قیمتی زیر 200 میلیون تومان عرضه میشود، سوار شدن بر یک پژو قوی و چابک برای علاقمندان از توجیه خاص خود برخودار است. صحیح به این دلیل می باشد که موتورهای مسابقهای میتوانند در دورموتورهای فوقالعاده بالا اقتدار زیادی را ارائه دهند و چنین موتورهایی به دلیل دور آرام نامنظم، قابلیت استفاده شهری را نیز از دست میدهند. اما ماجرای میل سوپاپهای افترمارکت که به جهت تقویت استفاده میگردد لزوماً به مسابقهای شدن پیشرانه سبب ساز نخواهد شد و میتوان از میل سوپاپهایی به کار گیری کرد که برای کاربرد شهری خودرو هم مطلوب باشند. بدین ترتیب استعمال از گیربکس اصطلاحاً دنده ریز، بیشتر مناسب ماشین های شهری و مسابقهای است. همین پیستون ها بر روی اشکال ماشینهای اصلی این دو موتور قابل مونتاژ هستند. از سوی دیگر بده بستان گیربکس سبب شده تا گشتاور ارسالی به چرخها نیز ارتقا یابد و از این رو هم اکنون 206 مورد نظر ما میتواند در شتابگیری نخستین ماشین های چست و چابکتری مانند مزدا 3 یا این که سراتو سایپا را به معضل بکشد. از طرفی وجود فاصله منجر می شود که کمپرس محفظه به درستی انجام نشود و روغن به محیط رویکرد یابد. فاصله سیلندر و پیستون را که همان لقی پیستون میگویند روغن مالامال مینماید که حرکت راحتتر پیستون را به همراه دارد. این فعالیت باعث افزایش نسبت دانسیته و افزایش شدت انفجار سوخت در گوشه و کنار احتراق می‌گردد که به تولید قدرت اکثر باعث میشود، اما هزینه بالای بده بستان پیستون و ارتقا آلرژی اکثر پیشرانه نسبت به میزان مرغوب بودن بنزین از گزاره نکاتی هست که در مورد همین طریق تیونینگ باید مد حیث قرار دهید. جواب را می بایست در میزان پاشش بنزین و زمانه جرقهزنی جستجو کرد؛ در واقع برنامههای فابریک کارخانهای به شکلی متن می‌شوند که اتومبیل دست‌کم مصرف سوخت و آلایندگی اهمیت بیشترین استمرار را داشته باشد، البته در صورت پاشش سوخت اکثر و جرقهزنی در مدت زمان وقتی سریعتر، میتوان شدت انفجار را ارتقا بخشید که منجر افزایش قدرت موتور میشود، اما اینکار در مقابل می تواند به کمتر تداوم پیشرانه، افزایش دمای کارکرد موتور و مسائلی از همین دست منجر شود. موتور ET3 همان بلوک TU3 را داشت که سرسیلندر ۱۶ سوپاپ DOHC حساس VVT بود که علاوه بر مصرف زیاد کمتر و ساخت کمتر آلایندگی ، قدرت ۹۰ اسب بخار را ارائه میکرد که همین ارتقا توان از ۷۴ به ۹۰ اسب بخار خیلی قابل دقت است.موتور ET3 متاسفانه در جمهوری اسلامی ایران جایگزین TU3 نشد . این دو مسیر حیاتی دو ارتفاع مختلف هستند که به جهت به دور های پایین از مسیر کلیدی طول بخش اعظم و هنگامی که بدور موتور ارتقاء مییابد ، هوا به طور اتوماتیک از شیوه دریچه گاز از مسیر حیاتی طول کمتر به موتور میرسد. پژو 206 تیپ 5 (و 6) مجهز به پیشرانه دارای اسمو رسم 1.6 لیتری دو میل سوپاپ (DOHC/16 سوپاپ) TU5 ساخت پژو فرانسه یکی از محبوبترین پیشرانههای چهار سیلندر ایجاد همین شرکت است که در طیف گستردهای از محصولات فرانسوی و چینی موجود در بازار کشور‌ایران از جمله پژو پارس اتوماتیک، 207 و دانگ فنگ H30 کراس نیز به کار رفته است. لیست بها خرید این محصولات اساسی حذف واسطه های فروش مناسب و اقتصادی خواهد بود. به جهت خرید کردن اکثر پیستون و انواع محصولات حساس مدیریت فروش تماس بگیرید. بنابراین در هنگام خرید کردن پیستون پژو ۴۰۵ از میزان مرغوب بودن برند تأمین پیستون هورنت tu5 کننده مطمئن شوید. قدم بعدی می تواند برنامهریزی دوباره ECU باشد که البته این آیتم را در خصوص همگی خودروها سفارش نمیکنیم، چرا که در همین موقعیت برنامه عادی موتور حساس یک برنامه لبریز ریسکتر جایگزین میشود و پیشرانه بیش از پیش به میزان مرغوب بودن بنزین و مواقعی از همین دست با خواهد شد. برای خرید کردن پیستون حساس کیفیت می توانید به نمایندگی فروش در شهر یا این که استان خود مراجعه نمایید. در خصوص ارتقاء هندلینگ پژو 206 هم یک راهکار می تواند نصب اکسل منحصربه‌فرد مدلهای صندوقدار بر بر روی مدلهای هاچبک باشد، اما در خصوص نسخههای صندوق دار که به صورت فابریک از اکسل عقب نیمه مستقل شبیه حیاتی مدلهای RC بهره میبرند، نیازی به تغییرات اکثر وجود ندارد و فقط کمی کمتر طول و یا استفاده از تیم فنر و امداد فنر حرفهای میتواند تاثیرگذار باشد. توصیهی من برای کاهش تراکم استفاده از کیت (Decompression) دی پی است، علاوه بر این میتوانید از الگوی واشر سرسیلندر فابریک کارخانه، یک سری لایه واشر مسی (قطر همین واشر بسته به مقدار بوست متغییر میباشد و بایستی محاسبه و چک شود) حساس واترجت بسازید که صرفا به جهت بوستهای تحت کاربرد دارد. درصورتیکه شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید داده ها بیشتری در آیتم رینگ پیستون موتور tu5 لطفا از سایت ما دیدن کنید.