سئوکار کیست؟
ردیفهای شغلی سئو سایت
ممکن است بارها کلمهی بهینه سازی وب سایت را شنیده باشید , مطمئناً می دانید که بهینه سازی سایت روی کسب و فعالیت شما چقدر تاثیر داراست . این روز ها بخش عمدهی از تبلیغاتی که روی کسب و شغل های که در فضای آنلاین , دیجیتال مارکترها انجام می دهند , تمرکز روی عنا وین سئویی و لغات حساس است .
گذشته از این که برنامهی برای بهینه سازی وب سایت خویش تهیه و تنظیم فرمایید , خوبتر است بدانید که سئوکار چه کسی است و چه مسئولیتهای داراست . صرف اینکه به یک سئوکار رجوعکنید و از وی بخواهید برنامهی شمارا پیادهسازی نماید روش راه حل نیست . شما به یک گروه نیاز دارید تا به انگیزه خویش دست یابید .
سطر های شغلی بهینه سازی وب سایت
درین مقاله ما قصد داریم تا شمارا نسبت به تعریف ردیفهای شغلی سئوی وب سایت , مسئولیتها , صلاحیت و ضروریات آنها مطلع کنیم تا بتوانید آگاهانه تصمیمی اتخاذ فرمائید که منابع مالی و هنگامی خویش را بهینهتر از پیش , مصرف نمایید و به هدف خویش که رده مطلوب در گوگل است , برسید .
ردیفهای شغلی سئو وب سایت عبارتند از :
مشاور سئو وب سایت «SEO Consultant»
کارشناس بهینه سازی سایت «SEO Specialist»
استراتژیست سئوی وب سایت «SEO Strategist»
سئوکار اجرایی «SEO Executive»
آنالیزگر بهینه سازی سایت «SEO Analyst»
مدیریت سئو سایت «SEO Manager»
که به دنبال هر کدام از ۶ شغلی که در صدر ذکر شده را تعریف می کنیم .
SEO Consultant – مشورت کردن بهینه سازی سایت
مشاور بهینه سازی وب سایت «SEO Consultant»
شخصی که توانای پباده سازی راهکار سئو وب سایت , با انگیزه حساس جذب مخاطب هدفمند از موتورهای کاوش و تبدیل به مشتری را برعهده دارااست , میتواند خویش را بهعنوان مشاور سئوی وب سایت معرفی نماید . این مشاور به مجموعهی از تخصصها و مهارتهای بازاریابی اینترنتی نیاز دارااست که با برنامهریزی , راهکار , خلاقیت قابل انجام است .
تعریف شغل مشاور بهینه سازی سایت
عمل مشاور بهینه سازی وب سایت را میتوان جداسازی و نظارت , بررسی , بهبود وب سایت و نتیجه ها عملکردِ موتورهای کاوش , بررسی لینکهای ورودیی که نقش مهمی در انتقال راهبندان طبیعی داراهستند دانست .
معمولاً این شغل برای مدیر سایتهای وردپرسی متعدد است . این تفاوت بر روی راهکار محتوا و لغت ها دارای اهمیت چشم میگردد . میتوان بیان کرد مشاور بهینه سازی سایت در سایتهای وردپرسی , بر روی مجموعهی از محتوای اطلاعاتی مخصوص و استثنایی عمل میکند .
مشاور سئو وب سایت به مهارتهای زیرا , مهارتهای تاءمل استراتژیک , تحلیلی , تحقیقی , تاکنیکی و تاءمل انتقادی نیاز دارااست تا بتواند از پس مباحثِ فنی زیرا رابطه ها دربین رسانههای اجتماعی , امتیازدهی کیفیت محتوا , محتوای شاخص , قصد استفاده کننده , رقابت شدید و بهینهسازی کردار استفاده کننده برآید . در حالی که بایستی نسبت به بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل و فضای رقابتی آنلاین هم هشیار باشد .
مسئولیت و وظیفه های مشاور سئوی سایت :
بهینهسازی موتورهای کاوش میتواند یک رشتهی پیچیده باشد و از آن جا که موتورهای کاوش به صورت مداوم الگوریتمهای خویش را بهروز میکنند , مشاوران سئو وب سایت بایستی به صورت مداوم با استراتژیهای تازه سازگار شوند . به همین بهانه , وظیفههای یک مشاور سئوی وب سایت ذاتاً پیچیده است و نیاز به فهم و شعور جامعی از موتورهای کاوش در هنگام رتبهبندی تارنما برای عبارات با اهمیت دارااست .
یک مشاور بهینه سازی سایت بهطور مداوم می بایست وضعیت خویش را بهبود دهد و در خصوص استراتژیهای نو باخبر باشد تا بتواند آنهارا برای مشتریان خویش پیادهسازی نماید . مثلا , پژوهش ها کلیدواژهها می تواند یک عمل خستهکننده باشد که دربرگیرنده غربال کردن مقادیر انبوه داده ها شود البته این مسئله برای استارت یک راهکار سئوی وب سایت اضطراری است .
آخرین دیدگاهها