قدرت پیاده روی را دست کم نگیرید


پیاده روی یکی از ساده ترین و استراتژیک ترین کارهایی است که می توانید برای خود انجام دهید. این کار به آماده سازی اندک ، حداقل تلاش ، بدون تجهیزات خاص نیاز دارد و می تواند کوچک یا گسترش یابد تا با زمان دقیق شما متناسب باشد. طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، حمله به یک فعالیت متوسط ​​تا شدید (از جمله راه رفتن) می تواند خواب ، تفکر و یادگیری ما را بهبود بخشد ، در حالی که علائم اضطراب را کاهش می دهد. وقتی پیاده روی می کنیم ، عملکرد بهتری در تست حافظه و توجه داریم. سلول های مغزی ما با ایجاد ارتباطات جدید ، از خشک شدن طبیعی بافت مغز که با افزایش سن همراه است جلوگیری می کند. ما می توانیم فعالانه سرعت افکار خود را با رفتن سریعتر یا کاهش سرعت تغییر دهیم. و توجه ما به خود پیچیده و مشاهده می شود ، و به ما در تولید ایده های جدید و به دست آوردن بینش کمک می کند.

من چند سال پیش تماشا کردم نمایش امروز بخش برای کمک به کودکان و نوجوانان در ایجاد عادات سالم. موضوع این قطعه یک متخصص تغذیه قابل توجه بود که فرزندانش نمی خواستند سبزیجات و عرق خود را بخورند. به یادماندنی ترین نقل قول یکی از فرزندان وی قبل از نوجوانی بود که گفت: “راه رفتن باعث ناراحتی من می شود.”

باید اعتراف کنم که اگر من در فکر انتخاب بین رسیدن به تماشا هستم تاج یا راه رفتن ، راه رفتن نیز مرا ناراحت می کند. در حقیقت ، اگر مجبور می شدم بین پیاده روی و یکی از لذت های نه چندان گناهکار خود – مانند پخت کیک شکلاتی سه گانه یا خرید اینترنتی قالب های پنکیک ژاپنی (دو روز دیگر برسند) – یکی را انتخاب کنم .

اما وقتی به ساده ترین و استراتژیک ترین کاری که می توانم برای خودم انجام دهم و برای کوید بی خطر است فکر می کنم ، راه رفتن است. وقتی من وزن می کشم که تقریباً هر روز می توانم چه فعالیتی انجام دهم ، با کمی آمادگی ، حداقل تلاش ، بدون تجهیزات خاص و که می تواند کوچک شود یا گسترش یابد تا متناسب با زمان دقیق موجود باشد ، این پیاده روی است. وقتی به این فکر می کنم که چه کاری می توانم برای خودم انجام دهم ، حتی وقتی درد کمر من شعله ور می شود ، راه رفتن است. وقتی می خواهم کاری انجام دهم که برای ذهن ، جسم و روحم مفید باشد ، راه رفتن است. وقتی من شرکت کسی را می خواهم (البته از نظر جسمی دور) – یا فقط می خواهم تنها باشم ، پیاده روی جواب می دهد.

روزانه سه مایل پیاده روی می کنم ، بیشتر روزهای هفته ، و تنها نیستم و از مزایای فیزیولوژیکی ، ذهنی و عاطفی پیاده روی بهره مند می شوم. در او اهل نیویورک مقاله ، “چرا راه رفتن به ما کمک می کند تا فکر کنیم” ، روزنامه نگار فریس جبر می نویسد که وقتی به پیاده روی می رویم ، عملکرد بهتری در تست حافظه و توجه داریم. سلول های مغزی ما با ایجاد ارتباطات جدید ، از خشک شدن طبیعی بافت مغز که با افزایش سن همراه است جلوگیری می کند. ما می توانیم فعالانه سرعت افکار خود را با رفتن سریعتر یا کاهش سرعت تغییر دهیم. و توجه ما به خود پیچیده و مشاهده می شود ، و به ما در تولید ایده های جدید و به دست آوردن بینش کمک می کند. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، حمله به یک فعالیت متوسط ​​تا شدید (از جمله راه رفتن) می تواند خواب ، تفکر و یادگیری ما را کاهش دهد در حالی که علائم اضطراب را کاهش می دهد.

و انجام این کار در فضای باز می تواند سود سهام را افزایش دهد. به گفته دکتر جو بارتون ، مدرس ارشد دانشکده ورزش ، توانبخشی و ورزش در دانشگاه اسکس ، شما فقط با پنج دقیقه قرار گرفتن در معرض طبیعت می توانید عزت نفس و خلق و خوی خود را بهبود بخشید. چرا اینقدر سریع کار می کند؟ همانطور که بارتون به اشتراک می گذارد ، قرار گرفتن در معرض طبیعت به ما کمک می کند تا از توجه داوطلبانه ، که ناشی از ذخایر تمرکز و انرژی ماست ، به سمت توجه غیر ارادی حرکت کنیم ، که به تمرکز و انرژی کمتری نیاز دارد. این به ما امکان می دهد تا از خستگی ذهنی بهبود یابیم.

چارلز داروین ، فردریش نیچه ، ویلیام وردزورث و ارسطو راه پیمایان سرزده ای بودند و از ریتم راه رفتن برای کمک به ایده پردازی استفاده می کردند. و در حالی که اثبات شده است هر نوع ورزش مغز را فعال می کند ، راه رفتن نیز محرک اثبات شده برای خلاقیت است.

بگذارید این را هم بگویم: هر چقدر ساده پیاده روی به نظر برسد ، من می دانم که برای همه آسان نیست. برخی از افراد دارای چالش های حرکتی هستند که پیاده روی را به صورت آزمون یا حتی غیرممکن می سازد. دیگران ممکن است در محله هایی زندگی کنند که برای راه رفتن ایمن نیستند ، در حالی که دیگران ممکن است ضربه ای را تجربه کرده باشند که باعث می شود راه رفتن به تنهایی یا احساس تهدید در خارج از خانه انجام شود. بعضی از ما در خانه مسئولیت هایی داریم که استقلال ما را محدود می کند و برخی دیگر ممکن است شرایط آب و هوایی داشته باشند که قرار گرفتن در معرض را ناخوشایند یا خطرناک کند. اگر در یک یا چند مورد از این دسته ها قرار می گیرید – یا دسته ای که من از آن غافل شده ام – امیدوارم موردی پیدا کنید که برای آرامش اضطراب ، تیز نگه داشتن مغز و حفظ سلامت جسمی استفاده می کنید.

برای ما که من میتوانم پیاده روی ، ما می دانیم که می توانیم برای ورزش و حمل و نقل برویم. و در اینجا پنج روش اضافی برای پیاده روی به ترتیب وجود دارد:

1. برای چشم انداز قدم بزنید. این زمان ها تجربه شده است. همه گیری جهانی تعداد بسیاری از ما را از بین برده است و با این حال بسیاری از ما هنوز هم می توانیم چشم انداز مبارزه را پیدا کنیم. در روزهایی که به دیدگاهی احتیاج دارم ، هنگام تماشای خورشید ، درختان یا آب قدم خواهم زد. این دیدگاه ها به من یادآوری می کند که باید در فضای جهان تأمل داشته باشم ، از زیبایی طبیعت قدردانی کنم و یادآوری کنم که چه مقدار جهان برای کاوش در من وجود دارد (درصورتی که انجام این کار ایمن است).

2. پیاده روی تماس بگیرید. در حالی که شما من میتوانم راه رفتن به تنهایی ، بدون نیاز. حتی امروز پیاده روی یکی از ایمن ترین فعالیت هایی است که داریم. قبل از حرکت از نیویورک به کارولینای شمالی ، یکشنبه پیاده روی منظمی با همسایه خود لسلی داشتم. و اکنون ، حتی اگر تقریباً 600 مایل با آن فاصله داریم ، هنوز پیاده روی های صبح یکشنبه خود را داریم – کمی تلفنی. یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود را دعوت کنید – در صورت امکان ، ایمنی و مسئولیت پذیری – شخصاً و در غیر اینصورت تلفنی.

3. مطالعه پیاده روی. همانقدر که دوست دارم ذهنم را پاک کنم ، دوست دارم آن را با اطلاعات مفید و جدید پر کنم. می توانم هنگام گوش دادن به پادکست یا کتاب صوتی یا حتی ضبط یک وبینار که در آن ثبت نام کردم اما نمی توانم در آن شرکت کنم ، راه بروم. یا می توانم با تلفنم از درخت یا حیوانی که نمی توانم آن را شناسایی کنم (که بعنوان محلی محلی منهتن بیشتر درختان و حیوانات هستند) چند عکس بگیرم و وقتی به خانه می آیم بدنبال آن می گردم.

4. برای قدردانی قدم بزنید. من بعنوان فردی که هم درد مزمن و هم درد حاد را تجربه کرده ام ، اغلب با تمرکز بر احساس خوشبختی که می توانم راه بروم – و تسکین بدون درد بودن – راه می روم. من بر روی هدیه احساس امنیت (در بیشتر مواقع) به عنوان زنی که تنها می رود قدم می گذارم. یا اینکه در پایان راه رفتنم دوش آب گرم و تمیز در انتظارم است. یا حتی می توانم بر روی موهبت زنده بودن تمرکز کنم که اکنون تعداد زیادی از آنها جان خود را از دست داده اند.

5. برای بهره وری قدم بزنید. گاهی اوقات من یک تماس مربیگری با مشتری ترتیب می دهم که خود را نیز متعهد به راه رفتن و صحبت است. یا می توانم با مشتری که پیاده روی می کند مکالمه شبکه ای را برنامه ریزی کنم. من همچنین وقتی وارد کار می شوم و گاهی ایده های طوفان مغزی یا حتی مقاله جدیدی را درباره ضبط کننده صدای تلفن خود سفارش می کنم ، مثمر ثمر هستم. وقتی به خانه می رسم ، علاوه بر پیاده روی آن روز ، چیزی دارم که می توانم از لیست کارهایم عبور کنم.

و بعضی اوقات مجبور می شوم اهدافم را کنار بگذارم و بگذارم هدف پیاده روی برایم آشکار شود. این اتفاق بیشتر وقتی می افتد که من با سگ نجاتم نش راه می روم و او می خواهد یک سنجاب را دنبال کند.

نکته اصلی اینجاست: به جایی که می توانید بروید ، جایی که می توانید. جسم ، روان و روح شما از این بابت متشکریم.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>