آن گاه فیلتر سوزن تحلیل شود که در بعضا دسته ها فیلتر قابل تعویض است. بهطورکلی میتوان گفت پژو پارس TU5 یکی دیگر از محصولاتی میباشد که کمپانی جمهوری اسلامی ایران اتومبیل سعی داشته هست اصلی صرف کمترین هزینه تولید، آن را به بالاترین قیمت، در لیست بها محصولات جمهوری اسلامی ایران ماشین قرار موتور tu5 بهتر میباشد یا k4m دهد. پس از بازدید خطای احتراق ناقص موتور TU5، اشتباهی که خیلی از استادکاران انجام می دهند تعویض شمع یا کویل موتور می باشد که این عمل به هیچ عنوان درست نمی باشد. کلیه ی آپشنهای پارس نمیباشد بلکه غیر از آپشن های اسم برده بالا خیلی آپشن دیگر دارد. اگر شما عشق و علاقه سرعت سرعت زیاد و شتاب خیلی را دارید سفارش من به شما پژو پارس ELX اساسی موتور زانتیا می باشد که این موتور ۲۰۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپ است. در پژو پارس تیوفایو همان طور که از نام آن پیداست موتور تام پژو پارس از تیپ پنج خانواده پژو ۲۰۶ به کارگیری شده می باشد اکنون آنکه در بعضی از ای ال ایکس ها موتور زانتیای ۱۸۰۰ سی سی ، در تعدادی از آن ها موتور تیوفایو و گاه حتی موتور ایکس یو سون بازدید شده است. از نکات مثبت قابل ذکر براي این موتور میتوان به صداي کم، قدرت مناسب، استاندارد آلایندگی بالا، عجله بالا و ارزش رقابتی اشاره کرد. در شکل عشق مقالات مربوط به موتور TU5 و اتومبیل L90 را مطالعه نمایید. توصیه ما درصورت تماشا خرابی یا این که نقص در مرسوله ها همین می باشد که به هیچ عنوان پیشنهاد موردنظر را تحویل نگیرید و طی تماس مهم کارشناسان مغازه قبل ازدریافت توشه ایراد موردنظر را مطرح نمایید. علاوهبر مشکلاتی که به جهت نمای ظاهری همین اتومبیل ابلاغ کردیم، مشخصات فنی پژو پارس tu5 نیز از ایراداتی زیرا عدم هماهنگی گیربکس اصلی سیستمهای انتقال اقتدار و همینطور کششپایین پیشرانه در به دور موتورهای بالا یا در دندههای سه و چهار رنج میبرد. قطعات سیستم جرقه زنی به دلیل بها بالا بایستی دقت بیشتری بر روی عیب یابی آنان انجام اعطا کرد تا مشکلی از همین بابت برای مالک ماشین تولید نشود. طی چند سال حضور این خودرو در جادههای کشور، ظواهر آن همواره به این شکل بودهاست و کمپانی تولید کننده هم هیچ تمایلی برای انجام اصلاحات یا این که تغییرات در نمای همین خودرو ندارد. قلیل و یا دوچندان بودن سوخت در داخل هر کدام از سیلندر ها سبب ساز عدم احتراق میشود. بدترین و بی میزان مرغوب بودن ترین اتومبیل عالم پارس LX موتور TU5 داشپورت نو علاوه بر بی کیفیتی بدنه و داخل کابین گیربکس اون زمان حرکت یه صدای دلخراشی میده (دوستانی که دارا‌هستند شیشه رو ذیل کنند و به صدایی که از چرخ جلو راننده میاد اعتنا کنند ) بنده 4 ماه پیش یه پارس lx حیاتی موتور tu5 گرفتم تا حالا 3 بار گیربکس عوض کردم و دو بار دیسک و صفحه ولی هنوز همون صدای بد رو موقع حرکت داره مجدد هم تو نوبت بده بستان گیربکس هستم . پیش از شروع مبحث معایب پژو پارس دارای موتور tu5 قصد داریم بهسراغ پیشرانه نامآشنای همین اتومبیل برویم و ببینیم چرا و چگونه ایران خودرو تصمیم گرفت تا از موتور TU5 در پارس استعمال کند؟ اخیرا متوجه شدهایم که ایران خودرو اسم این موتور را به TU5 پلاس تغییر و تحول داده و قصد دارد از آن روی تارا و رانا پلاس استعمال کند. دستگاه چهار گاز دستگاهی است که خروجی خودرو را میسنجد و تعمیرکار نسبت به خروجی خودرو، موتور را تهیه میکند. رابطه CAN دربین پایه B56 سوکت 90 پایه مشکی رنگ ECU انژکتور و اساس 7 سوکت 16 مبنا مشکی رنگ کانکتور عیب یابی اساسی شماره سیم 1411 برقرار میباشد . 1.3.4 ارتیاط CAN در بین اساس های 6 و 7 سوکت 18 اساس سپید رنگ آمپر و مبنا های 11 و 15 سوکت 18 اساس سپید رنگ نمایشگر تعدادی منظوره حیاتی شماره سیم های 9071 و 9072 برقرار هست . توصیهی من به جهت کمتر تراکم استعمال از کیت (Decompression) دی پی است، علاوه بر این میتوانید از الگوی واشر سرسیلندر فابریک کارخانه، تعدادی لایه واشر مسی (قطر همین واشر بسته به مقدار بوست متغییر می باشد و باید آنالیز و محاسبه شود) با واترجت بسازید که تنها برای بوستهای تحت کاربرد دارد. تعویض قطعات این متاع نیز چندان مناسب وجود ندارد و به این خاطر خوبتر میباشد پیش از خرید به فکر هزینههای نسبتاً زیاد تعمیر و محافظت این اتومبیل باشید. فیلر گپ شمع موتور چگونه است؟ جواب این هست که موتور XU7 حجیمتر هست و گشتاور بالاتری دارد و مهمتر از کلیه اینکه نقطه اوج گشتاور را در به دور موتور پایینتر از موتور TU5 در اختیار راننده قرار میدهد. دوست دارید اینبار شما در پشت فرمان یکی از از آنها نشسته باشید و دیگران از شما فیلم و کلیپ بگیرند؟ در ضمن من نگفنم تفکر دیرین دارید، تفکر شما به جهت بنده قابل احترامه. دوست من ما که دیگه بر سر بدیهیات نباید اساسی نیز بحث کنیم، عدد ها و ارقام مشخصه، اکنون شما میگی موتور 1800 چون حجمش بیشتره پس قدرتش هم بیشتره! جایی میباشد که مجورند حجم کاهش موتور رو داشته باشند (مصرف کمتر و بازده ای اکثر نسبت به حجم موتور) ولی این استدلال نمی شه که تعمیم دیتا بشه به تمام اوصول مکانیک موتور!