روی بیانگرترین فرد مخاطب تمرکز نکنید


خلاصه

تحقیقات نشان می دهد که هنگام صحبت در مقابل یک گروه ، توجه افراد متمرکز بر احساسات ترین افراد است ، که این امر آنها را به بیش از حد متوسط ​​احساسات گروه سوق می دهد. در این مقاله ، نویسندگان دو یافته دیگر را به اشتراک می گذارند: اول ، هرچه گروه بزرگتر باشد ، این دامنه توجه بیشتر می شود. دوم ، تعصب توجه برای افرادی که احساسات منفی ابراز می کنند نسبت به افرادی که احساسات مثبت دارند ابراز قویتر است ، این بدان معنی است که توانایی ما در قضاوت در مورد وضعیت عاطفی گروه فقط برای احساسات شدید تحریف نمی شود – به ویژه نسبت به ارزیابی های منفی بیشتر بر اساس این یافته ها ، نویسندگان پیشنهاد می کنند که هنگام ارائه یک سخنرانی یا ملاقات با گروه بزرگی از افراد ، باید عمداً سعی کنیم مخاطب را به طور مساوی اسکن کنیم تا با توجه به دامنه توجه طبیعی ما خنثی شود و تصویر دقیق تری از کلیات داشته باشیم. عاطفی بودن حالت گروه.

Tadamasa Taniguchi / تصاویر گتی

تصور کنید یک ایده را به گروهی از مردم خطاب می کنید. هنگامی که صحبت می کنید ، به سرعت مخاطب را اسکن می کنید ، توجه شما از چهره به چهره دیگر می پرد. آیا مردم لبخند می زنند؟ یا آیا آنها گیج ، بی حوصله ، شاید حتی عصبانی به نظر می رسند؟

حالات صورت سرنخ های مهمی از احساسات افراد فراهم می کند. این که آیا شما یک کارمند جوان یا مدیر عامل C-suite هستید ، قضاوت در مورد احساس مخاطب خود یک مهارت حیاتی است. اما حتی باهوش ترین افراد نیز می توانند بفهمند که دقیقاً چگونه می توان آن ثانیه ها را شمرد و مهمتر از همه ، دقیق بودن یا نبودن آنها است. و این هنگامی پیچیده تر می شود که بخواهید نشانه های اجتماعی را نه تنها از یک شخص ، بلکه از گروهی از افراد بخوانید.

تحقیقات نشان می دهد که هنگام مشاهده گروه ، افراد تمرکز خود را بر روی افرادی می گذارند که احساسات شدیدتری را ابراز می کنند – خواه این احساسات مثبت باشند یا منفی – و کمتر به افرادی که احساسات شدیدتری منتقل می کنند توجه می کنند. در متن سخنرانی عمومی ، این تعصب می تواند برداشت های سخنرانان از نحوه دریافت آنها را شکل دهد: با توجه بیشتر مردم به مخاطبان که از نظر احساسی بیانگر توجه بیشتری هستند ، تمایل دارند به این نتیجه برسند که پاسخ عمومی مخاطب شدیدتر از آنچه در واقع است.

برای درک بهتر چگونگی وجود این تعصبات (و همچنین چگونگی شروع به غلبه بر آنها) ، ما یک سری مطالعات برای بررسی این روند برای افزایش احساسات گروهی انجام دادیم. در یک آزمایش ، به شرکت کنندگان تصاویر گروههای حداکثر 12 نفره نشان داده شد. چهره های موجود در تصاویر کالیبره شده اند تا احساسات خاصی را نشان دهند ، که به ما امکان می دهد حالت عاطفی متوسط ​​”عینی” گروه را محاسبه کنیم. سپس از شرکت کنندگان خواستیم میانگین حالت عاطفی گروه ها را ارزیابی کنند و پاسخ آنها را با سطح واقعی هیجان به تصویر کشیده شده در هر تصویر مقایسه کنیم.

همانطور که انتظار می رفت ، متوجه شدیم که شرکت کنندگان به طور مداوم احساسات گروه ها را بیش از حد ارزیابی می کنند. اما ما همچنین دو نتیجه جالب جدید پیدا کردیم:

اولاً ، هرچه این گروه بزرگتر باشد ، شرکت کنندگان ما نیز بیشتر از وضعیت احساسی آن دست بالا می گیرند. از آنجا که درجه عاطفی بودن به طور تصادفی در بین افراد توزیع می شود (همانطور که گروه های واقعی توزیع تصادفی افراد واضح تر و هیجان انگیزتر خواهند داشت) ، گروه های بزرگتر بیشتر از افراد گروه های کوچک. و از آنجا که توجه افراد متمایل به این افراد بسیار احساسی است ، در نهایت آنها گروههای بزرگتر را به طور متوسط ​​بیشتر هیجانی ارزیابی می کنند.

ثانیاً ، بیش از اندازه ارزیابی احساسات گروههای شرکت کننده برای عبارات منفی مانند عصبانیت کمی بیشتر از ابرازهای مثبت مانند خوشبختی است. تحقیقات قبلی نشان داده است که توجه افراد به طور طبیعی بیشتر به ابراز احساسات منفی منجر می شود تا به افرادی که احساسات مثبتی را منتقل می کنند ، اما مطالعه ما نشان داد که این تأثیر هم در گروه ها و هم در افراد اعمال می شود. توانایی افراد در قضاوت در مورد وضعیت عاطفی گروه نه تنها به دلیل احساسات شدیدتر تحریف نمی شود بلکه به خصوص نسبت به ارزیابی های منفی بیشتر مغرضانه عمل می کند.

برای درک بیشتر مکانیک این تمایل به برآوردن احساسات گروهی ، ما مطالعه دوم را انجام دادیم که در آن از شرکت کنندگان خواستیم احساسات گروهی را ارزیابی کنند همانطور که نگاه خود را با دستگاه ردیابی چشم ردیابی می کنند. ما دریافتیم که در حالی که شرکت کنندگان تصویری از یک گروه را اسکن می کنند ، نگاه آنها به طور مداوم به افراد با احساسات بیشتری متمرکز می شود ، که باعث می شود هنگام ارزیابی میانگین حالت عاطفی گروه ، اضافه وزن داشته باشند.

تحقیقات ما زود است و ما می خواهیم هنگام تجویز غذا برای بردن به خانه مراقب باشیم. جالب توجه است ، آخرین یافته به یک وسیله بالقوه تعصب در برابر بیش از حد ارزیابی احساسات گروه اشاره دارد: همانطور که تمرکز روی افراد عاطفی تمایل به درک بیش از حد از احساسات گروهی دارد ، عمداً هم عاطفی و هم عاطفی را اسکن می کند. افراد غیر احساسی برای درک دقیقتر مخاطبان خود. ما همچنین گمان می کنیم که تمایل به افزایش واکنشهای عاطفی شدید به ویژه در زمینه مجازی قابل توجه است ، زیرا حتی ممکن است سیگنالهای احساسی ضعیف تری را روی صفحه نسبت به شخص دیگر از دست بدهید (من فکر می کنم این حدس و گمان است ، که برای تأیید نیاز به آزمایش بیشتر دارد).

بنابراین دفعه بعدی که ایده ای ارائه دادید ، سخنرانی کردید ، یا حتی فقط وارد اتاق شدید و احساس جو را شروع کردید ، سعی کنید همه را به طور فعال تماشا کنید ، به جای اینکه اجازه دهید تمرکز شما فقط روی یک یا دو فرد بسیار احساسی باشد. گرچه تمرکز طبیعی توجه شما را به طور کامل از بین نخواهد برد ، اما باید ارزیابی دقیق تری از احساس واقعی مخاطب را برای شما فراهم کند.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>