رهبری خوب س askingالات خوب را می پرسد


به خصوص وقتی رهبران خود را در بحران و عدم اطمینان می بینند ، رهبران باید س powerfulالات قدرتمند و الهام بخشی را بپرسند. خوب پرسیدن سوال می تواند شما را در مسیر حل مشکلات غیرقابل حل قرار دهد و همچنین به شما کمک می کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید و برعکس اعتماد آنها را جلب کنید. دامنه این س questionsالات باید گسترده باشد: چه فرصت های جدیدی بوجود آمده است که نمی خواهیم از دستشان دهیم؟ چگونه می توانیم از فناوری های جدید برای تغییر مدل کسب و کار خود استفاده کنیم؟ و شما باید افراد دیگر را در پاسخ دادن به این س questionsالات – کارمندان ، سهامداران و حتی مشتریان – مشارکت دهید. این نه تنها می تواند به شما در ایجاد پاسخ های بهتر کمک کند ، بلکه باعث تغییر فرهنگ سازمان شما می شود.

امروز ، رهبران نیاز به بازدید از یک مهارت فراموش شده دارند: س askingال کردن. در 40 سالگی من به عنوان مدیر عامل و مشاور در سیلیکون ولی ، من اغلب دیده ام که رهبران تصور می کنند مردم به دنبال پاسخ هستند – اظهارات جسورانه ای که اعتماد مردم را به صلاحیت آنها افزایش می دهد. اما در واقعیت ، چنین رویکردی اعتماد را تضعیف می کند ، به ویژه در زمانی که بسیاری از امور به وضوح نامشخص هستند. فکر می کنید جواب همه س questionsالات مهم را دارید؟ این نشان می دهد که شما یا بی پروا هستید – نمی دانید سرعت تغییر جهان چیست – یا اینکه دروغ می گویید. در هر صورت اعتماد موردنظر خود را پیدا نخواهید کرد.

در عوض ، رهبران باید س powerfulالات قدرتمند و الهام بخش بپرسند ، بگویند که هیچ جوابی ندارند و برای یافتن آنها از دیگران کمک بگیرند. رهبرانی که با آنها صحبت می کنم تمایل دارند از این روش عصبی شوند: آیا به نظر نمی رسد که آنها نمی دانند چه کاری انجام می دهند؟ برعکس ، تحقیقات نشان می دهد که ابراز آسیب پذیری و درخواست کمک نشانه بزرگی برای دیگران است که به آنها اعتماد دارید و احتمالاً در عوض به آنها اعتماد خواهید کرد. در واقع ، اگر می توانید س toال کردن را به خوبی یاد بگیرید ، می تواند به شما کمک کند با دیگران ارتباط برقرار کنید. تفکر با هم می تواند شما را در مسیر حل مشکلات غیرقابل حل راهنمایی کرده و تفکر ابتکاری را برانگیزد.

سوالات بزرگی بپرسید

برای اینکه روشن باشد: نمی گویم شما باید سوالات هدفمندی بپرسید که دیگران را در جای خود قرار دهد ، مانند “چگونه می توانید 10٪ بهره وری بالاتر داشته باشید؟” یا “آیا چیزی در اینجا از دست می دهید؟” انواع س leadersالات رهبران س askال از کسانی است که مردم را دعوت می کنند تا برای کشف فرصتهای مهم جدیدی که سازمان شما هنوز شناسایی نکرده است ، گرد هم آیند. در اینجا چند مثال آورده شده است:

  • فرصت تغییر بازی که می تواند ارزش بسیار بیشتری از آنچه در گذشته تحویل داده ایم ایجاد کند چیست؟
  • نیازهای برآورده نشده مشتریان ما که می تواند زمینه را برای یک تجارت کاملا جدید فراهم کند چیست؟
  • چگونه می توانیم از منابع شخص ثالث برای تأمین طیف وسیعی از نیازهای مشتریان خود استفاده کنیم؟
  • چگونه می توانیم از محصولات و خدمات بازار انبوه استاندارد به سمت سفارشی سازی محصولات و خدمات خود به نیازهای خاص هر مشتری برویم؟
  • چگونه می توانیم شبکه های تأمین انعطاف پذیری بیشتری را در پاسخ به اختلالات پیش بینی نشده در تولید یا تدارکات توسعه دهیم؟
  • چگونه می توانیم از فناوری حسگر برای ایجاد دید بیشتر در چگونگی استفاده مشتریان از محصولات ما و استفاده از این اطلاعات برای تأمین ارزش بیشتر و تعمیق اعتماد مشتریان استفاده کنیم؟

متمرکز کردن س questionsالات خود بر روی این فرصت های جدید و عالی ، به جای فعالیت های موجود سازمان ، همچنین می تواند شما را از این ترس دور کند که مصاحبه به عنوان نشانه ای از ضعف تلقی شود ، کمک می کند ، زیرا هیچ راهی برای دانستن پاسخ ها وجود ندارد.

این مسائل گسترده تر همچنین بیانگر این است که شما احساس جاه طلبی دارید ، می خواهید سازمان را بسیار فراتر از آنچه امروز است ، ببرید. و می توانید اعتماد خود را با ارائه شواهدی از آن گرایش های طولانی مدت که زمینه ساز مسئله شما هستند ، ایجاد کنید – مانند فناوری های نوظهور که احتمالاً فرصت های جدیدی را ارائه می دهند ، یا تغییرات جمعیتی که برخی از نیازهای برآورده نشده قابل توجه را در بین مشتریان شما ایجاد می کند.

دیگران را نیز وارد کنید

این موضوعات همچنین خواستار همکاری است. برای استفاده بیشتر از آنها ، در خلوت از آنها نپرسید. در عوض ، آنها را در سراسر سازمان خود و حتی خارج از آن پخش کنید. شما نه تنها از مردم س askال می کنید ، بلکه این مارک تجاری شماست که سعی می کند از مصرف کنندگان خود بیاموزد. دامنه خارج از موسسه برای برقراری ارتباط با تجربیات و دیدگاه ها از طیف گسترده ای از منابع متنوع تر ، به شرکت شما کمک می کند تا سریعتر یاد بگیرد.

به عنوان مثال ، پیتزا دومینو را بگیرید. حدود 10 سال پیش ، دومینو از مشتریان شنید که آنها پیتزای شرکت را دوست ندارند. ممکن است بسیاری از سازمانها سعی در پنهان کردن این اطلاعات یا کار در پشت صحنه برای رفع مشکل داشته باشند. Domino’s Pizza کار متفاوتی انجام داد. آنها بازخوردی را که دریافت کردند به اطلاع عموم رساندند و در مورد چگونگی بهبود کیفیت پای خود پیشنهاداتی را درخواست کردند. این س openال آشکار بهمن پیشنهادهایی را برانگیخت که برای بهبود پیتزا ها بسیار مفید بود.

اما علاوه بر موفقیت آشکار در نوآوری ، تأثیر آن حتی بیشتر بود: با ابراز آسیب پذیری ، من معتقدم که این شرکت اعتماد خود را با مشتریان ایجاد کرده است. در اینجا شرکتی وجود داشت که مایل بود اذعان کند مشکلی وجود دارد و برای حل مشکل درخواست کمک می کند. اگر سازمان های بیشتری مایل باشند در صورت بروز مشکلی از مشتریان و سایر ذینفعان خود کمک بگیرند ، احتمالاً در جلب اعتماد بسیار موفق ترند.

فرهنگ خود را تغییر دهید

اضطراب می تواند در مواقع ناپایداری رشد کند و با طرح چنین سوالاتی می توانید به مردم کمک کنید تا برخی از ترس های خود را برطرف کنند. در زمینه روانشناسی کاملاً اثبات شده است که همراه با دیگران می تواند اضطراب را کاهش دهد – این ایده گروه درمانی است. و ایجاد یک تأثیر واقعی همچنین می تواند بر غلبه بر احساس گرفتگی کمک کند. به این ترتیب ، با کمک به افراد در انجام اقدامات کوتاه مدت که می توانند با هم انجام دهند ، س questionsالات شما می تواند تأثیر متمرکز کننده و آرام بخشی را در هنگام بحران ایجاد کند. .

با س questionsال کردن به عنوان یک رهبر ، شما همچنین در حال مطرح کردن اهمیت س askingال هستید. شما به مردم القا می کنید تا فرصت های جدید را شناسایی کنند و در صورت نیاز از آنها کمک بگیرند. این رفتار منجر به فرهنگ یادگیری می شود ، این امر بسیار مهم است زیرا موسساتی که در آینده رشد خواهند کرد ، م onesسساتی هستند که همه را ترغیب می کنند ارزشی را که برای ذینفعان خود فراهم می کنند ، سریعتر و سریعتر یاد بگیرند.

این امر به ویژه در صورت تحقق تحقیقاتی که می تواند بینش جدیدی در مورد پاسخ های بالقوه به سوالات شما ایجاد کند ، درست خواهد بود ، به جای اینکه فقط انتظار پاسخ کامل داشته باشید و نه چیزی کمتر. این افراد را تشویق می کند تا در ابتدا حرکات کوچکی انجام دهند که می تواند به سرعت به افزایش هیجان در مورد مسئله کمک کند ، زیرا شرکت کنندگان می توانند به سرعت پیشرفت را مشاهده کنند. همانطور که پاسخ های اولیه سوال شما شروع به ظهور کرد (به عنوان مثال در نتیجه آزمایشات یا تحقیقات) ، آنها را به اشتراک بگذارید ، حتی اگر ابتکاری نباشند. آنها به فرهنگ یادگیری شما کمک می کنند و به ذینفعان شما نشان می دهند که پرسیدن س questionsال ، بینش جدیدی ایجاد می کند و اعتماد آنها را به روش های شما افزایش می دهد.

رهبرانی که س powerfulالات قدرتمندی می پرسند هم در بهره برداری از فرصت های جدید و هم در مقابله با چالش های غیرمنتظره بسیار موفق هستند – و آنها در حال فرهنگ سازی هستند که این مزایا را در آینده به همراه خواهد داشت.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>