[ad_1]

شرکتهای سودآور توسط مشتریان اداره نمی شوند. آنها مشتریانی را که می خواهند هدف قرار می دهند ، سپس تا آنجا که می توانند برای تأمین نیازهای آنها کار می کنند و اجازه نمی دهند حواسشان پرت شود.

بهترین رازداری در مورد استراتژی این است شما کنترل می کنید شما می توانید بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید و اینکه چگونه می توانید آن را برنده شوید. علاوه بر این، شما می توانید انتخاب کنید در ابعاد مختلف – سهم بازار ، نوآوری ، کیفیت محصول یا خدمات به مشتری – منجر شود. با استفاده از این راه حل ها می توانید شانس موفقیت را به نفع خود تبدیل کنید.

به عنوان مثال ، اگر کفش تجارت شما بود ، آیا بازار شما “کفش را به صورت خرده فروشی می فروشد”؟ یا فروش خرده فروشی “صندل چرمی زنانه با قیمت بالا” است؟ پاسخ شما شانس شما برای پیشرو بودن در بازار را تعیین می کند. ممکن است به طور کلی فرصتی برای تسلط بر بازار کفش نداشته باشید ، اما می توانید در جایگاه خود به یک رهبر بازار تبدیل شوید. پس چرا کفش های مدرسه ، کفش های کتانی و دمپایی را فراموش نکنید و روی سهم بازار مورد علاقه شما بیشتر تمرکز کنید؟

فضای بازار خود را انتخاب کنید

گروه FCB که اکنون به عنوان “متخصص برجسته روابط شغلی استرالیا” توصیف می شود ، در مراحل اولیه وجود خود با نیاز به تعریف بازار خود روبرو بود. این کار در سال 1995 به عنوان یک شرکت متوسط ​​برای خدمات اشتغال آغاز به کار کرد. سالها پس از وجود آن ، شرکا متوجه می شوند که این شرکت هرگز به یک رهبر بازار تبدیل نخواهد شد ، در طیف گسترده ای از تخصص و طیف وسیع تری از مشتریان گسترش می یابد. آنها باید گلوله را گاز می گرفتند و بازار شرکت را به وضوح مشخص می کردند.

FCB بر شرکت متوسط ​​با “ساختارهای پیچیده اشتغال” در سه بخش – تدارکات ، خرده فروشی و تولید کالاهای مصرفی متمرکز شد. آنها استدلال کردند که مشتریانی که در این گروه قرار دارند ، از نظر حقوقی داخلی لازم برای مقابله موفق با مسائل حقوقی برخوردار نیستند ، در حالی که به اندازه کافی بزرگ هستند که می توانند آنها را ایجاد کنند.

شرکا decided تصمیم گرفتند که گروه FCB به بخش قانونی منابع انسانی این مشتریان تبدیل شود. مانترا اولیه او “دستیابی به موقع به یک پاسخ با کیفیت” بود. و این اتفاق افتاد آنها بازار خود را انتخاب کردند ، روی آن تمرکز کردند و تجارت را احیا کردند. امروز ، FCB در بازار خود رهبر بازار است.

این آگاهی می تواند مانند بصیرت باشد. پس از سمینار استراتژی آنلاین اخیر ، از شرکت کنندگان در مورد اینکه کدام یک از پنج جلسه من بیشتر مفید است ، بازخورد خواستم. مدیرعامل یک ارائه دهنده فناوری اطلاعات به من گفت: ”تعریف بازار خود و تمرکز بر مشتری هدف خود. ما اجازه می دهیم مشتریان بزرگ ما را راهنمایی کنند. ما نیستیم ساخته شده تجارت ، “او گفت. “بعد از جلسه ، من بلافاصله با دو مدیر ارشدم تماس گرفتم و به آنها گفتم که ما باید این مسئله را حل کنیم. ما سالهاست که درگیر این مشکل هستیم. “

مطمئناً باید در انتخاب کانون دقت زیادی داشته باشید. تعریف بازار شما نیاز به ارزیابی هم از نیاز مشتری و هم از توانمندی های تجارت شما دارد. شما باید به اندازه کافی تقاضای بازار را پیدا کنید تا از رشد تجارت خود پشتیبانی کنید.

برای تسلط به عمق بروید

محدود کردن دید خود در مورد “بازار” به شما امکان می دهد تا عمیق و تسلط پیدا کنید. با تمرکز ، می توانید نیازهای خاص مشتری خود را برآورده کنید.

به عنوان مثال سازنده ماشین ظرفشویی آلمانی Winterhalter را در نظر بگیرید. این امر بیداری وی را اینگونه توضیح می دهد: ”ما کل بازار ماشین های ظرفشویی تجاری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و دریافتیم که سهم بازار جهانی ما کاملاً کمتر از 5٪ است. ما یک پیرو بی اهمیت بودیم. این امر ما را بر آن داشت تا استراتژی خود را کاملاً تنظیم کنیم. ما خدمات خود را متناسب با خدمات منحصر به فرد هتل ها و رستوران ها تطبیق داده ایم. “

به این ترتیب ، این شرکت تصمیم گرفت عمیق تر شود ، اطمینان حاصل کند که نتیجه نهایی برای مشتریانش به کمال نزدیک است. تیم اجرایی به جای پیگیری روندهای ناپایدار در بازار خرده فروشی داخلی ، بر ارائه بازار انتخابی خود با خدمات جدید ، از جمله پیشرفته ترین دستگاه های تصفیه آب ، مواد شوینده و شستشوی کارآمد و خدمات مشتری پسند تمرکز کردند.

گروه FCB همچنین با ایجاد تجربه مشتری با استفاده از فناوری و یک مدل اشتراک تعمیق یافته است. طی ده سال گذشته ، گروه FCB به تدریج کارهای معمول خود را “از نظر فنی” تسهیل کرده است. این حرکت به متخصصان آن اجازه داد تا تمرکز خود را بر ارائه مشاوره و سیستم های تخصصی عمیق برای پشتیبانی از آن بگذارند. یک نمونه از این موارد enableHR است. این یک فناوری ابری است که یک سیستم متمرکز برای ثبت نام کارمندان با قراردادهای استاندارد برای استخدام کارمندان و پیمانکاران فراهم می کند. این همچنین شامل راهنماهایی برای بهترین روشها در مورد اقدامات بهداشتی و ایمنی است. یک مشتری ، Solotel ، 19 هتل و رستوران را با 1200 کارمند اداره می کند.

این حرکت با یک مدل اشتراک همراه است که یک رابطه نزدیک و مداوم با مشتریان ایجاد می کند. این شرکت دریافته است که بسیاری از مشتریانش با هزینه ها به ویژه نرخ ساعتی وکلا دست و پنجه نرم می کنند. آنها آنها را “واقعاً گران” می دانستند. بنابراین ، گروه هزینه ماهانه ای را براساس تعداد کارمندان ، پیمانکاران و داوطلبانی که مشتری داشت معرفی کرد. به عنوان مثال ، EnableHR بیش از 11000 مشترک دارد. FCB برای پیش بینی نیازهای محصولات و خدمات از روابط نزدیک خود با بازار خود استفاده می کند. به عبارت دیگر ، به جای واکنش در برابر آن ، بازار را فعالانه هدایت می کند.

شجاعت جمع کن

مدیرعامل شرکت فروشنده فناوری اطلاعات که نام بردم گفت که “ما جرات تصمیم گیری لازم را نداریم.” این هیجان کارآفرینان و مدیران عامل را از تعهد به تمرکز متوقف می کند. در عوض ، آنها آن را ایمن بازی می کنند ، سعی می کنند همه چیز برای همه مشتریان باشد. متوسط ​​و بازده متوسط ​​- در بهترین حالت.

به یاد بیاورید که استیو جابز ، مدیر عامل و بنیانگذار سابق اپل چه گفته بود: “تصمیم گیری درباره آنچه نباید انجام شود به اندازه تصمیم گیری در مورد کار مهم است. این مربوط به شرکت ها و محصولات است. “بنابراین در مورد” بازار “خود متفاوت فکر کنید. این امر شانس موفقیت و رهبر شدن در بازار را افزایش می دهد.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir