در اقتصاد دیجیتال ، نرم افزار شما مزیت رقابتی شماست


بسیاری از شرکت ها با اتخاذ متدولوژی های چابک ، ایجاد “مراکز نوآوری” ، خرید شرکت های نوپا یا برون سپاری توسعه برنامه های کاربردی به شرکت های مشاوره ، به رقابت دیجیتالی پاسخ می دهند. اما ویرانگران واقعی می دانند که در اقتصاد دیجیتال ، هر کسی که بهترین نرم افزار را ایجاد کند برنده است. شرکتهایی که می خواهند به رقابت بپردازند باید به توسعه دهندگان خود قدرت بخشیده و “تفکر نرم افزاری” را در پیش بگیرند: مشکلات را به تیم خود اختصاص دهید ، نه وظایف. آزمایش های زیادی انجام دهید – و شکست ها را تحمل کنید. وسواس سرعت پیدا کردن و توسعه دهندگان خود را نزدیک به مشتریان خود نگه دارید.

پانزده سال پیش ، وقتی من به عنوان مدیر محصول در آمازون کار می کردم ، جف بزوس در یک جلسه کامل گفت که آمازون خرده فروش نیست – این یک شرکت نرم افزاری است.

“تجارت ما آن چیزی نیست که در جعبه های قهوه ای وجود دارد. این نرم افزاری است که جعبه های قهوه ای را در راه خود می فرستد. “او به ما گفت. “توانایی ما برای پیروزی بر اساس توانایی ما در تنظیم ذرات مغناطیسی بر روی هارددیسک ها بهتر از رقابت است.”

من خیلی زود آمازون را ترک کردم و شرکت خودم Twilio را تأسیس کردم. اما درس جف از آن زمان من را عقب نگه داشته است ، به ویژه هنگامی که از مشتریان خود بازدید می کنم ، بسیاری از آنها درگیر تغییر شکل دیجیتال هستند. این شرکت ها امیدوارند که از ناوشکن هایی مانند Uber ، Lyft ، Airbnb و Spotify الگو بگیرند و با غول هایی مانند Amazon و Salesforce رقابت کنند. اما بسیاری نمی توانند آنچه را که بزوس مدت هاست می داند درک کنند: در اقتصاد دیجیتال ، کسی که بهترین نرم افزار را ایجاد می کند برنده است.

متاسفانه ، بسیاری از شرکت ها هرگز توسعه نرم افزار را به عنوان یک صلاحیت اصلی در نظر نگرفته اند. آنها به برنامه های دسته ای فروخته شده توسط فروشندگان مستقل نرم افزار اعتماد می کنند و مشاورانی را برای نوشتن کد سفارشی استخدام می کنند. مسئله این است که برنامه های بسته بندی شده جهانی هستند و نمی توانند خیلی سفارشی شوند. این ممکن است برای سیستم های پس زمینه مانند منابع انسانی و امور مالی خوب باشد ، اما برای بخش مشتری مدار تجارت ، استفاده از نرم افزارهای آماده دیگر آن را کاهش نمی دهد. اگر از نرم افزار مشابه سایر نرم افزارها استفاده کنید ، چگونه می توانید تفکیک کرده و یک مزیت رقابتی کسب کنید؟ در این قسمت از تجارت شما ، انتخاب شما دیگر “ساختن یا خریدن” نیست. این “ساختن یا مردن” است.

این بدان معنی است که سازمان ها باید تیم های توسعه نرم افزار خود را ایجاد کرده و توسعه دهندگان را قادر سازند تا خلاقیت حل کننده مشکلات باشند. شرکت ها می توانند با آموزش مجدد کادر فنی موجود شروع به کار کنند. این افراد از با ارزش ترین کارمندان شما هستند اما غالباً منبعی دست نخورده هستند.

اما شرکت ها همچنین نیاز به استخدام و حفظ مهندسین سطح اول نرم افزار دارند. چگونه یک شرکت غیر فناوری توسعه دهندگان بزرگ را فریب می دهد؟ شما باید نوع نگاه به توسعه دهندگان را تغییر دهید. بهترین مهندسان برای شرکتی کار نمی کنند که با آنها مانند “میمون های کد” رفتار کند – گیر در یک دفتر کار عقب ، و بیرون آوردن کد به دستور. بهترین توسعه دهندگان می خواهند روی میز بنشینند. مهندسین را در حل مسئله و تصمیم گیری استراتژیک درگیر کنید. در شکل گیری آینده شرکت و آزادی و خودمختاری در خلاقیت به آنها صدا دهید.

بالا بردن نقش توسعه دهندگان شامل تغییر قدرت نامحسوس (یا گاهی اوقات کمتر ظریف) است و گاهی اوقات واکنش بخشهایی از سازمان را که از تأثیر فزاینده فناوری ها احساس خطر می کنند ، برمی انگیزد. برای انجام این کار ، باید تفکر کل سازمان را تغییر دهید. تعهد باید از بالا شروع شود.

حقیقت ناجور

موارد فعلی اغلب با اتخاذ روشهایی مانند چابکی و آموزش هزاران نفر به رقابت دیجیتالی پاسخ می دهند. سایر پاسخهای متداول شامل ایجاد “مراکز نوآوری” جدا از شرکت مادر ، خرید شرکتهای نوپا به امید گسترش DNA آنها در سازمان و برون سپاری توسعه برنامه ها به شرکتهای مشاوره است.

با این حال ، بیشتر شرکت ها دریافتند که از زمان برداشتن این اقدامات محبوب ، در واقع هیچ چیزی تغییر نکرده است – ویرانگرهای دیجیتال هنوز هم به سرعت در حال پیشرفت هستند زیرا ساخت نرم افزار فقط DNA آنهاست.

خبر خوب این است که توسعه نرم افزار امروز آسان تر از یک دهه قبل است. به جای نوشتن برنامه ها از ابتدا ، توسعه دهندگان ریز سرویس ها را بهم متصل می کنند – برنامه های کوچکی که هر کدام از آنها ویژگی های خاصی مانند ارتباطات و صورتحساب را فراهم می کنند. ابزارهای مدرن توسعه دهنده و اتوماسیون نیز سرعت کار را افزایش می دهند.

بازده می تواند عمیق باشد. منظور از توسعه نرم افزار داخلی این است که برنامه ها می توانند کاملاً متناسب با نیازهای منحصر به فرد سازمان شما باشند. به جای پرسیدن از شرکت غول نرم افزار برای یک ویژگی جدید و سپس ماهها یا حتی سالها صبر کنید تا آن را بدست آورید ، شما یک تیم از مهندسان داخلی ایجاد می کنید که کد را برای هفته ها یا حتی روزها تولید می کنند.

به عنوان مثال ، هنگامی که پاتریک دویل در سال 2010 مدیر عامل شرکت دومینو شد ، تصمیم گرفت که در تجارت کالا ، بهترین راه برای کسب مزیت رقابتی ، ارائه تجربه مشتری بهتر باشد. این به معنای داشتن نرم افزار بهتر و برنامه های موبایل عالی برای گوشی های هوشمند بود. Domino’s 10 بار سازمان توسعه خود را توسعه داده و توسعه دهندگان را با تیم های بازاریابی ادغام کرده است. آنها با هم ، برنامه ها و ویژگی های ابتکاری ایجاد کرده اند ، از جمله ویژگی هایی که به مشتریان امکان می دهد روند سفارش خود را از اجاق پیتزا تا درب ورودی آنها پیگیری کنند. این نرم افزار عالی به Domino’s اجازه داد تا از رقبای خود پیشی بگیرد و به بزرگترین زنجیره پیتزا در آمریکا تبدیل شود. از سال 2012 ، قیمت سهام دومینو از 32 دلار به 400 دلار رسیده است و در این مدت از اپل ، فیس بوک و گوگل پیشی گرفته است.

ING ، یکی از بزرگترین بانکهای جهان ، تغییر شکل مشابهی را هنگامی آغاز کرد که رالف همرز مدیر عامل شرکت در سال 2013 شد. با دریافت سیگنالهایی از استارت آپ های فناوری ، Hammers ING را به اولین سازمان دیجیتالی تبدیل کرد. وی سرمایه گذاری زیادی در توسعه نرم افزار انجام داد و مهندسان نرم افزار را به ریسک و خلاقیت تشویق کرد ، که شامل توسعه بسته های نرم افزاری خود برای جایگزینی بسته های تجاری بود. در سال 2018 ، تیم کوچکی از مهندسان ING برنامه ویژه ای را جایگزین یک سیستم نرم افزاری بسته بندی شده گران قیمت کردند که توسط نمایندگان خدمات مشتری بانک استفاده می شود. این نرم افزار داخلی نسبت به برنامه نرم افزاری همراه اول عملکرد بهتری دارد و هزینه آن به میزان قابل توجهی کمتر است. از همه بهتر ، ING هر زمان که بخواهد می تواند به اضافه کردن ویژگی های جدید ادامه دهد.

پویایی مشابهی در Target ، U-Haul و Allianz ، بزرگترین بیمه در جهان در حال توسعه است. این سازمانها “تفکر نرم افزاری” را اتخاذ می کنند که مبتنی بر برخی اصول اساسی است:

اختصاص مشکلات ، نه کارها. به طور سنتی ، بازرگانان ایده هایی را ارائه می دهند و آنها را به توسعه دهندگانی که وظیفه تبدیل آنها به کد را دارند ، منتقل می کنند. در عوض ، به توسعه دهندگان اجازه دهید در حل مشکلات تجاری مشارکت کنند. چه کسی بهتر از افرادی که درک عمیقی از فناوری دارند چگونه می تواند نرم افزار را برای تجارت شما پیاده کند؟

ما شکست را تحمل می کنیم. آزمایش پیش نیاز نوآوری است. فضایی را ایجاد کنید که توسعه دهندگان آزمایش های بسیار کوچکی انجام دهند و شکست در آن جشن گرفته شود و مجازات نشود. موارد پس از مرگ بی عیب و نقص را انجام دهید تا بفهمید چرا این آزمایش ناموفق بوده و از این تجربه می توانید بیاموزید.

وسواس سرعت پیدا کنید. شرکت های نوپا هر روز به طور مداوم به کد جدید فشار می آورند. شرکت ها دیگر نمی توانند ماه ها برای تهیه برنامه های جدید وقت بگذارند. بی وقفه به دنبال راه هایی برای تراشیدن زمان لازم برای حرکت از یک “ایده عالی” به یک کد تولید فعال باشید.

توسعه دهندگان را نزدیک به مشتریان نگه دارید. موانع سازمانی که توسعه دهندگان را از افرادی که واقعاً از نرم افزارهایشان استفاده می کنند جدا می کند ، بردارید. وقتی توسعه دهندگان با مشتریان صحبت می کنند ، می توانند در مدت زمان کمتری ویژگی های بهتر و مفیدتری را ارائه دهند.

هر سازمانی تفکر سازنده را به روش خاص خود درک خواهد کرد. اما این اصول چارچوبی را برای ایجاد یک سازمان توسعه نرم افزار در کلاس جهانی فراهم می کند تا بتوانید سریعتر به نیازهای مشتری پاسخ دهید ، با یک بازار همیشه در حال تغییر سازگار شوید و با آمازون های جهانی همگام باشید.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>