[ad_1]

خلاصه

از آنجا که شرکت های بیشتری ابزار هوش مصنوعی را در فعالیت های خود گنجانده اند ، رهبران تجارت باید راه هایی برای انطباق خود پیدا کنند. اما اصطلاح “AI” در واقع طیف وسیعی از موارد مختلف را پوشش می دهد. چگونه رهبران می توانند درک این مجموعه گسترده از سیستم های جدید را شروع کنند؟ نویسندگان بیش از 800 ابزار مختلف هوش مصنوعی را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که مشکلاتی که آنها حل می کنند در چهار دسته مجزا قرار دارد: وظایف زمینه ای ، کارهای ساده ای که نیاز به تصمیم گیری اخلاقی دارند ، کارهای خلاقانه با پیامدهای اخلاقی محدود و وظایف که هم به خلاقیت و هم به اخلاق احتیاج دارد. رهبران مجهز به این چارچوب ساده می توانند توانایی های انسانی را که برای استفاده بیشتر از این ابزارهای جدید به سرمایه گذاری نیاز دارند ، مورد استفاده قرار دهند.

پل تیلور / گتی ایماژ

با متداولتر شدن ابزارهای هوش مصنوعی ، بسیاری از شرکت ها در مورد ادغام این سیستم های جدید در زیرساخت های موجود خود درحال جلب توجه هستند. و این بیش از حد قابل درک است – این ابزارها بسیار متنوع ، غالباً درک نشده و به طور مداوم در حال پیشرفت هستند. برای شروع درک منظر هوش مصنوعی و تعیین چگونگی نیاز تجارت شما به سازگاری ، اولین چیزی که باید درک کنید این است که اصطلاح “AI” در واقع طیف عظیمی از موارد مختلف را در بر می گیرد.

در مطالعه ای که در کتاب پیش رو ارائه شده است هوش مصنوعی برای ایجاد ارزش پایدار، ما مشخص کرده ایم که بیش از 800 سیستم مختلف AI در 14 صنعت استفاده می شود. بر اساس تجزیه و تحلیل ما ، ما دریافتیم که این سیستم ها در چهار دسته مجزا قرار می گیرند: سیستم هایی که وظایف شفاهی را با پیامدهای اخلاقی محدود انجام می دهند ، سیستم هایی که وظایف شفاهی را انجام می دهند انجام دادن دارای یک م ethلفه اخلاقی ، سیستمهایی هستند که وظایف خلاقانه را با پیامدهای اخلاقی محدود انجام می دهند ، و سیستمهایی که هم به خلاقیت و هم تصمیم گیری اخلاقی نیاز دارند.

در طول ادغام این ابزارها در سازمان شما ، درک تفاوت بین این انواع مختلف وظایف پشتیبانی شده توسط هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند بهترین ابزار را برای هر شغل تعیین کنید ، درک کنید که چگونه بهترین ابزار را با انسان پشتیبانی کنید کارمندان و در نهایت همکاری انسان و ماشین را بهینه کنید.

1. وظایف روت

اولین دسته ای که ما شناسایی کردیم سیستم های هوش مصنوعی بودند که برای انجام کارهای تکراری طراحی شده بودند. این سیستم ها ، از جمله سلاح های تولید رباتیک ، وسایل نقلیه هدایت شده خودکار (AGV) برای کار با محصولات یا لیفتراک های خودمختار ، برای کارهای ساده مکانیکی در شرایط صنعتی مانند کارخانه ها و انبارها استفاده می شوند. در این موارد ، نقش انسان صرفاً کنترل ابزار هوش مصنوعی است.

اگرچه این ابزارها بسیاری از مشاغل سنتی مونتاژ را از رده خارج می کند ، اما با این وجود افراد مجبورند نظارت بر عملکرد این وظایف را در نقش های جدید و بیشتر با تمرکز بر مدیریت انجام دهند. برای آماده سازی برای این انتقال ، مشاغل باید در چگونگی بهترین کارآموزی کارمندان و حفظ تعامل و انگیزه در بین تیم هایی که این مسئولیت های جدید را دارند ، در نظر بگیرند.

2. وظایف ساده ای که نیاز به تصمیم گیری اخلاقی دارند

با این حال ، برخی از وظایف که به شدت تکرار می شوند ، به سطح بالایی از آگاهی اخلاقی نیاز دارند ، که حمایت انسان از این سیستم های هوش مصنوعی را از اهمیت ویژه ای برخوردار می سازد. به عنوان مثال ، هنگام کار با ربات هایی که به افراد دارای معلولیت با مکانیک غذا خوردن کمک می کنند (مانند بازوی رباتیک Kinova) ، افراد مسن یا افراد دارای معلولیت ایستاده یا راه رفتن را پشتیبانی می کنند (مانند محصولات اسکلت بیرونی Ekso Bionics یا ReWalk) یا داروهایی را تجویز می کنند و تحریک شناختی (مانند Nao برای اوتیسم یا Paro برای بیماری آلزایمر) ، بسیار مهم است که انسان اجزای اخلاقی و همدلی ارائه دهد که خود ربات نمی تواند آنها را ارائه دهد.

وقتی شرکت ها این نوع سیستم های هوش مصنوعی را پیاده سازی می کنند ، باید پیامدهای اخلاقی هر کار خودکار را در نظر بگیرند و اطمینان حاصل کنند که ابزارهای خودکار همراه با کارمندان انسانی مجهز هستند تا در صورت لزوم تماس های اخلاقی دشواری برقرار کنند. به عنوان مثال ، اگر یک ربات دارو ارائه می کند ، مهم است که بهترین روش برای خودکار کردن روند اطلاع رسانی به بیماران و گرفتن رضایت (و احتمالاً شامل ایمنی انسان برای تکمیل هرگونه ارتباط خودکار) باشد.

علاوه بر این ، این نوع کارها اغلب از لمس انسان نیز بهره مند می شوند ، حتی اگر این افراد در واقع کار دیگری غیر از ماشین انجام ندهند. اگر رباتی دارید که از مراقبت از افراد مسن در خانه سالمندان مراقبت می کند ، احتمالاً ارزش همراهی یک شخص برای همراهی با او را دارد ، اگر این کار دلیل دیگری جز بهبود تجربه برای افرادی که به آنها کمک می کند نیست.

3 وظایف خلاقانه با م componentsلفه های اخلاقی محدود

این دسته از سیستم های هوش مصنوعی به برنامه هایی اطلاق می شود که در آنها هوش مصنوعی برای کارهایی به کار می رود که به خلاقیت و پیچیدگی بالایی نیاز دارند ، اما به آگاهی اخلاقی زیادی احتیاج ندارند. به عنوان مثال ، ابزارهای بودجه هوش مصنوعی که وظیفه پیش بینی تغییرات بازار را دارند ، برای به دست آوردن نتایج موثر ، باید محاسبات پیچیده ای انجام دهند ، اما این فرایندها معمولاً چندان اخلاقی نیستند. به طور مشابه ، ربات های جراحی می توانند کارهای بسیار پیچیده ای را انجام دهند که گاهی اوقات نیاز به حل خلاقانه مسئله دارند ، اما معمولاً موارد اخلاقی قابل توجهی ندارند.

به کارگیری یکی از این سیستم ها معمولاً پتانسیل کمتری در زمینه مسائل اخلاقی دارد ، اما مشاغل باید در مورد خلاقیت و نوآوری از محدودیت های ابزار هوش مصنوعی خود آگاه باشند. ایجاد مکانیزمی برای کارمندان انسانی برای نظارت بر نحوه انجام وظایف و ارائه اطلاعات در صورت داشتن ایده هایی برای راه حل های موثرتر یا نوآورانه ، ممکن است مفید باشد.

4 وظایفی با هر دو م creativeلفه خلاق و اخلاقی

آخرین دسته ای که ما شناسایی کردیم ، سیستم های هوش مصنوعی بودند که برای کارهایی که نیاز به سطح بالایی از خلاقیت و تصمیم گیری اخلاقی دارند ، مورد استفاده قرار می گیرند. در این موارد ، ما می خواهیم یک ماشین با محیط خود تعامل داشته باشد و وظیفه ای پیچیده و دارای اخلاق را با حداقل دخالت انسان یا بدون آن انجام دهد. به عنوان مثال ، وسایل نقلیه کاملاً خودمختار (مانند پروژه های اتومبیل رانندگی خودران تسلا گوگل ، که هم برای برنامه های تجاری و هم برای مصرف کنندگان پتانسیل دارند) باید ضمن خنثی سازی راه حل های اخلاقی پرمخاطب ، مانند کارهای چگونه اولویت بندی مسائل امنیتی مربوط به درگیری است. به همین ترتیب ، ربات های جستجو و نجات که برای یافتن و تخلیه مردم از مناطق فاجعه استفاده می شوند ، باید از توانایی های خلاقانه و اخلاقی برای انجام ایمن وظایف خود استفاده کنند.

این سیستم ها پتانسیل زیادی برای بهبود زندگی دارند اما بیشترین نظارت را نیز می طلبند. اگرچه ما در زمینه تولید ابزارهای خودکار که می توانند وظایف پیچیده و دارای اخلاق اخلاقی را انجام دهند ، گام های بلندی برداشته ایم ، اطمینان از اینکه کارمندان انسانی از هر دو توانایی خلاق و اخلاقی خود برای حفظ این سیستم ها استفاده می کنند ، امری حیاتی است. اگر هیچ چیز دیگری نیست ، مهم است که از ابعاد پیچیدگی بسیاری که این سیستم ها با آن روبرو هستند آگاهی داشته باشید ، بنابراین می توانید مراقب مناطقی باشید که ابزار AI ممکن است همان تصمیمی که شما می گیرید نگیرد (خواه این باشد یا نباشد) یک مسئله اخلاقی یا خلاقانه است).

***

وقتی صحبت از پیاده سازی هوش مصنوعی در کسب و کار شما باشد ، پاسخ ساده ای وجود ندارد – و فقط با ادامه تکامل و گسترش این سیستم ها ، پیچیده تر می شود. اما مجهز به این چارچوب ساده ، می توانید با توانایی های انسانی که در تیم خود برای ایجاد حداکثر استفاده از مجموعه گسترده ای از ابزارهای هوش مصنوعی در اختیار دارید ، مقابله کنید.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir