درسهایی از Brexit در مورد چگونگی (عدم) مذاکره


همانطور که به پایان سه و نیم سال مذاکره غالباً تحریف شده در مورد اولاً شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و ثانیاً روابط آینده می رسیم ، ما هنوز هم عاقلانه نیستیم که آیا می توانیم یک معامله را از طریق خط 31 به دست بیاوریم دسامبر

در برخی از روزها ، سیگنال های مثبتی از هر دو اردوگاه مشاهده می شود ، با یک معامله بالقوه پیش رو ، اما در بعضی دیگر به نظر می رسد موانع تقریباً غیرقابل حل وجود دارد – به ویژه میزان شرکت ها برای دریافت حمایت مالی دولت و دسترسی به کشورهای ساحلی اتحادیه اروپا و مناطق ماهیگیری آنها. صنعت باید در انگلستان رهبری کند. آخرین خبر این است که اتحادیه اروپا تحت فشار دولت فرانسه برای تشدید نیازهای کمک های دولتی به انگلیس قرار دارد.

با این حال ، واضح است که اگر با استفاده از اصول مذاکره ای که در برنامه های اجرایی آکسفورد آموزش می دهیم ، تحلیل شود ، کل روند مخلوط می شود. اگرچه ما از آنچه در پشت درهای بسته اتفاق می افتد آگاهی نداریم ، اما هنوز می توان برخی مشاهدات کلی را در مورد مکانی که برخی از تکنیک های مذاکره به خوبی استفاده شده و برخی دیگر استفاده نکرده اند ، انجام داد. در اینجا شش نکته برجسته و برجسته در مورد مذاکرات و معنای آنها در حال اتمام مذاکرات آورده شده است.

اصل شماره 1: روابط محکم را زودتر از موعد برقرار کنید. در طول مذاکرات ، بدانید که همکار شما به چه چیزی علاقه دارد.

چهار سال به عقب برگردید و به یاد خواهید آورد که دیوید کامرون در حال جابجایی بین پایتخت های اروپا بود و سعی در مذاکره مجدد در مورد شرایط ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا داشت ، که در همه پرسی به مردم انگلیس ارائه می دهد. در حالی که کامرون هنوز از آنچه به دست آمده است پشتیبانی می کند ، برای خیلی ها روشن شده است که این کافی نیست ، به خصوص در مورد مسئله حرکت آزاد.

کجا اشتباه کرد؟ نخست ، دولت انگلستان مجبور بود خیلی زودتر اتحادیه های پایدار را در اروپا منعقد کند. این نوع ایجاد روابط قبل از روابط یکی از عوامل اصلی مذاکرات موفقیت آمیز است. دیپلماسی شاتل در آخرین لحظه بسیار کم ، خیلی دیر به دست آمد. دوم ، اتحادیه اروپا نتوانسته است خود را به جای پادشاهی متحده (یکی دیگر از اصول مذاکره) قرار دهد. اگر آنها در مورد آزادی حرکت حتی کمی انعطاف پذیر بودند ، می توانستند یکی از بزرگترین و مهمترین کشورهای اروپایی را در خانواده اتحادیه اروپا حفظ کنند.

اصل شماره 2: به روند کار بسیار توجه کنید.

در طول مذاکرات ، بیش از حد اهمیت کنترل فرآیند غیرممکن است. اتحادیه اروپا این کار را انجام داد که در مرحله اول مذاکرات ، خروج توافق شده انگلستان از اتحادیه اروپا بود. با اصرار بر اینکه موضوعات مهم برای اتحادیه اروپا ، ایستگاه اتوبوس ایرلند شمالی ، حقوق شهروندان اتحادیه اروپا و انگلیس و تعهدات مالی انگلستان ، قبل از رسیدن به بحث در مورد روابط آینده توافق شود ، آنها پیروزی مهم مرحله 1 را بدست آوردند.

در نتیجه این موفقیت اولیه در اتحادیه اروپا ، انگلستان در مرحله 2 (مذاکره در مورد روابط آینده) قدرت کمتری داشت. در این اواخر مرحله از مذاکرات ، انگلستان واقعاً می تواند با مشکلی مانند تعهدات مالی آینده برای استفاده به عنوان اهرم فشار روبرو شود.

اصل شماره 3: ذینفعانی را که در میز نیستند به خاطر بسپارید.

در مذاکرات ، برقراری ارتباط با کسانی که در میز نیستند به اندازه برقراری ارتباط با کسانی که هستند مهم است. طیف گسترده ای از کشورها در این مذاکرات دخیل هستند: کشورهای اروپایی منفرد ، نمایندگان پارلمان انگلیس و اتحادیه اروپا ، گروه های صنعتی و عموم مردم در هر دو طرف کانال.

باز هم ، تصویر در اینجا مخلوط شده است. میشل بارنیه ، مذاکره کننده برجسته اتحادیه اروپا با پشتکار اطلاعاتی در مورد وضعیت مذاکرات به کشورهای عضو ، سفیران اروپا و پارلمان اروپا ارائه می دهد. در انگلیس ، جایی که گروه های صنعتی در تاریکی نگهداری می شوند ، نمی توان همین حرف را زد.

به یاد بسیاری از افراد دو سال پیش ، هنگامی که در پاسخ به نگرانی های تجاری در مورد Brexit بدون معامله ، وزیر خارجه وقت ما ، که نخست وزیر است ، گفت “تجارت ***”. روابط با سهامداران مهم پیشرفت چندانی نکرده است. البته ، بزرگترین بازیکن طرف انگلیسی ، مردم انگلیس است. آیا انگلیس درباره سازش های دشواری که باید در مذاکرات انجام شود ، با مردم گفتگویی صادقانه داشته است؟ جواب منفی است از آنجایی که آنها هرگز در مورد موضوعات بحث برانگیز با مردم برخورد نکرده اند ، خرید یک معامله و تخفیفاتی که باید انجام شود حتی دشوارتر خواهد بود.

اصل شماره 4: از ضرب الاجل های خودخواسته پرهیز کنید.

اگرچه تعیین ضرب الاجل می تواند به تمرکز ذهن و ایجاد انگیزه در مذاکرات کمک کند ، من هرگز طرفدار این کار نبودم. بیشتر اوقات منجر به معاملات نسنجیده و غیربهینه می شوند. این مورد در مورد قرارداد برداشت وجود داشت ، جایی که انگلستان معامله ای را امضا کرد که قرار بود تنها چند ماه بعد منعقد شود ، و احتمالاً این در مورد روابط تجاری آینده نیز وجود دارد که دارای مهلت های کاملاً نامشخصی هستند. اکنون در صورت وجود توافق نامه ای که لازم است تصویب شود ، احتمالاً پارلمان اروپا باید بین کریسمس و سال نو میلادی دیدار کند.

اصل شماره 5: مانند یک شریک قابل اعتماد رفتار کنید – یا هزینه آن را بپردازید.

مذاکرات ، به ویژه مذاکرات پیچیده ، بر اساس اعتماد و احترام و تفاهم استوار است که به محض مذاکره و امضای معاملات ، بازگشتی وجود نخواهد داشت مگر اینکه هر دو طرفین تصمیم به مذاکره مجدد می گیرند.

بنابراین تصمیم دولت انگلستان برای پیش نویس قانون – لایحه بازار داخلی – که جایگزین عنصر توافقنامه برداشت توسط ایرلند شمالی می شود و قوانین بین المللی را نقض می کند ، زمان مناسبی نبود (البته قطعی نبود).

اتحادیه اروپا اکنون خواستار سازوکارهای مدیریت و اجرای یک معامله تجاری آینده است تا اطمینان حاصل کند که پادشاهی متحده دفعه بعد به قول خود عمل خواهد کرد. در این نوشتار ، به نظر می رسد که بحث در مورد ساختارهای قانونی پیرامون یک معامله تجاری آینده به عقب برگشته است. لایحه بازار داخلی به این وخامت کمک کرده است.

اصل شماره 6: اجازه ندهید فشار سیاسی مانع تصمیم گیری های عملی شود.

صنعت ماهیگیری از من برای گفتن این حرف تشکر نمی کند ، اما در حال حاضر تنها 0.1٪ به اقتصاد انگلیس کمک می کند و رقم یکسانی پایین در سراسر اروپا است. این را با خدمات (بیش از 75٪) و ساخت و تولید (21٪) در انگلیس مقایسه کنید. با این حال ، کاملاً ممکن است که معامله تجاری آینده به دلیل ماهیگیری فروپاشد.

اگرچه حق کنترل آبهای شخصی یک معنی نمادین قوی دارد و برای بسیاری از نمایندگان پارلمان توری دارای اهمیت فوق العاده ای است ، اما مذاکره کنندگان واقعاً بزرگ تمایل دارند عملگرایی را مقدم بر سیاست قرار دهند و به طور کلی به مذاکرات نگاه کنند. امیدوارم مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا و انگلیس در روزها و هفته های آینده این نظر را بپذیرند.

وقت خلاقیت فرا رسیده است

اگر من مجبور به پیش بینی باشم ، می گویم که احتمالاً در پایان سال و در ماه های آینده مذاکرات آینده با یک معامله تجاری معامله خواهیم کرد. آیا پس از یک سال که بوریس جانسون تجربه کرده است و بدترین بحران اقتصادی در 300 سال گذشته است ، آیا او واقعاً می تواند نتیجه ای بدون توافق انجام دهد که – اگرچه برای اتحادیه اروپا ناخوشایند است – اما حتی برای انگلستان جذابیت کمتری دارد؟ (بازار اتحادیه اروپا هشت برابر بزرگتر از انگلیس است.)

اما برای رسیدن به توافق ، هر دو طرف باید فعال باشند و ابتکار عمل را بر عهده بگیرند. وقتی بوریس جانسون جملاتی مانند “احتمال یک معامله را عمدتا دوستان و شرکای ما در اتحادیه اروپا تعیین می کنند” می گوید ، این به کسی کمک نمی کند. نیاز به خلاقیت در هر دو طرف است.

بن بست های مذاکره گاهی اوقات می تواند توسط سران کشورها یا سایر افراد ارشد خارج از تیم های مذاکره کننده که مستقیماً با یکدیگر صحبت می کنند برای جمع آوری حرکت برای معامله قطع شود. ما این را قبلاً در مکالمات تلفنی بین نخست وزیر بوریس جانسون و اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا مشاهده کرده ایم. این امر در مورد انتقال توافقنامه برداشت نیز وجود داشت ، هنگامی که نخست وزیر بوریس جانسون به طور خصوصی با Taoiseach Leo Varadkar ایرلندی ملاقات کرد تا در مورد برخی از مسائل برجسته مربوط به گمرک و مرز ایرلند توافق کند.

هنوز برای یادگیری از اشتباهات گذشته دیر نیست اما زمان در حال اتمام است.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>