ماهی یکی از غنی ترین منابع پروتئین موجود است.

در حالی که ماهی ها و صدف ها سرشار از پروتئین هستند، بسیاری از انواع آن حاوی اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند. با این حال، شیوه های مدرن ماهیگیری همیشه آن را به پایدارترین گزینه پروتئین تبدیل نمی کند.

بسیاری از ماهی ها در خطر صید بی رویه هستند، که در این روند ماهی های زیادی را صید می کنند و زیستگاه های طبیعی اقیانوس ها را از بین می برند. شما می توانید همزمان با تصمیم گیری مسئولانه در مورد نوع ماهی که می خرید و کجا آن را می خرید، به محافظت از اقیانوس ها و بهبود سلامت خود کمک کنید.

برای خرید ماهی سرخو دندونی (ماهی انگز ) کلیک کنید.

3 کاسه برنج با گزینه‌های تازه و پایدار غذاهای دریایی

یک راهنمای غذای دریایی 5 مرحله ای پایدار

در اینجا پنج نکته در مورد نحوه خرید غذاهای دریایی پایدار برای تقویت سلامت خود و در عین حال محافظت از حیات وحش دریایی وجود دارد.

 

1. با ماهی فروش پشت پیشخوان صحبت کنید

ماهی فروش پشت پیشخوان برای کمک به شما وجود دارد، بنابراین از این منبع شگفت انگیز استفاده کنید! اغلب، آنها پایدارترین (و تازه ترین) گزینه های موجود برای خرید را می شناسند.

 

به علاوه، مهم است که علائم را با دقت بخوانید. بسیاری از ماهی‌های «تازه» در واقع قبلاً منجمد شده‌اند، به این معنی که نمی‌توانید آنها را دوباره منجمد کنید. همچنین برای جلوگیری از هدر رفتن غذا باید آنها را سریع بخورید.

 

مطمئن نیستید چه بپرسید؟ برخی از این سوالات را در نظر بگیرید:

 

آیا گزینه های غذاهای دریایی پایدار دارید؟

پایدارترین گزینه های ماهی امروزی کدامند؟

ماهی چه زمانی صید شد؟

ماهی چقدر مسافت را طی کرد تا به اینجا برسد؟

آیا این ماهی قبلا یخ زده بود؟

2. به دنبال مهر تایید معتبر باشید

این روزها، بسیاری از سازمان ها مسئول ردیابی غذاهای دریایی پایدار و بررسی ماهیگیری هستند.

سه سازمان محبوب که پایداری غذاهای دریایی را در اولویت قرار میدهند عبارتند از:

شورای نظارت بر آبزی پروری

شورای نگهبانی دریایی

بهترین شیوه های آبزی پروری

هر سازمان برچسبی دارد که شیلات پایدار می تواند برای آن درخواست کند تا به راحتی به مصرف کنندگان نشان دهد که ماهی آنها انتخاب پایدارتری است.

هنگام خرید غذاهای دریایی منجمد، به ویژه مهم است که به دنبال حداقل یکی از این مهرهای تأیید باشید تا مطمئن شوید که یک گزینه پایدار را انتخاب می کنید.

3. با ساعت غذای دریایی MONTEREY BAY AQUARIUM مشورت کنید

یکی از بهترین منابعی که می توانید برای اطمینان از خرید غذاهای دریایی پایدار با آن مشورت کنید، ساعت غذای دریایی آکواریوم Monterey Bay است.

این سازمان ماهی ها را به سه گروه دسته بندی می کند:

1. “بهترین انتخاب ها” چراغ سبز را برای خرید و لذت بردن شما نشان می دهد. بهترین انتخاب ها شامل ماهی هایی مانند زغال اخته قطبی پرورشی، گوش ماهی و باراموندی از ایالات متحده است.

2. «جایگزین‌های خوب» اساساً به معنای «شما می‌توانید این را بخرید، اما مراقب باشید که شیوه‌های کشاورزی و ماهیگیری ممکن است پایدارترین نباشند». جایگزین های خوب شامل اکثر انواع ماهی ماهی اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام، صدف های وحشی و اره ماهی اهلی است.

3. ماهی “Avoid” چراغ قرمز دارد. کارشناسان توصیه می کنند که به خرید این گونه های غذاهای دریایی، از جمله نارنجی رافی، ماهی کاد خارجی، کوسه و هالیبوت اقیانوس اطلس وحشی، نه بگویید.

توجه به این نکته مهم است که گونه های مختلف می توانند بر اساس موقعیت مکانی، صید وحشی در مقابل وضعیت پرورش یافته در مزرعه و موارد دیگر رتبه بندی های متفاوتی داشته باشند.

آکواریوم خلیج مونتری در حال حاضر راهنماهای رایگان برای مناطق مختلف جغرافیایی در کشور و همچنین راهنمای مناسب سوشی ارائه می دهد.

زن و شوهر در ماهی فروشی در حال خرید ماهی تازه

4. هنگامی که شک دارید، غذاهای دریایی داخلی را انتخاب کنید

برخلاف واردکنندگان خارجی، شیلات داخلی به شدت تحت نظارت است. در نتیجه، آنها اغلب یک گزینه غذاهای دریایی پایدارتر در مقایسه با ماهی های خارجی هستند.

اگر هیچ مهر تایید معتبری نمی بینید یا نمی توانید با ماهی فروش خود صحبت کنید، انتخاب غذاهای دریایی داخلی معمولا یک گزینه هوشمند است.

5. انتخاب غذاهای دریایی خود را متنوع کنید

کارشناسان می گویند که اکثر مردم همان نوع غذاهای دریایی را تکرار می کنند.

محبوب ترین انواع غذاهای دریایی شامل موارد زیر است:

ماهی سالمون

میگو

کنسرو تن

تیلاپیا

می‌دانم که این ماهی‌ها در خانه ما هم زیاد هستند. با این حال، در نتیجه محبوبیت آنها، آنها در معرض خطر صید بی رویه هستند.

برخلاف آنچه رسانه‌ها می‌خواهند فکر کنید، «وحشی» همیشه گزینه برتر برای خرید غذاهای دریایی پایدار نیست. ماهی صید شده وحشی نشان می دهد که ماهی از اقیانوس باز آمده است. با این حال، آنها در معرض خطر صید بیش از حد و قرار گرفتن در معرض سطوح بالای آلاینده های اقیانوسی هستند.

برعکس، ماهی‌های پرورش‌یافته در مزرعه از محیط کنترل‌شده‌تری می‌آیند. همانطور که در بالا بحث کردیم، بسیاری از شیلات مسئول وجود دارند که اکنون از شیوه های آبزی پروری پایدار استفاده می کنند.

علاوه بر این، ممکن است بخواهید روی حمایت از ماهیگیری محلی و خرید غذاهای دریایی محلی تمرکز کنید. اگر به طور منظم ماهی می خورید، ماهیگیری های مورد حمایت جامعه مکانی عالی برای شروع است.

مانند کشاورزی تحت حمایت جامعه، شیلات حمایت شده توسط جامعه تضمین می کند که بدانید:

ماهی شما از کجا می آید

که آن را گرفت

کدام روش ها استفاده می شود

مردی در حال کباب کردن ماهی روی آتش

5 نوع ماهی که باید از آنها اجتناب کنید

 

حالا که می دانید چگونه