بنیانگذاران ، روش علمی را برای شرکت راه اندازی کنید


تصویرگری آرون مارین

در سالهای اخیر از هر بنیانگذار استارتاپی بپرسید که چه عواملی در روزهای ابتدایی سفر کارآفرینی آنها را راهنمایی می کند و روش Lean Startup احتمالاً به کار خواهد رفت. کتاب کارآفرین سریال و مهندس نرم افزار اریک ریس ، که در سال 2011 منتشر شده است ، به کتاب مقدس برای نوسایان تجاری تبدیل شده است. بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته و در مدارس بازرگانی و شتاب دهنده ها تدریس می شود.

اما مانند رویکرد تکراری که وی تبلیغ می کند ، روش روزه داری نیز می تواند بهبود یابد. من و همکارانم ممکن است راهی پیدا کرده باشیم.

روش ضعیف نیاز به شرکت های نوپا دارد تا با مشکلات و نیازهای مشتری آشنا شوند ، بازخورد بگیرند و محصولی با حداقل تقاضا برای آزمایش تقاضا بسازند. آن را بشویید و تکرار کنید تا روز شروع و حتی بعد از آن. ناب یادگیری سریع و تکراری از طریق آزمایش و بازخورد و کنار گذاشتن یا چرخاندن است که ایده اصلی غیرقابل تحقق است.

من و همکارانم دریافته ایم که بنیانگذاران یادگیری تفکر مانند دانشمندان می توانند در کاهش خطر پایبندی به ایده هایی که در نهایت شکست می خورند ، کمک کنند. در یک آزمایش کنترل شده تصادفی از 116 شرکت نوپا در مراحل اولیه ، ما نشان می دهیم که کارآفرینانی که به آنها آموزش داده شده است که فرضیه های تئوری ها را بسازند و آنها را به طور دقیق بر روی نمونه های دقیق مشتری احتمالی انتخاب کنند ، احتمالاً تصدیق یک ایده بد است ، از افراد مبتدی یا دام می چرخد ​​و از گروه کنترل درآمد بیشتری کسب می کند.

روش Lean Startup بارگیری می شود

ما برای ایجاد یک برنامه آموزشی مبتنی بر روش Lean Startup با دو مدرسه راه اندازی مشارکت کردیم. سپس شرکت های نوپایی – کسانی که فقط یک مدل تجاری در ذهن دارند یا تازه کار بر روی ایده خود را شروع کرده اند – استخدام کردیم تا در برنامه آموزش ما به صورت رایگان ثبت نام کنند. به دلیل محدودیت منابع ، ما از مجموع 164 مورد موجود ، فقط 116 مورد را انتخاب کردیم. آنها به طور تصادفی در دو گروه درمانی یا کنترل قرار گرفتند.

طی چهار ماه آینده ، هر دو گروه درمانی و کنترل در یک برنامه آموزشی جداگانه شرکت کردند که شامل پنج سخنرانی و پنج جلسه آموزشی با مربی بود. همه شرکت کنندگان ما یاد گرفتند که “بوم مدل کسب و کار” را تهیه کنند ، مصاحبه های رفتاری با مشتریان انجام دهند ، یک محصول یا خدمات با حداقل هزینه مناسب ایجاد کنند ، و پاسخ مشتری به آنها را با آزمایشات یا داده های نیمه تجربی آزمایش کنند.

تفاوت بین این گروه ها این بود که ما به گروه درمانی یاد دادیم که از روش علمی بیشتری در طول مراحل استفاده کنند. اول ، آنها یاد گرفتند که استفاده کنند اصل اول تفکری که به آنها امکان می دهد پیش فرض ها و جهش های اعتقادی را که هنگام بازنگری در ایده تجاری خود داشتند ، شناسایی کنند. آنها سپس روابط بین م componentsلفه های (“ارزش پیشنهادی” ، “ساختار هزینه” و غیره) بوم مدل کسب و کار خود را بررسی کردند و عادت داشتند که کل مدل را به عنوان یک کل ارزیابی کنند. آنها همچنین برای جمع آوری شواهد از طریق آزمایش های طراحی شده دقیق و تجزیه و تحلیل دقیق داده ها آموزش دیدند. سرانجام ، ما آنها را تشویق کردیم که در ابتدای آزمایش ها یا مصاحبه های خود قوانینی برای تصمیم گیری تنظیم کنند که به آنها کمک کند تا به روز بمانند – یا تغییر جهت دهند.

به طور خلاصه ، کارآفرینان گروه درمانی آموزش دیدند تا مانند دانشمندان فکر کنند و رفتار کنند. این رویکرد ساختاری به آنها کمک کرد تا هنگام جستجوی سیگنالهای بازار بهتر سوگیری خود را کاهش دهند. احتمال مثبت کاذب (ایده های بد را اشتباه درک نمی کنند) و منفی کاذب (ایده های خوب رد می شوند) را کاهش می دهد. سرانجام ، بنیانگذاران علم فکر در مطالعه ما وابستگی را به مسیر منحرف کردند ، جایی که حرکت اشتباه در آغاز روند تأثیر پایدار بر تصمیمات پایین دست دارد.

در طول آموزش و به مدت ده ماه پس از آن ، ما در مجموع 16 مصاحبه تلفنی (مشاهده) با هر شروع انجام دادیم. برای مصاحبه های حذف شده 44 مصاحبه تا لحظه انتشار انجام شد. در مقایسه با گروه کنترل ، گروه تحت درمان ترک تحصیل بیشتری داشتند (24 در مقابل 20) و نقاط محوری بیشتری داشتند (19 در مقابل 11). آنها همچنین درآمد بیشتری ایجاد کردند: ما 85 مشاهدات مثبت درآمد را در گروه درمانی ثبت کردیم در مقایسه با 22 مورد در گروه کنترل در یک دوره یک ساله. متوسط ​​و متوسط ​​درآمد در گروه درمان به ترتیب برابر 7800 و 1300 یورو در مقابل 900 و 500 یورو در گروه شاهد بود.

تحرک در میلان

MiMoto ، یک سرویس اشتراک اسکوتر که سه نفر از بنیانگذاران آن در گروه درمانی مطالعه ما بودند ، نشان می دهد که چگونه یک رویکرد علمی می تواند تصمیم گیری کارآفرینی را بهبود بخشد.

بر اساس تجربه خود از سفر به مدرسه ، بنیانگذاران در ابتدا قصد داشتند اسكوترهای برقی سالم (به عنوان مثال ایمن) را برای اجاره به دانشجویان در میلان ، خانه Enjoy ارائه دهند ، یک سرویس اشتراکی مناسب برای اسکوتر که از قبل پذیرای مسافران کار است. سن بالای 21 سال آنها به سانفرانسیسکو ، مکزیکو سیتی و بارسلونا سفر کردند تا شرکتهای تازه تاسیس را با ارائه خدمات مشابه مطالعه کنند. کار روی پاها آنها را متقاعد کرد که ایده آنها برای یک سرویس اشتراک اسکوتر دانشجویی عملی است.

در پایان سال 2015 ، بنیان گذاران برای برنامه راه اندازی ما ثبت نام کردند و به این گروه اختصاص داده شدند که در یک رویکرد علمی آموزش می بینند. بنیانگذاران MiMoto پس از اطلاع از حدس زدن مفروضات و آزمایش مدل تجاری آنها از طریق فرضیه های جعلی ، آزمایشی را با 600 دانشجوی دانشگاه انجام دادند. شرکت کنندگان به طور تصادفی موظف شدند یکی از 10 مدل اسکوتر را امتحان کنند و سپس در مورد تمایل خود به استفاده از سرویس اشتراک اسکوتر و اینکه کدام مدل را ترجیح می دهند مصاحبه شدند.

این یافته ها ایده اصلی تجارت MiMoto را برعکس کرد. معلوم شد که اکثر دانش آموزان در فکر استفاده از اسکوتر خونسرد هستند. برنامه های آنها کاملاً ثابت بود – طبق برنامه زمان بندی کلاس ها – و بنابراین حمل و نقل عمومی به طور کلی به همان راحتی و ارزان تر بود. نسبتاً کمی ایده اجاره اسکوترها را به خود جلب کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که تمایل MiMoto به روروک مخصوص بچه های قوی ممکن است شروع را قبل از ترک گاراژ فرو برده باشد. شرکت کنندگان ، به ویژه زنان ، گفتند که آنها از اسکوترهای محکم اما حجیم سه چرخ خوششان نمی آید. سپس بنیانگذاران MiMoto دریافتند که این دلیل کلیدی (علاوه بر قیمت نسبتاً بالا) بود که Enjoy ، که کل ناوگان آن از سه چرخه تشکیل شده است ، نتوانست مورد توجه قرار گیرد. (لذت ببرید سرانجام در ژوئیه 2017 خدمات اسکوتر خود را متوقف کنید)

با این حال ، آزمایش میموتو نشان می دهد که اسکوترهای چابک مسافرانی را مجبور می کنند که در مدت زمان کوتاهی در جاده های شلوغ میلان سفر کنند. بنابراین بنیان گذاران به آن سمت می چرخیدند. آنها فرضیه های جدیدی ایجاد کردند و آنها را آزمایش کردند. آنها همچنان جمعیتهای مختلف احتمالی مشتریان را تنگ کردند و مدلهای اسکوتر را تا زمانی که یک MVP دریافت نکردند و یک منبع امیدوار کننده مشتری را شناسایی کردند ، محدود کردند: متخصصان جوانی که می خواستند راهی انعطاف پذیر و سریع برای سفر به اطراف میلان داشته باشند و مایل به پرداخت هزینه های آن بودند.

روند اعتبارسنجی بازار بیش از انتظار موسسین به طول انجامید و این امر باعث شد دو سال خدمات آنها تا اکتبر 2017 افزایش یابد. اما تلاش های علمی و روشمند آنها نتیجه داد: MiMoto بیش از 1 میلیون یورو سرمایه جمع کرد و به تورین گسترش داد و جنوا نیز مانند فلورانس امسال به صورت آنلاین برگزار می شود. بیش از 70،000 کاربر در این سرویس ثبت نام کرده اند که 600 اسکوتر سبک آنها روزانه به طور متوسط ​​سه بار رزرو می شود. چهار رقیب به عنوان معیار دیگری برای موفقیت MiMoto ظاهر شده اند و مقامات ایتالیایی سال گذشته اسکوترهای مشترک را به سبد کالاهایی که برای اندازه گیری قیمت های مصرف کننده استفاده می شود ، اضافه کردند.

بنیانگذاران MiMoto اخیراً توافق کردند که این شرکت را به هلبیز مستقر در نیویورک ، یکی دیگر از شرکتهای تحرک دوستانه و سازگار با محیط زیست ، بفروشند ، بسته به موفقیت موفقیت آمیز شرکت Nasdaq. این شرکت ها با ادغام ناوگان خود از موتورسیکلت های دو چرخ برقی ، دوچرخه ، دوچرخه و اسکوترهای الکترونیکی ، شرکت ترکیبی را در خط مقدم بازار ایتالیا قرار دادند و قصد داشتند به شهرهای اروپا و ایالات متحده گسترش دهند.

***

رویکرد علمی و روش Lean Startup اشتراکات زیادی دارند. هر دو آزمایش ، کشف و یادگیری مداوم را ارزیابی می کنند. اما اگر روش ناب چیزی باشد ، رویکرد علمی این است که چگونه. استفاده از تکنیک های تحقیق دقیق دقیق به نتایج بهتری منجر می شود.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>