بلاکچین در حال تغییر روش تعامل شرکت ها با مشتریان است


تغییر روش انجام کار اصلی سازمان – مانند راه اندازی خدمات جدید یا سازماندهی مجدد برای کارآیی بیشتر – واقعاً دشوار است. در دوره اول اینترنت ، شاهد تحول عظیم شرکت ها ، صنایع و کل اقتصاد بودیم. امروزه ، کارمندان اغلب خواهان تغییر نیستند زیرا آنها به هنجارهای خاصی عادت کرده اند. مدیران اغلب تمایل به تغییر ندارند زیرا از هزینه ها و خطرات ناشی از پذیرش نوآوری خسته شده اند. با این وجود ، علیرغم موانع ، تحول برای هر شرکتی که به دنبال بقا و رشد در این عصر اختلال دیجیتال است مهم است.

در حالی که نیروهای بازار می توانند شرکت ها را مجبور به تحول کنند ، فناوری های مخربی مانند بلاکچین و هوش مصنوعی یک کاتالیزور قدرتمند برای تغییر ایجاد می کنند. همانطور که سازمانهای پیشرو در عصر اینترنت ، وب را در ساختار تجارت خود ادغام کردند ، شرکتهای مدرن نیز باید خود را با فناوریهای نوظهور سازگار کنند.

هم بخصوص علاقه مند به بلاکچین هستیم و هم توانایی های آن را درک می کنیم. دان بنیانگذار و مدیرعامل موسسه تحقیقات Blockchain است ، یک اندیشکده جهانی با بیش از 100 سازمان عضو متعهد به تحقیق در مورد استراتژی بلاکچین و بازنگری در معماری شرکت ها. ریکاردو مدیرعامل Brightline Initiative ، یکی از اعضای بنیانگذار موسسه تحقیقات Blockchain است ، جایی که او با تصمیم گیرندگان در سراسر جهان کار می کند تا فن آوری های نوظهور مانند blockchain را درک کند.

اینتراك ، یكی دیگر از بنیانگذاران (و ، برای مثال ، یكی از اعضای مسسه) موسسه تحقیقات Blockchain ، بزرگترین شركت پرداخت دیجیتال در كاناداست. این فناوری به سرعت در حال پذیرش فناوریهای نوظهور برای گسترش در صنایع جدید و هدایت تحول دیجیتالی است. Interac تقریباً 40 سال پیش به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی مسئول مدیریت شبکه بین بانکی کانادا تاسیس شد. اما در اوایل سال 2018 ، انقلاب بانکداری دیجیتال با سرعت بخشیدن به آن ، با انتقال استراتژیک به وضعیت سودآوری ، شرکت را برای نوآوری و سرمایه گذاری به روش های جدید آزاد کرد. به طور خاص ، پذیرش زنجیره بلوکی آن – که امکان تبادل دارایی در زمان واقعی با تسویه حساب در زمان واقعی را فراهم می کند – به Interac کمک می کند تا کل صنایع و خود را در این روند متحول کند.

یک انقلاب انرژی درخشان

شبکه Interac که در سال 1985 تاسیس شد ، اکنون توسط بیش از 16 میلیون نفر از کانادایی ها برای همه چیز ، از پرداخت های مصرف کننده گرفته تا انتقال بین بانکی ، مورد استفاده قرار می گیرد. رقابت برای سهم بازار شدید است. برای گسترش پیشنهاد ارزش خود ، Interac شروع به ایجاد تنوع در شیوه های تجاری خود کرده است و به دنبال فرصت هایی برای ورود به یک بازار در حال ظهور و ایجاد تحول در صنعت است.

وی چنین فرصتی را در بخش انرژی ، جایی که محبوبیت روزافزون وسایل نقلیه الکتریکی مشکل جدیدی را ایجاد می کند ، تأیید کرد.

در زمان های عادی ، اوج تقاضا برای شارژرهای وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً بین 5 عصر و 7 بعدازظهر است ، می گوید Oscar Roque ، معاون معاون نوآوری ، تحقیقات و راه حل های جدید در Interac. به عنوان مثال مسافران تورنتو از محل کار خود به طور هم زمان به خانه می آیند و همه اتومبیل خود را برای شارژ تنظیم می کنند که فشار قابل توجهی در ظرفیت شبکه وارد می کند. با افزایش مالکیت وسایل نقلیه الکتریکی ، اوج تقاضا برای شارژرهای اتومبیل برقی پرمصرف ممکن است بیش از میزان عرضه باشد ، و این امر مجبور است شرکت ها را با هزینه قابل توجهی در ارتقا ظرفیت سرمایه گذاری کنند. تخصیص بار مشابه به مرور زمان مشکل را برطرف می کند ، اما شرکت های آب و برق منابع لازم برای تشویق مصرف کنندگان به تغییر رفتار خود را ندارند.

اینجا جایی است که Interac وارد شد. این شرکت با همکاری شرکت های الکترا و IBM یک راه حل مبتنی بر بلاکچین برای بهینه سازی مصرف انرژی ایجاد کرده است. خلبان از مشتریان دعوت کرد – همه آنها به دلیل داشتن پنل های خورشیدی ، باتری های برقی خانگی یا وسایل نقلیه الکتریکی انتخاب شده اند – برنامه ای را بارگیری کنند که مشوق های پولی در زمان واقعی را برای انتخاب راه حل های کم مصرف ارائه می دهد.

این برنامه هم در عرضه و هم در تقاضای مشکل موج افزایش یافته است. اولاً ، با پاداش دادن به آن دسته از کاربران با نمادهای دیجیتالی به نام جرقه ، که می توانند از طریق شبکه Interac به دلار کانادا تبدیل کنند ، مشتریان را ترغیب می کند تا برای صورتحساب خارج از اوج برنامه ریزی کنند – زمانی در نیمه شب. ثانیاً ، در طول اوج مصرف انرژی ، Alectra همچنین می تواند از قابلیت های “نیروگاه” مشتریان خود بهره ببرد و به صاحبان خانه ها پول بدهد تا انرژی شبکه را مستقیماً از تاسیسات باتری خورشیدی و لیتیوم یونی پشت بام خود تأمین کنند. باتری ها برای هر دو فرآیند ، زیرساخت بلاکچین ردیابی قابل تأیید از داده های قابل تأیید برای هر کیلووات انرژی ذخیره شده یا تحویل داده شده و هر علامت جایزه ایجاد می کند. همچنین این اطمینان را می دهد که صاحبان خانه می توانند از نشانه های خود استفاده کنند.

این مفهوم برای Interac و Alectra تغییر بازی می دهد – و مفهومی که نشان می دهد چگونه بلاکچین اجازه می دهد ساختارهای محرک قدرتمندی را ایجاد کند که رفتار مشترک را تشویق می کند. نتیکا ساته ، نایب رئیس مرکز انرژی و فناوری سبز الکترا گفت: “ما در حال تغییر نسل هستیم و بخش خدمات کاملاً نابود شده است.” سیت می گوید: “مصرف کنندگان دیگر مصرف کننده منفعل برق نیستند.” “آنها می خواهند مصرف كننده باشند – بر اساس ترجیحات خود برق تولید ، فروش و خرید كنند.”

موفقیت برنامه Alectra اثبات این است که مشوق های پولی در زمان واقعی محرک قدرتمندی برای تغییر در رفتار مصرف کننده هستند. به گفته روك ، “این مانند یك برنامه وفاداری با مزایای اجتماعی و زیست محیطی است.”

رهبری و تعهد به تحول در شرکت

تحولات شرکت فقط ارتقا up فناوری و ابزارهای سازمان نیست (اگرچه همکاری Interac با Alectra نیز چنین الزامی را داشت). این نیاز به یک تعهد سازمانی عمیق دارد تا روش کار را تغییر دهد – نحوه همکاری تیم ها ، ارتباط شرکت با مشتریان و نحوه نوآوری. این در Interac به معنای ساخت تیم های جدید ، ایجاد فرصت های جدید برای همکاری داخلی و ترویج فرهنگی مناسب با فضای آشفته فناوری های نوظهور بود.

به عنوان مثال ، Interac برای پیشبرد پروژه های بلاکچین خود ، یک تیم داخلی کارآمد ساخته است که بر فناوری ها و راه حل های نوظهور و نمونه سازی سریع و آزمایش ایده های جدید و مدل های تجاری تمرکز دارد. روکه ، رهبر تیم ، گفت: “ما بر روی تحقیق ، استراتژی و توسعه محصول جدید تمرکز می کنیم.” همچنین این مرزها به وضوح مشخص شده است – هنگامی که صحبت از ساخت اجزای فناوری می شود ، مشاوران و تامین کنندگان خارجی را برای کمک خریداری می کند.

تحولات موفقیت آمیز شامل ایجاد جنبشی است که رویکردهای داخلی ، خارجی و خارجی را ترتیب می دهد – جنبشی که توسط مدیران ارشد متعهد در داخل سازمان هدایت می شود و تعداد زیادی از کارکنان از جمله رهبری و اعضای تیم مقابل با مشارکت در موفقیت سازمان ایجاد و هدایت می شوند. روك گفت: “وقتی این روند را باز كنید ، به سرعت متوجه می شوید كه چند ده نفر پرشور و فداكار برای سفر دارند.” “این بدان معناست که شما چند ده نفر دارید که از موفقیت پروژه حمایت می کنند.” به عبارت دیگر ، درگیر کردن افراد در سفر سرمایه گذاری کنید و همه آنها در مورد اجرای پروژه و تحویل آن قهرمان می شوند.

محصولات اصلی برای رهبری در شرکت ها

صنایع با اختلالات ناشی از فناوری های جدید دیجیتالی مانند بلاکچین روبرو هستند. برای مدیران شرکتی که نیاز به تحول را می بینند ، چندین دیدگاه اساسی وجود دارد که می توانیم از شرکت هایی مانند Interac و Alectra بگیریم.

بلاکچین قدرت تبدیل کل اکوسیستم های تجاری را دارد. کار Interac با بلاکچین برای ایجاد سیستم عامل ها و برنامه هایی که برخی رفتارها را تحریک می کند فقط به انرژی محدود نمی شود – همچنین خلبانان جدیدی را در بخش مراقبت های بهداشتی و بهداشتی راه اندازی کرد. با همکاری بنیاد قلب و سکته ، Interac برنامه ای را توسعه داده است که در هنگام دستیابی یا حفظ رویدادهای مهم بهداشتی ، به شرکت کنندگان در فروشگاه های بزرگ کانادا کوپن نقدی پاداش داده می شود. با استفاده از بلاکچین ، اکوسیستم های تجاری می توانند انگیزه هایی را برای ارتقا. رفتار پایدارتر در خود بگنجانند.

همکاری روشی م toثر برای آزمایش فناوری های نوظهور است. ترکیب ویژگی های اضافی از چندین سازمان باعث صرفه جویی در وقت و منابع دیگر می شود. در حالی که تیم نوآوری داخلی Interac استراتژی و معماری تجاری را مدیریت می کند ، از تخصص و قابلیت های بلاکچین رهبرانی مانند IBM و سهامداران مانند Alectra استفاده می کند. از طریق همکاری در سطح صنعتی ، شرکت ها همچنین می توانند هزینه های مشترکی داشته و خطرات نوآوری را کاهش دهند در حالی که طرف بینش و منافع هستند.

مشارکت در سراسر کشور باعث ایجاد انگیزه برای نوآوری می شود. همانطور که دنیای پرداخت های دیجیتال با سرعت سرسام آوری در حال تکامل است ، Roque فهمید که او باید در تغییر شکل Interac نقش مثبت و فعال داشته باشد. رهبری از بالا به پایین اما تنها کافی نبود. توانایی اعضای تیم در انتخاب خود برای پروژه های تغییر استراتژیک به آنها کمک کرد تا خود را به عنوان تیم معرفی کنند.

هدف اجتماعی موتور قدرتمندی برای تغییر است. روك گفت كه نسل های جوان تغییر اساسی در طرز تفكر شركت ها درباره ارزش آفرینی و پیشرفت ایجاد می كنند. وی گفت: مردم ، کره زمین و سود اصول راهنمای ما هستند. هر کاری که ما انجام می دهیم و فکر می کنیم باید از این سه زاویه هدایت شود. “هرچه نسل فعلی بیشتر نگران مسائلی مانند تغییر اقلیم شوند ، نیروهای بازار شروع به انتخاب و ترجیح شرکت های پایدارتر می کنند. ساخت اکوسیستم های تجاری مدرن با ساختارهای تشویقی که باعث پایداری می شوند ، موفقیت طولانی مدت بازار را تضمین می کنند.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>