[ad_1]

خلاصه

از استعاره گرفته تا عبارات پیچیده ، اسکن های مغزی دقیقاً نحوه واکنش ما در برابر زبان را به ما نشان می دهد. سهم بزرگ؟ در واقع ، شما می توانید به نوعی بنویسید که با آزاد کردن مواد شیمیایی برای لذت بردن در مغز ، به اساسی ترین نیازهای یادگیری ما پاداش دهید. خواه در حال نوشتن نامه الکترونیکی به همکاران خود باشید و یا در گزارش بزرگ هیئت مدیره ، در اینجا پنج روش برای کمک به شما در انتقال پیام خود آورده شده است: 1) ساده باشید. 2) آن را خاص نگه دارید 3) مخلوط کردن را ادامه دهید ؛ 4) آن را اجتماعی نگه دارید. و 5) تاریخچه خود را حفظ کنید.

تصویرگری از آسیا پیتریک

این احتمال وجود دارد که هر وقت برای نوشتن بنشینید – اعم از گزارش یا سخنرانی ، یا یک کاغذ سفید ، یا یک عمل – صدای آرام را بشنوید. معلم دبیرستان یا استاد دانشگاه قوانین نوشتن را بازگو می کند: از صدای فعال استفاده کنید. فعل ها و اسم های قوی را انتخاب کنید. نمایش نگو

اما آیا این قوانین درست است؟ آیا آنها بر مهمترین نکته تأکید دارند؟ آیا رویکرد دیگری – حتی بهتر – وجود دارد؟

تحقیقات امروز نشان می دهد که وجود دارد. به لطف کار روانشناسان و متخصصان مغز و اعصاب با استفاده از MRI ​​، EEG ، PET و سایر ابزارها ، می توانیم جزئیات بی سابقه ای را مشاهده کنیم که خوانندگان را به خواندن و شنوندگان را برای شنیدن فریب می دهد. اکنون می دانیم که واکنش خوانندگان در برابر کلمات ساده (در برابر پیچیده) ، در برابر زبان خاص (در مقابل چکیده) ، در برابر ویژگی های زیبایی شناختی (در برابر لغت) ، در برابر استعاره (در مقابل زبان عادی) و موارد دیگر.

همه تحقیقات به یک اصل واحد اشاره می کنند: در واقع ، شما می توانید به نوعی بنویسید که نیازهای یادگیری اولیه ما را با تشویق انتشار مواد شیمیایی دلپذیر در “زنجیره پاداش” خواننده ، خوشه ای از مناطق مغز میانی که میل و رفتار را هدایت می کنند ، پاداش دهید. اولین ماده شیمیایی که از دروازه خارج می شود ، دوپامین است که وقتی سلولهای عصبی شما کپی پاداش احتمالی را حس می کنند ، آزاد می شود. اگر جایزه پرداخت شود ، در پایان نیمی از دو نقطه داغ برای لذت می توانند بدرخشند.

شما می توانید یک استراتژی ارتباطی برنده ایجاد کنید که به طور خاص از طرح پاداش تعبیه شده در مغز شکارچی جمع کند. در اینجا پنج تاکتیک آورده شده است:

آن را پیچیده نکنید: ممکن است مردم بگویند که پیچیدگی را دوست دارند ، اما آنها معمولاً شراب را ستایش می کنند ، نه نثر. بنابراین ، کلمات ساده ، جملات ساده و مهمتر از همه ، مفاهیم ساده را از مفاهیم پیچیده ترجیح دهید.

دانیل اوپنهایمر ، محقق دانشگاه پرینستون ، نحوه مشاهده خوانندگان نسبت به پیچیدگی را بررسی می کند. وی از 71 دانشجوی استنفورد خواست که دو متن مکتوب را رتبه بندی کنند. یکی از کلمات ساده تشکیل شده بود ، دیگری پیچیده بود. هر دو یک حرف را زدند. دانشجویان مورد آزمایش بعداً ادعا کردند که نویسندگان گذرگاه پیچیده از هوش کمتری برخوردارند.

تحقیقات حتی نشان می دهد که به معنای واقعی کلمه ارزش نوشتن آن آسان است: محققان Byoung-Hyoun Hwang و Hugh Hoikwang Kim از رایانه ای برای رتبه بندی خوانایی گزارش سهامداران از شرکت های سرمایه گذاری بسته استفاده کردند. یافته های آنها: شرکت هایی که گزارش هایی را منتشر می کنند که خواندن آنها دشوار است ، برای رقبا با 2.5 درصد تخفیف معامله می شوند.

بنابراین جملات بزرگ خود را به دو قسمت تقسیم کنید ، از صفتها و قیدهای غیرضروری صرف نظر کنید ، انتقال های بی فایده را قطع کنید و از هشدارهای پیام شما غافل شوید. نوشتن خود را در دسترس قرار دهید.

آن را خاص نگه دارید: جزئیات خاص نورونهایی را که بو ، بینایی ، صدا و حرکت را پردازش می کنند روشن می کند. همانطور که مشخص شد ، مغز شما آرزو دارد محرک های تمام عیار داشته باشد – و سپس یک نمایش چندرسانه ای داخلی را اجرا می کند.

دانشمندان نشان داده اند که وقتی افراد در MRI کلماتی مانند سیر ، دارچین و یاسمن را می خوانند ، مدار بویایی آنها روشن می شود. همین امر در مورد بینایی ، صدا و حرکت اتفاق می افتد. بنابراین شما طوری می نویسید که انگار برای سینمای درونی خوانندگان خط می نویسید.

سردرگم باشید: شاید من فکر می کنم شما مردم را با منطق ، نه احساسات ، متقاعد می کنید ، اما مغز ما خیلی سریعتر از آنچه فکر می کنیم ، احساسات را پردازش می کند. هر احساسی همچنین با واکنش ها و انگیزه های انعکاسی برنامه ریزی می شود – به عنوان مثال ترس ، خشکی دهان و تمایل به دویدن ، که در خدمت اجداد شکارچی-جمع آورنده ما است ، که باید بر آتش و مار غلبه کنند.

درس این است که چگونه کلمات شما باعث می شود مردم احساساتی را که می فهمند احساس کنند. احساس و زبان با هم معنا پیدا می کنند. هرچه احساسات شما ضعیف تر باشد ، خوانندگان نیز سرعت درک کمتری دارند.

جونا برگر و کاترین میلکمن این ویروس را به 7000 نفر رساندند نیویورک تایمز مقالات داستانهایی که احساسات را به همراه دارند – عصبانیت ، هیبت ، اضطراب ، تعجب – 34٪ سهام بیشتری دریافت کردند و کسانی که احساسات مثبت داشتند بهترین عملکرد را داشتند. بنابراین حداقل منطق خود را با کمی دقت ترکیب کنید. و استعاره ها را به عنوان روشی قدرتمند برای انجام آن ترجیح می دهید.

بگذارید اجتماعی باشد: این شماره حتی به اتصال اشاره می کند. به عنوان مثال آزمایش با آیه ، نشان می دهد که یک سیگنال اجتماعی ، نور به عنوان نقل قول – برای نشان دادن کسی که صحبت می کند – شامل یک طرح پاداش برای افراد است. ما مجبوریم همانند دیگران مشتاقانه به دنبال نشانه های اجتماعی بگردیم.

بنابراین نوشتن خود را با صدا ، شخصیت و تجربه خود مزه دار کنید. خودافشایی – سنجیده و مناسب – خوانندگان را با شما مرتبط می کند و شامل جوایزی نیز می شود.

یک روش نادیده گرفته شده برای اجتماعی تر نگه داشتن آن نوشتن به صورت دوم شخص است (یعنی “شما”). تحقیق در مورد متن ترانه ها و ابیات نشان داده است که افراد کسانی را که مستقیماً با مخاطب صحبت می کنند ترجیح می دهند. هیچ ضمیر دیگری “او” ، “او” یا “آنها” همان قدرت را ندارند که احساس ارتباط اجتماعی ایجاد کنند.

آن را داستان محور نگه دارید: تصور می شود که داستان های تکاملی به عنوان وسیله اصلی اشتراک دروس عمل کرده اند. ما از سیم پرسیده ایم که “بعدی او چه کار کرد؟” و چه اتفاقی افتاد؟ “بنابراین بر روی عطش خوانندگان خود برای داستان بازی کنید یا اینکه چگونه آنها این کار را انجام داده اند.

داستان سرایی به معنای واقعی کلمه می تواند جواب بدهد. به عنوان مثال ، محققانی که به دو نوع کمپین سرمایه گذاری جمعی کسب و کار پرداختند ، دریافتند کسانی که دارای داستان های ثروتمندتر هستند ، امتیازات بالاتری را برای اعتماد ، مشروعیت و قصد سرمایه گذاری و به اشتراک گذاری مردم کسب کردند. حرف آخر: بدون داستان ، هیچ بودجه ای!

سلیقه ها البته متفاوت است ، اما همه ما تحت تأثیر آرمان های اساسی تکاملی هستیم. از این گذشته ، خوانندگان به سخنان شما گوش نمی دهند زیرا آنها سبک شما را دوست دارند. آنها گوش می دهند زیرا آنها دوست دارند که چگونه شما را در مغز میانی باستان پاداش دهید. این اصل تمام قوانین ارتباط عالی را بهم پیوند می دهد.

بنابراین ، دفعه بعدی که برای کلمات درست جنگیدید ، نه تنها به توصیه معلمان خود متوسل شوید. به سمت موزه باستانی خود برگردید و بپرسید ، “یک شکارچی-جمع آور چه چیزی می خواند؟”

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir