با استفاده از هوش مصنوعی تیم های خود را به تیم های فوق العاده تبدیل کنید


Covid-19 چیزی فراتر از شتاب دهنده آینده است. این امر منجر به انتقال چشمگیر به روشهای جدید کار شد. بسیاری از ما آینده را طی یک سال گذشته و توانایی ادغام سریع هوش مصنوعی (AI) و رباتیک – نه تنها به عنوان ابزار بلکه به عنوان هم تیمی – را تجربه کرده ایم تا به سازمان های متمرکز در آینده کمک کنیم تا تیم های خود را به “تیم های فوق العاده” تبدیل کنند.

توماس مالون ، نویسنده کتاب ابرمهرها، ایده تیم های فوق العاده ای را که افراد و فناوری را جفت می کنند ، قرار می دهد و از قابلیت های اضافی آنها برای بازسازی کار به روش های انسانی تر و ایجاد نتایج جدید و بهتر در سرعتها و مقیاس ها استفاده می کند که در غیر این صورت امکان پذیر نیست.

تبدیل تیم ها به تیم های فوق العاده با استفاده از بینش هوش مصنوعی هنوز هم یک استراتژی جدید است ، بخشی از این دلیل است که بسیاری از سازمان ها به جای یک عضو تیم و همکار ، همچنان فناوری را به عنوان یک ابزار یا کمک می بینند. در گزارش Deloitte در مورد روند سرمایه انسانی جهانی برای سال 2021 ، بر اساس نظرسنجی از 6000 پاسخ دهنده در سراسر جهان (بیش از 60٪ رهبران سطح اجرایی هستند) ، فقط 16٪ از پاسخ دهندگان می گویند که اکنون در حال تغییر کار هستند یا با ایجاد تغییر در کار نمونه کارها از افراد و ماشین آلاتی که با هم کار می کنیم.

همانطور که سازمانها با استفاده از وقفه به عنوان یک عامل اصلی رشد ، به سمت “تفکر پررونق” حرکت می کنند ، افزایش اعتماد به تیم های فوق العاده می تواند به آنها در تحریک رشد ، پیمایش ناامنی و باز کردن پتانسیل نیروی کار کمک کند.

تفکر متفاوت و متنوع

تیم ها و شبکه هایی که برای انعطاف پذیری و سازگاری ساخته شده اند ، اصلی ترین عناصر سازنده مدل های سازمانی هستند که نمایانگر تغییر در ساختارهای سلسله مراتبی از بالا به پایین هستند. با تشدید بیماری همه گیر Covid-19 در سال 2020 ، این تغییر به سمت ساختارهای تیمی انعطاف پذیر و سازگار بسیار مهم بوده است. ما شاهد قدرت این تیم های سازگار بودیم زیرا شرکت فورد موتور به سرعت از تولید باتری های اتومبیل هیبریدی به طرفداران تبدیل شد.

همه گیری ، که باعث اتخاذ روشهای گسترده خلاقانه در کارهای دور می شود ، همچنین از همکاری انسان و هوش مصنوعی الهام گرفته است ، که سطح بالاتری از تلاش های گروهی در داخل سازمان و اکوسیستم را حفظ می کند. ائتلافی از غول های دارویی (AstraZeneca ، GlaxoSmithKline) و دانشگاه ها (آکسفورد ، کمبریج) از فناوری های همکاری و به اشتراک گذاری داده ها در زمان واقعی استفاده کردند که سرعت آنها را به سطح مورد نیاز برای دستیابی به سرعت توسعه و آزمایش ویروس کرونا ویروس کرونا افزایش داد.

هوش مصنوعی به عنوان “عضوی از تیم” همچنین قضاوت طبیعی و توانایی ایجاد دانش را افزایش می دهد. برخی از شرکت ها در بخش بیمه با استفاده از مدل AI پیش بینی ، استفاده از هوش مصنوعی را گسترش داده و بیمه های انسانی را به “بیمه های نمایی” تبدیل کرده اند که حتی بدون تخصص داده های تخصصی می توانند ریسک را بهتر تجزیه و تحلیل کنند. یک ارائه دهنده آنلاین گروه تمرکز آنلاین ، Remesh ، از یک راه حل همکاری انسان و هوش مصنوعی برای افزایش توانایی تجزیه و تحلیل پاسخ در زمان واقعی خود استفاده می کند و الگوریتم هایی را به کار می برد که از پردازش زبان طبیعی برای تجزیه و تحلیل سریع و فیلتر کردن گروه های متمرکز مجازی برای ایجاد بینش سریع تر و دقیق تر استفاده می کند.

از برخی جهات ، هوش مصنوعی حتی با ارائه “تفکر” متفاوت به تیم های فوق العاده “جایزه تنوع” می دهد که می تواند مشکلات را حل کند ، پیش بینی کند و بینش های دیگری را نشان دهد که همیشه برای افرادی که دارای مجموعه ای از تعصبات و استعدادها هستند ، آشکار نیست.

هوش ممکن است مصنوعی باشد ، اما نتایج واقعی است. ادغام دیدگاه های هوش مصنوعی در کار تیم های فوق العاده در نهایت کمک می کند: سازمان هایی که از تنوع بالاتری برخوردار هستند سهم بیشتری از درآمد حاصل از نوآوری و به طور کلی نتایج مالی قوی تر را مشاهده می کنند. در عین حال ، استفاده از هوش مصنوعی در کار تیم فوق العاده می تواند کارگران انسانی را برای تعامل بهتر ، یافتن فرصت بیشتر برای نوآوری و ارزش خلاقیت بیشتر برای سازمان هایشان آزاد کند.

تیم های فوق العاده خود را بسازید

این که آیا سازمان شما در حال تحقیق روی هوش مصنوعی است یا هوش مصنوعی را در برخی از فرآیندها و تیم ها ادغام کرده است ، پنج اولویت را در نظر بگیرید که به شما کمک می کند تیم های خود را به تیم های فوق العاده مجهز به هوش مصنوعی تبدیل کنید:

  • اهداف پررنگ تعیین کنید. بر تعریف آرزوها و نتایج جدید تمرکز کنید ، نه در بهبود فرایندها و نتایج موجود.
  • فراتر از استراتژی های جایگزینی بروید. فقط برای فعال کردن کارهایی که قبلاً انجام داده اید و جایگزینی افراد ، استفاده از فناوری را محدود نکنید. بهتر فکر کنید که چگونه فناوری می تواند کار شما و کارگران را متحول کند.
  • پیش بینی راه های جدید برای دستیابی به این نتایج را ادامه دهید. فرایندها را بازیابی کنید تا این اهداف عملی شود.
  • از فناوری طراحی شغل استفاده کنید که به افراد کمک می کند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. ابزارهای شما می تواند به افراد در همکاری در تیم ها ، تجزیه سیلوهای بین عملکردها و مشاغل ، ایجاد دانش ، یادگیری از روند کار و شخصی سازی و انسانی سازی تجربه کاری کمک کند.
  • ایجاد تیم های فوق العاده را از ضروریات بین سازمانی بدانید. سازمان شما باید از بهترین تفکرات تجاری ، منابع انسانی ، فناوری اطلاعات و امور مالی استفاده کند.

گسترش اولویت های هوش مصنوعی فراتر از استراتژی های جایگزینی می تواند فرصت های جدیدی برای رشد تجارت ، نوآوری و مشاغل بهتر برای کارگران به همراه داشته باشد. با استراتژی های فوق العاده تیمی ، می توانید رویکردهایی را برای پیاده سازی هوش مصنوعی به عنوان یک شریک واقعی کشف کنید تا به کارکنان خود کمک کنید تا به توانایی های بالقوه ، انسانی و تخیل کامل خود برای نتایج جدید ، نه فقط نتایج بیشتر برسند.

درباره چگونگی کمک Deloitte به شما در راه اندازی تیم های فوق العاده خود بیشتر بیاموزید.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>