[ad_1]

با کوتاه شدن کنفرانسهای پزشکی شخصی در طی همه گیری Covid-19 ، پزشکان در تخصصهای مختلف برای ادامه توسعه و آموزشهایی که در طول این جلسات به آنها اعتماد کرده بودند تلاش کردند. متخصصان فوق تخصصی رویه مانند جراحان ، متخصصان گوارش و قلب و عروق به مدت طولانی به دوره های زنده که از جنازه یا تمرینات شبیه سازی برای حفظ مهارت های خود و یادگیری تکنیک های جدید استفاده می کنند ، وابسته هستند. رضایت شخصی و شغلی ناشی از تعامل با همکاران در این رویدادها و همچنین بحث های حضوری که منجر به همکاری های علمی و دانشگاهی جدید می شود ، کوتاهتر شد.

در پاسخ به این ضررها ، سازمانهای پزشکی با درجات مختلف موفقیت به تلاش برای بازآفرینی آنلاین آنها پرداختند. ما به عنوان مدیران ارشد انجمن تحقیقات اسکولیوز (SRS) ، یک تیم جهانی متشکل از جراحان ستون فقرات ، محققان و همکاران در زمینه بهبود مراقبت از بیماران مبتلا به ناهنجاری های ستون فقرات ، از نزدیک در برنامه ریزی و عملکرد جلسات مهم SRS مشارکت داشته ایم: نشست بین المللی تکنیک های پیشرفته ستون فقرات (IMAST) و نشست سالانه SRS.

قبل از همه گیری ، IMAST به طور معمول 750 شرکت کننده یا بیشتر و یک SRS 1500 از ده ها کشور جذب می کرد. بیماری همه گیر مجبور به بازنگری اساسی در این جلسات و چگونگی دستیابی آنها به اهداف خود در قالب مجازی شده است. تجربه ای که در اینجا توصیف می کنیم چالش های رهبران و شرکت کنندگان کنفرانس و فرصت هایی را که برای جلسات پزشکی مجازی در آینده می بینیم به تصویر می کشد.

به حالت مجازی بروید

در ابتدا ، IMAST برای سال 2020 قرار بود در آتن ، یونان و نشست سالانه SRS در ققنوس ، آریزونا برگزار شود. IMAST قرار بود دو هفته پس از اعلام بیماری همه گیر در اواسط ماه مارس برگزار شود. این کمترین چالش برانگیزترین پشتیبانی ما بود که با توجه به حداقل زمانی که باید آماده می کردیم و اعضای SRS مشغول سازگاری با زندگی همه گیر در محل کار و خانه بودند.

از نظر تاریخی ، جلسات IMAST در شهرهای بزرگ (آمستردام ، کیپ تاون و لس آنجلس اخیراً) برگزار شده است که بیش از 100 سخنرانی در سه یا چهار روز متوالی پخش شده است. این گفتگوها در قالب های گوناگونی از جمله ارائه مقدماتی چکیده تحقیقات اولیه ، سخنرانی های دوره ، بحث های مبتنی بر پرونده ، بحث ها ، ارائه مقاله ها و کارگاه های آموزشی برگزار می شود. برای جلسه 2020 ، رهبری تلاش کرد تا جلسه شخصی را در عمل بازآفرینی کند ، شروع را به سه ماه موکول کرد ، برای آماده سازی وقت گذاشت و سپس کنفرانس را به پنج شنبه متوالی در جولای و آگوست تقسیم کرد. مطالب دوره ترکیبی از جلسات زنده و محتوای از پیش ضبط شده است. هر یک از جلسات آخر هفته نسبتاً کوتاه بود و از 30 دقیقه تا سه ساعت طول می کشید.

مرکز پنجره

برای جلسه سالانه SRS برای سال 2020 ، که فرمی شبیه IMAST دارد ، مدیریت ما راهی متفاوت را در پیش گرفت و کل کنفرانس مجازی را که در ابتدا برنامه ریزی شده بود چهار روز متوالی در ماه سپتامبر برگزار کرد ، با دو تا چهار ساعت محتوا در روز. تقریباً نیمی از ساعات برنامه ریزی شده کنفرانس بصورت جلسات همزمان ارائه می شد و بقیه به صورت جلسات مطالعه مستقل ضبط شده در دسترس بودند.

در حالی که حضور و مشارکت IMAST در آخر هفته اول بسیار عالی بود (حدود 75٪ بالاتر متأسفانه در هفته های بعد تقریباً 25٪ در هر آخر هفته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و در آخر هفته گذشته به کمترین میزان خود رسیده است.

میزان مشارکت مردم در جلسات ویدئویی زنده سالانه SRS کمی کمتر بود ، اما هنوز هم قابل احترام بود ، به طوری که تعداد شرکت کنندگان تقریباً به دو سوم تعداد شرکت کنندگانی بود که در یک سال قبل از همه گیری عادی مشاهده خواهیم کرد. جلسات با بازخورد قوی روبرو شد و از طریق گزینه چت مشارکت بالایی داشت – 10 برابر افزایش نسبت به سالهای گذشته در س audienceالات مخاطبان در هر جلسه ، که معلمان در طول جلسه با متن پاسخ می دادند.

عبرت های آموخته شده

در حالی که جلسات مجازی چالش برانگیز است ، فواید واضحی نیز دارد. شرکت کنندگان در هر دو نشست IMAST و نشست سالانه SRS شامل بسیاری از افراد است که ممکن است به دلیل محدودیت های جغرافیایی یا مالی در یک جلسه شخصی مشکل داشته باشند ، از جمله ساکنان ، همراهان و جراحان از کشورهای در حال توسعه. بعلاوه ، این زبان آموزان به دلیل ویژگی های گفتگوی تعاملی و پرسش و پاسخ ، ممکن است در واقع بیش از آنچه در یک جلسه حضوری شرکت می کنند ، مشغول باشند. در سال های گذشته ، جراحان جوان و کسانی که دارای موانع زبانی بودند اغلب نسبت به دیگران تمایلی برای مراجعه به میکروفون در تعداد زیادی از مخاطبان نداشتند ، اما امسال آنها اغلب در طول سخنرانی ها به بحث آنلاین می پردازند.

یکی دیگر از مزایای جلسات مجازی این است که با حذف نیاز به سفر ، حضور به زمان کمتری نیاز دارد. علاوه بر این ، جلسات مجازی یادگیری همزمان را تسهیل می کند. در حالی که فقط برخی از جلسات قبلی سالانه جلسات IMAST و SRS ضبط شده بود ، تمام جلسات جلسات امسال به شرکت کنندگان اجازه می داد تا آنها را به راحتی خود ببینند. این محتوا فهرست بندی شده است تا از طریق موتورهای جستجوی پیشرفته بتوان به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد ، به پزشکان اجازه می دهد تا تحصیلات خود را دقیقاً متناسب با موضوعات مورد علاقه خود تنظیم کنند یا خلا knowledge دانش خاصی را طبق برنامه خود پر کنند. اگرچه سالهاست که با محتوای یک کنفرانس پزشکی تعامل ناهمگن محدودی وجود دارد ، اما همه گیری مجبور می شود جلسات را به میزان قابل توجهی محتوای آنها را به صورت آنلاین افزایش دهد ، نوآوری که ما معتقدیم پس از فروپاشی همه گیر ادامه خواهد یافت.

این مزایا توسط چالش های جدید متعادل می شوند. به عنوان مثال ، انجمن جراحی نخاع ما دارای یک عضویت جهانی است و هماهنگی در یک جلسه زنده مجازی در بسیاری از مناطق زمانی دشوار است. اگرچه یادگیری ناهمزمان مزایای واضحی دارد ، شرکت در یک نمایش زنده دیجیتالی مزایای منحصر به فردی دارد که مهمترین آنها توانایی تعامل با بلندگوها در زمان واقعی است. با این حال ، از آنجا که جلسات ما غالباً به وقت استاندارد شرقی تنظیم می شد ، بسیاری از اعضا از سراسر جهان با زمان ارائه ، که خیلی زود صبح (ساحل غربی ایالات متحده) یا اواخر شب (آسیا و استرالیا) در مناطق زمانی خود ، تعامل آنها را کاهش می دهد. سرانجام ، مانند هر کسی که حتی در جلسات مجازی کوچک شرکت کرده باشد ، او می داند که “مشکلات فنی” معمول است و شاید بیشتر شبیه مقیاس مقیاس جلسات باشد.

شاید بزرگترین مانع گذار به آموزش مجازی ، دشواری در حفظ توجه غیرمشخص شرکت کنندگان باشد. در حالی که کنفرانس حضوری پزشکان را ملزم به مراقبت از بیمار و کارهای اداری خود را به سفر و حضور متمرکز در چند روز اختصاص می دهد ، اما فرایند معادل یادگیری مجازی وجود ندارد. پزشکان که به انجام بسیاری از وظایف عادت دارند ، معمولاً فعالیت های زندگی روزمره خود را همزمان با جلسات مجازی ، در نتیجه حواس پرتی های شخصی و شغلی ، برنامه ریزی می کنند. به هر حال ، ممکن است تعهد به یادگیری در قالب های مجازی به اندازه جلسات حضوری قوی نباشد. اقداماتی از جمله الزام شرکت کنندگان به روشن کردن دوربین خود ، ارائه جلسات تعاملی دو طرفه و تسهیل مشارکت مکرر از طریق س directالات مستقیم از شرکت کنندگان ممکن است تا حدی کمک کند ، اما به گروه های بزرگ پاسخ نمی دهد.

حتی این اقدامات احتمالاً نمی تواند به طور کامل با از دست دادن ارتباط شخصی حاصل از جلسات حضوری مقابله کند ، ارتباطاتی که برای ایجاد همکاری های علمی جدید و پزشکان اولیه شغلی در ایجاد روابط شخصی و شغلی بسیار مهم است. بسیار مهم هستند ، به خصوص برای کسانی که در پزشکی دانشگاهی هستند.

آینده

با توجه به این مزایا و محدودیت ها ، ما انتظار داریم که در آینده دنیای آموزشی شخصی محدودتر اما با نفوذی بسیار زیاد و آمیخته با مقدار بهینه محتوای آموزشی مجازی را در آینده پوشش دهد. طی شش ماه گذشته ، کنفرانس های مجازی تا حد زیادی سعی کرده اند جلسات حضوری را با موفقیت تکرار کنند. ما انتظار داریم که بیشتر کنفرانس هایی که حداقل برای شش ماه آینده برگزار می شوند به صورت مجازی ادامه داشته باشند.

با توجه به تجربه ما در سال جاری ، باور کنید که کلیدهای افزایش حضور و مشارکت در قالب مجازی کوتاه بودن جلسات است (بیش از سه تا چهار ساعت در روز). گزارش جلسات زنده برای دیدار با برنامه بیشترین تعداد شرکت کنندگان. و به جای اینکه در طی چندین هفته برگزار شود ، جلسه کامل را برای چندین روز متوالی برگزار کنید. چندین اتاق گفتگوی همزمان برای پرسش و پاسخ در مورد عناوین فرعی مربوط به موضوع اصلی همچنین مشارکت بیشتر و بحث متمرکز را تسهیل می کند.

برای جراحانی مثل ما ، تغییر حالت در قالب آموزشی مجازی به ویژه چالش برانگیز است. جراحان پس از اقامت و آموزش از طریق آموزش عملی به یادگیری تکنیک های جدید و بهبود یافته ادامه می دهند و می توان صلاحیت آنها را تا حدی در طول این آموزش ارزیابی کرد. در حال حاضر ، دنیای مجازی روشی پذیرفته شده برای ارزیابی مهارت جراحان ندارد. بنابراین ، ما معتقدیم که آموزش های جراحی و رویه ای ، بیشتر با دوره های شخصی زنده پس از همه گیری ، ادامه خواهد یافت.

با این وجود ، انگیزه یادگیری مجازی فرصتی عالی برای نوآوری است. واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده و شبیه سازی رویه سه بعدی امکان آموزش از راه دور و ارزیابی مهارت های یک جراح جدید را با انواع تکنیک ها فراهم می کند ، بنابراین ایمنی و مزایای مراقبت را افزایش می دهد. در حقیقت ، فناوری هایی از این دست می توانند انقلابی در دوره دستیاری و بورسیه با ایجاد مکانیزمی برای جراحان در برنامه های آموزشی کوچکتر یا در کشورهای در حال توسعه برای یادگیری تکنیک های عملی از جراحان کارشناسی ارشد در سراسر جهان ایجاد کنند.

با واکسیناسیون جمعیت و کاهش خطرات مرتبط با Covid ، هدف از آموزش پزشکان باید استفاده از قالب مجازی و ارائه تجربه ترکیبی شخصی / مجازی باشد. بر اساس تجربه ما در سال جاری ، ما بر این باوریم که بزرگترین جلسات با یک گروه بین المللی از شرکت کنندگان ، به جای اینکه کاملاً مجازی باشد ، بیشترین ارزش را خواهد داشت تا به صورت کاملاً مجازی ، برای جلوگیری از مشکلات در مناطق زمانی هنگام برنامه ریزی سخنرانی ها و میزگردها با این حال ، پخش مستقیم و ضبط شده این کنفرانسهای شخصی که قبلاً متناقض بوده اند ، باید استاندارد باشد تا به زبان آموزانی که قادر به شرکت در جسمی نیستند تا آنجا که ممکن است به صورت عملی ملحق شوند و درگیر ناهمزمان

اگرچه جلسات حضوری برای شروع همکاری علمی بسیار ارزشمند است ، اما ما معتقدیم که آنها می توانند از قالب مجازی نیز بهره قابل توجهی ببرند ، زیرا این امر باعث می شود جلسات مکرر طوفان مغزی ، بحث و گفتگو و نهایی شدن پروژه های تحقیقاتی و تجزیه و تحلیل نتایج تحقیقات فراهم شود. آنها ما همچنین پیشنهاد می کنیم که قالب مجازی به مشارکت سایر متخصصان پزشکی کمک می کند که ممکن است فقط برای ارتباط مماس با تخصص خود برای یک جلسه حضوری سفر نکنند. این مطمئناً به ارتقا inter آموزش میان رشته ای و همکاری بین متخصصان پزشکی که در غیر این صورت تعامل محدودی دارند ، کمک خواهد کرد و مشارکت و دستورالعمل های تحقیقاتی جدید را که مطمئناً باعث بهبود مراقبت های بهداشتی می شوند ، تسهیل می کند.

در نهایت ، ایجاد فرهنگ و سنت در ادامه تحصیل پزشکی ضروری خواهد بود تا زمانی را به یادگیری مجازی اختصاص دهیم تا از جلسات غیر حضوری مجازی و مجازی نهایت استفاده را ببریم. اگرچه یافتن آبکاری نقره در همه گیر کنونی دشوار است ، اما شاید ظهور مدل های یادگیری ترکیبی که به طور بالقوه می تواند منافع بیشتری از هر یک از آنها داشته باشد.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir