[ad_1]

یکی از چالش های توسعه برنامه های هوش مصنوعی ، دستیابی به مقدار زیادی از اطلاعات مورد نیاز است. بدتر شدن موارد ، مقررات و حریم خصوصی باعث می شود شرکت ها داده های خود را به اشتراک بگذارند. یک راه حل ممکن این است که شرکت ها “اعتماد به داده” را ایجاد کنند. که به عنوان امانت برای ارائه دهندگان داده عمل می کند و استفاده مناسب از داده های آنها را مدیریت می کند. ویلیس تاورز واتسون اخیراً با چندین مشتری خود اعتماد داده را هدایت کرده است. این مقاله آنچه را که آنها درباره چگونگی ایجاد چنین اعتمادی آموخته اند به اشتراک گذاشت.

یکی از بزرگترین موانع پذیرش و مقیاس گذاری کاربردهای هوش مصنوعی عدم وجود داده های خام متنوع و با کیفیت بالا است. برای غلبه بر این ، شرکت ها باید داده های خود را به اشتراک بگذارند. اما بسیاری از محدودیت های نظارتی و اخلاقی مربوط به محرمانه بودن داده ها مانع اصلی این امر است. راه حل جدیدی که شرکت من در حال آزمایش آن است و می تواند این مشکل را حل کند این است اعتماد به داده: یک سازمان مستقل که به عنوان امانتداری برای ارائه دهندگان داده عمل می کند و استفاده صحیح از داده های آنها را مدیریت می کند.

تحقیقات نشان می دهد که شرکت ها از ارزش اشتراک اطلاعات بیشتر آگاه می شوند و در حال بررسی روش های انجام این کار با سایر بازیگران صنعت یا صنعت خود هستند. موارد معمول برای به اشتراک گذاری داده ها شامل کشف تقلب در خدمات مالی ، کسب سرعت و دید بیشتر در زنجیره های تأمین ، بهبود توسعه محصول و تجربه مشتری و ترکیب داده های ژنتیکی ، داده های بیمه و داده های بیمار برای ایجاد راه حل ها و بینش های جدید سلامت دیجیتال. در حقیقت ، این بررسی نشان داد که 66 درصد شرکت ها در تمام صنایع مایل به اشتراک داده ها هستند. با این وجود ، به اشتراک گذاری داده های حساس شرکت ، به ویژه داده های شخصی مشتری ، تحت نظارت دقیق نظارتی است و خطرات مالی و شهرتی قابل توجهی دارد.

اعتماد به داده ها که به عنوان امانتداری برای ارائه دهندگان داده ها ایجاد شده است ، می تواند با معرفی روشی جدید برای مدیریت جمع آوری ، پردازش ، دسترسی و استفاده از داده ها ، به اشتراک گذاری ایمن داده ها را برای شرکت ها بسیار آسان کند. این تنظیم قانونی و مدیریتی ، کنترل کننده های داده (“معتمدین”) را موظف می سازد تا حقوق و مزایای ارائه دهندگان داده را در مذاکره و مذاکره برای دسترسی به داده های آنها برای استفاده توسط کاربران داده ، مانند سایر شرکت های خصوصی ، نشان دهند و اولویت بندی کنند. و سازمانها

مرکز پنجره

اعتماد داده ها همچنین می توانند قابلیت همکاری داده و همچنین مدیریت داده های اخلاقی و محتاطانه را تقویت کنند – به عنوان مثال ، با اطمینان از اینکه مردم رضایت خود را برای استفاده های مختلف از داده های خود داده اند (مطابق با مقررات در چندین حوزه قضایی در سراسر جهان). ، حذف سوگیری داده ها و حذف شناسایی اطلاعات شخصی. علاوه بر این ، با اتخاذ یک گروه جدید از فن آوری های پیشرفته مانند یادگیری ماشین فدرال ، رمزگذاری همومورفیک و فناوری کتاب توزیع شده ، اعتماد داده می تواند شفافیت در به اشتراک گذاری داده ها را تضمین کند ، و همچنین حسابرسی چه کسی از داده ها را در همه زمان ها و برای چه هدفی (یعنی ردیابی زنجیره ذخیره سازی) ، بنابراین اصطکاک های قابل توجه حقوقی و فناوری که در حال حاضر در به اشتراک گذاری داده ها وجود دارد را از بین می برد.

کاربران داده ای که برای دسترسی به داده های آن با اعتماد امضا می کنند ، می توانند بر روی ابزار تمرکز کنند که می تواند از تجزیه و تحلیل داده ها یا استفاده از آنها برای آموزش الگوریتم های هوش مصنوعی بدون استفاده از آنها به دست آید. انطباق و اعتبار شهرت آنها می توانند این کار را به تنهایی انجام دهند (یعنی به عنوان کاربر مستقیم داده) یا – شاید قدرتمندتر – با تشکیل “حداقل کنسرسیوم های زنده” (MVC) ، جایی که ارائه دهندگان داده و کاربران داده منابع و استعداد خود را به اشتراک می گذارند ، تمرکز بر روی یک مورد خاص تجاری.

نحوه تنظیم اعتماد داده شرکت من ، ویلیس تاورز واتسون ، اخیراً با چندین مشتری خود اعتماد داده را به طور آزمایشی انجام داده است. هدف ما آزمایش مفهوم و درک نحوه استفاده از آن در یک سناریوی تجاری بود. سه هدف اصلی عبارت بودند از: (1) نحوه شناسایی یک مورد تجاری و تشکیل یک MVC موفق. (2) چارچوب قانونی و اخلاقی یا چارچوب های حاکمیتی که امکان اشتراک داده ها را فراهم می کند ، باید چه باشد. و (3) درک اینکه برای ارتقا transp شفافیت و اعتماد به MVC چه فناوری هایی را باید جمع آوری یا توسعه دهیم. در اینجا برخی از درسهایی است که ما در طول پروژه آزمایشی آموخته ایم:

تدوین چارچوبی اخلاقی و قانونی برای تبادل اطلاعات. به نظر ما ایجاد اصول اساسی و آرزوهایی که همه با آن موافقند ، از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال ، اعضای آزمایشی MVC تصمیم گرفتند که متعهد شوند از حفظ حریم خصوصی اطلاعات شخصی که ذخیره می کند و نه تنها از نظر تجاری بلکه از نظر اجتماعی نیز تأمین می شوند. ما از نزدیک با کارشناسان حقوقی و رازداری همکاری کرده ایم تا یک چارچوب قانونی برای اطمینان از انطباق با مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) تدوین کنیم. و اعضا همچنین به این نتیجه رسیدند که MVC باید توسط “شورای اخلاق” مستقل مورد بررسی قرار گیرد تا پیامدهای اخلاقی و سایر موارد استفاده از داده ها و الگوریتم های هوش مصنوعی حاصل را بررسی کند تا از مرحله آزمایشی فراتر رفته و تجاری شود.

از معماری یکپارچه / توزیع شده استفاده کنید. به طور کلی ، سازمان ها با ایده انتقال داده های حساس از زیرساخت های خود به یک محیط خارجی احساس راحتی نمی کنند. بنابراین ، ما یک رویکرد واحد را در نظر گرفتیم که در آن داده ها در همان جایی که هستند باقی می مانند و الگوریتم ها روی داده ها توزیع می شوند. ما چندین فناوری رازداری ، از جمله محرمانه بودن دیفرانسیل و رمزگذاری همومورفیک را بررسی کردیم. برای اطمینان از شفافیت در مدیریت داده ها ، و همچنین یک زنجیره حسابرسی و بازرسی قابل اعتماد ، ما همچنین استفاده از فناوری کتاب توزیع شده (به عنوان مثال بلاکچین) را به عنوان بخشی از پشته فناوری بررسی کردیم. ما اعتماد داده را به عنوان یک برنامه همکار محلی cloud ایجاد کرده ایم که به قابلیت همکاری داده ها ، به اشتراک گذاری منابع محاسباتی و فضای کار مشترک برای آموزش و آزمایش الگوریتم های هوش مصنوعی در اختیار دانشمندان داده قرار می گیرد.

راه پیش رو. راه برای تبدیل شدن به یک سازمان داده محور برای اقتصاد در حال ظهور هوش مصنوعی طولانی و دشوار است. اعتماد داده ها فرصتی برای همکاری بین سازمان ها است تا این سفر سریع تر ، ارزان تر و کم خطرتر انجام شود. و آنها می توانند با توسعه مشترک برنامه های کاربردی هوش مصنوعی قابل فروش و دسترسی کنترل شده اشخاص ثالث به داده های اعضا ، پاداش درآمد داده ها را زیباتر کنند. علاوه بر این ، همانطور که در خلال پروژه آزمایشی خود کشف کردیم ، اعتماد داده همچنین می تواند به ایجاد خلاقیت ، همکاری متقابل عملکرد و نوآوری کمک کند و می تواند استعدادهای دیجیتال را جذب کند. همانطور که پوشیدنی ها ، دستگاه های هوشمند و شبکه های 5G در “اینترنت هوشمند اشیا multi” ضرب و ترکیب می شوند ، به اشتراک گذاری داده ها و همکاری به یک امر عادی تبدیل می شود. اعتماد داده ها می تواند به شرکت ها کمک کند تا به این دوره جدید جهش کنند.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir