استراحت همیشه به معنای محرومیت نیست


وقفه های مکرر باعث شارژ مجدد باتری های ما در حین کار می شود و اگرچه نمونه های بدون صفحه نمایش معمولاً بهترین هستند ، اما گاهی اوقات شما فقط نمی توانید از دستگاه خود خارج شوید و گاهی اوقات هم نمی خواهید. اما خبر خوب این است که اگر بتوانید ترکیبی از حرکت جسمی ، تعامل اجتماعی و تحریک مغز را در اختیار داشته باشید ، وقفه های پیشرفته یا پیشرفته می توانند مزایای شما را با تنوع خارج از صفحه داشته باشند. پس چند دقیقه وقت بگذارید تا با ویدیوی مورد علاقه خود در YouTube کارائوکه بخوانید ، به دلیل روشن کردن یک بازی ویدیویی هیچ گناهی احساس نکنید یا اینکه در میانه روز با دوستانتان گپ بزنید.

چه با تماس های ویدئویی پشت سر هم روبرو باشید و چه فقط با یک ایمیل پایدار روبرو هستید ، کار می تواند شما را در مهی روی صفحه رها کند ، مگر اینکه برای وقفه های دوره ای و احیا کننده منظور کنید. به عنوان مقاله ای از سال 2015 در مجله روانشناسی کاربردی به عبارت دیگر ، “انرژی ، انگیزه و تمرکز حرفه ای ما مانند باتری هایی است که باید به صورت دوره ای شارژ شوند”.

اگرچه می توانید و باید با فاصله گرفتن از دستگاه ها و صفحه نمایش خود ، استراحت کنید ، اما ممکن است همیشه وقت و استقلال برای این کار را نداشته باشید. (در کتاب پیش رو ما ، از راه دور ، شرکت ، من و رابرت پوزن بخشی از روز کاری 8 ساعته را هدف قرار می دهیم زیرا از کارهایی که از راه دور برای استراحت و سلامتی لازم است جلوگیری می کند.) اما اگر وقفه های مناسب صفحه را انتخاب کنید ، می توانند موارد مشابه دیگری را برای شما فراهم کنند. انواع آفلاین و برای کمک به شما در برداشتن بیشتر در طول روز استراحت می کند. و گاهی اوقات فناوری همچنین می تواند استراحت بدون صفحه را تا حد زیادی افزایش دهد. بنابراین در دام آنچه تیم تحقیقاتی “گناه صفحه” نامیده اند ، نیفتید: این ایده که بقیه واقعاً مهم نیستند مگر اینکه از دستگاه خود عقب بروید.

با این حال ، نمی گویم شما فقط باید از طریق برنامه انتخاب شده خود در شبکه های اجتماعی شروع به تغییر کنید. این امر به مغز یا بدن شما از کار مورد نیاز خود فاصله نمی دهد. در عوض ، تعطیلاتی را انتخاب کنید که یکی یا بیشتر از موارد زیر را انجام دهد:

بدن خود را حرکت دهید.

محققان دریافته اند که وقفه های منظم ، که می تواند به اندازه دو دقیقه پیاده روی باشد ، بدون کاهش بهره وری ، بر میزان انرژی جسمی و راحتی کارگران تأثیر بسزایی دارد.

با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید.

بله ، حتی روی صفحه نمایش ها هم کار می کند! اگر از راه دور کار کنید یا از خود فاصله بگیرید ، احساس انزوا می تواند حاد باشد. اما مطالعه روی اساتید دانشگاه که از راه دور در طی همه گیری کار می کردند نشان داد که “درگیری” آنلاین تأثیر مهمی در احساس انزوا دارد ، مطابق با تحقیقات گذشته نشان می دهد که شبکه های آنلاین می توانند احساس تنهایی را کاهش دهند.

مغز خود را با چیز دیگری به چالش بکشید.

کمی تحریک ذهنی غیر مرتبط با کار می تواند مغز شما را به سمت مقابله موثرتر با چالش های کاری سوق دهد. به عنوان مثال ، یک مطالعه متا در مورد تأثیر شناختی و عاطفی بازی های ویدیویی نشان داد که بازی ها می توانند سرعت پردازش ذهنی ، زمان پاسخگویی و حافظه کاری را بهبود بخشند. و یک مطالعه تجربی روی کودکان 12 و 13 ساله نشان داد که بازی پازل های ذهنی توانایی آنها را در حل مشکلات بهبود می بخشد.

استراحت بهتری داشته باشید

در اینجا چند نمونه از وقفه های فنی مبتنی بر این معیارها آورده شده است. به همراه جلسات یوگا و نوشیدن قهوه برای استراحت ، در مورد این مسئله فکر کنید که از زمان بین جلسات بخوبی استفاده می کند تا با شروع جلسه بعدی احساس طراوت و شادابی کنید.

یک تمرین روی صفحه داشته باشید.

بازی ها را با حرکت ترکیب کنید و بار استرس مضاعفی دارید. بنابراین چند دقیقه وقت بگذارید تا یک بازی بدنی فعال مانند Beat Saber یا Wii Sports انجام دهید ، یا اگر ترجیح می دهید بیرون بروید ، یک بازی Pokémon جدید را در بازی موبایل Pokémon Go دنبال کنید.

آواز بخوان ، لوئیز!

فعالیت بدنی لزوماً به معنای آموزش نیست. تعداد فزاینده ای از مطالعات در حال بررسی سازوکارهای فیزیولوژیکی است که باعث می شود موسیقی به عنوان یک کاهش دهنده فشار روانی قدرتمند باشد و همچنین مزایای خاص آواز گروهی هنگام ایجاد احساس رفاه و “جریان اجتماعی” است. از آنجا که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه آواز گروهی می تواند باعث گسترش Covid-19 شود ، من یک گزینه خلوت را توصیه می کنم: کارائوکه در YouTube! چه سلیقه شما در پاپ اجرا شود و چه در برادوی ، در بخشی از جلسه آهنگ های YouTube را برای تک نفره آماده خواهید یافت. بنابراین موسیقی را روشن کنید ، اگر نمی دانید آنها شما را می شنوند در را ببندید و چند دقیقه قلب خود را بیرون بکشید.

از تاریخ استراحت کنید.

برنامه کتاب صوتی مورد علاقه خود را اجرا کنید و لباس های بافتنی را بردارید ، ظرف ها را بشویید یا سریع قدم بزنید – همه اینها در حالی که به یک داستان کوتاه یا رمان گوش می دهید. نه ، سعی نکنید با گوش دادن به یک کتاب تجاری ، کمی بیشتر وقت خود را صرف کار کنید: تمام هدف از این وقفه مقابله با قطع ارتباط عاطفی است که می تواند هنگام کار از راه دور رخ دهد. چیزی شبیه جعل وجود ندارد که بتواند همدلی شما را برافروزد – اما طبق یک مطالعه تجربی تنها در صورتی که آنقدر پرشور باشید که “از نظر احساسی به تاریخ منتقل شوید” وجود ندارد. بنابراین با استفاده از این وقفه قلب خود را بیدار کرده و به تازگی به میز خود برگردید تا بتوانید با همکاران خود ارتباط برقرار کنید.

استراحت کنید و صحبت کنید.

تصادفی نیست که شبکه های اجتماعی فقط با صوتی مانند Clubhouse و Twitter Spaces در زمانی که ما از چت چت معمولی دفتر جدا می شویم ، برخاستند. همانطور که آن لور فایارد و جان ویکس در مقاله HBR در مورد چگونگی تشویق تعاملات خود به خود و سازنده در کابینه فیزیکی خاطرنشان کردند ، این نوع مکالمات بداهه می تواند راهی عالی برای تشویق نوآوری و خلاقیت باشد. رها کردن در یک شبکه اجتماعی صوتی می تواند کمی خودجوشانه به شما بدهد: چه در حال گوش دادن به یک مکالمه صفحه ای باشید که ایده های تازه ای به شما القا می کند ، و چه پریدن به یک اتاق کوچکتر برای کمی چت چت ، تزریق افراد دیگر می تواند شما را به وجود آورد تحت فشار و حتی می تواند زاویه جدیدی از یک پروژه یا مشکل را به شما ارائه دهد.

ضرب و شتم ضرب و شتم.

تحقیقات نشان می دهد که به هم ریختگی خانه می تواند افراد را افسرده و افسرده کند – و اگر در خانه کار می کنید ، از اثرات آن روزانه 8 ساعت استراحت نخواهید داشت. بنابراین یک پروژه تزئینی کوچک را در جایی از خانه خود انتخاب کنید ، مانند آن کشوی آشفته در آشپزخانه یا تعداد زیادی کاغذ روی میزتان ، و ده دقیقه طول بکشد تا شکل آن را آماده کنید. (این کار را با یک کتاب صوتی ، یک جلسه آواز یا یک کلبه هاوس ترکیب کنید تا یک وقفه دوتایی داشته باشید.) قسمت مورد علاقه من در هر پروژه سازماندهی این است که سازنده برچسب را روشن کنم و از تلفنم برای نوشتن سریع چند برچسب استفاده کنم ، که به همین دلیل است که حتی این تا حد زیادی یک مراسم آنالوگ هنوز هم برای من یک پروژه فنی است.

مغز خود را تنظیم کنید.

مطالعه 2014 در مورد فعالیت های شناختی که می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد ، نشان می دهد که هر نوع بازی شناختی – کارت ها ، جدول کلمات متقاطع ، چکرها – با عملکرد شناختی بهتر همراه است. تحقیقات دیگر همچنین حاکی از آن است که بازی های ویدیویی گاه به گاه در هنگام تعطیلات کاری می توانند درک استرس را کاهش دهند. بنابراین بله ، شما من میتوانم کمی ظهر مغز خود را تازه و تیز کنید کلمات با دوستانیا بهتر از این ، استفاده از یک دستیار خانگی مانند Amazon Echo برای بازی با صدای بلند این بازی را با برخی حرکات بدنی ترکیب کنید: هنگام کشش ، راه رفتن یا ترتیب دادن ، Jeopardy ، Memory Match یا Song Quiz را امتحان کنید.

البته هیچ قانونی برای گفتن شما وجود ندارد دارند گجت خود را در تعطیلاتی که به عنوان کارگر از راه دور می گذرانید ، قرار دهید. اما در آن لحظه هایی که تسلیم سخت است – یا اگر (مثل من) واقعاً نمی خواهید پریز را از برق بکشید و از برق بکشید – اجازه ندهید که این امر مانع شارژ مجدد بدن و مغز شما در طول روز شود ، به همان سختی که شارژ مجدد اسباب


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>