استراتژی رسانه های اجتماعی خود را با دنیای پسا همه گیر سازگار کنید


نسخه ویژه Covid-19 از مطالعه CMO نشان داد که رسانه های اجتماعی نسبت به بازاریابی در طی همه گیر شدن انتقاد می کنند. این مطالعه گزارش می دهد که هزینه های شبکه های اجتماعی از 13.3٪ بودجه بازاریابی در فوریه 2020 به 23.2٪ در ژوئن 2020 افزایش یافته است – افزایش 74٪. در همین حال ، انتظار می رود که هزینه های تبلیغات سنتی کاهش یابد ، زیرا PLO انتظار می رود 5.3 درصد از کانال های تبلیغاتی سنتی طی 12 ماه آینده کاهش یابد.

طبق این مطالعه ، شرکت ها بازگشت تاریخی از سرمایه گذاری خود در شبکه های اجتماعی را مشاهده می کنند. سهم رسانه های اجتماعی در عملکرد کلی شرکت از فوریه 2020 به شدت افزایش یافته و 24٪ افزایش یافته است. این یافته مهمی است ، زیرا با وجود سرمایه گذاری روزافزون در رسانه های اجتماعی ، تأثیر رسانه های اجتماعی از سال 2016 نسبتاً ضعیف مانده است.

CMO ها انتظار دارند که سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی در 23.4٪ بودجه بازاریابی تا سال 2021 بالا بماند. علاوه بر این ، CMO ها به طور فزاینده ای در تجربه مشتری آنلاین سرمایه گذاری می کنند: 60.8٪ CMO می گویند که “منابع خود را برای ساخت رابط های مشتری محور دیجیتال »و 56.2 درصد قصد دارند” مدل های تجاری خود را برای تمرکز بر فرصت های دیجیتال تغییر دهند “. واضح است که رسانه های اجتماعی همچنان نقش مهمی در هدایت مصرف کنندگان به سمت پیشنهادات دیجیتالی بازی خواهند کرد.

چگونه رهبران بازاریابی می توانند بر اساس این روند رو به رشد بنا شده و استراتژی های بازاریابی خود را در شبکه های اجتماعی برای آینده پس از همه گیری برنامه ریزی کنند که به همان اندازه روشن باشد؟ در اینجا 10 توصیه اصلی وجود دارد:

1. انجام آزمایشات رسمی. ویرایش ویژه نظرسنجی CMO میزان بداهه در بازاریابی در طی همه گیری را نشان داد ، با CMO به طور متوسط ​​5.6 از 7 (که 1 نشان دهنده “اصلا” نیست و 7 نشان دهنده “بسیاری”). با این حال ، نتایج نظرسنجی همچنین کاهش آزمایشات رسمی در سیستم عامل های اجتماعی را مستند می کند ، فقط 31٪ از بازرگانان گزارش می دهند که آزمایشاتی را برای درک تأثیر فعالیت های بازاریابی خود در طی همه گیر شدن انجام می دهند و فقط 29٪ از بازرگانان گزارش می دهند که آنها منابع خود را برای ایجاد فرصت های تحقیق و آزمایش سرمایه گذاری کرده اند.

این آمار نشان می دهد که معامله گران اغلب استراتژی های بداهه جدیدی را اعمال می کنند ، اما بدون درک کامل از تأثیرات آنها. آنها باید این روند را در سال 2021 معکوس کنند: سیستم عامل های رسانه های اجتماعی فرصت های بسیار خوبی را برای آزمایش پیام های تبلیغاتی ، تبلیغاتی و پیشنهادی – و همچنین دریافت بازخورد قابل اندازه گیری مستقیم از کاربران هدف فراهم می کنند. تاجران برای یادگیری باید از این ابزارها استفاده کنند.

2. بازی با کانال ها و ویژگی های جدید در سیستم عامل های موجود. استراتژیست های شبکه های اجتماعی باید همیشه از نوآوری های سیستم عامل های موجود آگاه باشند. به عنوان مثال ، Instagram Reels ، که تابستان سال گذشته راه اندازی شد ، کانال جدیدی برای ارائه سبک ویدیویی به شکل کوتاه ارائه می دهد که دامنه اینترنت را دارد. نمونه های مشابه کارت های هدیه در فیس بوک یا TikTok برای تجارت است که در اوایل سال جاری نیز منتشر شد. این ابزارهای جدید فرصتی را برای ایجاد یک رابطه منحصر به فرد با مصرف کنندگان فراهم می کنند که کشف این ویژگی ها را به مارک هایی که در ابتدا از آنها استفاده می کنند پیوند می دهند. یک استراتژی قوی بازاریابی در شبکه های اجتماعی شامل فرایندی برای شناسایی ویژگی ها و کانال های جدید و ایجاد سریع محتوا برای آنها است.

3. استراتژی رسانه های اجتماعی خود را در استراتژی کلی بازاریابی خود ادغام کنید. نظرسنجی OOP از آگوست 2019 گزارش داد که رسانه های اجتماعی به خوبی با استراتژی های بازاریابی سازگار نیستند (رتبه 4.2 در مقیاس 7 نمره ای ، جایی که 1 نشان دهنده “اصلاً یکپارچه نیست” و 7 نشان دهنده “بسیار یکپارچه”). اگرچه نسبت به مطالعات قبلی بهبود جزئی داشته است ، این تعداد هنوز خیلی کم است که می تواند به بازدهی کافی در سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی منجر شود – و هزینه هایی که تقریباً یک چهارم بودجه های بازاریابی را تشکیل می دهد بسیار کم است.

از آنجایی که رسانه های اجتماعی در دنیای بازاریابی پس از همه گیری اساسی هستند ، باید یکپارچه تر با استراتژی بازاریابی گسترده شرکت ادغام شوند. از آنجا که رسانه های اجتماعی چراغ روشن فعلی هستند ، CMO ها باید اطمینان حاصل کنند که استراتژی رسانه های اجتماعی آنها مستقیماً با استراتژی کلی بازاریابی مطابقت دارد تا منافع حاصل از این همکاری ها را به حداکثر برسانند.

4- در استعدادهای برتر در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید. اکنون مدیران شبکه های اجتماعی ملزم به مدیریت بخشی گران و بسیار م ofثر در بودجه بازاریابی شده و نقشی را بر عهده می گیرند که اغلب نیاز به پوشیدن چندین کلاه (نویسنده متن ، طراح گرافیک ، نماینده خدمات مشتری و غیره) دارد. بنابراین رهبران بازاریابی باید با دقت فکر کنند که چه کسی باید این موقعیت اصلی را اتخاذ کند. در حالی که بهترین مدیران شبکه های اجتماعی می توانند تأثیر مثبتی داشته باشند ، یک فرد بی تجربه یا فاقد صلاحیت می تواند به مارک شرکت آسیب برساند. طبق گفته Glassdoor ، متوسط ​​حقوق مدیران رسانه های اجتماعی در كشور 50500 دلار است كه بسیار كمتر از متوسط ​​جبران خسارت برای موقعیت هایی است كه معمولاً در آنها كار می كنند: نویسندگان كپی به طور متوسط ​​58500 دلار ، مدیران بازاریابی به طور متوسط ​​65،500 دلار و مدیران تبلیغات به طور متوسط ​​71000 دلار برای به دست آوردن استعدادهای برتر در این زمینه ، غرامت باید با ارزش رو به رشد نقش مطابقت داشته باشد.

5- مدیریت انعطاف پذیر رسانه های اجتماعی را فراهم کنید. سال 2020 نشان داد که فضای رسانه های اجتماعی با چه سرعتی می تواند تغییر کند. PLO ها با درک این موضوع “توانایی چرخش پیرامون اولویت های جدید” را به عنوان بهترین مهارتی که در استعداد بازاریابی جستجو می کنند رتبه بندی کردند. بنابراین وقتی صحبت از مدیریت رسانه های اجتماعی می شود ، CMO ها باید اطمینان حاصل کنند که استعدادها ، روندها و شرکای آژانس ها برای پاسخگویی و استفاده از این تغییرات ناگهانی آماده هستند. سازمانهایی که مایل به ارزیابی مجدد استراتژیهای خود در شبکه های اجتماعی هستند در یک فضای سریع در حال تغییر ، خطر را به حداقل می رسانند و توانایی ارتباط با مصرف کنندگان را افزایش می دهند. (برای این منظور ، اخیراً روزنامه بازاریابی این مقاله نشان می دهد که چگونه تغییرات در زمان واقعی در فعالیت های رسانه های اجتماعی ویروسی بیشتری را به صورت آنلاین ایجاد می کند.)

6. از قدرت تأثیرگذاران و خالقین استفاده کنید. توزیع بودجه بازاریابی برای افراد با نفوذ در حال افزایش است – از 6.5٪ در یک سال گذشته به 7.5٪ رسیده و انتظار می رود طی سه سال آینده به 12.7٪ افزایش یابد. با افزایش ترافیک آنلاین ، شناسایی تأثیرگذارهای مناسب برای جذب مشتری هدفمند و شناسایی بخشهای رشد برای برندها بسیار مهم خواهد بود. سرمایه گذاری در آموزش برای تأثیرگذاری و ایجاد روابط برای مدیران شبکه های اجتماعی نیز مهم خواهد بود. اینفلوئنسرها یک روش عالی برای ایجاد اعتماد و ایجاد روابط معتبر با پیروان هستند که در نهایت می توانند به مشتریان پول پرداخت کنند. برنامه ریزی نقاط تماس فردی و گروهی با افراد با نفوذ برای بحث در مورد به روزرسانی محصول و دریافت بازخورد در مورد روندهایی که مشاهده می کنند ، به پیشرفت همکاری مشترک سودمند کمک می کند.

7. با دقت بستر (های) مناسب را برای نام تجاری خود در نظر بگیرید. OOP ها به طور مداوم ساختمان مارک را به عنوان محبوب ترین برنامه رسانه اجتماعی خود رتبه بندی می کنند ، بنابراین مهم است که توجه داشته باشید که بستر انتخابی شما چگونه بر برداشت کاربران از نام تجاری شما تأثیر می گذارد. در مطالعه ای که در نسخه ویژه انجام شد ، مصرف کنندگان خاطرنشان کردند که “اعتماد” برای آنها از یک برند مهمتر است (بیش از قیمت پایین ، کیفیت محصول و حتی نوآوری). بنابراین ، همیشه در نظر داشته باشید که چگونه سیاست های سیستم عامل های رسانه های اجتماعی (همانطور که به ویژه به رازداری و سخنان نفرت انگیز مربوط می شوند) می توانند اعتماد مصرف کننده را تضعیف کنند.

8- اصطکاک بین شبکه های اجتماعی و سیستم عامل های تجارت الکترونیکی را کاهش دهید. برای تسهیل خرید آنلاین ، مدیران شبکه های اجتماعی باید از روند صاف هدایت کاربران شبکه های اجتماعی به سایت تجارت الکترونیکی خود اطمینان حاصل کنند. تجربه ضعیف مصرف کننده در این زمینه می تواند منجر به از دست دادن فروش شود. خوب می تواند آنها را تقویت کند. همزمان با توسعه ابزارهای دیجیتالی جدید ، تیم های رسانه های اجتماعی باید بر همکاری مستمر با تیم های توسعه دهنده تأکید کنند تا مسافرت بی نقص مشتریان از برنامه های تلفن همراه و سایت های اجتماعی به سایت تجارت الکترونیکی شرکت شما را تضمین کنند.

9. محتوای خلاقانه خود را با زمان وفق دهید. برای مارک ها مهم است که محتوای خلاقانه و مطابق با واقعیت فعلی Covid-19 را حفظ کنند ، هرچه که باشد. به عنوان مثال ، پستی در شبکه های اجتماعی که مارکی از اجتماع گسترده ای از افراد در داخل خانه را به تصویر می کشد ممکن است توسط کاربرانی که تصور می کنند آن را منسوخ شده – یا بدتر از آن حساس نیست ، نادیده گرفته شود. در طرف دیگر طیف ، بسیاری از کاربران از محتوای تمرکز در اطراف ویروس خسته شده اند. برای طنین انداز شدن در پیروان ، محتوای شبکه های اجتماعی باید تعادل داشته باشند. یک مثال خوب برای این Stella Artois Staycation Swap ، مسابقه ای مناسب مسافران بالقوه ای است که قصد سفر به شهرهای دیگری را دارند که به دلیل Covid-19 لغو شده اند تا مسیرهای TripAdvisor را تغییر دهند تا در عوض همه هزینه ها را پرداخت کنند. .

10. اطمینان حاصل کنید که شرکای مناسب را از آژانس انتخاب و بارگذاری کرده اید. نتایج بررسی CMO از فوریه 2020 نشان می دهد که 24.1٪ از فعالیت های شرکت ها در رسانه های اجتماعی توسط آژانس های خارجی انجام شده است – 17.4٪ در سال 2014 افزایش یافته است. از یک بخش مهم به طور فزاینده از تجارت ، آموزش و ایجاد یک رابطه قوی با این شرکا بسیار مهم است.

از آنجایی که بیماری همه گیر Covid-19 مصرف کنندگان را مجبور می کند تا وقت بیشتری را در اینترنت سپری کنند ، رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک بخش مهم از روابط بین مارک ها و مشتریان آنها هستند – اعم از موجود و بالقوه جدید. اکنون زمان سرمایه گذاری در ساخت یک ویژگی مدیریت یکپارچه و انعطاف پذیر در شبکه های اجتماعی است که با فضای جدید سازگار است.

رهبران بازاریابی شرکت های غیرانتفاعی ایالات متحده می توانند برای شرکت در نظرسنجی بعدی در اینجا ثبت نام کنند.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>