ابزارهای دیجیتال انقلابی در مراقبت های بهداشت روان در ایالات متحده ایجاد کرده اند


خلاصه

مدتهاست که ایالات متحده از کمبود شدید خدمات بهداشت روان رنج می برد. بیماری همه گیر بر اثربخشی و دسترسی گسترده به مراقبت های بهداشت روان و دیجیتال متمرکز شده است و بنابراین می تواند یک حلقه نجات به سیستم بهداشت روان ما بزند.

کارمندان HBR / Tetiana Mykhailyk / mikimad / گتی ایماژ

ما در ایالات متحده با یک مراقبت بهداشت روان مواجه هستیم. شصت درصد از جوانان مبتلا به افسردگی اساسی در سال های 2017-2018 تحت درمان بهداشت روان قرار نگرفتند ، و یک چهارم بزرگسالان مبتلا به بیماری روانی نیاز بی پاسخ به درمان را گزارش کردند. در ایالات متحده ، 55٪ از شهرستانها روانپزشک ، روانشناس یا مددکار اجتماعی ندارند و 70٪ نیز روانپزشک کودک ندارند. صف های مراقبت از مواد می تواند هفته ها باشد. 70 درصد از کسانی که نیاز به درمان استفاده از مواد در سال 2017 دارند ، آن را دریافت نکردند. برای بدتر کردن اوضاع ، بسیاری از اقدامات در پاسخ به نگرانی های مربوط به بهداشت همه گیر ، باعث خاموش شدن یا کاهش ظرفیت شده اند.

مرکز پنجره

با توجه به بیماری همه گیر ، مراقبت های مجازی و سایر ابزارهای دیجیتال بیش از هر زمان دیگری در حمایت از مراقبت های موجود ، ارائه مقیاس و افزایش ظرفیت مهم هستند. مراقبت های مجازی مبتنی بر کلینیک ، ویزیت های سنتی مطب را با بازدید همزمان ویدئویی یا صوتی یا پیام کوتاه غیر همزمان متناسب می کند. این گزینه هایی را برای ساعت سنتی 50 دقیقه ای درمانی فراهم می کند و امکان مطابقت بین عرضه و تقاضا در زمان های مختلف روز و جغرافیا را فراهم می کند. به عنوان مثال پیام های ناهمزمان به بیماران این امکان را می دهد که هر زمان متن را برای پزشک یا مربی ارسال کنند و بعداً پاسخی دریافت کنند.

خدمات سلامت روان دیجیتال غیر مبتنی بر پزشک ، از قبیل ربات های گفتگوی اینترنتی ، محتوای ویدئویی و نوشتاری ، تمرینات بازی های مصرف کننده و برنامه های درمان شناختی رفتاری دیجیتال (CBT) ، افزودنی خوبی برای مراقبت های مجازی مبتنی بر پزشک است ، که به 24 / 7 دسترسی برای کسانی که نیازهای کمتری دارند.

به طور فزاینده ، ارائه دهندگان بهداشت روان نوآورانه ابزارهای دیجیتال و مراقبت های مجازی را برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار برای مراقبت های جامع از بیماران ، از جمله ارجاع بیماران به مراقبت های شخصی در صورت لزوم ، ترکیب می کنند. این ترکیب از ابزارها ضمن بهبود دسترسی و راحتی کاربر ، سیستم مراقبت از سلامت روان را با راه حل های قابل توسعه و افزایش انعطاف پذیری فراهم می کند. به دلیل این مزایا ، بیشتر برنامه های بهداشتی مورد حمایت کارفرمایان اکنون گزینه های بهداشت روان و دیجیتال را ارائه می دهند.

بهره وری

خدمات دیجیتال و مراقبت های مجازی چقدر کار می کنند؟ در سال 2016 با انجام 452 مطالعه از راه دور روانپزشکی ، میزان رضایت بیمار و کیفیت معادل مراقبت های شخصی از بیماران مشاهده شد. و یک مطالعه اداره جانبازان در سال 2020 نشان داد که فیلم درمانی روان درمانی به اندازه مراقبت های شخصی در درمان افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه م effectiveثر است. به طور کلی ، بیشتر مطالعات منتشر شده نشان می دهد که مراقبت های بهداشت روان تلفنی به اندازه مراقبت های شخصی برای افسردگی ، اضطراب و وسواس فکری عملی موثر است.

نتایج مشابهی توسط ابزارهای دیجیتالی ایجاد می شود که دستورالعمل های انیمیشن و / یا ویدئویی انسانی ، کتابخانه های محتوا و تمرینات را ارائه می دهند. نشان داده شده است که برنامه های CBT دیجیتال به اندازه CBT در چهره در درمان اضطراب و افسردگی و بی خوابی موثر هستند. یک مطالعه تصادفی و کنترل شده با دارونما بر روی CBT مبتنی بر وب برای بی خوابی ، بهبود کیفیت خواب و بیداری را نشان داد. این فناوری که امروزه با نام Sleepio به فروش می رسد توسط بسیاری از کارفرمایان بزرگ پیاده سازی شده است. chatbot ، ساخته شده توسط Woebot ، که CBT ، DBT (رفتار درمانی دیالکتیکی) و پشتیبانی را فراهم می کند ، منجر به بهبود قابل توجهی در اضطراب و افسردگی جوانان در آزمایشات بالینی تصادفی شده است. و meQuilibrium ، یک برنامه کاربردی و استرس و انعطاف پذیری است که اکنون توسط بسیاری از کارفرمایان ارائه شده است ، تأثیر مثبت قابل توجهی از پاسخ دوز بر استرس و علائم مربوط به آن را در شرکت کنندگان در برنامه انعطاف پذیری دیجیتالی نشان داده است.

هر یک از این انواع راه حل های مراقبت را می توان به روشی منطبق بر HIPAA با محافظت از حریم خصوصی مناسب ارائه داد.

مقیاس پذیری و دسترسی

زنجبیل یک برنامه پشتیبانی درخواستی است که با ارسال همزمان پیام کوتاه به مربیان آموزش دیده تحت کنترل درمانگران و پشتیبانی از هوش مصنوعی ، کاربران را به رفع نیازهای بهداشت روانی مانند افسردگی خفیف یا اضطراب راهنمایی می کند. (بسیاری از سیستم عامل های مراقبت مجازی از الگوریتم هایی برای ارتباط کاربران با ارائه دهندگان استفاده می کنند ؛ برخی شواهد نشان می دهد که این می تواند رضایت بیمار و حتی کارآیی بالینی را افزایش دهد.) با استفاده از زنجبیل ، بیماران در صورت تمایل ، یا در صورت تمایل به یک درمانگر یا پزشک تبدیل می شوند. هوش مصنوعی یا مربی نیاز به تشدید را تشخیص می دهد. مربیان با استفاده از ابزارهایی مانند مصاحبه انگیزشی و محتوای ارائه شده توسط برنامه ها ، بر نیازها از جمله مدیریت استرس ، دستیابی به هدف و بازیابی از دست دادن تمرکز می کنند. این برنامه با پرداختن مستقیم به مشکلات کمتر حاد و در صورت لزوم افراد برای درمانگران یا پزشکان ، پشتیبانی مقیاس پذیر و مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد. زنجبیل به طور مستقیم توسط بسیاری از کارفرمایان ارائه می شود ، به چندین طرح بهداشتی مرتبط است و شامل Cigna و Kaiser Permanente در میان سرمایه گذاران خود است. ارائه دهندگان خدمات ، از جمله Spring Health ، Lyra و Modern Health ، همچنین تداوم مراقبت را از رفع نیازهای با شدت کم تا هدایت کاربران به سمت مراقبت های پیشرفته تر فراهم می کنند.

Talkspace ، بستری با بیش از یک میلیون کاربر ، همچنین دسترسی کاربران را به ارائه دهندگان مجوز متصل می کند. اعضا یا کارفرمایان برای دسترسی 24 ساعته نامحدود به درمانگران از طریق متن ، صدا و / یا ویدئو در برنامه امن خود ، هزینه اشتراک را پرداخت می کنند. در صورت لزوم ، اعضا یا کارمندان می توانند جلسات ویدئویی یا تلفنی را با یک درمانگر ترتیب دهند. در حالی که جلسات 50 دقیقه ای سنتی ارائه می شود ، مراقبت های زیادی در گزش های کوچک انجام می شود و به درمانگران اجازه می دهد از بیماران بیشتری مراقبت کنند و برنامه های انعطاف پذیرتری داشته باشند.

علاوه بر برنامه ریزی برای انعطاف پذیری و اثربخشی درمانی که چنین بسترهایی به بیماران و ارائه دهندگان خدمات ارائه می دهند ، این راه حل های دیجیتالی امکان کاهش هزینه های اضافی را دارند. (آنها به مطب احتیاج ندارند.) همچنین دسترسی به هزینه های بالقوه کمتری برای بیماران و کارفرمایان از هزینه ارائه مراقبت های حضوری سنتی برای همان جمعیت به طور گسترده ای افزایش می یابد.

راه پیش رو

همه گیری Covid-19 استفاده از خدمات بهداشت روان مجازی و دیجیتال را به طرز چشمگیری افزایش داده است. همه گیر شدن و انسداد ناشی از آن باعث شده است که بیماران بیشتری نیاز به انتخاب کمی داشته باشند اما از مراقبت های شخصی خود دور شوند. پزشکان بالینی که با ویزیت مجازی مخالفت می کردند با از دست دادن درآمد مخرب روبرو بودند و همچنین به صورت آنلاین حرکت کردند. با این حال ، حفظ و ایجاد مزایای دسترسی به مراقبت مهم خواهد بود. بسیاری از کاربران و پزشکان تجربه خوبی در زمینه ابزارهای دیجیتال و مراقبت های مجازی داشته اند و در دسترس بودن و استفاده از آنها می تواند با کاهش بیماری همه گیر ، نیازهای بهداشت روانی خود را برآورده کنیم.

واضح است که مراقبت های مجازی و دیجیتال برای همه مناسب نیست و در بعضی موارد نامناسب است – به عنوان مثال در بیشتر موارد اضطراری. اما مراقبت های دیجیتال و مجازی می تواند قابلیت دسترسی را بهبود بخشد و دسترسی مهم دیگری را برای نیازمندان فراهم کند. در مطالعه ای درباره مراقبت مجازی ، Accenture گزارش داد كه 46٪ از بیماران “ترجیح می دهند قرار ملاقات های بهداشت روان را دریافت كنند.” کسانی که از ژنرال Z (متولد 1997 یا بعد از آن هستند) بیش از چهار برابر بیشتر از Baby Boomers ترجیح می دهند مراقبت های مجازی را به مراقبت های شخصی ترجیح دهند. بعلاوه ، برخی از جوامع که در گذشته با انگ و تبعیض روبرو بوده اند ممکن است مراقبت های مجازی یا دیجیتالی را ترجیح دهند.

بیماری همه گیر بر ارزش مراقبت های بهداشت روان و دیجیتال متمرکز شده است و بنابراین می تواند یک حلقه نجات به سیستم بهداشت روان ما بزند. اگر ما بتوانیم از درس های همه گیری برای تحریک استفاده بیشتر و مناسب از ابزارهای دیجیتال و مراقبت های مجازی استفاده کنیم ، می توانیم مشکلات طولانی مدت را با دسترسی ناکافی به خدمات بهداشت روان بهبود بخشیم. این بسیار مهم است که ابزارهای دیجیتال و مراقبت های مجازی ما را قادر می سازد تا بیش از گذشته به نیازهای بهداشت روانی بیشتر آمریکایی ها پاسخ دهیم.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>