آیا شرکت تازه تأسیس شما هر کاری می تواند انجام دهد تا ارزش را بدست آورد؟


بیشتر و بیشتر استارت آپ هایی در حال ظهور هستند که خدمات و محصولات جدیدی را به مشتریان ارائه می دهند که باعث صرفه جویی در هزینه آنها می شود. و گرچه پیشنهادات آنها جذاب است ، آنها یک اشکال دارند: آنها برای شرکت ارزش نمی گیرند.

خوشبختانه یک مدل استراتژیک وجود دارد که شرکتهای نوپا می توانند از آن پیروی کنند که به آنها امکان می دهد همزمان روی سرویس تمرکز کنند و ارزش را بدست آورند. بازی دوتایی. جاسازی یک بازی دوگانه در یک عملیات راه اندازی به این معنی است که شرکت تازه وارد موقعیت فعلی خود را درک کرده و سپس روش هایی را برای بدست آوردن ارزش افزوده در روند کار پیدا می کند. Double play از وابستگی بالایی در واحدهای تجاری برخوردار است ، که ایجاد یک حلقه مجازی برای گرفتن ارزش در یک رابطه همزیستی را امکان پذیر می کند. سه مرحله اصلی در ایجاد یک بازی دوگانه وجود دارد: یافتن بهترین محصولی که تجارت شما می تواند ارائه دهد ، شناسایی امتیازات ارزش در شرکت شما و سپس درآمدزایی از این ارزش.

اقتصاد دیجیتال قرن بیست و یکم نشان داده است که از مدل تجاری freemium گرفته تا مدل تجاری تجمیعی ، خدمات مشتری نتواند لزوماً پایداری شرکت را تضمین کند ، مگر اینکه شرکت ها به طور فعال روش هایی برای بدست آوردن ارزش در این روند پیدا کنند. به نظر واضح است ، اما بسیاری از شرکت های رسانه ای و تجارت الکترونیکی ، علی رغم بهبود تجربه مشتری از طریق کانال های دیجیتال ، ورشکسته شده اند ، فقط به این دلیل که از گرفتن ارزش غافل شده اند.

به عنوان مثال ، بسیاری از شرکتهای نوپا ظهور کرده اند و برای برقراری تماسهای ملی و بین المللی از طریق شبکه ، روش ارزان تر یا کاملاً رایگان ارائه می دهند ، اما بعداً با تلاش برای بدست آوردن ارزش ، فروپاشیدند. هزینه 30 دقیقه مکالمه تلفنی سنتی مستقیم از لاگوس به نیویورک 10 دلار است ، اما با استفاده از یک برنامه ، همان تماس می تواند معادل 1 دلار هزینه داشته باشد ، در صورتی که این دلار قیمت خدمات اینترنت تلفن همراه است که برای مکالمه هزینه می شود. اگر برنامه رایگان باشد (و اکثر آنها) ، مبلغ 9 دلار را برای اپراتور تلفن سنتی از بین برده است ، اگرچه سازنده برنامه چیزی برای خودش نگرفته است.

این تصویر معمولاً در بسیاری از بخشهایی وجود دارد که شرکتهای نوپا برای پس انداز پول به آنها خدمات مشتری ارائه می دهند ، اما در کوتاه مدت و بلند مدت قادر به گرفتن ارزش برای خود نیستند. انگیزه غالب سهم بازار را به خود اختصاص می دهد ، اما بیشتر اوقات مسیر سودآوری اشتباه می شود و پایداری تجارت به خطر می افتد.

با این حال ، برخی از شرکت ها موفق به انجام چنین کاری می شوند. با نگاهی به این مثال ها ، می فهمیم که چگونه آنها ارزش آنچه را که من فراخوانی می کنم ، بدست می آورند بازی دوتایی. موقعیت های بازی دوگانه که شرکت ها موقعیت بازار محصولات را برای به حداکثر رساندن رقابت استراتژیک مخلوط می کنند: یک شرکت می تواند در یک بخش خدمات ارائه دهد در حالی که در بخش دیگر ارزش را دارد. و در بیشتر موارد ، آنچه به پیشرفت یک شرکت کمک می کند فراتر از آن چیزی است که بسیاری از افراد با آن ارتباط برقرار می کنند. اگر آمازون بسیاری از فروشگاه های آجر و ملات را از طریق خرده فروشان کم حاشیه از بین ببرد ، ارزش آن را بدست می آورد زیرا بسیاری از خرده فروشان با فروش خدمات رایانش ابری از طریق خدمات وب آمازون (AWS) به دیجیتال تبدیل می شوند. حاشیه سود آمازون AWS که بسیار جلوتر از تجارت الکترونیکی است ، یکی از م componentلفه های مهم سرمایه بازار آمازون است. و هنوز ، بدون واحد تجارت الکترونیکی ، آمازون نمی توانست زیرساخت های عظیم رایانش ابری را که در وهله اول برای AWS مورد نیاز بود ، ایجاد کند.

استارت آپ ها در ساخت و رشد از این کتاب برای بازی ها نیز استفاده می کنند. در آفریقا ، بسیاری از نسل های شرکت های تجارت الکترونیکی در تلاش هستند ، از اولین شعبه آمازون ، به نام کالاهاری. بیشتر این شرکتها منحصراً بر تجارت الکترونیکی تمرکز داشتند و با رقابت در بازارهای آزاد و سایر گزینه ها ، بیشتر آنها ورشکست شدند. اما اخیراً بازیکنان از مدل بازی دوتایی استقبال می کنند. این مدل برخی از آنها را به عنوان Jumia ، یک شرکت تجارت الکترونیکی که سرویس Jumia Pay و بازی را راه اندازی کرده است و Konga که Konga Pay را نیز راه اندازی کرده است. تا حد زیادی ، از طریق عملیات fintech ، آنها می توانند از معاملات بزرگ با حاشیه کم که از طریق کمیسیون پردازش پرداخت گرفتار شده در واحدهای fintech ، روی سیستم عامل آنها درآمد کسب می کنند.

قراردادن یک بازی دوگانه در یک عملیات راه اندازی لزوماً به در دسترس بودن بودجه و منابع بستگی ندارد. مهمترین چیز این است که یک شرکت نوپا موقعیت فعلی خود را درک کند – به عنوان مثال ، بسیاری از معاملات تجارت الکترونیکی را مانند Jumia انجام دهد – و سپس روش هایی را برای جذب ارزش افزوده در این روند پیدا کند. برای شرکتی که انبارها را می سازد ، شبکه های توزیع و خرید وسایل نقلیه ، اضافه کردن یک لایه پرداخت به فعالیت آن مطمئناً از نظر اقتصادی اشتباه نیست. Double play از وابستگی بالایی در واحدهای تجاری برخوردار است ، که ایجاد یک حلقه مجازی برای گرفتن ارزش در یک رابطه همزیستی را امکان پذیر می کند. این به سادگی فراتر از داشتن چندین جریان درآمد در یک تجارت است.

گزینه های مختلفی برای گرفتن مقدار وجود دارد. شناخته شده است که راه اندازی حمل و نقل ORide در آفریقای غربی رقبا را از نظر قیمت تضعیف می کند. به دلیل کاهش بسیار زیاد قیمت ها ، بسیاری از مشتریان به سیستم عامل وی هجوم آوردند. اما آنچه که بسیاری نمی دانستند این بود که ORide لایه پرداخت خود را ساخته است ، که به آن اجازه می دهد در هر معامله ای که از طریق شبکه آن انجام می شود کمیسیون بگیرد. رقبایی که تعرفه های حمل و نقل را داشتند ، اما بدون واحد fintech برای گرفتن کمیسیون های پردازش ، تقریبا در معرض خطر بودند.

در صنعت خودرو سازی ، بزرگترین خودروساز محلی آفریقا ، اینوسون موتورز ، واحدی را راه اندازی کرده است که برای افزایش سهم بازار مارک های غالب مانند هوندا و تویوتا فعالیت می کند. بسیاری انتظار دارند این واحد استقبال یک تجارت گمشده باشد. اما کاری که Innoson Motors انجام می دهد بخشی استراتژیک از مدل بازی دوگانه است: این مدل می تواند در توافقات اجاره با بسیاری از رانندگان مستقل خود ضرر کند ، اما این ارزش را به دست می آورد زیرا همه گیر بودن اتومبیل ها در جاده ها مردم را ترغیب می کند مارک های آن را در نظر بگیرند . به عبارت دیگر ، حتی اگر او از سفر ضرر کند ، ارزش آن از طریق فروش اضافی اتومبیل هایش بدست می آید.

یک چیز در این شرکت ها روشن است: سرمایه گذاری وجود دارد که جذب ارزش را از راه های دیگر تقویت می کند. در صندوق خانوادگی کوچک من ، که در بیش از 30 شرکت تازه تاسیس در آفریقا ، آلمان ، انگلستان و ایالات متحده سرمایه گذاری کرده است ، ما از بازی مضاعف در تز سرمایه گذاری خود به ویژه برای شرکت های دیجیتال استفاده می کنیم. روند ما دارای سه مرحله اصلی است:

کشف تنها واحه: درست همانطور که در جغرافیای فیزیکی ، واحه واحدی در بیابان است که زندگی ساکنان را حفظ می کند ، “واحه” بهترین محصول در تجارت است که توسط بسیاری از متغیرها تعریف می شود ، که می تواند سهم بازار ، سرمایه تجاری یا سودآوری باشد. سایر محصولات برای پیشرفت در شرکت به این واحه بستگی دارند. به عنوان مثال ، در آمازون ، واحد تجارت الکترونیکی تنها واحه است ، زیرا این همان چیزی است که اکثر مردم در مورد آمازون می دانند. مدل ما سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری پیرامون این محصول اصلی است تا در جهانی که تعداد کمی از آن در گروه های تجاری مسلط هستند ، بهترین محصول را داشته باشد. در Zido Logistics ، یک شرکت تدارکات دیجیتال مبتدی مستقر در لاگوس ، تنها واحه به مشتریان کمک می کند کالاهای خود را جابجا کنند ، زیرا این شرکت به خاطر آن معروف است.

مقدار را مشخص کنید: پس از شناسایی بهترین خدمات یا محصول ، مرحله بعدی تعیین نقاط ارزش احتمالی در شرکت است. در Zenvus ، واقع در agtech نیجریه ، ارزش داده های مزرعه است و نه فروش سنسورهای خاک دقیق. در Krozu ، یک SaaS مستقر در فلوریدا ، ارزش توصیه شده بر عملکرد است ، نه همکاری. در هلی کوپتر uber-for-helibly مستقر در دبی ، ارزش خدمات زیرساختی زمینی است ، نه فقط بلیط.

درآمدزایی از ارزش: سرانجام ، ما روش هایی برای گرفتن ارزش پیدا می کنیم. اما لازم نیست این تصرف تنها واحه باشد. ما در Zido Logistics بیشتر از فاکتور حمل و نقل از فاکتورهای زنجیره تأمین درآمد کسب می کنیم که همه از آنها باخبر هستند. واحد تأمین فاکتورها بازی دوگانه است که بدون دست لجستیکی امکان پذیر نخواهد بود.

برای هر شرکتی ، درک نحوه به دست آوردن ارزش در هر کتاب تجاری بسیار مهم است و لازم نیست در محبوب ترین محصول شرکت باشد. به ویژه برای استارتاپ ها ، نگرش خوش بینانه “اگر ما بهترین خدمات مشتری را ارائه دهیم ، ارزش آن خواهد رسید” ممکن است در جهانی که مشاغل دارای سیستم عامل مانند گوگل و فیس بوک مسلط هستند و بیشتر موارد در حال حاضر رایگان هستند ، آشکار باشد. بنابراین ، در مراحل اولیه یک کسب و کار ، تعیین نحوه به دست آوردن ارزش از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، حتی در صورت اضافه شدن مصرف کنندگان. اما حتی برای شرکت های بزرگسال نیز باید عملکرد خود را ارزیابی کنید و ببینید آیا می توانید یک بازی دوگانه در اطراف واحه خود داشته باشید یا خیر.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>