آیا آنها از من عصبانی هستند … یا آنها فقط گنگ هستند؟


داشتن سبک های مختلف ارتباطی برای افراد طبیعی است ، اما همکاری با شخصی که فاقد گرما است یا متواضع است می تواند احساس اضطراب ایجاد کند. به جای اینکه وقت و انرژی خود را صرف نگرانی در مورد صحبت های یک همکار تیزبین درباره خود کنید ، چند استراتژی را امتحان کنید که می تواند همکاری شما را بهبود بخشد. ابتدا بفهمید چه چیزی شما را آزار می دهد و یادتان باشد که آن را شخصاً نگیرید. سپس سعی کنید ارزیابی کنید که آیا آنها می خواهند و آیا می توانند نحوه ارتباط با شما را تنظیم کنند. به خاطر داشته باشید که شما نیز باید مایل به سازش باشید و باید در برابر تمایل به شایعه پراکنی مقاومت کنید. این تکنیک ها می توانند مانع از فاصله گرفتن شما از یک همکار که دارای نقاط قوت مهم دیگری است ، شوید.

اخیراً یکی از همکارانم از من خواست که در پروژه آنها سهیم باشم ، و در حالی که از دریافت دعوت خوشحال شدم ، ارتباط ناگهانی احساس شد و حالم را بد کرد. دستورالعمل های آنها مطابق با “اطمینان حاصل کنید که این کار را انجام می دهید ، آن و این” و “مطمئن باشید که شما است.” انجام ندهید این کار را انجام دهید ، این و آن “

احساس کردم اضطرابم پرید. هیچ لکه گرمی وجود نداشت که بتوانم احساس راحتی کنم. این دستورالعمل ها ، اگرچه واضح بودند ، به صورت “این را فریب ندهید” منتشر شدند ، و من نگران ناامید کردن یا عصبانی کردن آنها بودم. بعداً ، من این فرصت را پیدا کردم که آنها در حال تعامل با یک همکار دیگر هستند و متوجه شدم که سبک ارتباطی آنها یکسان است. این غیرحرفه ای نبود ، اما از گرمی برخوردار نبود.

کار با این نوع ارتباطات گنگ می تواند باعث شود شما وقت و انرژی عاطفی خود را از این بابت بپرسید که آیا اشتباهی مرتکب شده اید یا نگران حساسیت بیش از حد خود هستید. همچنین می توانید از یک همکار که در غیر این صورت در کار خود تبحر دارد و نقاط قوت دیگری نیز برای آوردن به تیم دارد فاصله بگیرید. قبل از اینکه ساعتها درمورد تعامل خود در استرس صرف کنید (یا از راهکار بعدی ترسیده اید) ، به این پنج استراتژی برای کار موثرتر با آنها فکر کنید.

1. آن را شخصاً نگیرید …

همیشه به خاطر داشته باشید که شما هرگز واقعاً نمی دانید که در پشت صحنه وقتی کسی به شدت تیزبین یا طلبکار برخورد می کند ، چه می گذرد. این می تواند یک محافظت در برابر اضطراب خود آنها باشد ، به عنوان مثال برای پروژه ای که در مسیر اشتباهی پیش می رود. آنها ممکن است دارای مشکلات شخصی باشند که باعث تحریک پذیری آنها می شود یا اینکه به سادگی احتمال برقراری ارتباط به همان شدت برخی از افراد در طیف اوتیسم وجود دارد. دیگران به سادگی فاقد مهارت های ارتباطی هستند.

شما می دانید که چه چیزی شما را نگران می کند – شاید کمبود گرما باعث شود که در شایستگی خود شک کنید ، یا شاید استانداردهای بالای دیگران باعث شود شما از چیزهای گیج کننده ترس داشته باشید. سپس ، هر زمان که ارتباطات یک همکار اضطراب شما را برانگیخت ، ببینید آیا این موضوع در یکی از دسته های رفتاری قرار می گیرد که می دانید معمولاً باعث تحریک شما می شود یا خیر. هرچه بهتر بفهمید کدام سبک های ارتباطی برای شما آزار دهنده است ، آسان تر خواهد بود که وضعیت را دقیق ببینید و به خودتان یادآوری کنید که شخصی نیست.

2. … اما به طور خلاصه در نظر بگیرید که آیا ممکن است کار “اشتباهی” انجام داده باشید.

اگر کسی از شما رنجیده یا منفور به نظر برسد ، در اکثر موارد یک فرض درست خواهد بود ، است کمی شانس دارید که کاری برای تحریک آن انجام دهید. به جای اینکه وقت زیادی برای این کار بگذارید ، به طور خلاصه برخی از گزینه ها را مرور کنید یا آن را خاموش کنید یا از شما برای تغییر رفتار دعوت کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است یک روش جدید برای انجام کاری پیشنهاد داده باشید و یکی از همکاران که مایل است به فیلمنامه پایبند باشد ، این موضوع را غالب می داند ، یا ممکن است عادت بدی داشته باشید که پس از ساعت ها ایمیل ارسال کنید ، که باعث می شود همکار شما موظف به در طول اقامت خود پاسخ دهید. این نوع تحلیل سریع و منطقی می تواند به شما کمک کند تا بین تجربه و فراموشی به نقطه شیرین برسید.

اگر به برخورد سبک ها مشکوک هستید ، چندین روش مختلف برای شما وجود دارد. اول ، شما می توانید رفتار خود را بدون افزایش هرگز تطبیق دهید. دوم ، شما می توانید پیش فرض های خود را به طور فعال آزمایش کنید ، که می تواند به همین سادگی باشد که بگویید: “من کار مشترک را دوست دارم. اگر کاری انجام می دهم که دستیابی به کارها را دشوار می کند ، لطفاً به من اطلاع دهید. من همیشه برای شنیدن این بازخورد باز هستم. “شما می توانید بر اساس آنچه فکر می کنید باعث این برخورد شده است ، نظر خاص تری اضافه کنید – به عنوان مثال:” من می دانم تیم شما روش هایی برای برقراری ارتباط و انجام کارها ایجاد کرده است “، یا” می دانم که بعضی اوقات مسائل را بیش از حد پیچیده می کنم. همه چیز چون من تمایل به انتخاب کردن

3. ببینید آیا می توانند انعطاف پذیر باشند.

برخی از ارتباط دهندگان تیز مهارت دارند که در صورت درخواست ، تعدیل کنند. اگر به ارتباط گرمتر و دلگرم کننده تری نیاز دارید ، سعی کنید آن را بخواهید. این کار را می توانید به صورت غیرمستقیم با ابراز آسیب پذیری که می تواند موثر واقع شود ، خواه قدرت کم و بیش در رابطه داشته باشید. به عنوان مثال ، ممکن است بگویید ، “شما برخی دستورالعمل ها را به من دادید و من واقعاً می خواهم این کار را به خوبی انجام دهم. اعصابم بهم ریخته. آیا می توانید با گفتن زمانی که در مسیر صحیحی هستم و به نظر می رسد کدام یک از ایده های من بیشترین وعده را دارد ، به من کمک کنید تا مطمئن شوم که این کار را درست انجام می دهم؟ همچنین می توانید منوی شخصی آنها را که می تواند به شما کمک کند گرمای آنها را نشان دهید ، خطاب قرار دهید: “شما واقعاً در حرکت سریع به س greatال عالی هستید. آیا می توانید به من بگویید که انگیزه ها و انگیزه هایم را به اندازه کافی واضح بیان کنم؟” قضاوت شما درباره اینکه چه بگویید ارسال حباب تست ، همانند این نمونه ها ، به شما ایده می دهد که آیا همکار شما توانایی تطبیق سبک خود را دارد یا خیر.

4- مایل به سازش باشید.

هر رابطه ای ، از جمله یک رابطه کاری ، نیاز به سازش دارد. به عنوان مثال ، در یک مشارکت عاشقانه ، اگر شخصی بداند چگونه قبل از زننده شدن بحث و جدال کند ، ممکن است برای حفظ رابطه کافی باشد. به همین ترتیب ، در روابط کاری ، گاهی اوقات نرمترین راه پیش روی شما این است که بپذیرید مجبورید با تطبیق با سبک شخص دیگری کار احساسی را انجام دهید. این کامل نیست ، اما گاهی اجتناب ناپذیر است.

البته ، بین ارتباط دقیق و بد دهنی یا سو mean استفاده آشکار تفاوت وجود دارد. تحمل این به کسی کمک نمی کند. این س questionsالات را از خود بپرسید تا تفاوت را ببینید: آیا فرد به س questionsالات شما پاسخ می دهد؟ آیا آنها ایده های شما را به شما اعتبار می دهند؟ آیا آنها حداقل در برخی موارد با ایده ها و پیشنهادات شما همراه هستند؟ آیا در معرض انفجارهای عصبانی قرار می گیرید؟

جالب است که برخی از افراد ممکن است از نظر ظاهری تحریک شوند ، اما با بررسی دقیق ، بسیاری از جعبه ها را بررسی کنید تا یک همکار خوب باشید: آنها قابل اعتماد ، ایده پردازی ، منصفانه ، متعهد به انجام یک کار خوب و غیره هستند. سبک ارتباطی دشواری داشته باشید و همچنان این ویژگی ها را داشته باشید (همانطور که ممکن است فردی گرم و برقراری ارتباط نداشته باشد).

5- در برابر اشتیاق به شایعات مقاومت کنید.

وقتی یکی از تیم ها به نوعی ارتباط برقرار می کند که دیگران را به روشی اشتباه مالش می دهد ، می تواند به یک شایعه و کثیف شدن تبدیل شود. این گرایش طبیعی است ، زیرا می تواند مانند حمایت عاطفی و منبع تأیید باشد که شما نیستید بلکه آنها هستید. با این حال ، افسانه رفتار و شخصیت همکار می تواند به سرعت از واقعیت فراتر رفته و منجر به تعریف ناعادلانه آنها به عنوان محرومیت دشوار و بالقوه شود. این برای بزرگسالان در هیچ تیمی مفید و پویا نیست.

اگر شخصی با شایعات در مورد یک همکار به سراغ شما آمده است ، می توانید صحت شکایات وی را بدون اغراق در اغراق یا شایعات دلگرم کننده تأیید کنید و حتی می توانید با اشاره به نقاط قوت آن شخص ، مکالمه را هدایت کنید.

اگرچه معمول است که ترجیح می دهیم با افرادی کار کنیم که به روشی گرم و مثبت ارتباط برقرار می کنند ، این سبک طبیعی ارتباطات همه نیست. اگر می توانید شخصی سازی این تعاملات را شخصی سازی کنید ، منطقی آنها را ارزیابی کنید و در صورت لزوم سازش کنید ، وقت و انرژی عاطفی کمتری را هدر خواهید داد و قادر خواهید بود صفات و مهارت های مثبت همکار تیزبین خود را درک کنید.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>