آنچه مدیران عامل باید در مورد ابر در سال 2021 بدانند


محققان و مبتکران پزشکی ممکن است قهرمانانی باشند که دنیای ما را دوباره زنده می کنند ، اما آنها نمی توانند این کار را بدون قدرت فناوری – به ویژه رایانش ابری – انجام دهند. این فناوری مهم امکان تولید سریع واکسن Covid-19 را فراهم کرده است ، که در حال حاضر امیدواریم بتواند به همان اندازه آزمایشات بالینی موثر باشد.

یکی از شرکت های پیشرو Moderna است ، یک سازمان نسبتاً کوچک در مقایسه با غول های دارویی که روی سایر نامزدهای واکسن کار می کنند. اما Moderna با ساخت و مقیاس گذاری عملکردهای خود در فضای ابری ، توانست اولین گروه بالینی خود را برای تحقیقات اولیه و فقط 42 روز پس از تعیین توالی اولیه ویروس ، به انستیتوی ملی بهداشت ارائه دهد. برای دستیابی به این هدف ، این شرکت فن آوری های ابری اختراع شده و روشهایی را برای ایجاد ساختارهای mRNA ابداع کرد که سلولها آنها را به عنوان تولید شده در بدن تشخیص می دهند. این به Moderna اجازه می دهد تا بدون سرمایه گذاری در فناوری های جدید یا زیرساخت ها ، به راحتی و به راحتی بین واکسن های مربوط به ویروس های مختلف جابجا شود.

Moderna همچنین برای دستیابی به کارایی و دید بیشتر در تولید ، مدیریت موجودی و حتی حسابداری – و “کپی و چسباندن” مدل تولید دیجیتال خود بر روی امکانات شریک ، که برای مقیاس سریع تولید واکسن ها بسیار مهم است ، از ابر استفاده می کند.

مثال Moderna ارتباط ابر با پنج زمینه اصلی را که همه مدیران عامل نیاز دارند ، نشان می دهد: سرعت در بازار ، کاهش هزینه ها ، انعطاف پذیری عملیات ، پایداری تجارت و نوآوری. فناوری Cloud به شرکت های نوپا و متوسط ​​اجازه می دهد تا به قابلیت های عالی فناوری – قدرت محاسبات ، الگوریتم ها ، ابزارهای برنامه نویسی و معماری – دسترسی داشته باشند و در یک اکوسیستم با شرکت های بزرگتر مشارکت کنند.


اما قبل از سال 2020 ، پیشرفت به سمت ابر کاملاً تدریجی بود. همانطور که در مطالعه اخیر خود در مورد 750 رهبر سطح C مشاهده کردیم ، امروز حدود 20 تا 30 درصد کارها از طریق ابر انجام می شود و شرکت ها در ابتدا قصد داشتند این سرعت را در مدت هشت تا 10 سال به حدود 80 درصد برسانند. با این حال ، سال ویروس باعث تسریع در کارها می شود. انواع شرکت ها به سرعت فهمیدند که باید به فناوری ابری اعتماد کنند تا همه کارکنان آنها بتوانند از خانه کار کنند ، تجارت دیجیتال را تسریع کنند و از راه دور سلامتی ، سرگرمی های جریانی و موارد دیگر را فراهم کنند. اکنون طی سه سال آینده شاهد تغییر 80 درصدی هستیم.

علی رغم اشتیاق نسبت به آنچه ابر می تواند انجام دهد ، مدیران در C-suite هنوز نگرانی هایی دارند. در نظرسنجی ما ، تنها 37٪ گفتند كه كاملاً به نتایجی رسیده اند كه از ابتكارهای ابری خود انتظار داشتند – كه در نظرسنجی 2018 ما فقط دو درصد افزایش یافته است. از هر 10 مورد فقط سه نفر گزارش اعتماد كامل به طرح های مهاجرت را می دهند. سازمان برای ارائه مقدار مورد انتظار در زمان مورد انتظار. (بررسی 2020 شامل 17 کشور در 11 صنعت است که تقسیم تقریباً دو سوم مدیران فناوری اطلاعات و یک سوم مدیران بازرگانی و فروش حداقل 1 میلیارد دلار است.)

ما از طریق کار با شرکت های سراسر جهان ، که شامل ده ها بحث عمیق با مدیریت سطح C است ، پنج موضوع اصلی را شناسایی کرده ایم که رهبران کسب و کار هنگام توسعه استراتژی های بلند مدت و رسیدن به هدف 80٪ ، از آنها برخوردار هستند. دو نگرانی دیرینه در مورد امنیت و میراث فناوری اطلاعات وجود دارد. سه مورد دیگر در نهایت خلاصه می شوند که چگونه ابر به مدیران عامل اجازه می دهد در مورد تجارت خود تجدید نظر کنند. اگر شما یک رهبر کسب و کار هستید که از پذیرش ابر ناامید نیستید ، پاسخ های ما را برای این سالات بر اساس تحقیق و تجربه در نظر بگیرید.

آیا واقعاً می توانم به داده های خود در ابر اعتماد کنم؟

در اینجا دو نکته مهم وجود دارد. اول ، ارائه دهندگان ابر با برنامه های جامع محافظت از داده ها کار می کنند ، بنابراین شما مجبور نیستید. زیرساخت های محلی مستعد خطاهای کوچکی هستند که حملات سایبری آنها را تعیین می کند. با این حال ، ارائه دهندگان اصلی ابر عمومی قادر به ارائه کنترل های پیشرفته امنیتی داده ها ، از جمله رمزگذاری داده ها ، نظارت بر پایگاه داده و کنترل دسترسی هستند.

با این حال ، امنیت همچنان یک نگرانی قانونی است و شرکتها به درستی (و غالباً به دلایل قانونی) از قرار دادن اطلاعات حساس مصرف کننده یا بهداشت در فضای عمومی جلوگیری می کنند. اکثر شرکت ها بدون اینکه داده های خاصی را در معرض خطر قرار گرفتن در معرض تمایل به کار در فضای ابری قرار دهند ، به یک مدل ترکیبی از عملیات ابری عمومی و خصوصی روی می آورند. مورد دوم این امکان را به شرکت ها می دهد تا بر حساس ترین اطلاعات خود کنترل داشته باشند.

آیا باید یکبار برای همیشه از زیرساختهای میراث خود خلاص شوم؟

تولید ماکارونی دشوار است. و علاوه بر مشکلات فنی ، این سوال که چه کسی هزینه آن را پرداخت می کند می تواند سرعت را کاهش دهد. البته رهبران تمایلی به شروع کار ندارند. در حقیقت ، در یک نظرسنجی در سال 2018 ، 70 درصد از رهبران سطح C به ما گفتند که آنها می خواهند با وجود محدودیت هایی که برای نوآوری و انعطاف پذیری بازار ایجاد می کنند ، تا آنجا که ممکن است با سیستم های قدیمی کار کنند.

چه باید کرد؟ استراتژی “بلند کردن و جابجایی” رویکرد خوبی برای بسیاری از شرکت ها است. تصور کنید که کل خانه خود را از شهری به شهر دیگر منتقل کنید بدون اینکه به زحمت بسته بندی و بسته بندی همه وسایل جداگانه را انجام دهید یا حتی در چیدمان اتاق خود تجدید نظر کنید. برای شرکت ها ، این منطقی است زیرا باعث ایجاد حداقل وقفه در مشتری می شود و از مشکلات فوری مانند قطع ارتباط راحت می شود. بقیه را می توان بعداً توسعه داد.

چگونه می توانم برای کار خود انتخاب ابر مناسب داشته باشم؟

مهمترین گام در اینجا درک سه قابلیت اصلی ابر و مواردی است که آنها امکان پذیر می کنند: نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) ، زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) و پلت فرم به عنوان سرویس (PaaS).

SaaS انقلاب ابری را آغاز می کند. شرکت ها می توانند به سرعت آن را اجرا کنند ، به طور مستقیم از بودجه های تجاری تأمین مالی کنند و فرآیندهای استاندارد را انجام دهند ، در حالی که نوآوری را امکان پذیر می کنند. در سال 2015 ، رولز رویس با استفاده از راه حل SaaS یک سیستم مدیریت منابع انسانی مبتنی بر ابر را در 46 کشور یک شبه ارائه داد. قبل از اقدام به این شرکت ، چالش تهیه تصویری دقیق از نیروی کار خود و قرار دادن افراد مناسب در مکان های مناسب روبرو بود.

با توسعه رایانش ابری ، مدل های IaaS و PaaS ظهور کرده اند ، که به کسب و کارها سطح بالاتری از کنترل بر هم ترازی اهداف تجاری و IT را می دهد. شرکت غذایی Del Monte (افشای کامل: Del Monte مشتری Accenture است) زیرساخت فناوری اطلاعات خود را – از جمله برنامه های اصلی آنها – در کمتر از چهار ماه با استفاده از IaaS و PaaS تغییر داد. این شرکت موفق شده است فضای چندپارچه فناوری اطلاعات را تلفیق کند ، مدیریت صدها برنامه را بهبود بخشد و راه حل های جدید و بروزرسانی را تسریع کند.

امروزه نکته اصلی سازمان ها درک توانایی ها و نقاط قوت هر مدل و به کارگیری هوشمندانه آنها برای ایجاد نوآوری و رشد تجاری است. چگونه شروع کنیم؟ در اینجا چند قانون ساده آورده شده است: IaaS راهی آسان برای دسترسی به منابع محاسباتی و ذخیره سازی است. با استفاده از IaaS ، سازمانی به جای خرید و نگهداری زیرساخت های خود ، سرورها و فضای ذخیره سازی ابری را اجاره می کند. PaaS یک انتخاب محبوب برای شرکت هایی است که می خواهند بدون سرمایه گذاری های مالی کلان برنامه های منحصر به فردی ایجاد کنند. و SaaS ، پرکاربردترین سرویس برنامه های ابری ، ابزاری مهم برای دسترسی سازمان ها به برنامه های نرم افزاری است.

چگونه انتقال کار ما به ابر امکان تجدیدنظر در تجارت را فراهم می کند؟

ابر بسیاری از محدودیت های نوآوری را برطرف می کند. به عنوان مثال ، در صنعت داروسازی ، Takeda (همچنین مشتری Accenture) از فناوری edge برای کمک به بیماران هموفیلی در نظارت بر آنزیم های خود در خانه استفاده می کند. (لبه های محاسباتی ، بخشی از رویکرد ابری ، توانایی درک و پاسخ به داده ها به صورت محلی است ، تاخیر و نیازهای فن آوری ارتباطی را کاهش می دهد.)

به یکی از مهمترین سوالات بسیاری از مدیران عامل امروز بیندیشید: پایداری.

شرکت انرژی فرانسوی ENGIE (همچنین مشتری Accenture) از ابر برای کشف مجدد خود به عنوان تأمین کننده انرژی تجدیدپذیر و کربن کم یا صفر استفاده می کند. چالش بزرگ زیربنای این تغییر بنیادی در مدل کسب و کار ، درک ترجیحات مشتریان در 70 کشور و فراهم کردن دسترسی به این بینش ها در 24 واحد تجاری ENGIE است. این شرکت با استفاده از ابزار PaaS یک تصویر متحد و یکپارچه برای هر مشتری ایجاد کرد. تیم های بازاریابی ، فروش و خدمات ENGIE اکنون می توانند بدون سیلو با هم کار کنند و به سرعت راه حل های فردی را به مشتریان خود ارائه دهند. بیایید به یک مثال نگاه کنیم: ENGIE در حال همکاری با دانشگاه آیووا در یک قرارداد 50 ساله برای کمک به مدرسه در رسیدن به اهداف انرژی ، آب و پایداری در دو پردیس خود در شهر آیووا است. یک هدف این است که این مدرسه تا سال 2025 عاری از زغال سنگ باشد.

نه تنها شرکت ها از کشف مجدد ابر سود می برند. شهر بارسلونا در حال کار بر روی یک استراتژی شهر هوشمند است که با انتقال به ابر در سال 2013 پایان یافت. این استراتژی امکان مدیریت مرکزی حمل و نقل عمومی ، ترافیک ، دفع زباله ، سر و صدا ، آب و انرژی را بر روی یک سیستم عامل از طریق سنسورهای IoT فراهم می کند. این پلت فرم منبع باز همچنین با سایر شهرهای هوشمند در سراسر جهان ارتباط دارد.

رهبران تجارت پتانسیل ابر در این زمینه را درک می کنند. در مطالعه ما ، 87٪ می گویند که ابر برای رسیدن به اهداف پایداری تا حدی متوسط ​​یا زیاد یک جز critical مهم خواهد بود.

آیا مهارتهای لازم برای استفاده از ابر را دارم؟

وقتی نوبت به تسریع ابتکارات ابری می رسد ، آنچه مدیر عاملان را بیشتر در شب نگه می دارد ، احتمالاً کمبود مهارت در سازمان است. برای شرکت هایی که سطح تصوری کمی دارند (آنهایی که کمتر از 30٪ کار خود را در فضای ابری انجام می دهند) ، تقریباً نیمی از مدیران عامل فقدان مهارت ها را مانعی برای موفقیت می دانند. اما حتی برای افرادی که موفقیت بالایی دارند (شرکت هایی که 75٪ یا بیشتر کار خود را در فضای ابری انجام می دهند) ، از هر 10 مدیر عامل شرکت سه نفر نگران کمبود مهارت هستند.

در اینجا هیچ میانبری وجود ندارد ، اما ایجاد برنامه های تهاجمی امروز اولین قدم اساسی است. به عنوان مثال ، تحول تجاری ابر محور تاکدا اهداف بزرگی برای نوآوری و نحوه کار افراد آن دارد. این شرکت انتظار دارد صدها شغل جدید با نقش های تخصصی ایجاد کند ، به صندوق های استعدادیابی جدید متوسل شود و مهارت های هزاران کارمند را ایجاد کند تا بتواند داده ها و قابلیت های دیجیتالی Takeda را تسریع کند. روش کم سرمایه گذاری می تواند تشویق افراد به دنبال آموزش آنلاین برای ایجاد مهارت های خود باشد (حتی با دوره های رایگان مانند دوره هایی که دانشگاه ایلینوی از طریق Coursera ارائه می دهد). به یاد داشته باشید که برای این کار به آنها وقت دهید و اطمینان داشته باشید که مدارک را به رسمیت خواهید شناخت.

مهمتر از همه ، برای مدیر عامل شرکت بسیار مهم است که از نزدیک در سفر در ابر شرکت کند. ابر برای رقابت اصلی یک کسب و کار بسیار مهم است که نمی تواند به عنوان یک برنامه IT مورد استفاده قرار گیرد. این در مورد ایجاد بستری برای کارآیی ، نوآوری و رشد است که موفقیت آینده تجارت شما را تعیین می کند.

نویسندگان از دیو لایت و اچ. جیمز ویلسون از تحقیقات Accenture برای مشارکت های خود در این مقاله تشکر می کنند.


منبع: bighat-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>