[ad_1]

می دانیم که مدتی می گذرد ، اما آیا به خاطر دارید که در راهرو اداره با همکاران خود برخورد کرده اید ، در مورد برنامه های آخر هفته یا پروژه بزرگی که مشغول کار هستید چت کرده اید؟ آیا به خاطر دارید که در زمان مناسب در مکان مناسب باشید ، برخی اطلاعات از دست رفته را بدهید یا یک همکار خود را به شخص جدید معرفی کنید؟ اگر مانند بسیاری از افراد باشید ، تا زمانی که خود را در خانه کار نمی کنید ، متوجه نخواهید شد که این مکالمه ها چقدر مهم هستند.

این تعاملات غیررسمی کلید آن چیزی است که به عنوان سرمایه اجتماعی شناخته می شود – مزایایی که مردم می توانند از آنچه می دانند بگیرند. شما هر وقت به بن بست می رسید به سرمایه اجتماعی خود اعتماد می کنید و شخصی برای کمک به شما می آید ، حتی اگر این کار را نمی کردید. وقتی شما به تجربه احتیاج دارید و شخصی که فقط یکبار ملاقات کرده اید قادر به ارائه آن است. شما همچنین به دیگران کمک می کنید تا سرمایه اجتماعی خود را بسازند و فراتر از آن باشید که با دانش ، راهنمایی یا مهربانی از آنها حمایت کنید. و دلیل اینکه شما می توانید به شخص دیگری متوسل شوید و کمک بیشتری کنید ، این است که شما از طریق این تعاملات غیر برنامه ریزی شده که روزی روزهای کاری ما را پر می کرد ، بنیان دانش و حسن نیت ایجاد کرده اید.

سرمایه اجتماعی همچنین برای یک محل کار پر رونق در جهان وسیع ، هم برای کارمندان و هم برای سازمان ها بسیار مهم است. به جریان دانش و اطلاعات کمک می کند. ایده های جدید را تشویق می کند و به تفکر ما انرژی می بخشد. و این به کاهش غیبت ، گردش مالی کمتر و نتایج سازمانی بهتر کمک می کند

با این حال ، حرکت به کار از راه دور ماهیت سرمایه اجتماعی را در سازمان ها تغییر داده است – و نه لزوماً برای بهتر. در حالی که کارمندان بیشتر از هر زمان دیگری جلسات را گزارش می کنند ، اما انزوا و ارتباط کمتری را نیز گزارش می دهند.

امسال ، تیم های مایکروسافت (از جمله ما) بیش از 50 نظرسنجی انجام دادند تا ببینند ماهیت کار از اوایل سال 2020 چگونه تغییر کرده است. شاخص روند کار سالانه مایکروسافت بخشی از این ابتکار است و شامل تجزیه و تحلیل تریلیون سیگنال برای عملکرد است – ایمیل ها را در نظر بگیرید ، قرارها ، چت ها و پست ها – در پایگاه کاربری مایکروسافت و LinkedIn. همچنین شامل بررسی بیش از 30،000 نفر در 31 کشور جهان است.

یکی از بزرگترین و ناراحت کننده ترین تغییراتی که در این مطالعات مشاهده کردیم ، تأثیر قابل توجه یک سال کار تمام وقت بر روابط سازمانی – پایه اصلی سرمایه اجتماعی بود. مردم دائماً در حال گزارش هستند كه احساس می كنند ارتباط آنها قطع است و در مطالعه روندهای ناشناس برای همكاری میلیاردها ایمیل Outlook و جلسات تیم های مایکروسافت ، روند روشنی را مشاهده کرده ایم: انتقال به محل کار از راه دور باعث کاهش شبکه های افراد شده است.

به طور خاص ، در ابتدای همه گیری ، مشاهده کردیم که تعاملات در شبکه های مجاور افزایش می یابد ، در حالی که تعاملات با شبکه های از راه دور کاهش می یابد. هنگامی که افراد به مسدود کردن روی آوردند ، آنها بر برقراری ارتباط با افرادی که عادت داشتند به طور منظم آنها را ببینند متمرکز شدند و روابط ضعیف تری را ترک می کنند. به بیان ساده ، شرکتها بیش از آنچه قبل از همه گیری بسته بودند بسته شده اند. و در حالی که تعاملات با شبکه های نزدیک هنوز هم معمول است ، می بینیم که اکنون – یک سال بعد – حتی این تعاملات از یک تیم نزدیک شروع به کاهش می کند.

گپ های تیم های مایکروسافت روند مشابهی را نشان می دهد. بین آوریل 2020 و فوریه 2021 ، تعداد افرادی که در کانال Teams چت می کنند – که شامل کل تیم است – پنج درصد کاهش یافته است. در مقابل ، تعداد افرادی که مکالمات گروهی یا انفرادی را ارسال می کنند 87٪ افزایش یافته است.

روابط قوی محل کار به دلایل زیادی مهم است و شاخص روند کار چندین مورد از آنها را مشخص می کند. تحقیقات نشان می دهد شبکه های قوی محل کار بر دو مورد مهم تأثیر می گذارد: بهره وری و نوآوری. از نظر بهره وری ، افرادی که گفتند احساس بهره وری بالاتری دارند نیز روابط قوی تری را در محیط کار نسبت به افرادی که این کار را ندارند گزارش کردند. آنها همچنین احساس می کنند در یک روز کاری معمولی درگیر هستند. برعکس ، کسانی که گفتند تعاملاتشان با همکاران در سال جاری کاهش یافته است ، احتمالاً در مواردی که منجر به نوآوری می شوند مانند تفکر استراتژیک ، همکاری یا طوفان مغزی با دیگران و ارائه ایده های نوآورانه پیشرفت نمی کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد که کارگران جوان و کسانی که تازه وارد یک شرکت می شوند ممکن است درد بیشتری را از محرومیت اجتماعی تجربه کنند. سال گذشته کارکنان جدید را برای یافتن راه خود دشوار کرده است ، زیرا آنها شامل ورود ، شبکه سازی و آموزشی که ممکن است در یک سال عادی انتظار داشته باشند ، نمی شوند. این کارمندان می گویند روابط آنها با تیم های مستقیم و دسترسی به رهبری از کسانی که مدت بیشتری در شرکت بوده اند بدتر است. کارگران سنین 18 تا 25 سال نیز بیشتر از نسل های قدیمی تر در احساس اشتیاق یا هیجان از کار ، رساندن حرف در جلسات و ارائه ایده های جدید به توده مردم ، مشکل بیشتری دارند.

اما امید وجود دارد. هنگامی که روندهای کشورهایی را مطالعه کردیم که افراد بیشتری به محیط کار ترکیبی بازگشته اند ، شاهد بهبودهایی در انزوای تیم هستیم. به عنوان مثال ، در نیوزیلند ، هنگام ایجاد انسداد ، جهشی در انزوای تیمی مشاهده شد – با توجه به میزان ارتباط با شبکه های از راه دور. وقتی قفل ها کم شد ، انزوای تیم بهتر شد. این روند را در سایر کشورها مانند کره نیز مشاهده کرده ایم.

این داده ها فرضیه ما را پشتیبانی می کنند: کار از راه دور تیم را آسان می کند ، اما اضافه کردن مدتی به محل کار کمک خواهد کرد.

اطمینان از جذاب بودن ، ابتکار ، خلاقیت و فراگیر بودن مشاغل فردا به ایجاد ساختارها و سیاست هایی بستگی دارد که از ارتباطات اجتماعی در محل کار پشتیبانی می کنند. سازمان های آینده ، سازمانی که مردم از کار برای آنها بسیار هیجان زده خواهند شد ، سازمانی خواهند بود که ارتباطات اجتماعی حمایتی را هم برای افراد حاضر در اتاق و هم برای افرادی که در آن حضور ندارند ترویج می دهند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید.

پیش قدم باشید با کار دور و ترکیبی ، نمی توانید روی ایجاد اتصالات به عنوان عوارض جانبی مکالمات راهرو حساب کنید. در عوض ، با جذب بازدید کننده از تیم های دیگر یا خارج از سازمان در طول جلسات ، به اشتراک گذاری گسترده دانش و پیشنهاد انجام همان کار ، تیم ها را تشویق کنید تا به دنبال دیدگاه متنوعی باشند. با انتشار ایده هایی از افراد خارج از تیم هایی که ایده ها شکل می گیرند ، اغلب تفکر گروهی را بررسی کنید. علاوه بر این ، تحقیقات ، از جمله کارهای فعلی ما ، نشان می دهد که کارمندان ترکیبی و از راه دور زمانی که مدیران وقت می گذارند افراد منظم باشند ، بهتر عمل می کنند. بنابراین ، از مدیران بخواهید که اتصالات چسب و نقطه ای باشند که به جمع شدن افراد کمک می کند – از جمله در گروه های به ظاهر غیرمرتبط.

فضای شکوفایی سرمایه اجتماعی را فراهم کنید. شاخص روند کار نشان می دهد که در بسیاری از کشورها ، زمان صرف جلسات هر هفته در سال جاری بیش از دو برابر شده است ، و گپ ها به ازای هر نفر در هفته بیش از 40٪ افزایش یافته است – و این تعداد همچنان در حال افزایش است. مانند دوستی های شخصی ، ایجاد سرمایه اجتماعی نیز به زمان و تلاش نیاز دارد. اگر کارگران مملو از جلسات باشند و احساس خستگی و کلافگی کنند ، درخواست آنها برای اختصاص دادن وقت برای گسترش شبکه های خود و به اشتراک گذاشتن ایده ها با شکست مواجه خواهد شد. رهبران و مدیران باید به دنبال راهی برای کاهش بار کاری و متعادل سازی منابع باشند تا افراد وقت و انرژی لازم را برای ایجاد روابط در محل کار در اولویت داشته باشند.

حمایت اجتماعی را تشویق و پاداش دهید. کار کمک به دیگران در ایجاد شبکه هایشان ، مدیریت چالش های آنها و رفع استرس آنها معمولاً با پچ پچهای غیرفعال مخلوط شده و خارج از جلسات رسمی انجام می شود. در نتیجه ، این کار اغلب برای سازمان قابل مشاهده نیست و به عنوان اصلی ترین کار در واقع دیده نمی شود. با این حال تحقیقات فعلی ما نشان می دهد افرادی که گزارش می دهند شرکتشان آنها را برای حمایت از افراد دیگر با پاداش و تبلیغات تشویق و پاداش می دهد ، به احتمال زیاد از کار خود احساس رضایت می کنند و از محل کار خود راضی هستند. آنها همچنین تمایل دارند که تعاملات اجتماعی با کیفیت بالاتر را در نظر بگیرند ، که برای یک تیم و شغل بسیار کارآمد ضروری است. به عنوان مثال ، سیستم پاداش یک شرکت می تواند نه تنها بر اساس عملکرد فردی باشد ، بلکه همچنین بر اساس چگونگی کارکنان و حمایت از کار دیگران کار می کند.

جلسات را عمدی ، فراگیر و اجتماعی تشکیل دهید. از این به بعد ، جلسات احتمالاً شامل ترکیبی از افراد با هم در دفاتر فیزیکی و کسانی که در حالت کنفرانس ویدیویی هستند ، می باشد. تحقیقات فعلی ما ، مبتنی بر خاطرات جلسات صدها کارمند مایکروسافت ، اهمیت جلسات کاملاً برنامه ریزی شده و متمرکز را نشان می دهد. اطمینان از درگیر شدن همه افراد در جلسه ممکن است به نقش جدید و مهمتری برای مجریان و مجریان نیاز داشته باشد. وظیفه مجری باید شامل وکالت از افرادی باشد که از نظر جسمی حضور ندارند ، کمک به همه افراد حاضر برای گفتگو در مورد موضوعات دشوار و اطمینان از ادغام همه افراد به طور یکپارچه در مکالمه. و همینطور جلسات بیشتر و متمرکزتر می شوند ، ما همچنین متوجه شده ایم که در بعضی موارد ، لذت ها و تعاملات اجتماعی کنار گذاشته می شوند – با این نتیجه کنایه آمیز که از دست دادن آن لحظات ارتباط ، سرگرمی و پشتیبانی می تواند در واقع کار را بهتر کند. . در طول جلسات ، که در قلب محل کار در سراسر جهان است ، تیم ها باید برای تعاملات مناسب برنامه ریزی شده تلاش کنند ، جایی که همه احساس کنند درگیر هستند و وقت دارند روابط اجتماعی خود را با شرکت کنندگان در گفتگو تقویت کنند.

به طور خلاصه ، فرهنگ مهربانی ، سرگرمی و همکاری مشترک تا آخر به اندازه لیست کارهای روزمره شما مهم است. سازمان ها باید بدانند که خوب بودن با یکدیگر ، گپ زدن و شوخی با هم بخشی از کارهایی است که ما انجام می دهیم. فعل و انفعالات خود به خودی و غیررسمی در معرض خطر در کارهای ترکیبی و از راه دور باعث حواس پرتی و غیرمولد نمی شود. آنها روابط کارمندان را تشویق می کنند که بهره وری و نوآوری را تقویت می کنند – این تعاملات زمینه رشد ایده ها هستند.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir